przezapłon, nastawniki, przeładowanie 2,7biturbo
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jak zakładasz nowy napinacz na sucho masz go ściągnietego ściągaczem tak?
jak ustawisz wałki na cechy , założysz łańcuch i napinacz,
zwolnisz ściągacz a łańcuch będzie przestawiony choćby o jedno oczko to też będą ustawione wałki na cechy, ale jak pokręcisz silnikiem i napełni sie olejem to juz nie będzie dobrze ustawiony.
Jak czujnik pokazuje Ci że masz przestawiony to masz przestawiony, proste, zdjąć dekle i sprawdzic jeszze raz.
Jest jeszcze opcja że podczas zakładania rozrządu został źle załozony pasek na koło wałka.Wtedy trzeba by zdjąć oba dekle i sprawdzic czy wszystkie wałki równo idą.
jak ustawisz wałki na cechy , założysz łańcuch i napinacz,
zwolnisz ściągacz a łańcuch będzie przestawiony choćby o jedno oczko to też będą ustawione wałki na cechy, ale jak pokręcisz silnikiem i napełni sie olejem to juz nie będzie dobrze ustawiony.
Jak czujnik pokazuje Ci że masz przestawiony to masz przestawiony, proste, zdjąć dekle i sprawdzic jeszze raz.
Jest jeszcze opcja że podczas zakładania rozrządu został źle załozony pasek na koło wałka.Wtedy trzeba by zdjąć oba dekle i sprawdzic czy wszystkie wałki równo idą.
no tak zgadzam sie w 100% tylko ja kręciłem silnikiem ręcznie, potem rozrusznikiem kilka obrotów i zawsze było ok cecha w cechę, jedyne co to było stuknięcie przeskakujących wałków bo chyba napinacz ich dobrze nie utrzymywał jeszcze teraz jest ok.
Czy nie byłoby żadnych oznak przestawienia wałków?
silnik chodzi równo i dobrze tylko vag pokazuje przestawienie ( za pierwszym razem -7 _ 0 jak w logach a wczoraj przy próbie naciągu paska ponownie inaczej bo 1 _ 6 w 093.
ale cały czas zastanawiam się czy to nie wina tego naciągacza paska rozrządu, bo ustawiaam wg blokad jest ok, obracam silnikiem, ten napinacz się luzuje lekko i blokada już nie pasuje, przestawiają się wałki względem siebie, bo pasek pomiedzy wałkiem pasażera a napinaczem dostaje luzu
sorry że męcze i drąże ale nie chciałbym robić podwójnej roboty, przy składaniu sprawdzałem i liczyłem wszystko kilkakrotnie i wydawało się być dobrze
dodam że ten napinacz nie jest nowy, wygląda że ktoś go wymieniał ale nawet nie ma numeru seryjnego, jakaś podróba może i nie trzyma odpowiednio
wogóle jaki jest opis bloku 093 co to jest? wałki wobec siebie zczytywane z czujników hala?
PS są jakieś normy przestawienia który jest dopuszalny
Czy nie byłoby żadnych oznak przestawienia wałków?
silnik chodzi równo i dobrze tylko vag pokazuje przestawienie ( za pierwszym razem -7 _ 0 jak w logach a wczoraj przy próbie naciągu paska ponownie inaczej bo 1 _ 6 w 093.
ale cały czas zastanawiam się czy to nie wina tego naciągacza paska rozrządu, bo ustawiaam wg blokad jest ok, obracam silnikiem, ten napinacz się luzuje lekko i blokada już nie pasuje, przestawiają się wałki względem siebie, bo pasek pomiedzy wałkiem pasażera a napinaczem dostaje luzu
sorry że męcze i drąże ale nie chciałbym robić podwójnej roboty, przy składaniu sprawdzałem i liczyłem wszystko kilkakrotnie i wydawało się być dobrze
dodam że ten napinacz nie jest nowy, wygląda że ktoś go wymieniał ale nawet nie ma numeru seryjnego, jakaś podróba może i nie trzyma odpowiednio
wogóle jaki jest opis bloku 093 co to jest? wałki wobec siebie zczytywane z czujników hala?
PS są jakieś normy przestawienia który jest dopuszalny
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Napinacz paska jest hydrauliczny i sam sie napina do zadanej wartości,matt4 pisze:ale cały czas zastanawiam się czy to nie wina tego naciągacza paska rozrządu, bo ustawiaam wg blokad jest ok, obracam silnikiem, ten napinacz się luzuje lekko i blokada już nie pasuje, przestawiają się wałki względem siebie, bo pasek pomiedzy wałkiem pasażera a napinaczem dostaje luzu
no chyba że masz do dupy napinacz, albo załozony stary.
Jak jesteś pewien że dobrze poskładałeś to spoko, może walnięty jest czujnik halla,
bo albo jest dobrze albo źle, samo sie nie przestawi.
Zawsze jest jakaś niepewność, składałem to pierwszy raz, i nie robie tego na codzień wiec wiesz
napinacz mam taki, nawet go rozebrałem
nie ma on podłączenia do oleju silnikowego, jest niezależny
jutro kupie nowy napinacz i sie odezwę, gdzyby nie pomogło i nie zmienią się wartości w 093 to ściągam pokrywę tylko potwierdzcie czy napwewno tą od kierowcy?
tylko czy mam liczyć oczka czy patrzeć na znaki? blaszki od czujnika hala raczej nie mogłem źle przykręcić...
napinacz mam taki, nawet go rozebrałem
nie ma on podłączenia do oleju silnikowego, jest niezależny
jutro kupie nowy napinacz i sie odezwę, gdzyby nie pomogło i nie zmienią się wartości w 093 to ściągam pokrywę tylko potwierdzcie czy napwewno tą od kierowcy?
tylko czy mam liczyć oczka czy patrzeć na znaki? blaszki od czujnika hala raczej nie mogłem źle przykręcić...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
licz rolki .
Na rysunku który sam zamieściłeś masz przecież oznaczoną pozycje 1 i 16 roli .
więc czego nie wiesz ?
Ustaw rolki 1 i 16 względem wcieć w wałku. Nastepnie przykręć wałki.
Zdjęcie które dałeś tyczy się strony kierowcy.
[ Dodano: 2013-12-26, 16:12 ]
Myślę ,że jest też opcja źle przykręconej blachy do wałka ( pod hallem).
Sprawdź to najpierw , bo -25 CF to bodaj max co może pokazać VAG.
A na łańcuchu to chyba sie nie da o tyle pomylić.
Na rysunku który sam zamieściłeś masz przecież oznaczoną pozycje 1 i 16 roli .
więc czego nie wiesz ?
Ustaw rolki 1 i 16 względem wcieć w wałku. Nastepnie przykręć wałki.
Zdjęcie które dałeś tyczy się strony kierowcy.
[ Dodano: 2013-12-26, 16:12 ]
Myślę ,że jest też opcja źle przykręconej blachy do wałka ( pod hallem).
Sprawdź to najpierw , bo -25 CF to bodaj max co może pokazać VAG.
A na łańcuchu to chyba sie nie da o tyle pomylić.
bawół1 ja nie mam przestawienia -25 moje logi:bo -25 CF to bodaj max co może pokazać VAG
dynamiczne
logi 003, 090, 093 http://vaglog.rtnet.pl/matt4_153439.html
logi 003, 032, 033 http://vaglog.rtnet.pl/matt4_153440.html
logi 115, 091, 092 http://vaglog.rtnet.pl/matt4_153441.html
statyczne
logi 003, 032, 033 http://vaglog.rtnet.pl/matt4_153442.html
logi 003, 090, 093 http://vaglog.rtnet.pl/matt4_153443.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Blokadę wału masz oczywiscie ?
Wydaje mi się , ze problem z odpowiednim naciągiem paska albo jak mówisz napinacz hydrauliczny paska .
Pamiętam jak u siebie ustawiłem na blokadze wału i listwie to od razu za pierwszym razem było równo. I po kilku obrotach wału dalej było dobrze. A w Vagu ustawienie pokazywalo 0/0 .
Wydaje mi się , ze problem z odpowiednim naciągiem paska albo jak mówisz napinacz hydrauliczny paska .
Pamiętam jak u siebie ustawiłem na blokadze wału i listwie to od razu za pierwszym razem było równo. I po kilku obrotach wału dalej było dobrze. A w Vagu ustawienie pokazywalo 0/0 .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga