[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Na to wygląda..Deniro pisze:Czyli Sopa wymienia statycznie...
[ Dodano: 2014-05-10, 09:40 ]
Dzięki za info...to są machiny właśnie do tzw ekologicznej wymianyrafal_m pisze:Mamy do tego dwie machiny, obie podpina sie zamiast chlodnicy. Mozna plukac olejem albo specjalnym czysciwem.Robert74 pisze:Rafał a powiedz mi jak Ty wykonujesz dynamiczną wymianę oleju..o ile nie tajemnica? Czy jest potrzebne do tego specjalistyczne urządzenie...
Na zdrowy rozsadek by wymienic caly olej w skrzyni biegow nie rozbierajac jej na elementy pierwsze, trzeba przepuscic przez nia przynajmniej tyle oleju ile w nia wchodzi. Jezeli wlejesz w nia czysciwo to pozniej trzeba je stamtad wypompowac i wlac te 9 litrow oleju. Dynamiczna wymiane oleju przeprowadza sie wykorzystujac rurki chlodzenia pompujac w skrzynie olej i wymuszajac jego przeplyw przez nia.
http://www.zf.com/media/media/document/ ... atalog.pdf


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Witam
!
9,5 LITRA OLEJU WCHODZI DO CAŁKOWICIE NOWEJ SKRZYNI PROSTO Z FABRYKI WRAZ Z CAŁYM UKŁADEM PRZEWODÓW SKRZYNI I KONWENTEREM , SAM KONWENTER KTÓRY MOŻNA NAPEŁNIĆ TYLKO RAZ, CHYBA ŻE WYMIENIAMY GO NA NOWY MIEŚCI 2 LITRY OLEJU. JAK DODAMY WSZYSTKO WYCHODZI 9 LITRÓW.
DO DYNAMICZNEJ WYMIANY STOSUJEMY ŚRODKI CZYSZCZĄCE FIRMY PROTEC KTÓRE CZYSZCZĄ SKRZYNIĘ JAK I CAŁY UKŁAD OLEJOWY, W ASO NIE STOSUJE SIĘ TAKIEJ WYMIANY - WYMIENIAJĄ OLEJ PRZELEWAJĄC GO PRZEZ SKRZYNIĘ, AŻ UZYSKAJĄ JEGO KLAROWNOŚĆ, NIE MAJĄC MOŻLIWOŚCI OCZYSZCZENIA UKŁ. OLEJOWEGO - ZUŻYWA SIĘ WTEDY OK. 20 L OLEJU, I KOSZTY SĄ BARDZO WYSOKIE.
Z pozdrowieniami
Biuro Obsługi Klienta
Sserwis
Agnieszka Hanusek
i co wy na to ?

9,5 LITRA OLEJU WCHODZI DO CAŁKOWICIE NOWEJ SKRZYNI PROSTO Z FABRYKI WRAZ Z CAŁYM UKŁADEM PRZEWODÓW SKRZYNI I KONWENTEREM , SAM KONWENTER KTÓRY MOŻNA NAPEŁNIĆ TYLKO RAZ, CHYBA ŻE WYMIENIAMY GO NA NOWY MIEŚCI 2 LITRY OLEJU. JAK DODAMY WSZYSTKO WYCHODZI 9 LITRÓW.
DO DYNAMICZNEJ WYMIANY STOSUJEMY ŚRODKI CZYSZCZĄCE FIRMY PROTEC KTÓRE CZYSZCZĄ SKRZYNIĘ JAK I CAŁY UKŁAD OLEJOWY, W ASO NIE STOSUJE SIĘ TAKIEJ WYMIANY - WYMIENIAJĄ OLEJ PRZELEWAJĄC GO PRZEZ SKRZYNIĘ, AŻ UZYSKAJĄ JEGO KLAROWNOŚĆ, NIE MAJĄC MOŻLIWOŚCI OCZYSZCZENIA UKŁ. OLEJOWEGO - ZUŻYWA SIĘ WTEDY OK. 20 L OLEJU, I KOSZTY SĄ BARDZO WYSOKIE.
Z pozdrowieniami
Biuro Obsługi Klienta
Sserwis
Agnieszka Hanusek
i co wy na to ?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
- Imię: Marek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Giżycko/Aachen
ja sie nato nie odwaze
kontaktowalem sie z sserwisem kilkakrotnie
wielokrotnie cztalem o nich opinie i dalem se na spokuj
za duzo osob po wymianie mialo problemy z konwerterami
nie ma metody ktora wyczysci skrzynie w calosci tak abz miec pewnosc ze ponowne jej zalanie nowym olejem czegos tam nie wyplucze
jak do tej pory mam 273tys km tip smiga swietnie jak sie zesra to kupie uzywke za okolo 7tys zl lub wyremontuje swoja i polatam nastepne 300tys
w moim przypadku sama droga do sserwis to okolo 1000zl w dwie strony razy dwa bo dwie wymiany plus wymiany4500/5000zl i zadnej gwarancii
nie wyzuce 5tys zl po to zeby uslyszec
gwarancii na to nie dajemy

kontaktowalem sie z sserwisem kilkakrotnie
wielokrotnie cztalem o nich opinie i dalem se na spokuj
za duzo osob po wymianie mialo problemy z konwerterami
nie ma metody ktora wyczysci skrzynie w calosci tak abz miec pewnosc ze ponowne jej zalanie nowym olejem czegos tam nie wyplucze
jak do tej pory mam 273tys km tip smiga swietnie jak sie zesra to kupie uzywke za okolo 7tys zl lub wyremontuje swoja i polatam nastepne 300tys

w moim przypadku sama droga do sserwis to okolo 1000zl w dwie strony razy dwa bo dwie wymiany plus wymiany4500/5000zl i zadnej gwarancii
nie wyzuce 5tys zl po to zeby uslyszec
gwarancii na to nie dajemy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
a ja na to jak na lato. Ta Pani tak krzyczy na klientow?Deniro pisze:Witam!
9,5 LITRA OLEJU WCHODZI DO CAŁKOWICIE NOWEJ SKRZYNI PROSTO Z FABRYKI WRAZ Z CAŁYM UKŁADEM PRZEWODÓW SKRZYNI I KONWENTEREM , SAM KONWENTER KTÓRY MOŻNA NAPEŁNIĆ TYLKO RAZ, CHYBA ŻE WYMIENIAMY GO NA NOWY MIEŚCI 2 LITRY OLEJU. JAK DODAMY WSZYSTKO WYCHODZI 9 LITRÓW.
DO DYNAMICZNEJ WYMIANY STOSUJEMY ŚRODKI CZYSZCZĄCE FIRMY PROTEC KTÓRE CZYSZCZĄ SKRZYNIĘ JAK I CAŁY UKŁAD OLEJOWY, W ASO NIE STOSUJE SIĘ TAKIEJ WYMIANY - WYMIENIAJĄ OLEJ PRZELEWAJĄC GO PRZEZ SKRZYNIĘ, AŻ UZYSKAJĄ JEGO KLAROWNOŚĆ, NIE MAJĄC MOŻLIWOŚCI OCZYSZCZENIA UKŁ. OLEJOWEGO - ZUŻYWA SIĘ WTEDY OK. 20 L OLEJU, I KOSZTY SĄ BARDZO WYSOKIE.
Z pozdrowieniami
Biuro Obsługi Klienta
Sserwis
Agnieszka Hanusek
i co wy na to ?
Olej w konwerterze ... krazy caly czas... wyslij szanownej Pani service manuala do skrzyni, moze szanownie zauwazy... ze konwerter i olej, ktory sie w nim znajduje nie jest odizolowany od reszty skrzyni ... bo jest nim miedzy innymi chlodzony... i podczas dynamicznej wymiany kiedy silnik pracuje nie ma bata, ale zarowno czysciwo jak i olej musza przeplynac przez konwerter... no ale dobra, pomijajac to:
jezeli dajmy na to w skrzyni mam 9,5l oleju ( i we wszystkich kanalach rurkach chlodnicach itp) i wleje tam 0,5 czysciwy a do tego 6,5 litra nowego oleju... to czym taka wymiana rozni sie od spuszczenia oleju i zalania statycznie ? poza tym ze rozpuszczony przez lubrykant syf wraz z tym lubrykantem zostaje w 2.5l niewymienionego w tej usludze oleju? bo zostaje mi wciaz 2,5l starego oleju (niewyplukanego przez nowy.... wiec to jest jakis nowy typ wymiany - dynamiczno-statyczny... hmmm i rozumiem ze sopa serwis wpina sie w rurki od chlodzenia... ale nie pompuje przez nie oleju... bo tam oleju nie wymieniaja?
Aso przepompowuje mniej wiecej 13-15l (10l jest konieczne bo tyle jest w rurkach chlodnicy i skrzyni (i konwerterze), 3-5 litrow zeby sie wyzbyc na dobre czysciwa lub uzyskac klarownosc. W ekstramalnych przypadkach wiecej... olej nie jest jakos wybitnie drogi (gdyby nie marza ASO) wiec nawet samemu zuzywajac wspomniane 20l oleju do dynamicznej wymiany, wyjdzie taniej niz o sopy 6.5 litra z pseudodynamiczna wymiana oleju.
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
No to jaka wymiana dynamiczna jak nie zostaje przepompowany olej z konwertera...Czyli Oni wymieniają olej który krąży w samej skrzyni...
Ja jak wymieniałem olej to został przepompowany przez cały układ i wcale nie wyszło 20 L.
Ja zauważyłem że po przepompowaniu około 8 l zaczął dopiero pojawiać się klarowny olej...To co to za dynamiczna wymiana jak zostaje w układzie 2.5 l starego oleju?
[ Dodano: 2014-05-12, 22:52 ]
Rafał...Konkretne pytanie...Zrobił byś dynamiczną wymianę oleju bez maszynerii..?
Deniro poatrz na zestaw do wymiany oleju w skrzyni ...zobacz jaka cena i ile jest oleju
link jako info
http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf- ... 62969.html
Ja jak wymieniałem olej to został przepompowany przez cały układ i wcale nie wyszło 20 L.
Ja zauważyłem że po przepompowaniu około 8 l zaczął dopiero pojawiać się klarowny olej...To co to za dynamiczna wymiana jak zostaje w układzie 2.5 l starego oleju?
[ Dodano: 2014-05-12, 22:52 ]
Dobrze mówi....Ja jak się wezmę za skrzynie ...i zakończy się wymiana sukcesem zrobię manuala dla chętnych samemu podjąć bój...rafal_m pisze:a ja na to jak na lato. Ta Pani tak krzyczy na klientow?Deniro pisze:Witam!
9,5 LITRA OLEJU WCHODZI DO CAŁKOWICIE NOWEJ SKRZYNI PROSTO Z FABRYKI WRAZ Z CAŁYM UKŁADEM PRZEWODÓW SKRZYNI I KONWENTEREM , SAM KONWENTER KTÓRY MOŻNA NAPEŁNIĆ TYLKO RAZ, CHYBA ŻE WYMIENIAMY GO NA NOWY MIEŚCI 2 LITRY OLEJU. JAK DODAMY WSZYSTKO WYCHODZI 9 LITRÓW.
DO DYNAMICZNEJ WYMIANY STOSUJEMY ŚRODKI CZYSZCZĄCE FIRMY PROTEC KTÓRE CZYSZCZĄ SKRZYNIĘ JAK I CAŁY UKŁAD OLEJOWY, W ASO NIE STOSUJE SIĘ TAKIEJ WYMIANY - WYMIENIAJĄ OLEJ PRZELEWAJĄC GO PRZEZ SKRZYNIĘ, AŻ UZYSKAJĄ JEGO KLAROWNOŚĆ, NIE MAJĄC MOŻLIWOŚCI OCZYSZCZENIA UKŁ. OLEJOWEGO - ZUŻYWA SIĘ WTEDY OK. 20 L OLEJU, I KOSZTY SĄ BARDZO WYSOKIE.
Z pozdrowieniami
Biuro Obsługi Klienta
Sserwis
Agnieszka Hanusek
i co wy na to ?
Olej w konwerterze ... krazy caly czas... wyslij szanownej Pani service manuala do skrzyni, moze szanownie zauwazy... ze konwerter i olej, ktory sie w nim znajduje nie jest odizolowany od reszty skrzyni ... bo jest nim miedzy innymi chlodzony... i podczas dynamicznej wymiany kiedy silnik pracuje nie ma bata, ale zarowno czysciwo jak i olej musza przeplynac przez konwerter... no ale dobra, pomijajac to:
jezeli dajmy na to w skrzyni mam 9,5l oleju ( i we wszystkich kanalach rurkach chlodnicach itp) i wleje tam 0,5 czysciwy a do tego 6,5 litra nowego oleju... to czym taka wymiana rozni sie od spuszczenia oleju i zalania statycznie ? poza tym ze rozpuszczony przez lubrykant syf wraz z tym lubrykantem zostaje w 2.5l niewymienionego w tej usludze oleju? bo zostaje mi wciaz 2,5l starego oleju (niewyplukanego przez nowy.... wiec to jest jakis nowy typ wymiany - dynamiczno-statyczny... hmmm i rozumiem ze sopa serwis wpina sie w rurki od chlodzenia... ale nie pompuje przez nie oleju... bo tam oleju nie wymieniaja?
Aso przepompowuje mniej wiecej 13-15l (10l jest konieczne bo tyle jest w rurkach chlodnicy i skrzyni (i konwerterze), 3-5 litrow zeby sie wyzbyc na dobre czysciwa lub uzyskac klarownosc. W ekstramalnych przypadkach wiecej... olej nie jest jakos wybitnie drogi (gdyby nie marza ASO) wiec nawet samemu zuzywajac wspomniane 20l oleju do dynamicznej wymiany, wyjdzie taniej niz o sopy 6.5 litra z pseudodynamiczna wymiana oleju.
Rafał...Konkretne pytanie...Zrobił byś dynamiczną wymianę oleju bez maszynerii..?
Deniro poatrz na zestaw do wymiany oleju w skrzyni ...zobacz jaka cena i ile jest oleju
link jako info
http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf- ... 62969.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Cena jak cena, oleju jest tyle bo tak jest konfekcjonowany. Lepszym linkiem był by:Robert74 pisze:
...zobacz jaka cena i ile jest oleju
http://allegro.pl/olej-filtr-uszczelka-zf-lifeguard-fluid-8-audi-i4223487122.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Jezeli postawilbys mnie przed takim zadaniem, to predzej wymienilbym dwa razy statycznie z jakims nie duzym interwalem, niz raz dynamicznie bez maszynki. Ta maszynka utrzymuje staly poziom oleju, przy dynamicznej wymianie skrzynia pracuje. Jak bedziesz mial za niski poziom oleju podczas pracy to w koncu olej sie "spieni" i jak skontrolujesz jego poziom bedziesz mial zaklamany jego stan, co moze doprowadzic do sytuacji, w ktorej bedziesz po tej wymianie jezdzil na zbyt niskim jego stanie... Napewno da sie to zrobic bez maszynki... wszak osoba, ktora wymyslila ten sposob wymiany oleju pierwsze proby musiala przeprowadzac bez maszynki (nim powstala) ale ja osobiscie nie czulbym sie na silach... do tego jestem elektronikiem;)Robert74 pisze: Rafał...Konkretne pytanie...Zrobił byś dynamiczną wymianę oleju bez maszynerii..?
Deniro poatrz na zestaw do wymiany oleju w skrzyni ...zobacz jaka cena i ile jest oleju
link jako info
http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf- ... 62969.html
Nie wiem o co chodzilo szanownej Pani. Pani z sopy nic nie wspominala o oleju w dyferencjalach... tylko o oleju w konwerterze... ze jest go 2 litry i jest niewymienny (wymienia sie go wraz z wymiana konwertera (!!!) tak samo jak ten w ukladzie chlodzenia...(Pani najwidoczniej widzi kilka ukladow olejowych na takim schemacie...) stad:0x4B25A pisze:Słuchajcie, a może im chodzi o te różne oleje i ich sumaryczną ilość?rafal_m pisze:Olej w konwerterze ... krazy caly czas... wyslij szanownej Pani service manuala do skrzyni, moze szanownie zauwazy... ze konwerter i olej, ktory sie w nim znajduje nie jest odizolowany od reszty skrzyni
[url=http://images65.fotosik.pl/972/efd43cd294cc39b4m.jpg]Obrazek[/URL]
-wymieniaja statycznie - zostaje stary olej w konwerterze i ukladzie chlodzenia, do pierwszego uruchomienia silnika (az nie zacznie dzialac pompa oleju i oleje stary z nowym sie nie wymieszaja); tylko skad informacja na prognozie kosztow - o dynamicznej wymianie i czysciwie?
-wymieniaja dynamicznie z czysciwem i reszta i oszukuja sie sami na fakturach odnosnie ilosci oleju, wymieniajac klientowi 10-15litrow a biorac pieniadze tylko za 6.5 litra. Mechanicy sa Robin Hoodami.
-wymieniaja "dynamicznie" za pomoca maszynki z czysciwem 6.5 litra zostawiajac 3 litry starego oleju...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Widzialem tutaj (albo mam juz przewidzenia) odpowiedz od kogos od Pana Sopy (jak podejrzewam), kto twierdzi, ze olej w konwerterze (przekladniku momentu) stoi i sie nie rusza, a jednokierunkowa pompa jest w stanie tylko napelniac owy konwerter chyba az do momentu jego wybuchu - bo ciagle pompujac i niewypompowujac ... mozna cos wysadzic.
Dla tej osoby polecam przeczytac np. SSP283 strona 37.
Ogolnie chyba przydaloby sie przeczytac cale SSP 283 i 284 odnosnie skrzyn 6HP26 a nastepnie SSP385 odnosnie skrzyn 6HP19 montowanych w audi. Jezeli angielski sprawia trudnosci to gdzies na chomikach widzialem polskie wersje.
Dla tej osoby polecam przeczytac np. SSP283 strona 37.
Ogolnie chyba przydaloby sie przeczytac cale SSP 283 i 284 odnosnie skrzyn 6HP26 a nastepnie SSP385 odnosnie skrzyn 6HP19 montowanych w audi. Jezeli angielski sprawia trudnosci to gdzies na chomikach widzialem polskie wersje.
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Czekałem na tę konfrontacjęrafal_m pisze:Widzialem tutaj (albo mam juz przewidzenia) odpowiedz od kogos od Pana Sopy (jak podejrzewam), kto twierdzi, ze olej w konwerterze (przekladniku momentu) stoi i sie nie rusza, a jednokierunkowa pompa jest w stanie tylko napelniac owy konwerter chyba az do momentu jego wybuchu - bo ciagle pompujac i niewypompowujac ... mozna cos wysadzic.
Dla tej osoby polecam przeczytac np. SSP283 strona 37.
Ogolnie chyba przydaloby sie przeczytac cale SSP 283 i 284 odnosnie skrzyn 6HP26 a nastepnie SSP385 odnosnie skrzyn 6HP19 montowanych w audi. Jezeli angielski sprawia trudnosci to gdzies na chomikach widzialem polskie wersje.

Eee ktoś usunął posta...a szkoda..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
No szkoda szkoda...Robert74 pisze:Czekałem na tę konfrontacjęrafal_m pisze:Widzialem tutaj (albo mam juz przewidzenia) odpowiedz od kogos od Pana Sopy (jak podejrzewam), kto twierdzi, ze olej w konwerterze (przekladniku momentu) stoi i sie nie rusza, a jednokierunkowa pompa jest w stanie tylko napelniac owy konwerter chyba az do momentu jego wybuchu - bo ciagle pompujac i niewypompowujac ... mozna cos wysadzic.
Dla tej osoby polecam przeczytac np. SSP283 strona 37.
Ogolnie chyba przydaloby sie przeczytac cale SSP 283 i 284 odnosnie skrzyn 6HP26 a nastepnie SSP385 odnosnie skrzyn 6HP19 montowanych w audi. Jezeli angielski sprawia trudnosci to gdzies na chomikach widzialem polskie wersje.
Eee ktoś usunął posta...a szkoda..
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Cytat z SSP 283:
Układ zasilania olejem przekładnika
momentu obrotowego
Zasilanie olejem przekładnika momentu
obrotowego następuje ciągle, za pomocą
odrębnie hydraulicznie sterowanego obiegu
oleju przekładnika. Ciepło (powodowane
przez hydrodynamiczne przenoszenie
momentu obrotowego i przez efekt tarcia
sprzęgła przekładnika) odprowadzane jest
przez ciągłe doprowadzanie płynu ATF.
Regulacja sprzęgła przekładnika odbywa się
w sposób elektrohydrauliczny, przez
sterowanie kierunku przepływu i ciśnienia na
daną stronę tłoka sprzęgła przekładnika.
Do regulacji sprzęgła przekładnika
wykorzystywane są następujące parametry:
- obroty silnika
- moment obrotowy silnika
- prędkość obrotowa turbiny
- bieg w danym momencie
- obroty wałka wyjściowego
- temperatura płynu ATF
Sterownik skrzyni biegów oblicza na
podstawie tego stan wymagany sprzęgła
przekładnika i ustala odpowiedni prąd
sterowania dla zaworu regulacji ciśnienia
-N371-. Zawór -N371- przekształca elektryczny
prąd sterowania w zdefiniowane,
proporcjonalne hydrauliczne ciśnienie
sterowania.
To ciśnienie sterowania steruje zaworem
ciśnienia przekładnika i zaworem sprzęgła
przekładnika, które określają kierunek
przepływu i ciśnienie przewidziane dla
sprzęgla przekładnika.
Czyli? Jeżeli wymieniają 6.5 l oleju to jest wymiana statyczna...ponieważ tak jakby w skrzyni są 2 obiegi oleju...a największy syf jest właśnie w obiegu konwerter-chłodnica oleju..
Warto faktycznie na spokojnie przeczytać ssp..ja już dawno mam to ściągnięte ale nie mam czasu zabrać się za studiowanie tego
Ale będę musiał bo trza warsztat otworzyć
[/list]
Układ zasilania olejem przekładnika
momentu obrotowego
Zasilanie olejem przekładnika momentu
obrotowego następuje ciągle, za pomocą
odrębnie hydraulicznie sterowanego obiegu
oleju przekładnika. Ciepło (powodowane
przez hydrodynamiczne przenoszenie
momentu obrotowego i przez efekt tarcia
sprzęgła przekładnika) odprowadzane jest
przez ciągłe doprowadzanie płynu ATF.
Regulacja sprzęgła przekładnika odbywa się
w sposób elektrohydrauliczny, przez
sterowanie kierunku przepływu i ciśnienia na
daną stronę tłoka sprzęgła przekładnika.
Do regulacji sprzęgła przekładnika
wykorzystywane są następujące parametry:
- obroty silnika
- moment obrotowy silnika
- prędkość obrotowa turbiny
- bieg w danym momencie
- obroty wałka wyjściowego
- temperatura płynu ATF
Sterownik skrzyni biegów oblicza na
podstawie tego stan wymagany sprzęgła
przekładnika i ustala odpowiedni prąd
sterowania dla zaworu regulacji ciśnienia
-N371-. Zawór -N371- przekształca elektryczny
prąd sterowania w zdefiniowane,
proporcjonalne hydrauliczne ciśnienie
sterowania.
To ciśnienie sterowania steruje zaworem
ciśnienia przekładnika i zaworem sprzęgła
przekładnika, które określają kierunek
przepływu i ciśnienie przewidziane dla
sprzęgla przekładnika.
Czyli? Jeżeli wymieniają 6.5 l oleju to jest wymiana statyczna...ponieważ tak jakby w skrzyni są 2 obiegi oleju...a największy syf jest właśnie w obiegu konwerter-chłodnica oleju..
Warto faktycznie na spokojnie przeczytać ssp..ja już dawno mam to ściągnięte ale nie mam czasu zabrać się za studiowanie tego

Ale będę musiał bo trza warsztat otworzyć
