Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL] A6 C5 2.8 Szarpie przy zmianie kazdego biegu

Układ napędowy i skrzynie biegów
NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

[ MANUAL] A6 C5 2.8 Szarpie przy zmianie kazdego biegu

Post autor: NPT » 10 mar 2014, 23:55

Witam

Mam taki problem... Przy zmianie kazdego biegu autem mi podszarpuje. Nie szarpie budą tylko tak jakby sprzęgło szarpało. Bez roznicy czy ciepły czy zimny.
Przy szybkiej zmianie biegów i gdy biegi są na wyższych obrotach jest duzo lepiej.
Sprzęgło bierze od momentu, którego powinno.

Dodam, ze co dziwne na gazie jest to bardzo odczuwalne, na benzynie duzo mniej.
Ogolnie na gazie nie mam zadnych problemow.

Co to moze byc? Bo dwumasa chyba bylaby odczuwalna tak samo na gazie jak i benzynie...

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 11 mar 2014, 15:44

Powiem Ci kolego , że u mnie jest to samo. Ja po prostu nauczyłem się z tym jeździć ale kiedyś czytałem że to może być dwumasa. Jak wymieniałem sprzęgło u siebie to dwumasa wyglądała ok więc ją wykluczyłem. U mnie jest jeszcze delikatny luz na wałku atakującym w tylnym dyfrze i planuję go skasować . Ale puki co jeżdżę tak jak jest. Mało pomogłem :)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 11 mar 2014, 18:58

NPT - gaz wykluczyłeś w 100 % ? Sprawdziłeś filtry, ustawienia i co najważniejsze układ WN ?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 11 mar 2014, 19:26

za to zjawisko odpowiada przednia poduszka tylniego dyfra wizualnie możę być ok .sprawdzić ją można w 2 osoby . 1 osoba w aucie 1 bieg zaciągnięty ręczny i próbujemy ruszać to samo robimy na wstecznym . 2 osoba leży z boku auta i obserwuje dyfer .jeśli porusza się 5mm w górę i 5 mm w dół jest ok .jeśli całkowity ruch dyfra jest większy niż 10 mm poducha do wymiany .
co do intensywniejszego szarpania na gazie -wyreguluj instalacje u kumatego gazownika .
łaski nie robi i musi chodzić tak jak na benzynie.
cena poduchy w aso ok 120zł trochę się różni konstrukcyjnie -została poprawiona przez audi -
zwrócić uwagę na połózenie w czasie wprasowywania nowej poduchy przed wprasowaniem zfazować jedną stronę oraz obficie zwilżyć olejem oraz oczyścić korpus poduszki

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 11 mar 2014, 20:45

Z tą poduszką dyfra to też nie koniecznie. Ja u siebie mam nową przednią poduszkę i nowe poduszki pod silnikiem. Co prawda u mnie aż tak dużego szarpania nie ma i można nauczyć się sprawnie ruszyć ale nie jest idealnie. Jak się uporasz z tym problemem to koniecznie dziel się z nami jak to dokonałeś.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 11 mar 2014, 21:24

masz poduszkę dyfra ori ?czy aftermarket u mnie zamiennik się nie sprawdził latało jak na zerwanej orginalnej była za miękka
dopiero orginał załatwił sprawę

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 11 mar 2014, 21:40

Nie mam ori. Tylko tak sobie głośno myślę co ma poduszka dyfra do szarpania na każdym biegu <mysli> nawet jak są ruchy minimalne góra dół to takie ruchy zbierze przegub końcowy wału. Ale mogę się myli. Powiedz kolego czy jak zmieniłeś tą poduszkę to problem minął? Bo jak na prawdę tak jest to kupię oryginalną i po kłopocie.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 mar 2014, 13:01

szukałem rozwiążania tego problemu 2 lata .dopiero jeden z mechaników zwrócił uwagę żę most chodzi góra dół a u niego w bmw jest sztywny .zmiana na podróbę nic nie dała dopiero ori poducha usztuwniła jak należy
skończyło się szarpanie i kombinowanie ze sprzęgłem jak zmienić bieg by nie szrpnęło

NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: NPT » 12 mar 2014, 14:03

Gaz ma 20 tys i ostatnio nawet byłem na kontroli, wszystko bylo ok. Jesli chodzi o WN to kabli nie wymienialem ale to na pewno nie to, swiece sa nowe.

Sprawdze w nast tygodniu ta poduche i dam znac :)

Tylko chyba jesli bylaby to ta poducha to czy na gazie czy na benzynie byloby tak samo..

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 12 mar 2014, 15:45

Właśnie o to chodzi. U mnie zaraz jak się przełączy na gaz i zanim się dogrzeje to też wyczuwam jakby mocniejsze szarpania. Na pewno do sprawdzenie przepływka, kable wysokiego napęcia , może cewka?bo to może być tu problem. Ja nic nie robiłem bo tragedii nie ma ale jak znajdę więcej czasu to pogrzebie trochę.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 13 mar 2014, 19:45

Też borykam się z problemem przy zmianie biegów wymieniłem poduszki pod silnikiem ale nic to nie dało, ostatnio wymieniałem zimeringi w tylnym moscie i zauważyłem ze gdy obracam wałem, most unosi się do góry w dość znacznym stopniu i tuleja tej poduszki jest uszkodzona. Kupiłem całą łapę i chciałem ja wymienić ale nie da rady wybić tej śruby która ja trzyma :| macie może jakiś pomysł czym to ruszyć? Palnik racze odpada gdyż 3 cm od tej śruby jest bak. Waliłem w nią przecinakiem ale ani drgnie. Można odkrecic wał i normalnei wyjac most ? czy później trzeba jakoś specjalnie wyważać wal, ustawiać go <uoee> ?
Obrazek

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 13 mar 2014, 21:34

Musisz pierdzielnąć porządnie i musi wyjść , łaski nie robi. Jak ci coś pomoże zdjęcie mostu to śmiało bo po takiej operacji nie trzeba nic wywarzać. Jak już siedzisz pod autem to mam pytanie, a mianowicie : jak chwycisz ręką wał przy dyfrze i energicznie ruszysz w lewo i prawo to czy słychać w środku jakieś metaliczne dzwięki?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 13 mar 2014, 22:58

młotek pneumatyczny udarowy lub wiertarka udarowa z funkcją młotka załatwi sprawę samo wypadnie .jeśli śruba zapiekła się w tulei to ją utnij rozwierć to wszystko to 5 min roboty

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 14 mar 2014, 07:18

Jak energicznie poruszam wałem na luzie to jest taki metaliczny dźwięk i delikatny luz ok. 20 st. Przy wbitym biegu nie ma luzu wogóle. Śruba zapiekla się właśnie w tuleji i nie można jej wybić ani "ukrecic" bo obraca się z tą guma. Ledwo tam udaje się grzechotka dojść:-(. Spróbuje ja uciąć brzeszczotem a jak będzie ciężko to wyjecie mostu znacznie ułatwi sprawę więc tak zrobię, nie muszę potem używać klucza dynametrycznego do dokrecenia wału ?Dzięki za odpiwiedz :-)

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 14 mar 2014, 14:00

JA odkręcałem wał i przykręciłem go normalnym kluczem i nic się nie dzieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga