[ MANUAL] A6 C5 2.8 Szarpie przy zmianie kazdego biegu
[ MANUAL] A6 C5 2.8 Szarpie przy zmianie kazdego biegu
Witam
Mam taki problem... Przy zmianie kazdego biegu autem mi podszarpuje. Nie szarpie budą tylko tak jakby sprzęgło szarpało. Bez roznicy czy ciepły czy zimny.
Przy szybkiej zmianie biegów i gdy biegi są na wyższych obrotach jest duzo lepiej.
Sprzęgło bierze od momentu, którego powinno.
Dodam, ze co dziwne na gazie jest to bardzo odczuwalne, na benzynie duzo mniej.
Ogolnie na gazie nie mam zadnych problemow.
Co to moze byc? Bo dwumasa chyba bylaby odczuwalna tak samo na gazie jak i benzynie...
Mam taki problem... Przy zmianie kazdego biegu autem mi podszarpuje. Nie szarpie budą tylko tak jakby sprzęgło szarpało. Bez roznicy czy ciepły czy zimny.
Przy szybkiej zmianie biegów i gdy biegi są na wyższych obrotach jest duzo lepiej.
Sprzęgło bierze od momentu, którego powinno.
Dodam, ze co dziwne na gazie jest to bardzo odczuwalne, na benzynie duzo mniej.
Ogolnie na gazie nie mam zadnych problemow.
Co to moze byc? Bo dwumasa chyba bylaby odczuwalna tak samo na gazie jak i benzynie...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Powiem Ci kolego , że u mnie jest to samo. Ja po prostu nauczyłem się z tym jeździć ale kiedyś czytałem że to może być dwumasa. Jak wymieniałem sprzęgło u siebie to dwumasa wyglądała ok więc ją wykluczyłem. U mnie jest jeszcze delikatny luz na wałku atakującym w tylnym dyfrze i planuję go skasować . Ale puki co jeżdżę tak jak jest. Mało pomogłem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
za to zjawisko odpowiada przednia poduszka tylniego dyfra wizualnie możę być ok .sprawdzić ją można w 2 osoby . 1 osoba w aucie 1 bieg zaciągnięty ręczny i próbujemy ruszać to samo robimy na wstecznym . 2 osoba leży z boku auta i obserwuje dyfer .jeśli porusza się 5mm w górę i 5 mm w dół jest ok .jeśli całkowity ruch dyfra jest większy niż 10 mm poducha do wymiany .
co do intensywniejszego szarpania na gazie -wyreguluj instalacje u kumatego gazownika .
łaski nie robi i musi chodzić tak jak na benzynie.
cena poduchy w aso ok 120zł trochę się różni konstrukcyjnie -została poprawiona przez audi -
zwrócić uwagę na połózenie w czasie wprasowywania nowej poduchy przed wprasowaniem zfazować jedną stronę oraz obficie zwilżyć olejem oraz oczyścić korpus poduszki
co do intensywniejszego szarpania na gazie -wyreguluj instalacje u kumatego gazownika .
łaski nie robi i musi chodzić tak jak na benzynie.
cena poduchy w aso ok 120zł trochę się różni konstrukcyjnie -została poprawiona przez audi -
zwrócić uwagę na połózenie w czasie wprasowywania nowej poduchy przed wprasowaniem zfazować jedną stronę oraz obficie zwilżyć olejem oraz oczyścić korpus poduszki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Z tą poduszką dyfra to też nie koniecznie. Ja u siebie mam nową przednią poduszkę i nowe poduszki pod silnikiem. Co prawda u mnie aż tak dużego szarpania nie ma i można nauczyć się sprawnie ruszyć ale nie jest idealnie. Jak się uporasz z tym problemem to koniecznie dziel się z nami jak to dokonałeś.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Nie mam ori. Tylko tak sobie głośno myślę co ma poduszka dyfra do szarpania na każdym biegu nawet jak są ruchy minimalne góra dół to takie ruchy zbierze przegub końcowy wału. Ale mogę się myli. Powiedz kolego czy jak zmieniłeś tą poduszkę to problem minął? Bo jak na prawdę tak jest to kupię oryginalną i po kłopocie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Właśnie o to chodzi. U mnie zaraz jak się przełączy na gaz i zanim się dogrzeje to też wyczuwam jakby mocniejsze szarpania. Na pewno do sprawdzenie przepływka, kable wysokiego napęcia , może cewka?bo to może być tu problem. Ja nic nie robiłem bo tragedii nie ma ale jak znajdę więcej czasu to pogrzebie trochę.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Też borykam się z problemem przy zmianie biegów wymieniłem poduszki pod silnikiem ale nic to nie dało, ostatnio wymieniałem zimeringi w tylnym moscie i zauważyłem ze gdy obracam wałem, most unosi się do góry w dość znacznym stopniu i tuleja tej poduszki jest uszkodzona. Kupiłem całą łapę i chciałem ja wymienić ale nie da rady wybić tej śruby która ja trzyma macie może jakiś pomysł czym to ruszyć? Palnik racze odpada gdyż 3 cm od tej śruby jest bak. Waliłem w nią przecinakiem ale ani drgnie. Można odkrecic wał i normalnei wyjac most ? czy później trzeba jakoś specjalnie wyważać wal, ustawiać go ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Musisz pierdzielnąć porządnie i musi wyjść , łaski nie robi. Jak ci coś pomoże zdjęcie mostu to śmiało bo po takiej operacji nie trzeba nic wywarzać. Jak już siedzisz pod autem to mam pytanie, a mianowicie : jak chwycisz ręką wał przy dyfrze i energicznie ruszysz w lewo i prawo to czy słychać w środku jakieś metaliczne dzwięki?
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Jak energicznie poruszam wałem na luzie to jest taki metaliczny dźwięk i delikatny luz ok. 20 st. Przy wbitym biegu nie ma luzu wogóle. Śruba zapiekla się właśnie w tuleji i nie można jej wybić ani "ukrecic" bo obraca się z tą guma. Ledwo tam udaje się grzechotka dojść:-(. Spróbuje ja uciąć brzeszczotem a jak będzie ciężko to wyjecie mostu znacznie ułatwi sprawę więc tak zrobię, nie muszę potem używać klucza dynametrycznego do dokrecenia wału ?Dzięki za odpiwiedz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin