Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 maja 2014, 11:55

Robert74 pisze:ponieważ tak jakby w skrzyni są 2 obiegi oleju...a największy syf jest właśnie w obiegu konwerter-chłodnica oleju..
No ale, jeśli nawet są te dwa obiegi, a łączą się z pozostałym olejem w chłodnicy (bo tam rozdziału nie ma - proszę mnie poprawić jeśli się mylę), to można to zinterpretować jako jeden obieg jedynie...

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 16 maja 2014, 12:04

0x4B25A pisze:
Robert74 pisze:ponieważ tak jakby w skrzyni są 2 obiegi oleju...a największy syf jest właśnie w obiegu konwerter-chłodnica oleju..
No ale, jeśli nawet są te dwa obiegi, a łączą się z pozostałym olejem w chłodnicy (bo tam rozdziału nie ma - proszę mnie poprawić jeśli się mylę), to można to zinterpretować jako jeden obieg jedynie...
Wg tego co czytałem to nie łączy się ten olej w chłodnicy tylko w misie olejowej bo chłodnica chłodzi olej który kóry wypływa z konwertera..jak chcesz mogę Ci podrzucić ten SSP na pw..lub maila..chociaż aż tak pewny nie jestem bo przjżałem tyl;ko pobieżnie ten zeszt i tylko pod kontem tematu oleju w konwerterze..
Ja z autopsji wiem że jak wymieniałem olej to ten z miski był nawet nie najgorszy ale w momencie rozpięcia chłodnicy i wypompowywania oleju to leciał typowo wypracowany olej...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 maja 2014, 12:27

Robert74 pisze:
0x4B25A pisze:
Robert74 pisze:ponieważ tak jakby w skrzyni są 2 obiegi oleju...a największy syf jest właśnie w obiegu konwerter-chłodnica oleju..
No ale, jeśli nawet są te dwa obiegi, a łączą się z pozostałym olejem w chłodnicy (bo tam rozdziału nie ma - proszę mnie poprawić jeśli się mylę), to można to zinterpretować jako jeden obieg jedynie...
Wg tego co czytałem to nie łączy się ten olej w chłodnicy tylko w misie olejowej bo chłodnica chłodzi olej który kóry wypływa z konwertera..jak chcesz mogę Ci podrzucić ten SSP na pw..lub maila..chociaż aż tak pewny nie jestem bo przjżałem tyl;ko pobieżnie ten zeszt i tylko pod kontem tematu oleju w konwerterze..
Ja z autopsji wiem że jak wymieniałem olej to ten z miski był nawet nie najgorszy ale w momencie rozpięcia chłodnicy i wypompowywania oleju to leciał typowo wypracowany olej...
W takim razie podeślij proszę. Mam inne SSP, ale tego akurat nie mam. Zaraz Ci wyślę PW.
Tak czy inaczej, jeśli łączą się w misce olejowej, to i tak jest jeden obieg olejowy... bo jakie ma znaczenia jakimi rurkami, gdzie, skoro i tak wszystko zmiesza się w misce... Mnie wymieniali całą chłodnicę i także (w Sopa Serwis) zapłaciłem za 6.5l oleju... chyba nie sugerujecie, że ktoś zlał stary i pomieszał z nowym? <mysli>

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 16 maja 2014, 12:33

0x4B25A pisze:
Robert74 pisze:
0x4B25A pisze: No ale, jeśli nawet są te dwa obiegi, a łączą się z pozostałym olejem w chłodnicy (bo tam rozdziału nie ma - proszę mnie poprawić jeśli się mylę), to można to zinterpretować jako jeden obieg jedynie...
Wg tego co czytałem to nie łączy się ten olej w chłodnicy tylko w misie olejowej bo chłodnica chłodzi olej który kóry wypływa z konwertera..jak chcesz mogę Ci podrzucić ten SSP na pw..lub maila..chociaż aż tak pewny nie jestem bo przjżałem tyl;ko pobieżnie ten zeszt i tylko pod kontem tematu oleju w konwerterze..
Ja z autopsji wiem że jak wymieniałem olej to ten z miski był nawet nie najgorszy ale w momencie rozpięcia chłodnicy i wypompowywania oleju to leciał typowo wypracowany olej...
W takim razie podeślij proszę. Mam inne SSP, ale tego akurat nie mam. Zaraz Ci wyślę PW.
Tak czy inaczej, jeśli łączą się w misce olejowej, to i tak jest jeden obieg olejowy... bo jakie ma znaczenia jakimi rurkami, gdzie, skoro i tak wszystko zmiesza się w misce... Mnie wymieniali całą chłodnicę i także (w Sopa Serwis) zapłaciłem za 6.5l oleju... chyba nie sugerujecie, że ktoś zlał stary i pomieszał z nowym? <mysli>
Na pewno nie to że zlał Ci olej i go pomieszał z nowym Tylko tyle że nie zlał całego oleju...ale to też nie chodzi żeby kogoś oczernić... :> chodzi o to żeby wyjaśnić ten temat i dylemat czy dynamiczna,statyczna czy może pół dynamiczna.. :) Ja jak zadzwoniłem z ciekawości w Jeleniej do serwisu to mi facet od razu powiedział że dynamicznej nie zrobi a statyczną i 6.5 l oleju potrzeba..Nie wiem dlaczego szczerze nikt się nie wypowie..

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 maja 2014, 13:00

Robert74 pisze:nie zlał całego oleju
Robercie, ale u mnie była wymieniana chłodnica na nową ORI (więc w środku nic nie mogło zostać, bo była pusta), gdyż moja po 70kkm się rozszczelniła wewnętrznie <zalamka>

Problem sam w sobie ciekawy i zobaczymy czy dojdziemy do jakiś konstruktywnych wniosków :)


P.S. Ten SSP, który podałeś, tyczy się Audi A8, a tam jest inaczej rozwiązana kwestia chłodzenia... dobrze opisuje to SSP385:

Obrazek

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 16 maja 2014, 18:37

0x4B25A pisze:
Robert74 pisze:nie zlał całego oleju
Robercie, ale u mnie była wymieniana chłodnica na nową ORI (więc w środku nic nie mogło zostać, bo była pusta), gdyż moja po 70kkm się rozszczelniła wewnętrznie <zalamka>

Problem sam w sobie ciekawy i zobaczymy czy dojdziemy do jakiś konstruktywnych wniosków :)


P.S. Ten SSP, który podałeś, tyczy się Audi A8, a tam jest inaczej rozwiązana kwestia chłodzenia... dobrze opisuje to SSP385:

[url=http://images63.fotosik.pl/982/487ed0faf75e34dbm.jpg]Obrazek[/URL]
Wiec takie male wyjasnienie SSP385 opisuje skrzynie 09L - 6HP19 ktora wywodzi sie ze skrzyni 09E - 6HP26. W moim odczuciu skrzynia 09E jest lepiej opisana a jest praktycznie identyczna (poza skala i przelozeniami) z 09L. Fakt czy chlodnica jest wspolna z silnikowa czy nie jest bez znaczenia... bo te same rurki ida do skrzyni.


Mozna by powiedziec ze jest jak w silniku... sa "dwa obiegi" ale jeden zbiornik i jeden korek spustowy no i jeden korek do napelniania, ale to nie ma najmniejszego znaczenia, ile malych obiegow jest moze byc nawet 50, caly olej mozna wymienic - rozbierajac skrzynie i pluczac w tym samym czasie chlodnice, albo wymieniajac dynamicznie olej i pluczac tez chlodnice w tym samym czasie. Trzeba zuzyc troche oleju gdy sie chce to miec w ten sposob rozwiazane, albo mozna sobie wymienic statycznie 6litrow i tez dalej jezdzic... wszystko zalezy od danego przypadku, jak sie jedzie z czarnym olejem i spalonymi sprzeglami i rozpadnietym konwerterem to chlodnice nalezy bezwzglednie wyczyscic, jak sie jedzie po 100tys z klarownym pieknym olejem... to nie jest to warunek konieczny.

Co do wymiany chlodnicy, byc moze maja wzor do wypelniania rachunku dlatego masz 6.5 litra oleju, wymiany mogles w ogole nie miec, tylko uzupelniony stan (wszak chyba nikt by nie dokladal do tego interesu nie?, zawyzanie ceny na fakturze i zanizanie ilosci nijak ma sie do oszczednosci podatkowych (sprzedales mniej z wieksza marza zarobiles wiecej zaplac wiecej podatku...)). Ale nie bede dywagowal na ten temat - bo to nie jest moja sprawa, to nie moje sumienie. Nie wiem w jakich standardach pracuja, jak pracuja, nigdy u nich nie bylem i nie chce ich oceniac na tej podstawie, choc patrzac na ostatni post, ktory widzialem wczoraj, jezeli byl od nich to balbym sie tam zostawic samochod na wymiane zarowek.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 16 maja 2014, 19:02

Tak czy siak ewidentnie do skrzyni wchodzi 9.5L Oleju a wlewaja 6.5 wiec nie mozna to nazwac dynamiczna wymiana... mialem tam jechac bo mam blisko raptem 40km ale... zdecyduje sie chyba na samodzielna wymiane statyczna (wygladajaca moze lub nie , tak samo jak u panstwa Sopy...) bo jesli mam placic 2000zl za odkrecenie sruby wlaniu oleju , wymiany filtra i jej zakreceniu to ja dziekuje niestety

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 16 maja 2014, 19:28

Ja jak będę miał więcej czasu sam się wezmę za wymianę i to dynamiczną...i wtedy się wypowiem...no chyba skrzynia wyląduję na szrocie to się nie przyznam :>
Za nim wymieniłem olej w 1 ej skrzyni też przerabiałem taką dyskusję...co innego dyskusja a co innego jak się człowiek weźmie za coś sam...są rzeczy których trzeba bezwzględnie przestrzegać i wszystko można..

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 maja 2014, 20:27

rafal_m pisze:Co do wymiany chlodnicy, byc moze maja wzor do wypelniania rachunku dlatego masz 6.5 litra oleju
Cholera wie... wiem też, że wcześniej robiona była ich płukanka, ze względu na obecność glikolu...

Tak czy inaczej rafal_m, dzięki za szerokie wyjaśnienia...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 17 maja 2014, 21:26

Deniro pisze:Tak czy siak ewidentnie do skrzyni wchodzi 9.5L Oleju a wlewaja 6.5 wiec nie mozna to nazwac dynamiczna wymiana... mialem tam jechac bo mam blisko raptem 40km ale... zdecyduje sie chyba na samodzielna wymiane statyczna (wygladajaca moze lub nie , tak samo jak u panstwa Sopy...) bo jesli mam placic 2000zl za odkrecenie sruby wlaniu oleju , wymiany filtra i jej zakreceniu to ja dziekuje niestety
Po odkreceniu korka i spuszczeniu oleju, powinno nastapic jego dokrecenie (zeby nie zapomniec o tym szczegole) nastepnie powinno nastapic odkrecenie calej miski, wymiana filtra, wymiana uszczelki przykrecenia miski... odkrecenia korka przelewowego i wlania oleju a nastepnie sprawdzenia stanu ;)

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 18 maja 2014, 00:22

Jak sprawdzamy stan?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 18 maja 2014, 07:51

Google wie wszystko;)

poraz kolejny...;)
http://www.zf.com/media/media/document/ ... kit_EN.pdf

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 18 maja 2014, 09:56

Deniro pisze:Jak sprawdzamy stan?
Deniro Olej sprawdzasz na odpalonym silniku..musi delikatnie wylewać się z otworu wlewowego..musi też mieć odpowiednią temperaturę..ja jak sprawdzałem i wymieniałem olej to starałem się żeby olej miał w granicach 70 stopni..jak wymienisz to też musisz się przejechać i ponownie sprawdzić olej.
Rafał podesłał serwisówkę ale ja akurat z Angielskiego jestem noga..

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 18 maja 2014, 12:24

Robert74 pisze:
Deniro pisze:Jak sprawdzamy stan?
Deniro Olej sprawdzasz na odpalonym silniku..musi delikatnie wylewać się z otworu wlewowego..musi też mieć odpowiednią temperaturę..ja jak sprawdzałem i wymieniałem olej to starałem się żeby olej miał w granicach 70 stopni..jak wymienisz to też musisz się przejechać i ponownie sprawdzić olej.
Rafał podesłał serwisówkę ale ja akurat z Angielskiego jestem noga..
Niesty ale sposob sprawdzania przez Ciebie stanu jest bledny... powyzej 50 stopni nalezy zaprzestac kontrolowania poziomu i odczekac az ostygnie. Jak sprawdzisz stan nagrzanego oleju (70stopni) to tak naprawde masz jego za niski stan, nawet na misce wybita jest temperatura oleju przy ktorej nalezy sprawdzac jego stan ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 18 maja 2014, 14:31

Może to pomoże:

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja