Słabe ogrzewanie
Słabe ogrzewanie
Od jakiegoś czasu ogrzewanie zaczęło słabo działać.Silnik normalnie się nagrzewa do 90stopni ale mimo tego z nawiewu leci zimne powietrze.Dopiero w granicach 3tyś. obrotów zaczyna dmuchać letnim powietrzem. Sprawdziłem przewody idące do nagrzewnicy,górny jest praktycznie cały czas zimny a dolny gorący.Czy może to być wina zapchanej nagrzewnicy,czy mam szukać gdzieś indziej.Proszę o podpowiedzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 lip 2011, 19:00
- Imię: Darek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ruda śląska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 359
- Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żary
- Kontakt:
Wymaina nagrzewnicy jest pracochłona.Nic ci sie nie rozszczelni.Muszisz wlac ocet troche pojezdzic tak z 30 min i spuscic wode, nastepnie wlac litr octu i zalac woda i znowu pojezdzic albo dac max tem. do kabiny i postawic auto zeby pochodziło godzinke na wolnych obrotach.Potem zlac wode z chłodnicy i przepukac czysta woda i na koniec zalac płynem.Robiłem tak u siebie w a4 b5 1.8 80b4 1.9tdi a4 1.9tdi ahh i jeszcze w kilku autach. Raz tylko nie udało sie wyczyscic nagrzewnicy bo nie było przez nia wogóle przepływu i ocet nie mógł rozpuscic kamienia.A tak to zawsze pomagało i nigdy nie miałem reklamacji koszt smieszny bo cena octy to max 5zł plus płyn i twój czas. nic nie masz do stracenia.A podam taki przykład koles uparł sie na wymaine nagrzewnicy ale wczesniej porobił sobie znaki i koles zkasował go 350zł za wymiane a tak naprawde wypukał mu octem.I jeszcze jedno Ocet nie reaguje z aluminium jedynie z miedzia reaguje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 359
- Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żary
- Kontakt:
1.Zlac płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.
2.Uzupełnic poziom octem
3.Zagrzac auto do 90sC tem w kabinie na maxa
4.Zrobic trase ok godz. i juz podczas jazdy bedzie beda widocze efekty
5.Zlac płyn z całego układu(w miare mozliwosci) i najlepiej jak termostat bedzie otwarty.Czyli spuszczac przy 90C i najlepiej do wiaderka zeby było widac ile kamienia wyleciało.
6.Wlac 2l octu i uzupełnic poziom woda (kranówa)
7.Troche pojezdzic ale w miare mozliwosci nie wychładzac auta bo jest mróz a w chłodnicy woda.Moze tez auto pochodzic na postoju.
8.Zalc całą wode jak w pkt 5
9.Etap pukania czysta wadą. zalewamy układ czysta woda i czekamy az auto sie zagrzeje do 90C
10. spuszczamy wode, mozna tez przewody przedmuchac sprezarka
11.Zalewamy układ G12 i cieszymy sie ze mamy grzanie w kabinie i ok 350zł w kieszeni.
2.Uzupełnic poziom octem
3.Zagrzac auto do 90sC tem w kabinie na maxa
4.Zrobic trase ok godz. i juz podczas jazdy bedzie beda widocze efekty
5.Zlac płyn z całego układu(w miare mozliwosci) i najlepiej jak termostat bedzie otwarty.Czyli spuszczac przy 90C i najlepiej do wiaderka zeby było widac ile kamienia wyleciało.
6.Wlac 2l octu i uzupełnic poziom woda (kranówa)
7.Troche pojezdzic ale w miare mozliwosci nie wychładzac auta bo jest mróz a w chłodnicy woda.Moze tez auto pochodzic na postoju.
8.Zalc całą wode jak w pkt 5
9.Etap pukania czysta wadą. zalewamy układ czysta woda i czekamy az auto sie zagrzeje do 90C
10. spuszczamy wode, mozna tez przewody przedmuchac sprezarka
11.Zalewamy układ G12 i cieszymy sie ze mamy grzanie w kabinie i ok 350zł w kieszeni.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
kolegom którzy mają instalacje lpg może taki zabieg nie pomóc bo najzwyczajniej w świecie nie mają takiego problemu. problemem jest parownik wpięty równolegle do nagrzewnicy, płyn krąży przez parownik bo stawia on mniejszy opór zamiast przez nagrzewnicę i dopiero przy wyższych obrotach silnika zaczyna też krążyć przez nagrzewnicę i dmucha ciepło.
Mozesz mieć dużo racji. A możesz podpowiedzieć jak zrobić, zeby było dobrze?? Bo powiem szczerze w tamtym roku odkamieniałem nagrzewnicę, specjalnym płynem od valvoline, ale odpinałem nagrzewnicę od układu i płukałem. Syfu nie wyleciało zbyt wiele, a w zasadzie praktycznie nic.grzałka pisze:kolegom którzy mają instalacje lpg może taki zabieg nie pomóc bo najzwyczajniej w świecie nie mają takiego problemu. problemem jest parownik wpięty równolegle do nagrzewnicy, płyn krąży przez parownik bo stawia on mniejszy opór zamiast przez nagrzewnicę i dopiero przy wyższych obrotach silnika zaczyna też krążyć przez nagrzewnicę i dmucha ciepło.
Ale w poprzedniej A4 też miałem LPG i nie było tego problemu. grzała jak głupia nawet na wolnych obrotach przy bardzo silnych mrozach.
Ja mam już problem rozwiązany,i zrobiłem to tak:
Zdjąłem osłonę plastikową z podszybia,rozpiąłem dwa węże idące do nagrzewnicy,i najpierw przepłukałem nagrzewnice szlauchem(wyleciało dużo syfu) po czym zalałem nagrzewnice wrzątkiem z octem (1/1) zalałem i spuściłem tak kilka razy i znowu wyleciały śmieci z kamieniem ,później płukanie czystą wodą pod ciśnieniem i odpowietrzenie nagrzewnicy i gotowe.Moim zdaniem ten sposób jest o tyle lepszy,że później nie musimy płukać całego układu z syfu który wyleci z nagrzewnicy a efekt jest taki sam.Audi zaczęło grzać jak powinno.Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.
Zdjąłem osłonę plastikową z podszybia,rozpiąłem dwa węże idące do nagrzewnicy,i najpierw przepłukałem nagrzewnice szlauchem(wyleciało dużo syfu) po czym zalałem nagrzewnice wrzątkiem z octem (1/1) zalałem i spuściłem tak kilka razy i znowu wyleciały śmieci z kamieniem ,później płukanie czystą wodą pod ciśnieniem i odpowietrzenie nagrzewnicy i gotowe.Moim zdaniem ten sposób jest o tyle lepszy,że później nie musimy płukać całego układu z syfu który wyleci z nagrzewnicy a efekt jest taki sam.Audi zaczęło grzać jak powinno.Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.