Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Modyfikacja AUDIO w A6 4F

Warsztat
rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Modyfikacja AUDIO w A6 4F

Post autor: rafal_m » 30 mar 2014, 15:40

Hej wszystkim!
Juz jakis czas temu odgrazalem sie na forum ze przedstawie swoje dokonania jak dokoncze... czasu coraz mniej .. .tak tez nie dokonczylem ;) Graty leza, sprzet w aucie podpiety troche fuszerkowo, ale zeby nie byc golo-slownym przedstawie czesc z dotychczasowych zmagan.

Wszystko zaczelo sie w srodku zimy... (zimy ktorej wlasciwie nie bylo), zmeczony juz troche charczeniem sredniotonowek (ktore jak sie pozniej okazalo wcale nie charczaly... bo winny byl rezonujacy plastik) postanowilem zmienic fabryczne glosniki ASK na cos innego. Zanim jednak doszedlem do tego etapu; mialem juz zamienione subwoofery w drzwiach przednich na te od BOSE a w bagazniku wozilem wzmacniacz EMPHASER'a i skrzynke MAGNAT'a. Jako, ze mocy bylo mi malo, a i glosniczki ASK nie przypadly mi do gustu postanowilem zainwestowac w trojdrozny zestaw firmy AUDIO-SYSTEM HX165 DUST. Jest to trojdrozny zestaw glosniczkow... bez zwrotnic, producent zaleca podzial aktywny, wzmacniaczami lub procesorem DSP.
Z racji faktu ze glosnik niskotonowy z tego zestawu ma 165mm... musialem zrezygnowac z twardszych i sztywniejszych obudow BOSE na rzecz oryginalny ASK w ktore da sie wlozyc 16cm glosniczek. Pojemnosc obudow to ca 10l (te BOSE sa BASSreflex, te od ASK sa konstrukcja zamknieta). Bardzo zaluje ze AUDI poszlo w kierunku takich pseudokomor ... bo ciekawych efektow to sie z tego wyciagnac nie da... ale coz;

Tak wyglada sub ASK;
Obrazek

to takie male porownanie ori glosnika ASK i tego audiosystemu;
Obrazek
Obrazek

Jako ze glosniczek nie pasowal bezposrednio w obudowe, zostal zamowiony metalowy dystans ktory tez nie byl plug and play (glosnik ma takie wystajace skosy) musialem delikatnie zmodyfikowac dystans szlifujac go;) Do tego dystans jest przykrecany do obudowy na 4 wkrety do regipsow, natomiast glosnik do dystansu za pomoca 4 srub M4.
Obrazek
A to juz przymierzony pasujacy do dystansu glosniczek;
Obrazek
Pierwsza proba - z wlozonym wypelniaczem...
Obrazek
Pozniej wypelniacz zostal troche wyjety... bo jednak sztuczne powiekszenie komory nie przynioslo takiego rezultatu jakiego sie spodziewalem... Dystans zostal uszczelniony pomiedzy obudowa silikonem, zmienilem tez cienki fabryczny kabelek na grubszy i przeciagnalem te grubsze kabelki przez cale auto az do bagaznika.

A to juz zamontowany srednio i niskotonowy glosnik. Sredniotonowy jest przykrecony i przysilikonowany do drewnianego dystansu, a ten dystans przykrecony do oryginalnych mocowac w drzwiach. Troche rzezby bylo, ze wzgledu na nietypowe mocowania oryginalnych glosnikow... ale trzyma sie niezle;) i kiepska dostepnosc tego rodzaju dystansow w innych proporcjach. Rzezba w stylu docinanie tego i klejenie z racji moich kiepskim umiejetnosci manualnych w dosztukowywaniu rzeczy... odpadaly.

Obrazek

Probnie glosniki wysokotonowe zostaly przyczepione za pomoca kawalka metalowej tasmy montazowej w miejsce fabrycznych... niestety sie nie mieszcza...
Obrazek

Zamowilem na nie takie specjalne obudowy... ale zastanawiam sie jeszcze w, ktorym miejscu chcialbym je przyczepic, moze podpowiecie?

Opcja nr. 1
Obrazek
Opcja nr. 2
Obrazek


Teraz pewnie padnie pytanie... jak to wszystko jest zasilane...
Tutaj jest wielkie pole do popisu... przetestowalem kilka roznych wzmacniaczy ostatecznie zostal 6kanalowy EMPHASER a na subwoofer'y zostal zamowiony drugi 4kanalowy emphaser pracujacy w KLASIE D (cyfrowym wzmacniacz). Z racji braku czasu jeszcze nie zamontowany... Instalacja jest aktualnie profizoryczna kable sa nie pospinane, bo aktualnie testuje rozne rozwiazania przepinam odpinam wymieniam... takze jak znajde juz taki najbardziej mi pasujacy zestaw zepne to wszystko tak jak "PAN BOG PRZYKAZAL" ;)

Nie mniej jednak, jako przeciwnik konwerterow z wyjsc glosnikowych postanowilem przerobic troche fabryczny wzmacniaczyk ASK, poprzez wyprowadzenie z niego zlacz niskiego napiecia.
ObrazekObrazekObrazek

Probnie podpialem nawet sobie procesorek :
Obrazek
Niestety producent zapomnial napisac w swojej instrukcji obslugi, ze procesor nie jest w stanie z jednego wejscia - zrobic dwoch wyjsc. Wzmacniacz ASK, skonfigurowany jest tak, ze dostepne wyjscia mamy:
- 2 * przedni subwoofer
- 2 * przednie srednio-wysokotonowe
- 2 * tylne wysoko-srednio - niskotonowe;

u mnie aktualnie jest to podpiete tak ze; przod niskotonowy jest podpiety do oddzielnego wzmacniacza firmy powerprecision;
subwoofer jest podpiety pod mocniejsze wyjscie wzmacniacza emphaser;
wysoko i sredniotonowe przednie sa na dwoch niezaleznych kanalach tego wzmacniacza i ich podzial jest zrealizowany na aktywnej regulacji wzmacniacza (sredniotonowy ma ciecie 250Hz, wysokotonowy cos w granicach 500Hz);
Wiec po podpieciu procesora, albo nie mialbym oddzielnej regulacji basu subwoofer'a, albo nie mialbym przednich niskotonowych... poniewaz nie potrafi ich 'odtworzyc'.

Na ten problem przygotowalem sobie sumator (zeby dla potrzeb procesora dostarczac mu sygnal przedni zssumowany nisko-srednio-wysokotonowy + niskotonowy dla subwoofer'a + sygnal z tylnych glosnikow, natomiast za procesorem wpiac filtr aktywny trojdrozny, ktory rozdzieli sygnal na +niskotonowy przod + sredniotonowy przod + wysokotonowy przod; Zwrotnica taka powstala, natomiast nie mialem czasu jej jeszcze polutowac i zamontowac.
Natomiast zamowilem sobie regulator glosnosci do subwoofera (wzmacniacz emphasera obsluguje remote volume... takze jakas tam dodatkowa regulacje (poza mmi ) mam;

Subwoofer magnat'a tez dorobil sie nowego ... glosnika ;)

Obrazek

a jeden ze wzmacniaczykow wyglada tak;
Obrazek

Przepraszam za jakosc zdjec... ale takie swiatlo a po wlaczeniu lampy takie kwiatki ;)

To by bylo tyle na ten moment... jak zlapie troche wolnego czasu na pewno rusze z tematem dalej ;)

mxzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mxzibi » 07 kwie 2014, 16:11

Kolego świetna robota!! <okok>
Ten temat nadaje się do WARSZTAT .
Mam pytanko - czym i po co wykleiłeś obudowy głośników ???
miała palic 10l w miescie !!!!!!!

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 07 kwie 2014, 20:58

Obudowy zostaly oklejone matami gluszacymi. Dzieki temu wyklejeniu, ten miekki plastik nabral sztywnosci i tak nie rezonuje jak na poczatku. Niestety lepszy jakosciowo plastik z obudow bose sie nie nadaje, ze wzgledu na dziure pod 13cm glosnik, a jednak fajniejszy KICK dostaje sie z wiekszych glosnikow. Szczerze mowiac zastanawialem sie zeby zamowic takie panele z kompozytu, ale nawet nie wiem gdzie cos takiego moznabyloby zlecic.

Temat chyba mozna przeniesc - ale ta decyzje zostawie moderatorom;)

mxzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mxzibi » 07 kwie 2014, 22:49

No rozumiem teraz.

to w bose są mniejsze głośniki czy są płytsze obudowy ??
miała palic 10l w miescie !!!!!!!

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 08 kwie 2014, 08:43

Tak, w BOSE sa 13cm glosniki i obudowy sa w ukladzie bass-reflex, w ASK glosniki sa 16,5cm i sa obudowy w ukladzie zamknietym.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 kwie 2014, 08:58

Mówicie i macie - przenoszę do działu "warsztat" <okok>
motostacja - części samochodowe.

P-U-M-A
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 15 lut 2012, 19:33
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: P-U-M-A » 18 cze 2014, 18:55

Kolego skąd wziąłeś sygnał to włączenia i wyłączenie wcamcniacza(remote)?
Forum A6 / A7 na Facebook'u https://www.facebook.com/a6klub

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 19 cze 2014, 12:01

Na drugim zdjeciu z wnetrza wzmacniacza widac takie grubsze kable to sa plusy, agdzies tam dalej jest masa.Ten plus jest utrzymywany jeszce kilka minut po wylaczeniu auta.

P-U-M-A
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 15 lut 2012, 19:33
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: P-U-M-A » 19 cze 2014, 23:09

Chodzi tobie o te 2 zielone i 1 czarny kabel zlutowane razem?
Forum A6 / A7 na Facebook'u https://www.facebook.com/a6klub

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 20 cze 2014, 07:13

Tak, mozesz zmierzyc jakims miernikiem pomiedzy masa a tym punktem, jak nie bedzie tam 12 to wyrwe wzmaka i pomierze ;)

P-U-M-A
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 15 lut 2012, 19:33
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: P-U-M-A » 15 lip 2014, 11:11

Ja jednak odpuściłem temat. Nie działał mi ten mój Adapter a nie chciałem ruszać wzmacniacza oryginalnego. Miałem podłączone na chwile to grało na prawdę dobrze. Sprzęt teraz leży i sie kurzy.
Forum A6 / A7 na Facebook'u https://www.facebook.com/a6klub

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 15 lip 2014, 11:38

Mozesz jeszcze szukac po prawej stronie wneki, na schematach KL15, na pewno gdzies jest i z niego wziac sobie sygnal po zaplonie... ale wtedy chyba na postoju nie bedzie gralo bez wlozonego kluczyka do stacyjki...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga