Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Dźiwny dźwięk

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

[ANK 4.2 340 KM] Dźiwny dźwięk

Post autor: Teacher » 18 lut 2014, 19:20

Wczoraj pojawił mi się dziwny dźwięk z pod maski. Coś jakby działający odkurzacz. Przypomina pracą trochę pompę SAI czy pracujący wentylator ale dochodzi tak jakby z tyłu silnika. Jak silnik dostanie obciążenia, przykładowo trzymając hamulec na R lub D to dźwięk jest trochę głośniejszy. Przy schodzeniu z obrotów na luzie też go przy niskich obrotach słychać. Jak się silnik rozgrzeje to dźwięk trochę cichnie. Silnik i skrzynia nie wywala żadnych błędów, biegi zmienia idealnie. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Mały edit :)


Problem nie dawał mi spokoju więc dzisiaj ( o piątej rano <uoee> ) wlazłem pod auto i chyba udało mi się namierzyć potencjalnego winowajcę. Buczy sobie radośnie gdzieś w prawym nadkolu bez względu na temperaturę silnika. Skojarzyłem te dziwne dźwięki z takim siorbaniem które mi kiedyś się przydarzyło. Wtedy była winna jakaś przytkana rurka pod prawym nadkolem która zasysa powietrze. Otóż okazało się że teraz ta rurka nie zasysa powietrza. W związku z tym mam pytania:

- czy mogło paść że fura nie ssie ;)
- czy mogło się coś przytkać i przez to buczy?
- czy to jakaś poważna usterka?
- czy można z tym jeździć ( na początku marca robię rozrząd więc bym to ogarnął)
- jak to ogarnąć?
- co to jest za rurka w mordę jeża <nerwus>

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 19 lut 2014, 09:44

Siema,
To jest rurka od filtra węglowego,który jest w prawym nadkolu.
Zdejmij nadkole i wyczyść filterek we filtrze węglowym...
Powinno pomóc.

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 19 lut 2014, 09:49

tak zrobię :) tylko zastanawia mnie co powoduje to buczenie. Jakaś pompa tam jest?

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 19 lut 2014, 09:56

Teacher pisze:tak zrobię :) tylko zastanawia mnie co powoduje to buczenie. Jakaś pompa tam jest?
Nigdy go nie rozbierałem...
Ale w sumie jeden mogę popsuć <lol>
Musi być pompka skoro zaciąga powiertze z dworu i opary benzyny ze zbiornika.

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 19 lut 2014, 09:59

No to jak będę rozrząd ogarniał to przeczyszczę :) mam nadzieję że się nie wysypie coś do tego czasu <stres>

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 19 lut 2014, 10:01

A po co czekać do rozrządu????
Zdejmij koło i nadkole i wyczyść...

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 19 lut 2014, 19:51

Żebym jeszcze czas miał :) w weekend będę musiał chyba :)

Jak się dostać do tego filtra? na wierzchu jest jakoś?

[ Dodano: 2014-02-19, 19:51 ]
Filtr przeczyszczony, rurka przedmuchana. Niestety to nie to :(

Dźwięk dochodzi tak jakby jednak zza przepustnicy. Pomiędzy podszybiem a silnikiem. Przy obciążonym silniku skrzynią (jak spadną obroty) słychać bardziej. Przy normalnej jeździe tego nie słyszę (ale to silnik może zagłuszać) tylko jak się zatrzymam. Przy gaszeniu silnika ten dźwięk jakby "schodził z obrotów". Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo już sam nie wiem co to jest. <stres>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 19 lut 2014, 19:59

Teacher, wykluczyłeś pompę wtórnego powietrza? <mysli>
Lektor.

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 19 lut 2014, 20:24

szalony pisze:Teacher, wykluczyłeś pompę wtórnego powietrza? <mysli>
Pompa SAI pracuje tylko przy zimnym silniku, a tu odgłos jest cały czas...

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 20 lut 2014, 13:26

To na pewno nie SAI. Coś hałasuje ale nie wiem co.

[ Dodano: 2014-02-20, 11:50 ]
Czy gdzieś za silnikiem (ewentualnie na kolektorze) jest jakaś uszczelka albo jakiś zawór który mógłby puszczać i wydawać tego typu dźwięki? :(

[ Dodano: 2014-02-20, 13:26 ]
Znalazłem tu na forum takie coś: viewtopic.php?t=40704

Mam nadzieję że to właśnie to. Jutro się do tego dobiorę.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 lut 2014, 16:32

Grzybek - separator oleju - temu się przyjrzeć należy, jest pod centralną osłoną silnika - jak zdejmiesz na pewno będziesz wiedział o co chodzi :)
Co do filtra par - nie ma tam żadnej pompki - jest za to zawór sterujący (na airbox'ie) i albo puszcza (otwiera przejście, albo zamyka) a auto zasysa opary dzięki podciśnieniu w kolektorze ssącym - tak mi się przynajmniej wydaje :)

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 20 lut 2014, 20:20

Dzięki za info :-) Są jakieś trudności z demontażem tego separatora? Jak się do tego najlepiej zabrać?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 21 lut 2014, 11:06

Podnieś centralną osłonę silnika, tą z V8 4.2 i na końcu zobaczysz "grzybek" - dostać się tam to pikuś, a mocowany do rurki będącej częścią odmy idzie z bloku do góry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl