A6 C6 2.0TDI - Phantom Black Pearl
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
A6 C6 2.0TDI - Phantom Black Pearl
Witam
Jestem po zakupie Audi w sedanie A6 C6 2006r, 2.0 TDI - 140KM, silnik typu BRE, skrzynia manualna.
Poprzednim samochodem było A6 C5 którym jeździłem 7-lat i z ciężkim sercem rozstawałem się.
Obecny samochód kupiłem z Francji.
Wyposażenie bez fajerwerków ale było w standardzie:
- MMI Basic Plus;
- system audio DSP;
- moduł telefonu bluetooth z obsługą głosową;
- fotele skórzane z alcantarą typu sport,
- zawieszenie 1BE,
- parktronic tył z wyświetlaniem graficznym,
- koła 225/50/17,
- kierownica multi, servotronic….
Zaraz po zakupie:
Jak dotychczas zająłem się doprowadzeniem auta ze strony technicznej do porządku: naprawiłem siłownik schowka, panel szyb kierowcy… dwa przyciski były sprawne inaczej.
Poza tym mając świadomość o bolączkach tego silnika poczyniłem następujące kroki:
- wymiana oleju na MOTULa;
- wymiana wszystkich filtrów;
- wymiana płynu chłodniczego;
- wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą;
- oraz nie czekając na awarię pompy oleju, wymieniłem wadliwy wałek wyrównoważający z imbusem, pompa okazała się napędzana poprzez koła zębate, więc ominęła mnie wymiana łańcuszka, napinacza i zębatek;
- przeprowadziłem diagnostykę komputerową (brak błędów, pompo wtryski w dobrym stanie);
- zmieniłem kodowania sterowników uruchamiając graficzne wyświetlanie APS, oraz świateł DRL ze sterowaniem z MMI;
Przy okazji napraw i diagnostyki wyszło że nie ma fabrycznie filtra DPF (kod wyposażenia 7GN), co nie ukrywam bardzo mnie ucieszyło gdyż robię 8-10 tys.km rocznie.
Wykonane mody (stan na dzień 29.03.2019):
- montaż oryginalnego chowanego haka holowniczego Westfalia;
- kierownica identyczna jak oryginalna tylko poliftowa z chromem;
- automatyczne otwieranie bagażnika;
- "drewniane" dekory wnętrza;
- elektryczna roleta szyby tylnej;
- lusterko wewnętrzne fotochromatyczne;
- sterowanie HOMELINK;
- dokładka, dyfuzor tylnego zderzaka typu S-line;
- grill S-line;
- panel klimatyzacji typu Deluxe;
- podniesienie mocy ze zmierzonych 139,1KM i 326,1Nm na 170,5KM i 386 Nm;
- MMI 2G High;
- nawigacja;
- podgrzewane przednie fotele;
- PDC przód;
- Moduł USB Driven;
- Lampy DEPO LED.
Jestem po zakupie Audi w sedanie A6 C6 2006r, 2.0 TDI - 140KM, silnik typu BRE, skrzynia manualna.
Poprzednim samochodem było A6 C5 którym jeździłem 7-lat i z ciężkim sercem rozstawałem się.
Obecny samochód kupiłem z Francji.
Wyposażenie bez fajerwerków ale było w standardzie:
- MMI Basic Plus;
- system audio DSP;
- moduł telefonu bluetooth z obsługą głosową;
- fotele skórzane z alcantarą typu sport,
- zawieszenie 1BE,
- parktronic tył z wyświetlaniem graficznym,
- koła 225/50/17,
- kierownica multi, servotronic….
Zaraz po zakupie:
Jak dotychczas zająłem się doprowadzeniem auta ze strony technicznej do porządku: naprawiłem siłownik schowka, panel szyb kierowcy… dwa przyciski były sprawne inaczej.
Poza tym mając świadomość o bolączkach tego silnika poczyniłem następujące kroki:
- wymiana oleju na MOTULa;
- wymiana wszystkich filtrów;
- wymiana płynu chłodniczego;
- wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą;
- oraz nie czekając na awarię pompy oleju, wymieniłem wadliwy wałek wyrównoważający z imbusem, pompa okazała się napędzana poprzez koła zębate, więc ominęła mnie wymiana łańcuszka, napinacza i zębatek;
- przeprowadziłem diagnostykę komputerową (brak błędów, pompo wtryski w dobrym stanie);
- zmieniłem kodowania sterowników uruchamiając graficzne wyświetlanie APS, oraz świateł DRL ze sterowaniem z MMI;
Przy okazji napraw i diagnostyki wyszło że nie ma fabrycznie filtra DPF (kod wyposażenia 7GN), co nie ukrywam bardzo mnie ucieszyło gdyż robię 8-10 tys.km rocznie.
Wykonane mody (stan na dzień 29.03.2019):
- montaż oryginalnego chowanego haka holowniczego Westfalia;
- kierownica identyczna jak oryginalna tylko poliftowa z chromem;
- automatyczne otwieranie bagażnika;
- "drewniane" dekory wnętrza;
- elektryczna roleta szyby tylnej;
- lusterko wewnętrzne fotochromatyczne;
- sterowanie HOMELINK;
- dokładka, dyfuzor tylnego zderzaka typu S-line;
- grill S-line;
- panel klimatyzacji typu Deluxe;
- podniesienie mocy ze zmierzonych 139,1KM i 326,1Nm na 170,5KM i 386 Nm;
- MMI 2G High;
- nawigacja;
- podgrzewane przednie fotele;
- PDC przód;
- Moduł USB Driven;
- Lampy DEPO LED.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2019, 06:54 przez Bart_d, łącznie zmieniany 9 razy.
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Dzięki
Ile ma nalatane?... jak wierzyć licznikowi to prawie 200 tys.km, ostatni zapis serwisu - wymiany oleju jest przy 166tys w 2012 roku (przy okazji wówczas była wymiana turbiny).
Ile kosztowała?... po opłatach, rejestracji i serwisie (olejach, filtrach, regeneracji wałka pompy oleju itd...) około 32,5 tys.zł.
Robię rocznie 8-10 tys.km i mam nadzieję, że po tych zabiegach które poczyniłem troszkę polatam.... życie pokaże
Ile ma nalatane?... jak wierzyć licznikowi to prawie 200 tys.km, ostatni zapis serwisu - wymiany oleju jest przy 166tys w 2012 roku (przy okazji wówczas była wymiana turbiny).
Ile kosztowała?... po opłatach, rejestracji i serwisie (olejach, filtrach, regeneracji wałka pompy oleju itd...) około 32,5 tys.zł.
Robię rocznie 8-10 tys.km i mam nadzieję, że po tych zabiegach które poczyniłem troszkę polatam.... życie pokaże
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Tak masz racje.... biorac pod uwage coroczny przebieg okolo 30 tys km ktore auto robilo do 2012 roku (ostatni zarejestrowany przebieg) to auto powinno miec około 240 tys km (na co wskazywałoby również zużycie gniazda wałka w pompie oleju - jeszcze z 20-40 tys km by przeżył śmiało).
Pozdrawiam
Jak niedawno się okazało to przebieg auta jest i był jednak w 100% rzeczywisty - co potwierdził odczyt historii auta, odczyt elektroniczny z ECU oraz do chwili obecnej fabryczne wahacze przednie (oprócz bananów, które sam wymieniłem). Czasem wyjątek potwierdza regułę notorycznego odkręcania liczników
Pozdrawiam
Jak niedawno się okazało to przebieg auta jest i był jednak w 100% rzeczywisty - co potwierdził odczyt historii auta, odczyt elektroniczny z ECU oraz do chwili obecnej fabryczne wahacze przednie (oprócz bananów, które sam wymieniłem). Czasem wyjątek potwierdza regułę notorycznego odkręcania liczników
Ostatnio zmieniony 22 sty 2017, 18:21 przez Bart_d, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Aby dobrać się do siłownika trzeba wykręcić 5 śrub (klucz 8) - 2 pod spodem i 3 widoczne po otwarciu schowka.
Natomiast inna sprawa jak powinien działać ten siłownik. Kiedy jest zimno u mnie jest podobnie schowek odskakuje i trzeba ręcznie mu pomóc, kiedy wnętrze się nagrzeje sam się otwiera powoli.
Siłownik działa na zasadzie "strzykawki" tylko uszczelka tłoczka jest tak skonstruowana że siłownik ma się łatwiej zamykać a trudniej otwierać.
Myślę że odpowiedni smar, oliwa mogłaby załatwić sprawę.
Podejrzewam że właśnie brak odpowiedniego smarowania tłoczka (wyschnięcie lub brak) jest główną przyczyną wielu awarii tego mechanizmu.
Natomiast inna sprawa jak powinien działać ten siłownik. Kiedy jest zimno u mnie jest podobnie schowek odskakuje i trzeba ręcznie mu pomóc, kiedy wnętrze się nagrzeje sam się otwiera powoli.
Siłownik działa na zasadzie "strzykawki" tylko uszczelka tłoczka jest tak skonstruowana że siłownik ma się łatwiej zamykać a trudniej otwierać.
Myślę że odpowiedni smar, oliwa mogłaby załatwić sprawę.
Podejrzewam że właśnie brak odpowiedniego smarowania tłoczka (wyschnięcie lub brak) jest główną przyczyną wielu awarii tego mechanizmu.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Po około 7 miesięcznym użytkowaniu i przejechaniu około 6000 km, nadszedł czas na podsumowanie napraw, regulacji i modów:
1. Ustawiłem rozrząd na 0st oraz przeprowadziłem synchronizację drugiego wałka - zgodnie z opisem na forum
2. Zainstalowałem automatyczny hak - opis w dziale zrób to sam.
OPIS
3. Wpadła mi okazyjnie kierownica identyczna jak ta którą samochód dostał w fabryce ale w stanie idealnym i z chromem wokół przycisków funkcyjnych
....do takiej nowej kierownicy zleciłem również odnowienie gałki polegające na obszyciu na nowo ale jak w oryginale....
4. Po zrobieniu logowania dynamicznego coś mi nie pasowało z turbiną (regenerowaną przy 160 tys.km przez poprzedniego właściciela)... max ciśnienie nieco ponad 2200mbar osiągane dopiero przy 2200obr/min.... po wielu....wielu godzinach sprawdzania dokonałem regulacji sztangą co dało efekt jak na zdjęciu tzn zadowalający choć minimalne zastrzeżenia jeszcze mam. Efektem dodatkowym jest spadek zużycia paliwa o 1litr/100km.
Czerwony wykres to przed, a niebieski po regulacji.
5. Auto uzbroiłem w system alarmowy i inne takie tam
6. Dzięki koledze z forum Danielowi "daniel1997" i jego mało spotykanej w dzisiejszych czasach bezinteresowności, moje MMI otrzymało nową gałeczkę głośności radia (stare miało nieprzyjemne w dotyku wyszczerbienie w chromie). Danielu jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI
7. Mój spokojny sen zakłócało przypuszczenie że mam prawą poduszkę sprawną inaczej. Zakupiłem używaną poduszkę z 2007 roku - sprawną i po 2 godzinnych męczarniach samodzielnie wymieniłem. Po operacji silnik przy uruchamianiu nie skacze a na biegu jałowym zginęło nieprzyjemne mrowienie fotela i tapicerki.
8. Biorąc pod uwagę zmienną w naszym kraju aurę zakupiłem nowe zimowe kapcie Uniroyale i felgi w rozmiarze 205/60/16
W planach chciałbym jeszcze wymienić aluminiowe dekory i konsolę środkową na ciemne drewno ale ceny zestawów są jak na razie zaporowe.
1. Ustawiłem rozrząd na 0st oraz przeprowadziłem synchronizację drugiego wałka - zgodnie z opisem na forum
2. Zainstalowałem automatyczny hak - opis w dziale zrób to sam.
OPIS
3. Wpadła mi okazyjnie kierownica identyczna jak ta którą samochód dostał w fabryce ale w stanie idealnym i z chromem wokół przycisków funkcyjnych
....do takiej nowej kierownicy zleciłem również odnowienie gałki polegające na obszyciu na nowo ale jak w oryginale....
4. Po zrobieniu logowania dynamicznego coś mi nie pasowało z turbiną (regenerowaną przy 160 tys.km przez poprzedniego właściciela)... max ciśnienie nieco ponad 2200mbar osiągane dopiero przy 2200obr/min.... po wielu....wielu godzinach sprawdzania dokonałem regulacji sztangą co dało efekt jak na zdjęciu tzn zadowalający choć minimalne zastrzeżenia jeszcze mam. Efektem dodatkowym jest spadek zużycia paliwa o 1litr/100km.
Czerwony wykres to przed, a niebieski po regulacji.
5. Auto uzbroiłem w system alarmowy i inne takie tam
6. Dzięki koledze z forum Danielowi "daniel1997" i jego mało spotykanej w dzisiejszych czasach bezinteresowności, moje MMI otrzymało nową gałeczkę głośności radia (stare miało nieprzyjemne w dotyku wyszczerbienie w chromie). Danielu jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI
7. Mój spokojny sen zakłócało przypuszczenie że mam prawą poduszkę sprawną inaczej. Zakupiłem używaną poduszkę z 2007 roku - sprawną i po 2 godzinnych męczarniach samodzielnie wymieniłem. Po operacji silnik przy uruchamianiu nie skacze a na biegu jałowym zginęło nieprzyjemne mrowienie fotela i tapicerki.
8. Biorąc pod uwagę zmienną w naszym kraju aurę zakupiłem nowe zimowe kapcie Uniroyale i felgi w rozmiarze 205/60/16
W planach chciałbym jeszcze wymienić aluminiowe dekory i konsolę środkową na ciemne drewno ale ceny zestawów są jak na razie zaporowe.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, 10:39 przez Bart_d, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 paź 2013, 07:01
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nowy Sącz