[ AKE 2.5 180 KM] 2.5 tdi Brak mocy na zimnym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 lis 2013, 20:37
- Lokalizacja: Lubin
[ AKE 2.5 180 KM] 2.5 tdi Brak mocy na zimnym silniku
Witam wszystkich
Niedawno kupiłem A6 C5 2001r. 2.5 tdi 180 km AKE i mam z nim problem. Mianowice auto w ogóle nie chce przyśpieszać nie ma kompletnie mocy. Silnik ledwo kręci się powyżej 2000 tys obr. Dopiero kiedy zagrzeje się do 90 c zaczyna jechać normalnie czyli przyśpiesza bardzo ładnie ciągnie od samego dołu wkręcając się normalnie na obroty. Auto odpala od strzała na ciepłym i zimnym silniku, nie dymi, vag nie pokazuje żadnych błędów. Logi robił mi mechanik i mówił że wszystko jest ok ale nikt nie wie co może być przyczyną. Ostatnio wymieniłem wszystkie filtry, olej. Podobno poprzedni właściciel wymieniał rozrząd przy 260km jak i również regenerował wałki, pompę wtryskową, wtrysk sterujący. Obecny przebieg to 280 km. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Niedawno kupiłem A6 C5 2001r. 2.5 tdi 180 km AKE i mam z nim problem. Mianowice auto w ogóle nie chce przyśpieszać nie ma kompletnie mocy. Silnik ledwo kręci się powyżej 2000 tys obr. Dopiero kiedy zagrzeje się do 90 c zaczyna jechać normalnie czyli przyśpiesza bardzo ładnie ciągnie od samego dołu wkręcając się normalnie na obroty. Auto odpala od strzała na ciepłym i zimnym silniku, nie dymi, vag nie pokazuje żadnych błędów. Logi robił mi mechanik i mówił że wszystko jest ok ale nikt nie wie co może być przyczyną. Ostatnio wymieniłem wszystkie filtry, olej. Podobno poprzedni właściciel wymieniał rozrząd przy 260km jak i również regenerował wałki, pompę wtryskową, wtrysk sterujący. Obecny przebieg to 280 km. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 lis 2013, 20:37
- Lokalizacja: Lubin
Daniel1555 pisze:Pokarz te logi albo zrób nowe ,mam podejrzenie co do katalizatora, może być zapchany .
logi wkleję dzisiaj wieczorem na razie tylko statyczne
[ Dodano: 2013-11-19, 15:43 ]
podobno?masz na to jakieś papiery?wiesz,przy tych silnikach nie ma nic ''podobno''ani na słowo bo skutki mogą być przykre zwłaszcza jesli chodzi o rozrząd

niestety tylko podobno nie ma żadnych kwitów na te roboty tylko naklejka na silniku kiedy był robiony rozrząd. Facet dużo naobiecywał co nie było w nim robione a teraz telefonu nie odbiera

zawsze tak bedzie póki ludzie będa w to wierzyćslawek2140 pisze:niestety tylko podobno nie ma żadnych kwitów na te roboty tylko naklejka na silniku kiedy był robiony rozrząd. Facet dużo naobiecywał co nie było w nim robione a teraz telefonu nie odbiera

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 cze 2013, 15:47
- Lokalizacja: Lubin
udało zrobić mi się logi może powiedzą coś więcej
dynamiczne:
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150236.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150237.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150238.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150239.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150240.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150241.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150242.html
statyczne bs:
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150243.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150244.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150245.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150246.html
normalne:
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150247.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150248.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150249.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150250.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150251.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150252.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150253.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150254.html
dynamiczne:
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150236.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150237.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150238.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150239.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150240.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150241.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150242.html
statyczne bs:
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150243.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150244.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150245.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150246.html
normalne:
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150247.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150248.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150249.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150250.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150251.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150252.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150253.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150254.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 lis 2013, 20:37
- Lokalizacja: Lubin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 lis 2013, 20:37
- Lokalizacja: Lubin
Logi takie sobie- wg.mnie
kąt wtrysku do poprawienia-teraz masz ok.1,8 stopnia przed GMP,ma być ok.1,2 stopnia za GMP,
EGR nie żyje-ktoś mógł zaślepić wężyk łączący zawór N-18 z EGR-em,lub sam N-18 uszkodzony lub zabrudzony.
zbyt wysokie obroty biegu jałowego 766/min,w zdrowym nie dłubanym AKE-742/min,
zbyt wysokie max obroty-4,5 tyś/min.
Ale turbina wstaje bardzo szybko-zauważ,że ok 2 sek.już o mało nie wywołuje trybu awaryjnego-myślę,że sprawny EGR ostudził by trochę jej zapał
Czy poprzedni właściciel nie wirusował tego auta,bądź nie grzebał przy dawce paliwa?
kąt wtrysku do poprawienia-teraz masz ok.1,8 stopnia przed GMP,ma być ok.1,2 stopnia za GMP,
EGR nie żyje-ktoś mógł zaślepić wężyk łączący zawór N-18 z EGR-em,lub sam N-18 uszkodzony lub zabrudzony.
zbyt wysokie obroty biegu jałowego 766/min,w zdrowym nie dłubanym AKE-742/min,
zbyt wysokie max obroty-4,5 tyś/min.
Ale turbina wstaje bardzo szybko-zauważ,że ok 2 sek.już o mało nie wywołuje trybu awaryjnego-myślę,że sprawny EGR ostudził by trochę jej zapał

Czy poprzedni właściciel nie wirusował tego auta,bądź nie grzebał przy dawce paliwa?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 lis 2013, 20:37
- Lokalizacja: Lubin
Odnośnie kąta wtrysku na vagu podczas logowania było ATDC a zapisało BTDC znalazłem coś takiego
http://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=69788
też wyczytałem że obroty powinny być 742/min
egr jest zaślepiony przez poprzedniego właściciela
rzeczywiście turbina przeładowuję
lecz nie tłumaczy to dlaczego auto nie ma mocy na zimnym silniku
http://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=69788
też wyczytałem że obroty powinny być 742/min
egr jest zaślepiony przez poprzedniego właściciela
rzeczywiście turbina przeładowuję
lecz nie tłumaczy to dlaczego auto nie ma mocy na zimnym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 sie 2012, 14:42
- Lokalizacja: Bobrowniki
Witam
Mam ten sam problem z moim A6 Przy zimnym silniku nie ma mocy do 1800obr/min powyzej dostaje kopa Po rozgrzaniu silnika powyzej 80'C silnik ma prawidlowa moc ciagnie juz od samego dolu co slychac tez po dzwieku silnika ktory pracuje znacznie twardziej Kat wtrysku ustawiony prawidlowo Turbina podaje 1.5bar
Wie ktos co moze byc tego powodem? Zmienialem tez czujnik temp. cieczy lecz nic to nie zmienilo
Mam ten sam problem z moim A6 Przy zimnym silniku nie ma mocy do 1800obr/min powyzej dostaje kopa Po rozgrzaniu silnika powyzej 80'C silnik ma prawidlowa moc ciagnie juz od samego dolu co slychac tez po dzwieku silnika ktory pracuje znacznie twardziej Kat wtrysku ustawiony prawidlowo Turbina podaje 1.5bar
Wie ktos co moze byc tego powodem? Zmienialem tez czujnik temp. cieczy lecz nic to nie zmienilo
