Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 17 mar 2014, 20:37

zbig_wwl pisze:Jakieś postępy prac u biorących udział w dyskusji? Ktoś może podzielić się doświadczeniem i wrażeniami?


_________________
Mi się właśnie udało dorwać eleganckie zaciski od S6 (43 mm) do przekładki z 245mm/10mm na 269/22 ale mam pewną wątpliwość odnośnie tarcz. Otóż słyszę tutaj, że musiałeś dać dystans pod jarzmo bo brakowało milimetra a tutaj wyczytałem, że spokojnie p&p: viewtopic.php?t=50111
Sprawdzałem też wysokość moich tarcz i jest ~ 54 mm czyli tak samo jak w S6 (w porównaniu do A8 D2-46mm) Ale widzę też, że S6 ma inną piastę. To która tarcza w końcu będzie pasować? z S6 czy A8? <mysli>

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 18 mar 2014, 23:59

Audiowizulany pisze:Otóż słyszę tutaj, że musiałeś dać dystans pod jarzmo bo brakowało milimetra
Tak napisałem? Nie przypominam sobie <mysli> A dystansu to na 100% nie dawałem.

Co do upgrade hamulców z tarczą 245mm, to będziesz chyba pionierem na forum ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 19 mar 2014, 08:23

No to jak bez dystansu, to może ja źle przeczytałem. A upgrade z 245 tak znacząco się różni od tego z 255, że nikt tego jeszcze nie zrobił?

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 08 kwie 2014, 19:36

Też zastanawiam się w przedlifcie nad wymianą hamulców tylnich.
Z przodu już siedzi 312mm, z tyłu chciałbym wstawić ~280mm.
Obecnie na tyle jest seria. Całe hamowanie idzie na przód, przód nurkuje, hamowanie z tyłu jest dupne.

Czy hamulce z a4 b5 przed liftem podejdą do a6 c5 przed liftem?
disco to dla mnie wszystko :)

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 08 kwie 2014, 22:56

Panowie, ja się pomyliłem i u mnie siedziało jednak 255 mm. Myślałem, że w przedlifcie w słabszych silnikach występowały też 245. Chciałem zmienić na zaciski z S-ki ale okazało się, że potrzeba tarczy ~300 mm bo tak duży był ten zacisk :shock: więc chyba muszę zweryfikować numery zacisków

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 09 kwie 2014, 11:22

a czy próbował ktoś robić dystanse do jarzma z tyłu, żeby odsadzić dalej zacisk i włożyć większą tarcze?
disco to dla mnie wszystko :)

adamz0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:58
Lokalizacja: lublin

Post autor: adamz0 » 09 kwie 2014, 22:34

Z moich doświadczeń wynika:tylne zaciski (tarcz nie sprawdzałem) z a8 d2 4.2 97 lub 98r nie pasują oraz a6 c5 4.2 1999r(nie s6) zaciski i tarcz nie pasuja p&p do a6 c5 2.7 2002r może komuś to zaoszczędzi trochę czasu.

Irekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Irekk » 01 maja 2014, 18:17

zbig_wwl pisze:Albo czegoś nie rozumiem w tym co piszesz, albo...
Miałem założone jarzma z zaciskami z s6c5 + tarcze 269mm z a8d2 w swojej poprzedniej a6 2.7BiT - na pewno nie było żadnej dużej szczeliny, więc wątpię, że 280mm tarcza wejdzie. Jak pisałem - szczelina musiałaby mieć >5.5mm (o tyle jest większy promień tarczy 280mm w porównaniu z 269mm), a tyle tam nie było. Na grubość tarcza wejdzie, bo zarówno jarzmo, jak i zacisk z s6c5 są właśnie pod tarczę 22mm.

Minęło sporo czasu, bo wcześniej nie miałem kiedy się tym zająć.
Dla wyjaśnienia sprawy:
Założyłem jarzma z A8 D2 po fl , które były przykręcone do zacisków takich samych jak u mnie i także były pod tarczą 280 i mamy różnicę. :)

Obrazek


Obrazek

tak jest teraz <lol>
Obrazek

a tak było :(

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 02 maja 2014, 11:44

No teraz jest elegancko ;)

Możesz napisać, z jakich elementów masz poskładany ten zestaw? I co było fabrycznie?
Jak te informacje będą w jednym miejscu, to będzie bardziej przejrzyście ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Irekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Irekk » 02 maja 2014, 22:42

Zestaw tylnych hamulców do auta jakie mam w profilu, dodam tylko że jest to model przed fl:

jarzmo z zaciskiem od A8 D2 po FL. ( zacisk jest aluminiowy, przed FL. był żeliwny, najpewniej z roku 2000-2001 )
tarcza 280x22mm - nr. 8E0615301B np. http://www.hamulcesklep.pl/o/600.3207.20
Co najdziwniejsze klocki się nie zmieniają , są takie same pod tarczę 255x10 jak i pod tarczę wyżej wymienioną, np. http://www.hamulcesklep.pl/o/FDB1788
Do montażu jarzma najlepiej użyć podkładki o grubości około 1mm wkładając ją między tzw. uszy zwrotnicy a jarzmem żeby wypośrodkować tarczę a reszta to już wiadomo.

Taki zestaw jest na dwóch pierwszych fotkach z mojego postu wyżej napisanego.
Natomiast trzecie zdjęcie pokazuje nam jak wyglądał ten zestaw z jarzmem z S8 z 2001 roku. Wnioski nasuwają się same ,że nie pasuje bo jest za wysokie.
Przypuszczam, że układ zwrotnicy między A8 a S8 jest inny, a zaciski są takie same.

Ps. może komuś się to przyda.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 03 maja 2014, 07:29

Irekk pisze: Dla wyjaśnienia sprawy:
Założyłem jarzma z A8 D2 po fl , które były przykręcone do zacisków takich samych jak u mnie i także były pod tarczą 280 i mamy różnicę. :)



Nawet po lifcie A8 D2 nie mialo tarczy 280 mm , z tego co widzę tylko S8

Irekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Irekk » 03 maja 2014, 09:45

Bawół1 pisze:
Irekk pisze: Dla wyjaśnienia sprawy:
Założyłem jarzma z A8 D2 po fl , które były przykręcone do zacisków takich samych jak u mnie i także były pod tarczą 280 i mamy różnicę. :)



Nawet po lifcie A8 D2 nie mialo tarczy 280 mm , z tego co widzę tylko S8
Jesteś tego pewien na 100%, bo ja nie. Gdy mierzyłem jarzmo u gościa to mówił że chodziło pod tarczą 280.
Popatrz w sieci z tym nr. tarczy to też znajdziesz zastosowanie w A8.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 5&t=121567

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 maja 2014, 10:05

I ja się podepnę do tematu :)

Mam obecnie seryjny układ hamulcowy w poliftowej S6. Dużo jeżdżę po trasach (expresówki itp.), więc bardzo często przychodzi mi hamować z 200 lub ciut więcej. Jeżdżę różnymi autami i wydaje mi się, że S6 najgorzej hamuje :| I teraz pytanie, czy jest sens kombinować i jakieś inne heble wkładać czy tylko kupić nowe klocki i tarcze markowe nawiercane / nienawiercane ?

I drugie pytanie czy w takim przypadku opłaca się wymieniać przewody hamulcowe na te w oplocie stalowym, np:
Obrazek
http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-w- ... 47991.html

Obrazek
http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-w- ... 52810.html

Irekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Irekk » 29 maja 2014, 13:30

Polecam zmianę na zaciski brembo 4-6cio tłoczkowe od Vw Touareg, Q7 ,Cayenne
pod tarczę 330x32 lub 345x32
wszystko pasuję p&p
wymiana przewodów byłaby wskazana oraz płynu na Motul RBF

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 maja 2014, 13:47

Te zaciski jak rozumiem na przód, a poza nimi reszta z mojego obecnego układu pasuje - jarzma, łożyska etc. czy też musiała bym kupić ? Oraz co wtedy z tyłem ? Seria czy coś innego ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja