[A6 C5] Sterownik ABS naprawa (nie reklama uslug)
Super post, wszystko klarownie wytłumaczone, tylko ma ktoś pomysł jak to wykręcić, skoro to jest 6 śrub T20, a te dwie na samym dole są nieosiągalne, w szczególności jak ktoś ma jeszcze zamontowany obok reduktor. Jedynym wyjściem moim zdaniem chyba będzie zdjęcie nadkola, zbiorniczka spryskiwacza. Czy ktoś miał podobny problem z demontażem ?
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Kolego w tym temacie masz wszystko pokazane: viewtopic.php?t=61208Giete pisze:Super post, wszystko klarownie wytłumaczone, tylko ma ktoś pomysł jak to wykręcić, skoro to jest 6 śrub T20, a te dwie na samym dole są nieosiągalne, w szczególności jak ktoś ma jeszcze zamontowany obok reduktor. Jedynym wyjściem moim zdaniem chyba będzie zdjęcie nadkola, zbiorniczka spryskiwacza. Czy ktoś miał podobny problem z demontażem ?
heh...muszę się przyznać, że troszkę się jednak obawiam tej roboty, nie że nie potrafię ale z tego co widziałem to sterownik jest zalany jakims glutem wewnątrz i nie wiem czy powinienem to ruszać czy zostawić a jak ruszac to co to za glut chwilowo zarzuciłem tematThe_Gie pisze:atlas1977, Zdaj relacje jak poszło. Dobrym pomysłem jest zawieść ABS do serwisu elektronicznego, mają lepsze lutownice
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Panowie mam takie pytanie.
sterownik ABSu jest walnięty jeśli vag nie łączy się z ABSem czy ogólnie z ECU samochodu
bo mi nie łączy się w ogóle z samochodem vag przez to że świeci mi się ABS
dopiero teraz mam zamiar się zabrać za ten ABS i nie wiem od czego zacząć czy to czasami nie pompa albo coś.
Zauważyłem że np jak jest mokro i pada deszcz to hamulec jest jakby słabszy albo w innej części wciśnięcia hamulca reaguje....
i nie wiem już co to może być....
Pozdrawiam
sterownik ABSu jest walnięty jeśli vag nie łączy się z ABSem czy ogólnie z ECU samochodu
bo mi nie łączy się w ogóle z samochodem vag przez to że świeci mi się ABS
dopiero teraz mam zamiar się zabrać za ten ABS i nie wiem od czego zacząć czy to czasami nie pompa albo coś.
Zauważyłem że np jak jest mokro i pada deszcz to hamulec jest jakby słabszy albo w innej części wciśnięcia hamulca reaguje....
i nie wiem już co to może być....
Pozdrawiam
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
jest tak
wtyka pod abs jest podłączona nie mogę połączyć się z niczym w aucie
wtyka od abs jest odłączona łączę się normalnie ze wszystkim w aucie oprócz abs który jest odłączony
dziś mi chwile nie paliła kontrolka więc podłączyłem się pod abs i zrobiłem test wyjść w polski vag 4,9
wyskoczyło mi coś tam z czujnikiem halla i jakimś jego położeniu kliknąłem nastepny i wyskoczyło uszkodzony moduł sterujący chyba bo od razu wszystko zgasło i straciło połączenie i kontrolka abs znowu zaczęła się palić.....
i teraz nie wiem czy to czujniki coś na kablach czy faktycznie sterownik ABSu ?
wtyka pod abs jest podłączona nie mogę połączyć się z niczym w aucie
wtyka od abs jest odłączona łączę się normalnie ze wszystkim w aucie oprócz abs który jest odłączony
dziś mi chwile nie paliła kontrolka więc podłączyłem się pod abs i zrobiłem test wyjść w polski vag 4,9
wyskoczyło mi coś tam z czujnikiem halla i jakimś jego położeniu kliknąłem nastepny i wyskoczyło uszkodzony moduł sterujący chyba bo od razu wszystko zgasło i straciło połączenie i kontrolka abs znowu zaczęła się palić.....
i teraz nie wiem czy to czujniki coś na kablach czy faktycznie sterownik ABSu ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________
naprawiłem koszt 200pln, nie zdecydowałem się sam na naprawę ponieważ nie byłem pewien jak zabezpieczyć wnętrze i elektronikę po usunięciu tego żelu wewnątrz. Wiem wiem...powinienem sam spróbować ale jakoś nie mam do takich małych rzeczy podejścia. Wahacz młotkiem potraktować to i owszem ale tu.....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 29 maja 2012, 22:03
- Lokalizacja: Norraby Sverige
Wielu z użytkowników OOOO zastanawia się jak dobrać się do najniżej położonych śrubek
mocujących sterownik ABSu do pompy.
Dziś musiałem się zmierzyć z tematem. Ni jak nie uśmiechało mi się zdejmować koło i nadkole... Nie wspomnę już o zbiorniczku płynu do spryskiwaczy...
Jak tego dokonałem ?
Nie będzie to może epokowe odkrycie, ale niejednemu z Was może to pomóc, więc piszę
o tym.
W pierwszej kolejności odkręciłem dwie z trzech śrub mocujących zbiornik wyrównawczy
płynu chłodzącego. (czerwone strzałki) , następnie dwie śruby mocujące całą pompę do stelaża.(Strzałki niebieskie)
Zbiornik wyrównawczy odsunąłem w lewo, a następnie całą pompę ABSu uniosłem około 1,5 cm tak by móc ją odsunąć (także w lewo)
Dzięki temu uzyskałem nieco więcej przestrzeni by móc operować przy wszystkich sześciu śrubkach mocujących sterownik do pompy.
Łatwo nie było, bo miejsca jest mało, ale zyskana przestrzeń daje więcej możliwości operowania narzędziami.
mocujących sterownik ABSu do pompy.
Dziś musiałem się zmierzyć z tematem. Ni jak nie uśmiechało mi się zdejmować koło i nadkole... Nie wspomnę już o zbiorniczku płynu do spryskiwaczy...
Jak tego dokonałem ?
Nie będzie to może epokowe odkrycie, ale niejednemu z Was może to pomóc, więc piszę
o tym.
W pierwszej kolejności odkręciłem dwie z trzech śrub mocujących zbiornik wyrównawczy
płynu chłodzącego. (czerwone strzałki) , następnie dwie śruby mocujące całą pompę do stelaża.(Strzałki niebieskie)
Zbiornik wyrównawczy odsunąłem w lewo, a następnie całą pompę ABSu uniosłem około 1,5 cm tak by móc ją odsunąć (także w lewo)
Dzięki temu uzyskałem nieco więcej przestrzeni by móc operować przy wszystkich sześciu śrubkach mocujących sterownik do pompy.
Łatwo nie było, bo miejsca jest mało, ale zyskana przestrzeń daje więcej możliwości operowania narzędziami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
Mogę wam podpowiedzieć że kumpel u siebie w swoim BMW miał podobny problem ze sterownikiem. kupił na Allegro klej przewodzący do obwodów lutowanych bo bał się lutować tych drucików, 10 min strachu i sterownik naprawiony.
jak zdobędę więcej wiadomości i zdjęcia, pokażę jak to wygladało u niego
jak zdobędę więcej wiadomości i zdjęcia, pokażę jak to wygladało u niego
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 29 maja 2012, 22:03
- Lokalizacja: Norraby Sverige
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga