Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AKE 2.5 180 KM] 2.5 tdi Brak mocy na zimnym silniku

Silniki wysokoprężne
slawek2140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2013, 20:37
Lokalizacja: Lubin

[ AKE 2.5 180 KM] 2.5 tdi Brak mocy na zimnym silniku

Post autor: slawek2140 » 18 lis 2013, 22:44

Witam wszystkich
Niedawno kupiłem A6 C5 2001r. 2.5 tdi 180 km AKE i mam z nim problem. Mianowice auto w ogóle nie chce przyśpieszać nie ma kompletnie mocy. Silnik ledwo kręci się powyżej 2000 tys obr. Dopiero kiedy zagrzeje się do 90 c zaczyna jechać normalnie czyli przyśpiesza bardzo ładnie ciągnie od samego dołu wkręcając się normalnie na obroty. Auto odpala od strzała na ciepłym i zimnym silniku, nie dymi, vag nie pokazuje żadnych błędów. Logi robił mi mechanik i mówił że wszystko jest ok ale nikt nie wie co może być przyczyną. Ostatnio wymieniłem wszystkie filtry, olej. Podobno poprzedni właściciel wymieniał rozrząd przy 260km jak i również regenerował wałki, pompę wtryskową, wtrysk sterujący. Obecny przebieg to 280 km. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 18 lis 2013, 22:51

Pokarz te logi albo zrób nowe ,mam podejrzenie co do katalizatora, może być zapchany .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 19 lis 2013, 09:38

slawek2140 pisze:Podobno poprzedni właściciel wymieniał rozrząd przy 260km jak i również regenerował wałki, pompę wtryskową, wtrysk sterujący
podobno?masz na to jakieś papiery?wiesz,przy tych silnikach nie ma nic ''podobno''ani na słowo bo skutki mogą być przykre zwłaszcza jesli chodzi o rozrząd <zalamka>

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 19 lis 2013, 09:57

podjedz gdzieś na dobry komputer niech Ci sprawdzi silnik i jego parametry
Mati

slawek2140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2013, 20:37
Lokalizacja: Lubin

Post autor: slawek2140 » 19 lis 2013, 15:40

Daniel1555 pisze:Pokarz te logi albo zrób nowe ,mam podejrzenie co do katalizatora, może być zapchany .

logi wkleję dzisiaj wieczorem na razie tylko statyczne

[ Dodano: 2013-11-19, 15:43 ]
podobno?masz na to jakieś papiery?wiesz,przy tych silnikach nie ma nic ''podobno''ani na słowo bo skutki mogą być przykre zwłaszcza jesli chodzi o rozrząd <zalamka>[/quote]

niestety tylko podobno nie ma żadnych kwitów na te roboty tylko naklejka na silniku kiedy był robiony rozrząd. Facet dużo naobiecywał co nie było w nim robione a teraz telefonu nie odbiera :(

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 19 lis 2013, 17:01

slawek2140 pisze:niestety tylko podobno nie ma żadnych kwitów na te roboty tylko naklejka na silniku kiedy był robiony rozrząd. Facet dużo naobiecywał co nie było w nim robione a teraz telefonu nie odbiera
zawsze tak bedzie póki ludzie będa w to wierzyć <glupek> tak,że niestety weź pod uwagę rozrząd,bo ten silnik nie wybacza oszczędności


zippo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 10 lis 2013, 11:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zippo » 20 lis 2013, 13:14

przepływomierz kolektora ssącego
zippo

slawek2140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2013, 20:37
Lokalizacja: Lubin

Post autor: slawek2140 » 20 lis 2013, 15:56

zippo pisze:przepływomierz kolektora ssącego
według Ciebie to jest przyczyna ?

Darek...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 07 gru 2008, 20:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Darek... » 20 lis 2013, 16:08

to zacznij od czyszczenia przepływki:


W naszych autkach to łatwe - tylko rączek nie pchaj do środka :)

zippo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 10 lis 2013, 11:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zippo » 20 lis 2013, 18:55

jak nie pomoże to turbinka do regeneracji
zippo

slawek2140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2013, 20:37
Lokalizacja: Lubin

Post autor: slawek2140 » 20 lis 2013, 19:14

jeśli przepływomierz lub turbina była by już niesprawna to brak mocy był by tylko przy niedogrzanym silniku? jak już pisałem auto jak osiągnie 90 C to jedzie normalnie.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 22 lis 2013, 19:47

Logi takie sobie- wg.mnie
kąt wtrysku do poprawienia-teraz masz ok.1,8 stopnia przed GMP,ma być ok.1,2 stopnia za GMP,
EGR nie żyje-ktoś mógł zaślepić wężyk łączący zawór N-18 z EGR-em,lub sam N-18 uszkodzony lub zabrudzony.
zbyt wysokie obroty biegu jałowego 766/min,w zdrowym nie dłubanym AKE-742/min,
zbyt wysokie max obroty-4,5 tyś/min.
Ale turbina wstaje bardzo szybko-zauważ,że ok 2 sek.już o mało nie wywołuje trybu awaryjnego-myślę,że sprawny EGR ostudził by trochę jej zapał :>
Czy poprzedni właściciel nie wirusował tego auta,bądź nie grzebał przy dawce paliwa?

slawek2140
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2013, 20:37
Lokalizacja: Lubin

Post autor: slawek2140 » 22 lis 2013, 21:43

Odnośnie kąta wtrysku na vagu podczas logowania było ATDC a zapisało BTDC znalazłem coś takiego
http://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=69788

też wyczytałem że obroty powinny być 742/min
egr jest zaślepiony przez poprzedniego właściciela
rzeczywiście turbina przeładowuję

lecz nie tłumaczy to dlaczego auto nie ma mocy na zimnym silniku

MANIEK0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2012, 14:42
Lokalizacja: Bobrowniki

Post autor: MANIEK0110 » 28 lis 2013, 17:31

Witam
Mam ten sam problem z moim A6 Przy zimnym silniku nie ma mocy do 1800obr/min powyzej dostaje kopa Po rozgrzaniu silnika powyzej 80'C silnik ma prawidlowa moc ciagnie juz od samego dolu co slychac tez po dzwieku silnika ktory pracuje znacznie twardziej Kat wtrysku ustawiony prawidlowo Turbina podaje 1.5bar
Wie ktos co moze byc tego powodem? Zmienialem tez czujnik temp. cieczy lecz nic to nie zmienilo :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl