[ANK 4.2 340 KM] Check silnika
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Co do rozrządu już wcześniej był ustawiany na blokadach, a sam wał na znaki i jest rozjazd, więc teraz jak oddam to niech się martwią, aby było dobrze, bo inaczej fury nie będę odbierać.
Co do gazu to doszedł mi kabelek, zainstalowałam program, połączył się ze sterownikiem, ale tylko na jakieś 10 sekund i rozłączył się Od tamtej pory w ogóle nie chce się połączyć popatrzę co i jak. Tyle udało mi się zrzucić
Co do gazu to doszedł mi kabelek, zainstalowałam program, połączył się ze sterownikiem, ale tylko na jakieś 10 sekund i rozłączył się Od tamtej pory w ogóle nie chce się połączyć popatrzę co i jak. Tyle udało mi się zrzucić
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Jak pierwszy raz ustawiał to początkowy mnożnik zaczynał się od 1.2, ale zawsze końcowo lądował w okolicy 0.82, a chyba powinien w okolice 1
W przypadku obrotów to za pierwszym razem było ustawione na 7200 i nie podpierał się PB, nie wiem dlaczego teraz jest ustawione na 6100. Jedyne co mi gazownik powiedział, to że wtryski się zapętlają - być może to jest przyczyna zdjęcia max rpm na gazie
W przypadku obrotów to za pierwszym razem było ustawione na 7200 i nie podpierał się PB, nie wiem dlaczego teraz jest ustawione na 6100. Jedyne co mi gazownik powiedział, to że wtryski się zapętlają - być może to jest przyczyna zdjęcia max rpm na gazie
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Nie chcę wprowadzać w błąd, ale masz chyba odrobinę za wysokie ciśnienie na reduktorze. Hanki, przy ciśnieniu 1.2 bara mają wydajność 50KM/wtryskiwacz, więc teoretycznie powinno obrobić 400KM z 8 cylindrów.
Pewnie ten magik z AC obniżył wartość graniczną dla gazu :shock:
Masz graty założone z zapasem, więc nie wiem dlaczego się zapętlają, ale z pewnością coś est nie tak. Proponuję zapytać na ten temat na lpg-forum, tam są mądrzejsze głowy
Jeśli nadal nie potrafi się połączyć ze sterownikiem LPG, podłącz jednocześnie kabelek VAG.
Pewnie ten magik z AC obniżył wartość graniczną dla gazu :shock:
Masz graty założone z zapasem, więc nie wiem dlaczego się zapętlają, ale z pewnością coś est nie tak. Proponuję zapytać na ten temat na lpg-forum, tam są mądrzejsze głowy
Jeśli nadal nie potrafi się połączyć ze sterownikiem LPG, podłącz jednocześnie kabelek VAG.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Pokaż koleżanko foty tej instalacji. Skoro jest taki duży rozrzut pomiędzy bankami zaczynam się zastanawiać czy jest zrobiona kompensacja. Wątpię żeby rozrząd miał na to wpływ. Ciekawi mnie jeszcze sprawność sond. Stag to super sterownik ale jak bym już tak szalał z nowym gazem to zamontował bym staga premium. U mojego kumpla w a8 4.2 na sterowniku stag 300 zwykłym wywalało błędy a po zmianie na premium nawet się nie musieliśmy przykładać do regulacji stag sam delikatnie dostraja się korzystając z korekcji długo i krótko terminowych poprzez OBD.
Pomogłem? Kliknij
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Przy pierwszej regulacji gazu czas wtrysku benzyny był przed przecinkiem we wszystkich polach po 3, a po przecinku w pierwszych czterech -1 -2, w kolejnych czterech -7 -8, po ostatnich regulacjach jak wyżej i nie mam pojęcia dlaczego tak się rozjeżdża Nawet jak podpięłam to przez cały czas wartości po przecinku "latały" jak chciały
Zdjęcia po montażu:
Zdjęcia po montażu:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Nie problem ładnie zamontować wtryski tylko w odpowiednich miejscach wkręcić się w kolektor. Jak widać pierwszy cylinder nie będzie idealnie zgrany z pozostałymi. To niby niuanse ale takie ustawienie miejsc wtrysku gazu często płata figle. W wielu samochodach bardzo dobrze sprawdzają się podstawki pod wtryski benzynowe. Przynajmniej nic wiercić nie trzeba i miejsce wtrysku gazu idealnie zgadza się z benzyną.
Co do ciśnienia gazu warto sprawdzić jakie są spadki przy dużym obciążeniu. Jeśli będą zbyt duże zawsze będzie zapętlać czasy wtrysku.
Warto sprawdzić czy czasami mechanik nie dał miedzi 6mm na zasilaniu lub gdzieś nie załamał przewodu. Czasem bywają problemy na samym zasilaniu reduktora związane ze zbyt małym przekrojem. W swoim Allrodzie zamiast miedzi założyłem Faro 8 i sprawdza się idealnie.
Co do ciśnienia gazu warto sprawdzić jakie są spadki przy dużym obciążeniu. Jeśli będą zbyt duże zawsze będzie zapętlać czasy wtrysku.
Warto sprawdzić czy czasami mechanik nie dał miedzi 6mm na zasilaniu lub gdzieś nie załamał przewodu. Czasem bywają problemy na samym zasilaniu reduktora związane ze zbyt małym przekrojem. W swoim Allrodzie zamiast miedzi założyłem Faro 8 i sprawdza się idealnie.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
To są z tego co mi gazownik mówił Hana kątowe z listwy, tylko rozdzielone, bo mi zależało, żeby pod maską nie było widać instalacji.daw2 pisze:Nie często się widzi tak ładnie zamontowane wtryski także to 70 % sukcesu
Nie mam pojęcia. Nie sprawdzałam.daw2 pisze:A jakie masz czasy wtrysków po pracy silnika przez kilka minut na benzynie z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu?
Jak na wyłączonym silniku i włączonym radiu przez 2 godziny ciężko mu odpalić i napięcie bardzo spada. W codziennej eksploatacji wszystko ok, bo ja w trasy latam i cały czas jest doładowany.daw2 pisze:A i czy masz dobre aku ze błąd niskiego napięcia Ci wyskakuje?
Dlatego, że jest niesymetrycznie względem pozostałych ?tiger30 pisze:Nie problem ładnie zamontować wtryski tylko w odpowiednich miejscach wkręcić się w kolektor. Jak widać pierwszy cylinder nie będzie idealnie zgrany z pozostałymi.
I tu jest pewna ciekawostka, bo nawet przy podłączonym kabelku i "pałowaniu" w ogóle nie ma spadku ciśnienia - cały czas równo 1.35 bara. Dzisiaj jadę będą robierać reduktory i sprawdzać czy oba na pewno dają równe ciśnienie.tiger30 pisze:Co do ciśnienia gazu warto sprawdzić jakie są spadki przy dużym obciążeniu
Organoleptycznie nie sprawdzałam przeroju, ale nie mam miedzi tylko Faro 8. Jedynie reduktory mają wyjścia 6mm, ale przed nimi i tak trójnik się daje, aby je połączyć z instalacją.tiger30 pisze:Warto sprawdzić czy czasami mechanik nie dał miedzi 6mm na zasilaniu lub gdzieś nie załamał przewodu. Czasem bywają problemy na samym zasilaniu reduktora związane ze zbyt małym przekrojem. W swoim Allrodzie zamiast miedzi założyłem Faro 8 i sprawdza się idealnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Jeśli mówisz, że creduktory iśnienie trzymają i nie ma spadków ponizej 1,2 bar to nie ma co do nich łap pchać. Za mało wydajne wtryskiwacze lub za małe dysze we wtryskach ( jeżeli są to Hany złote , one mają dysze).
Wydajniesze wtryski pozwoliłyby obniżyć ciśnienie na reduktorze. Wydatek by był spełniony przy nizszym ciśnieniu , a i na górze czasy byłyby krótsze .
Korekty po RPM mam nadzieję że ISA zeobiła , bo wygląda na rzeźbę straszną.
Wydajniesze wtryski pozwoliłyby obniżyć ciśnienie na reduktorze. Wydatek by był spełniony przy nizszym ciśnieniu , a i na górze czasy byłyby krótsze .
Korekty po RPM mam nadzieję że ISA zeobiła , bo wygląda na rzeźbę straszną.
Mnie zastanawia, dlaczego wsadzili ci 2x czarne rc01 skoro one są do 150KM. Powinnaś mieć wsadzone 2x czerwone... i nie wiem czy do ciebie nie kwalifikowały by się już Hany niebieskie ?
Z całym szacunkiem do 'szpeców' ale silnik 4.2 nie jest magicznym niespotykanym i kapryśnym silnikiem. To nawet nie jest uturbione.
Z całym szacunkiem do 'szpeców' ale silnik 4.2 nie jest magicznym niespotykanym i kapryśnym silnikiem. To nawet nie jest uturbione.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Mam Hany 2001 zieloneBawół1 pisze:Za mało wydajne wtryskiwacze lub za małe dysze we wtryskach ( jeżeli są to Hany złote , one mają dysze).
Też o to pytałam, ponoć zielone idealnie sobie radzą z tym silnikiem, patrzyłam to max z zielonych jest 50km/cyl, u mnie jest 42.5km/ cyl więc 8 takich wtryskiwaczy spokojnie ogarnie ten silnikBawół1 pisze:Wydajniesze wtryski pozwoliłyby obniżyć ciśnienie na reduktorze
Nie wiem, nie znam sięBawół1 pisze:Korekty po RPM mam nadzieję że ISA zeobiła
Też mi się tak wydajebo wygląda na rzeźbę straszną
Wszyscy polecani na LPG forum (którzy montują staga) do tego motoru polecają 2x AC R01 czarne, pytałam też o to gazownika, to mówił że tak na prawdę czarne od czerwonych różnią się wejściem czarne mają 6 czerwone 8- ja nie wiem, jak już będzie fura ogarnięta pojadę na hamownię i zobaczymy ile "wypluje"mrporpoise pisze:Mnie zastanawia, dlaczego wsadzili ci 2x czarne rc01
przy 2 x czerwony AC dokładnie tak. Na LPG Forum jedna osoba pisała o setupie przy 4.2 340KM 2x czerwone + hanki niebieskie, ale to na bardzo niskim ciśnieniu trzeba stroić. Ponoć setup który ja mam jest jak najbardziej wydajny, a przesada w żadną stronę nie jest dobra. Tak jak mówiłam, póki co nie jestem aż tak bardzo w temacie, więc nie wiem.mrporpoise pisze:i nie wiem czy do ciebie nie kwalifikowały by się już Hany niebieskie ?
Tak, czytałem sporo, oglądałem jedne i drugie reduktory ... i rzeczywiście jest to konstrukcja ta sama (co z resztą nazwa potwierdza) z tym że czerwone mają dodatkową membranę i uszczelkę. W istocie to one się od siebie prawie nie różniły 2 lata temu, teraz jest jakaś wersja po ulepszeniach i podobno jest różnica... inżynierem konstruktorem tego nie jestem to z całą pewnością nie wiem
Ale wejściem to się właśnie różniły + kawałkiem gumy od trabanta w środku duużo czasu temu.
W ogóle to ja wam powiem, że zaczynam odnosić wrażenie że w sferze LPG w Polsce to już zaczynają panować legendy, przesądy i w ogóle jakieś guślarstwo :P
Jeszcze kwestia taka - polecają taki setup do tego motoru... ale ty masz S6 która jest nieco mocniejsza a nie standardowe 4.2 300 konne. Khm wszyscy to brali pod uwagę?
Ale wejściem to się właśnie różniły + kawałkiem gumy od trabanta w środku duużo czasu temu.
W ogóle to ja wam powiem, że zaczynam odnosić wrażenie że w sferze LPG w Polsce to już zaczynają panować legendy, przesądy i w ogóle jakieś guślarstwo :P
Jeszcze kwestia taka - polecają taki setup do tego motoru... ale ty masz S6 która jest nieco mocniejsza a nie standardowe 4.2 300 konne. Khm wszyscy to brali pod uwagę?