Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

przezapłon, nastawniki, przeładowanie 2,7biturbo

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 26 gru 2013, 13:27

przypatrz sie rysunkom, widzisz różnicę?
Podane jest 16, ale zwróć uwagę jak liczone na obydwu rysunkach.
Normalnie licząc na jednej jest 16 a na drugiej 17.

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 26 gru 2013, 13:57

kolega bawół1 pisał że mam źle na stronie kierowcy, wiec skupmy się na tej tronie

nie łapę tego za bardzo już, znaki że są dobrze się nie liczy? ja liczyłem tak:

od zęba nad znakiem wałka wydechowego do zęba nad znakiem wałka ssącego

rozrysowałem to
Obrazek

i tak poskładałem

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 26 gru 2013, 14:18

Jak zakładasz nowy napinacz na sucho masz go ściągnietego ściągaczem tak?
jak ustawisz wałki na cechy , założysz łańcuch i napinacz,
zwolnisz ściągacz a łańcuch będzie przestawiony choćby o jedno oczko to też będą ustawione wałki na cechy, ale jak pokręcisz silnikiem i napełni sie olejem to juz nie będzie dobrze ustawiony.
Jak czujnik pokazuje Ci że masz przestawiony to masz przestawiony, proste, zdjąć dekle i sprawdzic jeszze raz.

Jest jeszcze opcja że podczas zakładania rozrządu został źle załozony pasek na koło wałka.Wtedy trzeba by zdjąć oba dekle i sprawdzic czy wszystkie wałki równo idą.

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 26 gru 2013, 14:51

no tak zgadzam sie w 100% tylko ja kręciłem silnikiem ręcznie, potem rozrusznikiem kilka obrotów i zawsze było ok cecha w cechę, jedyne co to było stuknięcie przeskakujących wałków bo chyba napinacz ich dobrze nie utrzymywał jeszcze teraz jest ok.

Czy nie byłoby żadnych oznak przestawienia wałków?

silnik chodzi równo i dobrze tylko vag pokazuje przestawienie ( za pierwszym razem -7 _ 0 jak w logach a wczoraj przy próbie naciągu paska ponownie inaczej bo 1 _ 6 w 093.

ale cały czas zastanawiam się czy to nie wina tego naciągacza paska rozrządu, bo ustawiaam wg blokad jest ok, obracam silnikiem, ten napinacz się luzuje lekko i blokada już nie pasuje, przestawiają się wałki względem siebie, bo pasek pomiedzy wałkiem pasażera a napinaczem dostaje luzu

sorry że męcze i drąże ale nie chciałbym robić podwójnej roboty, przy składaniu sprawdzałem i liczyłem wszystko kilkakrotnie i wydawało się być dobrze

dodam że ten napinacz nie jest nowy, wygląda że ktoś go wymieniał ale nawet nie ma numeru seryjnego, jakaś podróba może i nie trzyma odpowiednio

wogóle jaki jest opis bloku 093 co to jest? wałki wobec siebie zczytywane z czujników hala?

PS są jakieś normy przestawienia który jest dopuszalny

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 26 gru 2013, 15:04

matt4 pisze:ale cały czas zastanawiam się czy to nie wina tego naciągacza paska rozrządu, bo ustawiaam wg blokad jest ok, obracam silnikiem, ten napinacz się luzuje lekko i blokada już nie pasuje, przestawiają się wałki względem siebie, bo pasek pomiedzy wałkiem pasażera a napinaczem dostaje luzu
Napinacz paska jest hydrauliczny i sam sie napina do zadanej wartości,
no chyba że masz do dupy napinacz, albo załozony stary.
Jak jesteś pewien że dobrze poskładałeś to spoko, może walnięty jest czujnik halla,
bo albo jest dobrze albo źle, samo sie nie przestawi.

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 26 gru 2013, 15:40

Zawsze jest jakaś niepewność, składałem to pierwszy raz, i nie robie tego na codzień wiec wiesz :)

napinacz mam taki, nawet go rozebrałem

Obrazek

nie ma on podłączenia do oleju silnikowego, jest niezależny

jutro kupie nowy napinacz i sie odezwę, gdzyby nie pomogło i nie zmienią się wartości w 093 to ściągam pokrywę tylko potwierdzcie czy napwewno tą od kierowcy?

tylko czy mam liczyć oczka czy patrzeć na znaki? blaszki od czujnika hala raczej nie mogłem źle przykręcić...

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 26 gru 2013, 16:08

licz rolki .
Na rysunku który sam zamieściłeś masz przecież oznaczoną pozycje 1 i 16 roli .
więc czego nie wiesz ?


Ustaw rolki 1 i 16 względem wcieć w wałku. Nastepnie przykręć wałki.

Zdjęcie które dałeś tyczy się strony kierowcy.

[ Dodano: 2013-12-26, 16:12 ]
Myślę ,że jest też opcja źle przykręconej blachy do wałka ( pod hallem).
Sprawdź to najpierw , bo -25 CF to bodaj max co może pokazać VAG.
A na łańcuchu to chyba sie nie da o tyle pomylić.

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 26 gru 2013, 16:20

bo -25 CF to bodaj max co może pokazać VAG
bawół1 ja nie mam przestawienia -25 moje logi:

dynamiczne

logi 003, 090, 093 http://vaglog.rtnet.pl/matt4_153439.html
logi 003, 032, 033 http://vaglog.rtnet.pl/matt4_153440.html
logi 115, 091, 092 http://vaglog.rtnet.pl/matt4_153441.html

statyczne

logi 003, 032, 033 http://vaglog.rtnet.pl/matt4_153442.html
logi 003, 090, 093 http://vaglog.rtnet.pl/matt4_153443.html

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 26 gru 2013, 16:36

matt4, przepraszam , zsugerowałem sie logiem autora tematu.

Koła luzujesz na stożku przed naciagnięciem paska ?

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 26 gru 2013, 16:57

tak zawsze luzuje,

ten napinacz mi się nie podoba

czy możliwe żeby ten łańcuch był źle ustawiony przy takich wynikach w 093, czy raczej drobny błąd w ustawieniu paska rozrządu

ustawiam wszystko idealnie, napinam a po obrocie wałem kilka razy jest tak

jak pociągne rolkę ręcznie to się wyrównuje

Obrazek

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 26 gru 2013, 17:36

Blokadę wału masz oczywiscie ?
Wydaje mi się , ze problem z odpowiednim naciągiem paska albo jak mówisz napinacz hydrauliczny paska .
Pamiętam jak u siebie ustawiłem na blokadze wału i listwie to od razu za pierwszym razem było równo. I po kilku obrotach wału dalej było dobrze. A w Vagu ustawienie pokazywalo 0/0 .

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 26 gru 2013, 17:54

mam też blokadę wału i klucz dynamometryczny, naciągam 15KN tak?, jutro kupię napinacz nówkę i zobaczymy, kupić też ten cypelek napinający czy może być stary?

jakiej firmy napinacz wziąć? polecacie jakiś szczególnie?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 26 gru 2013, 21:42

matt4 pisze: ten cypelek napinający

jaki cypelek ?
nie wiem jaki napinacz , nie najtańszy . a z górnej pólki ;)

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 26 gru 2013, 22:09

czyli napinacz powyżej 200zł np: SWAG, FEBI, INA, RUVILLE, GATES ?

cypelek :)

Obrazek

wg etki Dzwignia zaciskowa 078 109 487A

to się chyba nie psuje?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 26 gru 2013, 22:45

Wziłą bym napinacz INA. Dzwignię bym zostawił starą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga