Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.8q] Co w miejscy katalizatorów?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 04 sty 2014, 17:26

vectra007, na fotach jest Allroad?

Dzisiaj walczyłem z wydechami u siebie w Olku pół dnia i za cholerę NIE MOGę odkręcić pre Katów od kolektorów - czyli te 3 śruby.

W zwykłej a6 2.7 biturbo chyba jest trochę więcej miejsca... natomiast w Allroadzie 2.7 nie ma do niczego dostępu :[

Koledzy,
podpowiedzcie:
- macie jakiś sposób na demontaż wydechu? Może dobrać się do nich wycinając kątówką pół auta?

- już mam ucięte tłumiki przed sondami, czyli zaraz za giętkim połączeniem. Czy w ostateczności mogę tak odpalić auto i dojechać do warsztatu? Mam na myśli wszystko inne poza hałasem...

Plan na najbliższe do dni to taki, że pre katy dziurawię na wylot. Drugie katalizatory wypadają i wstawiam rurę. Sondy out - przeprogramowanie, aby komp widział dobre odczyty.

No i poooooomocy z tym odkręceniem pre katów :(

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 19 sty 2014, 01:20

kolego fadros

ogarnołeś temat, jak efekty

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 20 sty 2014, 08:24

matt4 pisze:kolego fadros

ogarnołeś temat, jak efekty
Odpuściłem całkowity demontaż. Wiem, że to nie prawidłowo, ale zachowując max ostrożności wyciąłem cały "warkocz" i wspawaliśmy nowy... na samochodzie <mysli>
W związku z tym, że fundusze rodzinne muszą być przeznaczane na co innego to odpuściłem modernizację układu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez fadros, łącznie zmieniany 1 raz.

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 20 sty 2014, 08:45

a co masz wspawane za giętkimi łączkami? jak efekty dzwiękowe?

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 20 sty 2014, 19:23

Zostawiłem katy - były jak najbardziej sprawne. Ich wywalenie wiązało się tylko z tym, że chciałem "modernizacji".

Piękny to był dźwięk jak urwane były tłumiki od razu przed giętkimi mocowaniami :) Strzały, bulgot i świst turbawek ;)

cayman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 wrz 2012, 11:29
Lokalizacja: Legnica

Post autor: cayman » 23 sty 2014, 19:33

Witam koledzy mam pytanie co do tych tłumików w obudowie katalizatora powiedzcie jak to wygląda wtedy z emisja spalin czy są w normie tak jak z ori katami czy wychodzimy poza normę ???

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 23 sty 2014, 19:36

cayman pisze:czy wychodzimy poza normę
Oczywiście że poza normę <okok>
Lektor.

cayman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 wrz 2012, 11:29
Lokalizacja: Legnica

Post autor: cayman » 23 sty 2014, 20:37

szalony pisze:
cayman pisze:czy wychodzimy poza normę
Oczywiście że poza normę <okok>
ale duzo czy nie jest zle moze lepiej uniwersalnego kata wstawic

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 sty 2014, 12:09

cayman, nie znam cyferek, jaka może być różnica. Ale przed świętami kumplowi w Austrii zabrali auto na parking policyjny i zapłacił 2,5 tyś euro kary. Właśnie miał wycięte katy.
Lektor.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 24 sty 2014, 13:04

Dlatego też jak ktoś śmiga za granicę, to lepiej nie ryzykować.

Ciekawi mnie jak się ma sytuacja z zamiennikami/uniwersalnymi katalizatorami. Cena takich jest gdzieś do 300-400 zł/szt. za EURO-3. Więc cenowo jest dobrze. Pytanie jak z trwałością. Są wersje z wkładem ceramicznym i metalowym. Te metalowe są trwalsze. Ceramiczne cichsze (mniejszy rezonans). Może ktoś ma u siebie takie założone, bądÂź miał ?

I teraz pytanie do jakiej pojemności na stronę (bank) powinien być katalizator ? Do 2.0 chyba powinien być ok ?

Co sądzicie dla przykładu o takim czymś:

Obrazek Obrazek

Cena: 349 zł

Z tej aukcji: http://allegro.pl/katalizator-uniwersal ... 79046.html
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, 15:16 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.

cayman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 wrz 2012, 11:29
Lokalizacja: Legnica

Post autor: cayman » 24 sty 2014, 14:47

Wycięty całkiem a wstawiony w to miejsce tłumik w obudowie katalizatora to co innego

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 sty 2014, 18:07

"SILNIKI DO 1.800 CCM"
Zwracaj uwagę na przepustowość kata, bo przydusisz silnik, tak jakby kat był zapchany.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 25 sty 2014, 07:19

metyoo, no ale w V-kach nie ma chyba przepustowosci po 2.4 czy 2.8 każdy katalizator ? Jakoś jest to chyba dzielone... Bo inaczej trzeba by zakładać dwa do pojemności 3.0 ?
Mi się wydaje,że do 1.8 na bank mogło by być... Ale specjalistą nie jestem. Może ktoś wie jak wygląda ta kwestia ?

dgasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
Imię: Damian
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 27 sty 2014, 22:23

Cześć

Mam takie katy u siebie . Montowałem półtora roku temu (jakieś 40tys km). Brałem dwa do dwóch litrów i prawdę mówiąc to te wkłady są tam bardzo małe (wypełniają ledwo połowę ) , gdzie w oryginale wkład jest od początku do końca. Jeżeli chodzi o wielkość całości to wszystko ładne i póki co jakoś działa , ale mam wrażenie że wydech staje się głośniejszy , także więcej jak 80 tys. według mnie nie wytrzyma.

Pozdr

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 27 sty 2014, 22:43

ja w miejsce katów dałem tłumiki przelotowe i jest może ociupinkę głośniej i to nie w aucie ale za samochodem. Także nie ma się co bać, że będzie cokolwiek głośniej. U mnie za katami jest jeszcze xpipe, później 2 cygara (wyrównanie ciśnienia), tłumik środkowy (trochę tłumi) i końcowe tłumiki które odpowiadają za największe tłumienie hałasu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga