Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C6 2.0TDI - Phantom Black Pearl

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

A6 C6 2.0TDI - Phantom Black Pearl

Post autor: Bart_d » 09 kwie 2014, 09:45

Witam
Jestem po zakupie Audi w sedanie A6 C6 2006r, 2.0 TDI - 140KM, silnik typu BRE, skrzynia manualna.
Poprzednim samochodem było A6 C5 którym jeździłem 7-lat i z ciężkim sercem rozstawałem się.
Obecny samochód kupiłem z Francji.

Wyposażenie bez fajerwerków ale było w standardzie:
- MMI Basic Plus;
- system audio DSP;
- moduł telefonu bluetooth z obsługą głosową;
- fotele skórzane z alcantarą typu sport,
- zawieszenie 1BE,
- parktronic tył z wyświetlaniem graficznym,
- koła 225/50/17,
- kierownica multi, servotronic….

Zaraz po zakupie:
Jak dotychczas zająłem się doprowadzeniem auta ze strony technicznej do porządku: naprawiłem siłownik schowka, panel szyb kierowcy… dwa przyciski były sprawne inaczej.
Poza tym mając świadomość o bolączkach tego silnika poczyniłem następujące kroki:
- wymiana oleju na MOTULa;
- wymiana wszystkich filtrów;
- wymiana płynu chłodniczego;
- wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą;
- oraz nie czekając na awarię pompy oleju, wymieniłem wadliwy wałek wyrównoważający z imbusem, pompa okazała się napędzana poprzez koła zębate, więc ominęła mnie wymiana łańcuszka, napinacza i zębatek;
- przeprowadziłem diagnostykę komputerową (brak błędów, pompo wtryski w dobrym stanie);
- zmieniłem kodowania sterowników uruchamiając graficzne wyświetlanie APS, oraz świateł DRL ze sterowaniem z MMI;

Przy okazji napraw i diagnostyki wyszło że nie ma fabrycznie filtra DPF (kod wyposażenia 7GN), co nie ukrywam bardzo mnie ucieszyło gdyż robię 8-10 tys.km rocznie.

Wykonane mody (stan na dzień 29.03.2019):
- montaż oryginalnego chowanego haka holowniczego Westfalia;
- kierownica identyczna jak oryginalna tylko poliftowa z chromem;
- automatyczne otwieranie bagażnika;
- "drewniane" dekory wnętrza;
- elektryczna roleta szyby tylnej;
- lusterko wewnętrzne fotochromatyczne;
- sterowanie HOMELINK;
- dokładka, dyfuzor tylnego zderzaka typu S-line;
- grill S-line;
- panel klimatyzacji typu Deluxe;
- podniesienie mocy ze zmierzonych 139,1KM i 326,1Nm na 170,5KM i 386 Nm;
- MMI 2G High;
- nawigacja;
- podgrzewane przednie fotele;
- PDC przód;
- Moduł USB Driven;
- Lampy DEPO LED.


Obrazek

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 lip 2019, 06:54 przez Bart_d, łącznie zmieniany 9 razy.

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 09 kwie 2014, 12:26

Z zewnątrz jak i w środku prezentuje się ładnie. Jedyny minus to brak navi w kolorze. A można wiedzieć ile ma nalatane i ile cie kosztowała?

Awatar użytkownika
nanek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2012, 20:32
Lokalizacja: Szprotawa>BE<Zutendaal
Kontakt:

Post autor: nanek84 » 09 kwie 2014, 13:13

no widac na początek zadbałeś o silnik i bardzo dobrze zrobiłeś <okok> audinka ladna,zadbana widać.szerokości kolego...
Byla Vectra B x16xel SWAP na c20xe...i w koncu wymarzone Audi...A6 Avant:):):)
wykonane mody:
-led tył+xenon led przód
modyfikacja pompy oleju.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 09 kwie 2014, 15:39

Dzięki
Ile ma nalatane?... jak wierzyć licznikowi to prawie 200 tys.km, ostatni zapis serwisu - wymiany oleju jest przy 166tys w 2012 roku (przy okazji wówczas była wymiana turbiny).
Ile kosztowała?... po opłatach, rejestracji i serwisie (olejach, filtrach, regeneracji wałka pompy oleju itd...) około 32,5 tys.zł.
Robię rocznie 8-10 tys.km i mam nadzieję, że po tych zabiegach które poczyniłem troszkę polatam.... życie pokaże ;)

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 12 kwie 2014, 14:38

Bart_d pisze: jak wierzyć licznikowi to prawie 200 tys.km
<wysmiewacz> zapomnij o takim przebiegu. ładna seria

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 13 kwie 2014, 10:13

Tak masz racje.... biorac pod uwage coroczny przebieg okolo 30 tys km ktore auto robilo do 2012 roku (ostatni zarejestrowany przebieg) to auto powinno miec około 240 tys km (na co wskazywałoby również zużycie gniazda wałka w pompie oleju - jeszcze z 20-40 tys km by przeżył śmiało).
Pozdrawiam

Jak niedawno się okazało to przebieg auta jest i był jednak w 100% rzeczywisty - co potwierdził odczyt historii auta, odczyt elektroniczny z ECU oraz do chwili obecnej fabryczne wahacze przednie (oprócz bananów, które sam wymieniłem). Czasem wyjątek potwierdza regułę notorycznego odkręcania liczników :)
Ostatnio zmieniony 22 sty 2017, 18:21 przez Bart_d, łącznie zmieniany 1 raz.

vitiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
Imię: Adrian
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraina miodem płynąca

Post autor: vitiis » 16 kwie 2014, 08:17

Bardzo ladna. Mozesz mi napisac czy duzo zabawy jest z wymiana silownika schowka ? U mnie po nacisnieciu przycisku odskakuje z centymetr ale klapa nie opada do dolu tylko musze pomagac reka. Czy do a6 c6 jest jeden rodzaj tego silownika ? dzieki za odp.
Stage2 by Gregor10

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 16 kwie 2014, 08:57

Aby dobrać się do siłownika trzeba wykręcić 5 śrub (klucz 8) - 2 pod spodem i 3 widoczne po otwarciu schowka.
Natomiast inna sprawa jak powinien działać ten siłownik. Kiedy jest zimno u mnie jest podobnie schowek odskakuje i trzeba ręcznie mu pomóc, kiedy wnętrze się nagrzeje sam się otwiera powoli.
Siłownik działa na zasadzie "strzykawki" tylko uszczelka tłoczka jest tak skonstruowana że siłownik ma się łatwiej zamykać a trudniej otwierać.
Myślę że odpowiedni smar, oliwa mogłaby załatwić sprawę.
Podejrzewam że właśnie brak odpowiedniego smarowania tłoczka (wyschnięcie lub brak) jest główną przyczyną wielu awarii tego mechanizmu.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 kwie 2014, 09:34

Bart_d pisze:Kiedy jest zimno u mnie jest podobnie schowek odskakuje i trzeba ręcznie mu pomóc, kiedy wnętrze się nagrzeje sam się otwiera powoli.
Mam dokładnie tak samo... też mu muszę ręką pomóc, ale oczywiście lekko, aby go nie zepsuć...

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 02 paź 2014, 13:05

Po około 7 miesięcznym użytkowaniu i przejechaniu około 6000 km, nadszedł czas na podsumowanie napraw, regulacji i modów:

1. Ustawiłem rozrząd na 0st oraz przeprowadziłem synchronizację drugiego wałka - zgodnie z opisem na forum

2. Zainstalowałem automatyczny hak - opis w dziale zrób to sam.
OPIS

Obrazek

Obrazek

3. Wpadła mi okazyjnie kierownica identyczna jak ta którą samochód dostał w fabryce ale w stanie idealnym i z chromem wokół przycisków funkcyjnych

Obrazek

....do takiej nowej kierownicy zleciłem również odnowienie gałki polegające na obszyciu na nowo ale jak w oryginale....

Obrazek

4. Po zrobieniu logowania dynamicznego coś mi nie pasowało z turbiną (regenerowaną przy 160 tys.km przez poprzedniego właściciela)... max ciśnienie nieco ponad 2200mbar osiągane dopiero przy 2200obr/min.... po wielu....wielu godzinach sprawdzania dokonałem regulacji sztangą co dało efekt jak na zdjęciu tzn zadowalający choć minimalne zastrzeżenia jeszcze mam. Efektem dodatkowym jest spadek zużycia paliwa o 1litr/100km.
Czerwony wykres to przed, a niebieski po regulacji.

Obrazek

5. Auto uzbroiłem w system alarmowy i inne takie tam <milczek>

6. Dzięki koledze z forum Danielowi "daniel1997" i jego mało spotykanej w dzisiejszych czasach bezinteresowności, moje MMI otrzymało nową gałeczkę głośności radia (stare miało nieprzyjemne w dotyku wyszczerbienie w chromie). Danielu jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI <okok>

7. Mój spokojny sen zakłócało przypuszczenie że mam prawą poduszkę sprawną inaczej. Zakupiłem używaną poduszkę z 2007 roku - sprawną i po 2 godzinnych męczarniach samodzielnie wymieniłem. Po operacji silnik przy uruchamianiu nie skacze a na biegu jałowym zginęło nieprzyjemne mrowienie fotela i tapicerki.

Obrazek

8. Biorąc pod uwagę zmienną w naszym kraju aurę zakupiłem nowe zimowe kapcie Uniroyale i felgi w rozmiarze 205/60/16

Obrazek

Obrazek

W planach chciałbym jeszcze wymienić aluminiowe dekory i konsolę środkową na ciemne drewno ale ceny zestawów są jak na razie zaporowe.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, 10:39 przez Bart_d, łącznie zmieniany 1 raz.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 11 paź 2014, 20:56

<okok>

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 28 paź 2014, 06:34

Doszedł mi mały modzik w postaci zawiasów ze sprężynkami klapy bagażnika.... żeby jeszcze sam chciał się zamykać ;)
Fajna zabawka za niewielkie pieniążki i 20 minut pracy (film z działania poniżej).

Obrazek

DominikA6C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 24 paź 2013, 07:01
Imię: Dominik
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: DominikA6C6 » 28 paź 2014, 09:15

Fajny bajer z tą klapą a występuje coś takiego do wersji avant?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 28 paź 2014, 09:20

Występuje ale mechanizm z napędem elektrycznym... troszkę droższy i bardziej złożony (oprócz automatycznego otwierania jest i zamykanie automatyczne).
W sedanie to tylko wymiana zawiasów... ale potrafi tylko sam się otwierać <zalamka> do zamknięcia trzeba użyć siły mięśni ;)

Awatar użytkownika
Shadok18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 lis 2013, 14:57
Lokalizacja: Radom

Post autor: Shadok18 » 19 gru 2014, 16:48

No pięknie się prezentuje <rotfl> fajny bajer z kufrem z tyłu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga