Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

przezapłon, nastawniki, przeładowanie 2,7biturbo

Silniki benzynowe
matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 27 gru 2013, 19:13

Poskładałem dziś autko z nowym napinaczem firmy SKF, ładnie napina, nie cofa się, po obróceniu wałem za każdym razem, blokada (listwa) pasuje na koła idealnie, bawiłem się z tym cały dzień żeby było dobrze

jednak w 093 nadal jest odchyłka od zera,

Obrazek

1. co to dokładnie za parametr jest? czy musi być "0" czy jest jakaś norma? czy odchyłka 5 pkt to dużo?
2. czy mam szukać dalej, czy zostawić? ewentualnie gdzie może być problem?
3. Czy jest możliwość że na wałkach jest przestawione o ząbek? Auto jeżdzi dobrze, cicho pracuje. ewentualnie na którym banku.

Logi z dzisiaj

Log (0 - 003,032,033)
Log (1 - 003,090,093)
Log (2 - 091,092,115)

Niestety nie wiem jak było przed remontem

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 27 gru 2013, 20:19

Ten parametr to pozycja fazy wałka rozrządu odczytana z czujników halla (Phase position of Hall Sensors)

Wszelkie źródła podają możliwość odchyłki -6...6 °

Także u Ciebie jest w tolerancji i nic złego dziać się nie będzie, prócz minimalnych różnić w czasach wtrysków na poszczególnych bankach

Ale komputer to ogarnie bez problemu ;)

Możesz też sprawdzić jakie będą wartości w 093 po przełączeniu. Powinno być max 15 °


A co do dziwnych opisów w VAGu to wczytuje CI zły label file :P

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 27 gru 2013, 20:40

to znaczy wałki poskładane są raczej dobrze? nie pomyliłem się o ząbek na żadnym łańcuchu? jaka byłaby różnica wtedy, i czy silnik by kulał?

czy po blaszkach w hallach da się poznać czy wałek ssący jest ustawiony dobrze względem wydechowego (chodzi mi o to wycięcie na blaszce...)

jak mogę sprawdzić 093 po przełączeniu, zlogowałem 093 podczas jazdy i zawsze stoi tak samo?

mam plan gazować auto czy ta rozbieżność nie bedzie przeszkadzać?

czy pokombinowanie z blaszkami w hallach coś zmieni? może jest tam jakaś tolerancja przy ich przykręcaniu

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 28 gru 2013, 12:59

Wejdę trochę w temat, ale też rozrząd i też silnik 2.7 250 km.

Po wymianie kompletnego rozrządu i po około 2-3 tyś km dzwoni coś z przodu - właśnie tak jakby pod obudową rozrządu. DÂźwięk dosłownie jak dzwoneczki małe, szczególnie na zimnym silniku oraz dzwonienie się wzmaga przy obciążeniu silnika tzn. stoję - obroty jałowe i dodaję dynamicznie gazu, ale tylko do 2 tyś obrotów. W momencie przekosu silnika dzwonienie głośne.

Czy powinienem wymagać od zakładu mech. interwencji w ramach gwarancji? Może to być napinacz? (był wymieniany).

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 29 gru 2013, 11:33

znalazłem coś takiego jeszcze.

chodzi o te skrzydełka na wałkach rozrządu, zobaczcie sami

http://audisrs.com/ftopic31253-105.php

byłbym wdzięczny za odpowiedzi na moje poprzednie pytania :)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 29 gru 2013, 13:21

Swego czasu jak wymieniałem rozrząd, to przypatrywałem się tym "skrzydełkom" i siedziały bardzo ciasno na wałkach, więc nawet bym nie pomyślał, że tam może być taki luz. Z drugiej strony, jeżeli podczas składania rozrządu ktoś "kręcił silnikiem" za pomocą blokady (w końcu była pod ręką <luzik> ), to możliwe, że taki luz mógł tam powstać.
Jak najbardziej sprawa do sprawdzenia, bo może być przyczyną rozjazdu. Połowa gości z V8 by Ci podziękowała, jeżeli to byłoby to :)

matt4 pisze: czy rozjazd taki jak mam w bloku 093 w granicach 5-6 może być spowodowany przestawieniem na łańcuchu o jeden ząb? czy raczej błąd spowodowany ustawieniem paska?
Może to być spowodowane zarówno jednym, jak i drugim - dodatkowo mieści Ci się to w granicach tolerancji, więc sprawa oczywista nie jest. Wymieniałeś "fazator" w lewej głowicy, że dopuszczasz możliwość błędnego założenia łańcucha?

Ja sprawdziłbym to, co pokazałeś w linku z audi SRS, jeżeli ktoś używał tych "skrzydełek" do kręcenia silnikiem, to mógł zepsuć pasowanie "skrzydełka" do wałka i luźne "skrzydełko" nie spełnia już swojej funkcji.

Nie ma czegoś takiego, jak przestawienie o jeden ząbek podczas składania rozrządu - wtedy kółka na wałkach powinny być luźno i nie ma znaczenia, w jakim ustawieniu są względem paska. Tu jest właśnie ten moment, kiedy te skrzydełka są bardzo ważne - to one (połączone blokadą) utrzymują prawidłowy kąt skręcenia wałków wydechowych, ale to przy założeniu, że pomiędzy nimi, a wałkiem nie ma "luzu kątowego" - tak jak miał gościu z audi SRS. Niestety, jak widać w tym linku, żeby to stwierdzić, trzeba odkręcić śruby z wałków - wydaje mi się, że do sprawdzenia można to spokojnie zrobić bez obawy o przestawienie rozrządu - koła i tak powinny być mocno zaciśnięte na stożku wałka. Po odkręceniu powinno być już widać, czy "skrzydełko" daje gwarancję braku luzu.

Dalsze poszukiwania mają sens po sprawdzeniu powyższego, bo jak wiesz wałki dolotowe są napędzane z wałków wydechowych, więc błędne ustawienie wydechowego da błąd na wlotowym, nawet pomimo prawidłowego połączenia pomiędzy wałkami.

Co do talerza ze szczeliną od Halla, to jego mocowanie, podobnie jak "skrzydełek", powinno być ściśle spasowane i uniemożliwiać wzajemny ruch kątowy.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 29 gru 2013, 16:45

zbig_wwl pisze:Może to być spowodowane zarówno jednym, jak i drugim - dodatkowo mieści Ci się to w granicach tolerancji, więc sprawa oczywista nie jest. Wymieniałeś "fazator" w lewej głowicy, że dopuszczasz możliwość błędnego założenia łańcucha?
wymieniałem oba fazatory/nastawniki i oba łańcuchy, kręciłem silnikiem i zawsze w obu głowicach znaki układały się idealnie na środku (strzałka-wcięcie w wałku) a nie wiem czy nie powinno być tak:

http://www.robsaudiworld.com/2.8camseal.htm

pytam dlatego o ząbek na łańcuchu, tylko czy jeden ząbek nie powodowałby przestawineia większego niż na foto?

dodam że nastawniki były nowe i chodziły na sucho przy kręceniu silnikiem

martwi mnie też że nastawnik w banku1 działa gorzej znaczy ok 4-5 jednostek CF słabiej (jak b2 ma 24 to b1 ma 19-20CF) jaki może być tego powód?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 29 gru 2013, 18:06

Wszystkie źródła (Autodata, ELSA) pokazują, że znaki powinny pokrywać się idealnie w środku, a jedynie ogniwa łańcucha na banku 2 są nieznacznie przestawione.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Masz odczyty w zakładanych 6°, komputer sobie z tym poradzi ;)

Co do pytania o LPG, będą nieznaczne różnice w czasach wtrysku, ale do ogarnięcia przy strojeniu.

U siebie mam -4 i 1 i są rozbieżności na bankach ale 5% mi nie przekracza ani na jednym ani na drugim.

Przejmujesz się tak bardzo, a popatrz z jakimi ustawieniami ludzie wyskakują w niektórych tematach, mają po -15 - 20° i jeżdżą hehe :P

Ale rozumiem o co Ci chodzi, też lubię mieć u siebie wszystko na tip top i przy kolejnej wymianie też będę dążył do 0 i 0 :)

Co do słabszego wysterowania napinacza to może być kwestia oleju. Na jakim jeździsz minerał czy FS ?

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 29 gru 2013, 18:52

dokładnie, chciałbym mieć idealnie :)

czyli wałki i łańcuch odpada, wszystko idealnie się pokrywało jak składałem
w gre wchodzi ustawienie paska i kół względem siebie?

olej zalałem valvo synpower 0w40, nie wiem było wcześniej ale jakiś syf (olej nie wpływałby na oba nastawniki?)

po dzisiejszych przejażdzkach korekty kształtują się tak
http://vaglog.rtnet.pl/matt4_154281.html

martwi mnie jeszcze poźno wstająca turbina:(

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 29 gru 2013, 19:10

matt4 pisze:po dzisiejszych przejażdzkach korekty kształtują się tak
Sam widzisz, że różnice nie są jakieś kolosalne ;) Tym bardziej, że na korekty może mieć wpływ jeszcze kilka innych czynników.

Daje lekko na bogato, także jest dobrze ;) Ważne, że nie ubogo.

To przy następnej wymianie możesz walnąć płukankę i zalać jeszcze raz dobra oliwą i wtedy sprawdzisz czy jest lepiej z wysterowaniem nastawników, skoro wcześniej był zalany syf.

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 29 gru 2013, 19:57

a czy takie przestawienie jak jest u mnie wpływa odczuwalnie na osiągi silnika?

dziś jeszcze wywaliło błąd katalizatora na banku 2, że za gorący czy coś

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 29 gru 2013, 22:36

matt4 pisze:wymieniałem oba fazatory/nastawniki i oba łańcuchy, kręciłem silnikiem i zawsze w obu głowicach znaki układały się idealnie na środku (strzałka-wcięcie w wałku) a nie wiem czy nie powinno być tak:

http://www.robsaudiworld.com/2.8camseal.htm
Ale z tego co widzę, to tu jest dokładnie tak, jak w ETCE - prawa głowica, bank 1 i jest 16 sworzni od znaku do znaku. Na lewej głowicy ma być 15 "miejsc na zęby" od znaku do znaku.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 30 gru 2013, 09:01

Widzę, że zakończenie sprawy pozytywne ;)

Tak więc ktoś mógłby odpowiedzieć krótko nt. dzwonienia opisanego przeze mnie wyżej?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 03 sty 2014, 10:44

matt4 pisze:znalazłem coś takiego jeszcze.

chodzi o te skrzydełka na wałkach rozrządu, zobaczcie sami

http://audisrs.com/ftopic31253-105.php

byłbym wdzięczny za odpowiedzi na moje poprzednie pytania :)

Skrzydełka możesz "olać" - znaki się pokrywały, więc jest OK. Po przestawieniu zęba na łańcuchu miałem dużą różnicę w grupie 090, więc wyszło by Ci to od razu. Skoro piszesz, że jeden z napinaczy jest słabszy, to równie dobrze może nie naciągać łańcucha jak należy (w końcu to też jego funkcja) i stąd odchyłka.
Pozdrawiam,
Krisker

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 03 sty 2014, 11:17

Czy to moze pogorszyc osiagi odczuwalnie?

Gdzies czytalem ze ktos zakładał od nastawnika-podróby sprężyny z oryginalu starego. Czy warto tak zrobic? Pomoże coś. A może powinienem reklamowac nastawnik?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga