Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AYM 2.5 155 KM] Nie odpala-brak błędów

Silniki wysokoprężne
Krzysieksle
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:26
Lokalizacja: Tilburg

[ AYM 2.5 155 KM] Nie odpala-brak błędów

Post autor: Krzysieksle » 20 gru 2013, 00:08

Witam już kolejny dzień męczę się z moim autkiem A mianowicie co już zrobiłem odpowietrzałem go na wszystkie opisane sposoby plus jeszcze swoje kombinacje bo cały czas miał powietrze. Dopiero ostatni patent:
-podciągnięcie paliwa przez dopływ do pompy.
-zablokowanie żeby się nie cofnęło.
-odpowietrzenie standardowym sposobem na te silniki.
Mam w tym momencie idealnie wypełniony wężyk (brak jakiegokolwiek bąbelka). A autko nadal nie pali i nie podaje paliwa na przewody wysokiego ciśnienia. kręciłem tylko trzy razy i nie dłużej niż 10 sek a paliwo pojawiało się sporadycznie i nie odpalił.

Nie wiem co jeszcze mogę zrobić, nie chciałbym wymieniać pompy bez pewności a bez błędu takiej nie mam, nadal wygląda mi to na zapowietrzenie, ale co mnie dziwi to to ze silnik kręci lżej niż normalnie.

Proszę o sugestię.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-12-20, 00:25 ]
heh już mam nową informacje. Po dłuższym kręceniu (nie powyżej 10sek) na fis-ie pojawia się kontrolka oleju.
To normalne??

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 20 gru 2013, 06:30

Krzysieksle pisze:heh już mam nową informacje. Po dłuższym kręceniu (nie powyżej 10sek) na fis-ie pojawia się kontrolka oleju.

To normalne??
to normalne . Za każdym razem będzie się tak działo przy dłuższym kręceniu.

A podłączałeś pod kompa ? Ja bym od tego zaczoł, a później będzie się myślało ;)

Krzysieksle
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:26
Lokalizacja: Tilburg

Post autor: Krzysieksle » 20 gru 2013, 10:52

Tak podłączałem i błędów brak.

SlineR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2011, 10:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SlineR » 20 gru 2013, 11:27

Czy odkreciłeś przewody od wtrysków? jesli tak to czy podczas kręcenia zaobserwowałeś "wodospad" diesla z tych przewodów czy tylko lekkie sączenie?

Krzysieksle
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:26
Lokalizacja: Tilburg

Post autor: Krzysieksle » 20 gru 2013, 11:53

Tak odkręcałem i tylko się sączyło.

[ Dodano: 2013-12-20, 12:25 ]
hmm idę jeszcze raz go podpiąć pod odpowietrzanie. I zobaczymy.

SlineR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2011, 10:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SlineR » 20 gru 2013, 13:44

Jeżeli masz poprawnie odpowietrzony układ paliwowy, a z tego co piszesz to masz, obawiam się ze Twoja pompa zakończyła karierę. Przy sprawnej pompie podającej paliwo ze zbiornika (zakładam, że przy odpowietrzaniu słyszałeś ją jak pracuje) podczas kręcenia silnikiem z odkręconych przewodów wtryskowych powinno tak lecieć paliwo, ze cała komora silnika byłaby mokra.. a u Ciebie tylko się sączy...
Oczywiście wszystko również przy sprawnym filtrze paliwa <lol>

Krzysieksle
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:26
Lokalizacja: Tilburg

Post autor: Krzysieksle » 20 gru 2013, 14:19

Wlasnie nie wymienilem filtra ale kilka miesięcy autko było na pełnym serwisie u pana Sopy wiec nie wieże żeby filtra nie wymienili.
teraz po odpowietrzeniu zaczal sikac, prawie odpalił i znowu echo.
Do odpowietrzania uzywam nazedzia do odpowietrzania hamulcow.
Chyba zaraz pojade po filtr.

SlineR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2011, 10:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SlineR » 20 gru 2013, 14:32

Osobiście też bym zaczął od filtra (only MANN, KNECHT). Przy okazji mozesz zakupić zaworek zwrotny (nie jest drogi 20-30zl) ten przy filtrze i odrazu wyeliminujeszcz ewentualny problem cofania paliwa :) pytanie czy odpowietrzałeś układ paliwowy przy pomocy sposobu z bezpiecznikiem od pompy paliwa? (jest gdzies na forum opisany)

Krzysieksle
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:26
Lokalizacja: Tilburg

Post autor: Krzysieksle » 20 gru 2013, 14:42

Odpalił ale daje powietrze.... zgasiłem i teraz na bank jade po filtr paliwa a potem kolejne odpowietrzanie i sie zobaczy ale skoro odpalił to chyba eliminuje pompe :]

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 20 gru 2013, 14:57

Ok, filtr obligatoryjnie, a zaworek to tylko oryginał ok 120pln (nie ten za 20-30). Podróby to porażka.
Postaraj się o sprawny dobry montaż oringu, uwcześnie obficie go smarując jakimś olejem i ładnie kliknąć zaworek

SlineR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2011, 10:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SlineR » 20 gru 2013, 15:02

No to git. Pamietaj o zalaniu paliwa do filtra zanim zapniesz przewody <lol> zabyś pompy nie zapowietrzał <okok> proponuje odpowietrzenie układu tym sposobem http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=56013 . daj znać jak założysz <rotfl>

Krzysieksle
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:26
Lokalizacja: Tilburg

Post autor: Krzysieksle » 20 gru 2013, 15:15

Już mam filterek Bosch innych nie mieli mam nadzieje ze jest ok odpowietrzam dokładnie tym sposobem tylko przy użyciu urządzenia do odpowietrzania hamulców :)
zastanawiam się jeszcze nad założeniem fragmentu przezroczystego wężyka przed filtr żeby sprawdzić czy wcześniej nie dostaje powietrza. co o tym myślicie?? Niestety nie dostałem tego zaworka wiec musi się obyć bez jak się nie uda to jutro będę szukał ASO.

SlineR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2011, 10:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SlineR » 20 gru 2013, 15:26

Myślę ze przed filtr nie ma sensu zakładać węża bo raczej przed filtrem nie ma szans zeby dostawał lewe powietrze. Pamietaj jedynie o dokładnym sprawdzeniu stanu oringów na zaworku oraz dokładnym jego włożeniu na swoje miejsce ponieważ w przeciwnym razie moze sie zapowietrzać.

Krzysieksle
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:26
Lokalizacja: Tilburg

Post autor: Krzysieksle » 20 gru 2013, 16:48

Wszystko poskladane i juz leci odpowietrzanie. Zobaczymy jaki bedzie efekt :)

[ Dodano: 2013-12-20, 17:46 ]
<rotfl> Po dwóch dniach zabawy okazało się ze był to filtr paliwa. Autko dostalo nowe weżyki przelewowe bo z nich też sikalo dlatego one poszły jako pierwsze.
Autko teraz pali jest całkowity brak pęcheżyków powietrza.
Zaraz pojadę na jazdę próbną bo znalazłem tez obluzowany przewód turbo a że autko było ostatnio bardzo ospałe mam nadzieję że to rozwiąże problem.

[ Dodano: 2013-12-20, 22:56 ]
Jest ok brak powietrza w przewodach zostało mi tylko wymiana podkładek na przelewach bo dalej niektóre sączą a nie powinny bo wtryski były wymieniane 5 m-cy temu.
Pytanko czy po ich wymianie też powinienem odpowietrzać??

SlineR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2011, 10:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SlineR » 21 gru 2013, 11:05

Nie ma takiej potrzeby. Po wymianie podkładek pozostaje Ci juz tylko cieszyć się jazdą <radocha>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja