Kolektor w srodku czysciles?Po jakim przebieg i jak duO syfu miales? Powinny poprawic sie osiagi
[ AQJ 4.2 340 KM] Układ podciśnienia nie działa
-
Blade-Karol
-
ManiekManiak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 14
- Rejestracja: 14 maja 2013, 09:55
- Lokalizacja: Legionowo
Odkopię trochę temat.
U siebie też walczyłem z klapami. Stan w jakim je zastałem: jedna bardzo ciężko za dźwignię się dawała poruszyć, druga zero ruchu.
W trakcie rozbierania kolektora na dodatek pokruszyło się mocowanie jednej z dźwigni więc trzeba było organizować drugi kolektor. Też był trochę zastany, ale ręką jako tako działało. Rozebrałem swój, przeszczepiłem klapę z kupionego, wszystko porządnie przesmarowałem. Czy układ pracuje widać od razu po starcie silnika. Z gruszek jest wyciągane powietrze i klapy się zamykają. Pedał w podłogę i puszczają. Chodzi ładnie, na wysokich obrotach jest dużo więcej ciągu, ogólnie na plus. U mnie układ gruszek jest inny niż w S6, gruszki są naprzeciwko siebie po przekątnej.
Słyszałem, że "najlepiej to wyrzuć klapy całkowicie, będzie więcej powietrza w całym zakresie obrotów", ale chyba tak to wymyślili w fabryce nie bez powodu.
U siebie też walczyłem z klapami. Stan w jakim je zastałem: jedna bardzo ciężko za dźwignię się dawała poruszyć, druga zero ruchu.
W trakcie rozbierania kolektora na dodatek pokruszyło się mocowanie jednej z dźwigni więc trzeba było organizować drugi kolektor. Też był trochę zastany, ale ręką jako tako działało. Rozebrałem swój, przeszczepiłem klapę z kupionego, wszystko porządnie przesmarowałem. Czy układ pracuje widać od razu po starcie silnika. Z gruszek jest wyciągane powietrze i klapy się zamykają. Pedał w podłogę i puszczają. Chodzi ładnie, na wysokich obrotach jest dużo więcej ciągu, ogólnie na plus. U mnie układ gruszek jest inny niż w S6, gruszki są naprzeciwko siebie po przekątnej.
Słyszałem, że "najlepiej to wyrzuć klapy całkowicie, będzie więcej powietrza w całym zakresie obrotów", ale chyba tak to wymyślili w fabryce nie bez powodu.
2000 Audi A6 Quattro 4.2 ART
![Obrazek]()

-
Blade-Karol
-
ManiekManiak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 14
- Rejestracja: 14 maja 2013, 09:55
- Lokalizacja: Legionowo
-
ManiekManiak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 14
- Rejestracja: 14 maja 2013, 09:55
- Lokalizacja: Legionowo
Koledzy mam podobny problem - u mnie też brak podciśnienia. Cięgna całe, klapy nie zapieczone, ręcznie wszystko da się ruszyć, ale jednej gruszki w ogóle nie rusza a druga się tylko marszczy.
Chce powymieniać przewody i tu pytanie. Czy ktoś mógłby napisać jakie przewody i ile będzie potrzebne? Chodzi mi o średnice przewodów jakie są w układzie potrzebne. Czy przewody muszą być jakieś specjalne, czy mogą być kupione w zwykłym sklepie z pneumatyką na przykład?
Chce powymieniać przewody i tu pytanie. Czy ktoś mógłby napisać jakie przewody i ile będzie potrzebne? Chodzi mi o średnice przewodów jakie są w układzie potrzebne. Czy przewody muszą być jakieś specjalne, czy mogą być kupione w zwykłym sklepie z pneumatyką na przykład?
TDI < V8 PB
Coś ode mnie: uszkodzone klapy totalnie psują charakterystyke silnika, spalanie wzrasta i totalnie nie ma momentu z dołu. Po zakupie auta słyszałem jakieś dziwne syczenie z okolic chłodnicy - okazało się, że jedna z gruszek była pęknięta (cylindry od strony filtra powietrza). 30 minut roboty (klejenie silikonem reinza), pierwsze odpalenie, gruszki zassane i w drogę. Spalanie w dół, silnik ciągnie jak wściekły a na dodatek hamulce zaczęły pracować jak trzeba (większe podciśnienie w układzie). Mało tego, automat przestał szarpać ponieważ ciśnienie w kolektorze odbiegało od tego, co mierzyła przepływka. Myślę, że wywalenie tego układu to głupota. Pozdrawiam!
[ Dodano: 2014-03-13, 13:29 ]
[ Dodano: 2014-03-13, 13:29 ]
Ja bym zaczął od czyszczenia filterków w zaworach podciśnienia - po mojemu są zatkane i nie puszczają zassanego powietrza. Tutoriale jak to zrobić znajdziesz na necie w większości diesli jest ten problem.smolaa pisze:Koledzy mam podobny problem - u mnie też brak podciśnienia. Cięgna całe, klapy nie zapieczone, ręcznie wszystko da się ruszyć, ale jednej gruszki w ogóle nie rusza a druga się tylko marszczy.
Chce powymieniać przewody i tu pytanie. Czy ktoś mógłby napisać jakie przewody i ile będzie potrzebne? Chodzi mi o średnice przewodów jakie są w układzie potrzebne. Czy przewody muszą być jakieś specjalne, czy mogą być kupione w zwykłym sklepie z pneumatyką na przykład?
Witam.
Chciałem zapytać - bo jakiś szpec - właśnie odkryłem zerwał przewód nr 15 z rysunku z pierwszej strony - i zaślepił czarnuchem. Nie mogę zlokalizować drugiego bałwanka ( jeden jak dobrze czytam rysunek idzie do prawego nadkola a drugi gdzie jest ?
U mnie z trójnika wyższego idzie przewód 16 i łączy się z 13 i śmiga do bałwanka w nadkolu od strony kierowcy.
Na co to ma wpływ?
Proszęo o waszą opinię.
Chciałem zapytać - bo jakiś szpec - właśnie odkryłem zerwał przewód nr 15 z rysunku z pierwszej strony - i zaślepił czarnuchem. Nie mogę zlokalizować drugiego bałwanka ( jeden jak dobrze czytam rysunek idzie do prawego nadkola a drugi gdzie jest ?
U mnie z trójnika wyższego idzie przewód 16 i łączy się z 13 i śmiga do bałwanka w nadkolu od strony kierowcy.
Na co to ma wpływ?
Proszęo o waszą opinię.
-
Blade-Karol
-
Blade-Karol










