[ANK 4.2 340 KM] Dźiwny dźwięk
[ANK 4.2 340 KM] Dźiwny dźwięk
Wczoraj pojawił mi się dziwny dźwięk z pod maski. Coś jakby działający odkurzacz. Przypomina pracą trochę pompę SAI czy pracujący wentylator ale dochodzi tak jakby z tyłu silnika. Jak silnik dostanie obciążenia, przykładowo trzymając hamulec na R lub D to dźwięk jest trochę głośniejszy. Przy schodzeniu z obrotów na luzie też go przy niskich obrotach słychać. Jak się silnik rozgrzeje to dźwięk trochę cichnie. Silnik i skrzynia nie wywala żadnych błędów, biegi zmienia idealnie. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Mały edit
Problem nie dawał mi spokoju więc dzisiaj ( o piątej rano ) wlazłem pod auto i chyba udało mi się namierzyć potencjalnego winowajcę. Buczy sobie radośnie gdzieś w prawym nadkolu bez względu na temperaturę silnika. Skojarzyłem te dziwne dźwięki z takim siorbaniem które mi kiedyś się przydarzyło. Wtedy była winna jakaś przytkana rurka pod prawym nadkolem która zasysa powietrze. Otóż okazało się że teraz ta rurka nie zasysa powietrza. W związku z tym mam pytania:
- czy mogło paść że fura nie ssie
- czy mogło się coś przytkać i przez to buczy?
- czy to jakaś poważna usterka?
- czy można z tym jeździć ( na początku marca robię rozrząd więc bym to ogarnął)
- jak to ogarnąć?
- co to jest za rurka w mordę jeża
Mały edit
Problem nie dawał mi spokoju więc dzisiaj ( o piątej rano ) wlazłem pod auto i chyba udało mi się namierzyć potencjalnego winowajcę. Buczy sobie radośnie gdzieś w prawym nadkolu bez względu na temperaturę silnika. Skojarzyłem te dziwne dźwięki z takim siorbaniem które mi kiedyś się przydarzyło. Wtedy była winna jakaś przytkana rurka pod prawym nadkolem która zasysa powietrze. Otóż okazało się że teraz ta rurka nie zasysa powietrza. W związku z tym mam pytania:
- czy mogło paść że fura nie ssie
- czy mogło się coś przytkać i przez to buczy?
- czy to jakaś poważna usterka?
- czy można z tym jeździć ( na początku marca robię rozrząd więc bym to ogarnął)
- jak to ogarnąć?
- co to jest za rurka w mordę jeża
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
- Imię: Marcin
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
- Imię: Marcin
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
- Imię: Marcin
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Żebym jeszcze czas miał w weekend będę musiał chyba
Jak się dostać do tego filtra? na wierzchu jest jakoś?
[ Dodano: 2014-02-19, 19:51 ]
Filtr przeczyszczony, rurka przedmuchana. Niestety to nie to
Dźwięk dochodzi tak jakby jednak zza przepustnicy. Pomiędzy podszybiem a silnikiem. Przy obciążonym silniku skrzynią (jak spadną obroty) słychać bardziej. Przy normalnej jeździe tego nie słyszę (ale to silnik może zagłuszać) tylko jak się zatrzymam. Przy gaszeniu silnika ten dźwięk jakby "schodził z obrotów". Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo już sam nie wiem co to jest.
Jak się dostać do tego filtra? na wierzchu jest jakoś?
[ Dodano: 2014-02-19, 19:51 ]
Filtr przeczyszczony, rurka przedmuchana. Niestety to nie to
Dźwięk dochodzi tak jakby jednak zza przepustnicy. Pomiędzy podszybiem a silnikiem. Przy obciążonym silniku skrzynią (jak spadną obroty) słychać bardziej. Przy normalnej jeździe tego nie słyszę (ale to silnik może zagłuszać) tylko jak się zatrzymam. Przy gaszeniu silnika ten dźwięk jakby "schodził z obrotów". Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo już sam nie wiem co to jest.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
- Imię: Marcin
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
To na pewno nie SAI. Coś hałasuje ale nie wiem co.
[ Dodano: 2014-02-20, 11:50 ]
Czy gdzieś za silnikiem (ewentualnie na kolektorze) jest jakaś uszczelka albo jakiś zawór który mógłby puszczać i wydawać tego typu dźwięki?
[ Dodano: 2014-02-20, 13:26 ]
Znalazłem tu na forum takie coś: viewtopic.php?t=40704
Mam nadzieję że to właśnie to. Jutro się do tego dobiorę.
[ Dodano: 2014-02-20, 11:50 ]
Czy gdzieś za silnikiem (ewentualnie na kolektorze) jest jakaś uszczelka albo jakiś zawór który mógłby puszczać i wydawać tego typu dźwięki?
[ Dodano: 2014-02-20, 13:26 ]
Znalazłem tu na forum takie coś: viewtopic.php?t=40704
Mam nadzieję że to właśnie to. Jutro się do tego dobiorę.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Grzybek - separator oleju - temu się przyjrzeć należy, jest pod centralną osłoną silnika - jak zdejmiesz na pewno będziesz wiedział o co chodzi
Co do filtra par - nie ma tam żadnej pompki - jest za to zawór sterujący (na airbox'ie) i albo puszcza (otwiera przejście, albo zamyka) a auto zasysa opary dzięki podciśnieniu w kolektorze ssącym - tak mi się przynajmniej wydaje
Co do filtra par - nie ma tam żadnej pompki - jest za to zawór sterujący (na airbox'ie) i albo puszcza (otwiera przejście, albo zamyka) a auto zasysa opary dzięki podciśnieniu w kolektorze ssącym - tak mi się przynajmniej wydaje