No ale, jeśli nawet są te dwa obiegi, a łączą się z pozostałym olejem w chłodnicy (bo tam rozdziału nie ma - proszę mnie poprawić jeśli się mylę), to można to zinterpretować jako jeden obieg jedynie...Robert74 pisze:ponieważ tak jakby w skrzyni są 2 obiegi oleju...a największy syf jest właśnie w obiegu konwerter-chłodnica oleju..
[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Wg tego co czytałem to nie łączy się ten olej w chłodnicy tylko w misie olejowej bo chłodnica chłodzi olej który kóry wypływa z konwertera..jak chcesz mogę Ci podrzucić ten SSP na pw..lub maila..chociaż aż tak pewny nie jestem bo przjżałem tyl;ko pobieżnie ten zeszt i tylko pod kontem tematu oleju w konwerterze..0x4B25A pisze:No ale, jeśli nawet są te dwa obiegi, a łączą się z pozostałym olejem w chłodnicy (bo tam rozdziału nie ma - proszę mnie poprawić jeśli się mylę), to można to zinterpretować jako jeden obieg jedynie...Robert74 pisze:ponieważ tak jakby w skrzyni są 2 obiegi oleju...a największy syf jest właśnie w obiegu konwerter-chłodnica oleju..
Ja z autopsji wiem że jak wymieniałem olej to ten z miski był nawet nie najgorszy ale w momencie rozpięcia chłodnicy i wypompowywania oleju to leciał typowo wypracowany olej...
W takim razie podeślij proszę. Mam inne SSP, ale tego akurat nie mam. Zaraz Ci wyślę PW.Robert74 pisze:Wg tego co czytałem to nie łączy się ten olej w chłodnicy tylko w misie olejowej bo chłodnica chłodzi olej który kóry wypływa z konwertera..jak chcesz mogę Ci podrzucić ten SSP na pw..lub maila..chociaż aż tak pewny nie jestem bo przjżałem tyl;ko pobieżnie ten zeszt i tylko pod kontem tematu oleju w konwerterze..0x4B25A pisze:No ale, jeśli nawet są te dwa obiegi, a łączą się z pozostałym olejem w chłodnicy (bo tam rozdziału nie ma - proszę mnie poprawić jeśli się mylę), to można to zinterpretować jako jeden obieg jedynie...Robert74 pisze:ponieważ tak jakby w skrzyni są 2 obiegi oleju...a największy syf jest właśnie w obiegu konwerter-chłodnica oleju..
Ja z autopsji wiem że jak wymieniałem olej to ten z miski był nawet nie najgorszy ale w momencie rozpięcia chłodnicy i wypompowywania oleju to leciał typowo wypracowany olej...
Tak czy inaczej, jeśli łączą się w misce olejowej, to i tak jest jeden obieg olejowy... bo jakie ma znaczenia jakimi rurkami, gdzie, skoro i tak wszystko zmiesza się w misce... Mnie wymieniali całą chłodnicę i także (w Sopa Serwis) zapłaciłem za 6.5l oleju... chyba nie sugerujecie, że ktoś zlał stary i pomieszał z nowym?

- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Na pewno nie to że zlał Ci olej i go pomieszał z nowym Tylko tyle że nie zlał całego oleju...ale to też nie chodzi żeby kogoś oczernić...0x4B25A pisze:W takim razie podeślij proszę. Mam inne SSP, ale tego akurat nie mam. Zaraz Ci wyślę PW.Robert74 pisze:Wg tego co czytałem to nie łączy się ten olej w chłodnicy tylko w misie olejowej bo chłodnica chłodzi olej który kóry wypływa z konwertera..jak chcesz mogę Ci podrzucić ten SSP na pw..lub maila..chociaż aż tak pewny nie jestem bo przjżałem tyl;ko pobieżnie ten zeszt i tylko pod kontem tematu oleju w konwerterze..0x4B25A pisze: No ale, jeśli nawet są te dwa obiegi, a łączą się z pozostałym olejem w chłodnicy (bo tam rozdziału nie ma - proszę mnie poprawić jeśli się mylę), to można to zinterpretować jako jeden obieg jedynie...
Ja z autopsji wiem że jak wymieniałem olej to ten z miski był nawet nie najgorszy ale w momencie rozpięcia chłodnicy i wypompowywania oleju to leciał typowo wypracowany olej...
Tak czy inaczej, jeśli łączą się w misce olejowej, to i tak jest jeden obieg olejowy... bo jakie ma znaczenia jakimi rurkami, gdzie, skoro i tak wszystko zmiesza się w misce... Mnie wymieniali całą chłodnicę i także (w Sopa Serwis) zapłaciłem za 6.5l oleju... chyba nie sugerujecie, że ktoś zlał stary i pomieszał z nowym?


Robercie, ale u mnie była wymieniana chłodnica na nową ORI (więc w środku nic nie mogło zostać, bo była pusta), gdyż moja po 70kkm się rozszczelniła wewnętrznieRobert74 pisze:nie zlał całego oleju

Problem sam w sobie ciekawy i zobaczymy czy dojdziemy do jakiś konstruktywnych wniosków

P.S. Ten SSP, który podałeś, tyczy się Audi A8, a tam jest inaczej rozwiązana kwestia chłodzenia... dobrze opisuje to SSP385:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Wiec takie male wyjasnienie SSP385 opisuje skrzynie 09L - 6HP19 ktora wywodzi sie ze skrzyni 09E - 6HP26. W moim odczuciu skrzynia 09E jest lepiej opisana a jest praktycznie identyczna (poza skala i przelozeniami) z 09L. Fakt czy chlodnica jest wspolna z silnikowa czy nie jest bez znaczenia... bo te same rurki ida do skrzyni.0x4B25A pisze:Robercie, ale u mnie była wymieniana chłodnica na nową ORI (więc w środku nic nie mogło zostać, bo była pusta), gdyż moja po 70kkm się rozszczelniła wewnętrznieRobert74 pisze:nie zlał całego oleju
Problem sam w sobie ciekawy i zobaczymy czy dojdziemy do jakiś konstruktywnych wniosków
P.S. Ten SSP, który podałeś, tyczy się Audi A8, a tam jest inaczej rozwiązana kwestia chłodzenia... dobrze opisuje to SSP385:
[url=http://images63.fotosik.pl/982/487ed0faf75e34dbm.jpg]Obrazek[/URL]
Mozna by powiedziec ze jest jak w silniku... sa "dwa obiegi" ale jeden zbiornik i jeden korek spustowy no i jeden korek do napelniania, ale to nie ma najmniejszego znaczenia, ile malych obiegow jest moze byc nawet 50, caly olej mozna wymienic - rozbierajac skrzynie i pluczac w tym samym czasie chlodnice, albo wymieniajac dynamicznie olej i pluczac tez chlodnice w tym samym czasie. Trzeba zuzyc troche oleju gdy sie chce to miec w ten sposob rozwiazane, albo mozna sobie wymienic statycznie 6litrow i tez dalej jezdzic... wszystko zalezy od danego przypadku, jak sie jedzie z czarnym olejem i spalonymi sprzeglami i rozpadnietym konwerterem to chlodnice nalezy bezwzglednie wyczyscic, jak sie jedzie po 100tys z klarownym pieknym olejem... to nie jest to warunek konieczny.
Co do wymiany chlodnicy, byc moze maja wzor do wypelniania rachunku dlatego masz 6.5 litra oleju, wymiany mogles w ogole nie miec, tylko uzupelniony stan (wszak chyba nikt by nie dokladal do tego interesu nie?, zawyzanie ceny na fakturze i zanizanie ilosci nijak ma sie do oszczednosci podatkowych (sprzedales mniej z wieksza marza zarobiles wiecej zaplac wiecej podatku...)). Ale nie bede dywagowal na ten temat - bo to nie jest moja sprawa, to nie moje sumienie. Nie wiem w jakich standardach pracuja, jak pracuja, nigdy u nich nie bylem i nie chce ich oceniac na tej podstawie, choc patrzac na ostatni post, ktory widzialem wczoraj, jezeli byl od nich to balbym sie tam zostawic samochod na wymiane zarowek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Tak czy siak ewidentnie do skrzyni wchodzi 9.5L Oleju a wlewaja 6.5 wiec nie mozna to nazwac dynamiczna wymiana... mialem tam jechac bo mam blisko raptem 40km ale... zdecyduje sie chyba na samodzielna wymiane statyczna (wygladajaca moze lub nie , tak samo jak u panstwa Sopy...) bo jesli mam placic 2000zl za odkrecenie sruby wlaniu oleju , wymiany filtra i jej zakreceniu to ja dziekuje niestety
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Ja jak będę miał więcej czasu sam się wezmę za wymianę i to dynamiczną...i wtedy się wypowiem...no chyba skrzynia wyląduję na szrocie to się nie przyznam
Za nim wymieniłem olej w 1 ej skrzyni też przerabiałem taką dyskusję...co innego dyskusja a co innego jak się człowiek weźmie za coś sam...są rzeczy których trzeba bezwzględnie przestrzegać i wszystko można..

Za nim wymieniłem olej w 1 ej skrzyni też przerabiałem taką dyskusję...co innego dyskusja a co innego jak się człowiek weźmie za coś sam...są rzeczy których trzeba bezwzględnie przestrzegać i wszystko można..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Po odkreceniu korka i spuszczeniu oleju, powinno nastapic jego dokrecenie (zeby nie zapomniec o tym szczegole) nastepnie powinno nastapic odkrecenie calej miski, wymiana filtra, wymiana uszczelki przykrecenia miski... odkrecenia korka przelewowego i wlania oleju a nastepnie sprawdzenia stanuDeniro pisze:Tak czy siak ewidentnie do skrzyni wchodzi 9.5L Oleju a wlewaja 6.5 wiec nie mozna to nazwac dynamiczna wymiana... mialem tam jechac bo mam blisko raptem 40km ale... zdecyduje sie chyba na samodzielna wymiane statyczna (wygladajaca moze lub nie , tak samo jak u panstwa Sopy...) bo jesli mam placic 2000zl za odkrecenie sruby wlaniu oleju , wymiany filtra i jej zakreceniu to ja dziekuje niestety

- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Deniro Olej sprawdzasz na odpalonym silniku..musi delikatnie wylewać się z otworu wlewowego..musi też mieć odpowiednią temperaturę..ja jak sprawdzałem i wymieniałem olej to starałem się żeby olej miał w granicach 70 stopni..jak wymienisz to też musisz się przejechać i ponownie sprawdzić olej.Deniro pisze:Jak sprawdzamy stan?
Rafał podesłał serwisówkę ale ja akurat z Angielskiego jestem noga..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Niesty ale sposob sprawdzania przez Ciebie stanu jest bledny... powyzej 50 stopni nalezy zaprzestac kontrolowania poziomu i odczekac az ostygnie. Jak sprawdzisz stan nagrzanego oleju (70stopni) to tak naprawde masz jego za niski stan, nawet na misce wybita jest temperatura oleju przy ktorej nalezy sprawdzac jego stanRobert74 pisze:Deniro Olej sprawdzasz na odpalonym silniku..musi delikatnie wylewać się z otworu wlewowego..musi też mieć odpowiednią temperaturę..ja jak sprawdzałem i wymieniałem olej to starałem się żeby olej miał w granicach 70 stopni..jak wymienisz to też musisz się przejechać i ponownie sprawdzić olej.Deniro pisze:Jak sprawdzamy stan?
Rafał podesłał serwisówkę ale ja akurat z Angielskiego jestem noga..
