Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4,2 340KM] Szarpanie przy dużych prędkościach

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

[ANK 4,2 340KM] Szarpanie przy dużych prędkościach

Post autor: cajar » 09 mar 2014, 22:03

W moim S6 podczas jazdy z dużymi prędkościami (około 180...200 km/h) pojawiają się pojedyncze szarpnięcia. Zwykle pojawiają się, gdy dłuższy czas jadę z taką prędkością, ale czasem występują także podczas przyspieszania (nawet już w okolicach 80 km/h).

Czasem podczas jazdy z dużymi prędkościami zdarza się także, że zaraz po szarpnięciu zapalają się kontrolki ESP i ABS - ale gasną po kilku sekundach. Ostatnim razem, po tej sytuacji miałem błąd: 18625 - P1857 Load signal: error message from engine control unit (sporadic). Błąd ten był na silniku, sterowniku skrzyni biegów oraz w układzie hamulcowym. Wymieniłem więc przepływomierz i skasowałem błędy. Jednak po jakimś czasie znów pojawiły się szarpnięcia, i znów wystąpiłą sytuacja z chwilowym zaświeceniem się lampek ABS oraz ESP.

Dodatkowo dodam, że w aucie zaraz po zakupie został wymieniony silnik z AQJ na ANK. Zostały również założone nowe świece. W ostatnim czasie wymieniłem także sondę lambda i filtr paliwa.

Co może być przyczyną tego typu problemów?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 mar 2014, 11:49

Sterownik silnika jest z której wersji - wszystko wskazuje na przepływkę - nową założyłeś??

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 10 mar 2014, 11:53

Sterownik pozostał stary - z silnika AQJ. Główna różnica pomiędzy tymi silnikami jest taka, że AQJ ma 2 sondy lamdba, a ANK ma 4 sondy lambda.

Przepływomierz kupiłem nowy.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 mar 2014, 09:23

To jest różnica którą widać, to co siedzi w sterowniku to jedna wielka niewiadoma :(
Czy problem pojawił się zaraz po swapie silnika??
Przepływka nowa z ASO jak mniemam - więc idź reklamuj.
Możesz zrobić logi dynamiczne MAF, jeśli jesteś w stanie na zawołanie wywołać efekt szarpania, to warto byłoby aby był on w logach.

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 11 mar 2014, 10:21

Problem jest taki, że ciężko odtworzyć to szarpanie. Niestety "na zawołanie" - nie dam rady..

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 mar 2014, 11:04

No to reklamuj MAF - możesz sobie gdzieś wydrukować błędy, z kartką do ASO i niech wymienią na inną sztukę. Do tego oczywiście opis werbalny.

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 12 mar 2014, 07:41

Przepływomierz nie kupiłem w ASO, tylko w innym sklepie i teoretycznię mogę go oddać na gwarancję, ale na 100% wróci z adnotacją jako sprawny - moje kody błędów dla nich nic nie znaczą, tym bardziej, że kod błędu nie mówi konkretnie 'uszkodzony przepływomierz'. Więc kasa poszła na darmo i teraz zostałem z dwoma sprawnymi przepływomierzami :[

A jak zrobić te logi dynamiczne..? (W podpiętych tematach nie ma o tym informacji)

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 12 mar 2014, 13:47

cajar, ja miałem podobny problem i winna była nie sprawna pompa powietrza wtórnego.W puszce filtra powietrza jest dodatkowy przewód od tej pompy(w pokrywie).Zaślep go kawałkiem folii i zobacz co się dzieje.Mi pomogło.Przez ten przewód cofały się spaliny,przepływomierz wariował i szarpało.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 mar 2014, 17:33

cajar pisze:A jak zrobić te logi dynamiczne..?
viewtopic.php?t=59491

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 14 mar 2014, 07:50

A nie da się zrobić tych logów bez laptopa?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 mar 2014, 23:05

To jakaś prowokacja?

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 14 mar 2014, 23:06

Nie, zapytałem tylko czy można zrobić logi bez laptopa.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 mar 2014, 23:26

Nie można, tak na chłopski rozum, jak chciałbyś to zrobić?

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 14 mar 2014, 23:29

Ok - sorry za zamieszanie.. Widziałem, że są takie dedykowane urządzenia do diagnostyki, ale teraz na "znanym portalu aukcyjnym" sprawdziłem ceny (grubo ponad kilka tysięcy) i sobie odpuszczę.. :)

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 16 mar 2014, 16:47

cajar pisze:Ok - sorry za zamieszanie.. Widziałem, że są takie dedykowane urządzenia do diagnostyki, ale teraz na "znanym portalu aukcyjnym" sprawdziłem ceny (grubo ponad kilka tysięcy) i sobie odpuszczę.. :)
Kabel do diagnostyki kupisz już za 30zł kolego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga