Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Inteligentne kierunkowskazy po lift

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 13 lis 2013, 13:17

mwx pisze:To że układowi zdarza się podtrzymać kierunkowskaz nawet po długim włączeniu i to że chwyta ten fałszywy impulsik z rozpędzonej manetki może świadczyć o tym, że po jakimś czasie przestaje zauważać że kierunkowskaz jest włączony. Nie znam logiki jaka tym staruje, ale na mój chłopski rozum to może być coś w tym stylu.
Zamówiłem już przełącznik awaryjnych po lifcie i jak tylko przyjdzie zrobię testy - mam nadzieję, że doprowadzą mnie do jakiegoś sensownego wniosku.

Logika wykrywania 'normalnego' załączania działa tak że liczy odstępy czasowe pomiędzy zboczem opadającym a narastającym impulsu kierunkowskazu. Jeżeli jest on krótszy niż 700ms to jest on kwalifikowany jako normalne włączenie kierunkowskazu. Dlatego też wprowadziłem odstęp pomiędzy poszczególnymi włączeniami aby były one rozróżnialne.

Każdy z układów był sprawdzany przed wysyłką na tę ewentualność - co prawda z moim przekaźnikiem awaryjnych. Będę informował jak już otrzymam nowy przekaźnik do testów :-)

Anielski

Post autor: Anielski » 13 lis 2013, 15:44

mwx pisze:Czy u Was również występuje problem z włączaniem drugiego kierunkowskazu po dobiciu?

U mnie gdy skręcam w prawo, włączę na stałe i odkręcę kierownice na wprost, manetka odbija na tyle mocno, że chwyta na ułamek sekundy lewy kierunkowskaz i przez moduł daje 3x w lewo <uoee>

W drugą stronę nie ma problemu.
Pewnie bez modułu tego nie zauważałeś,bo to ułamek sek,a tu nagle moduł jest i tyka*3 ,ale dziwne,bo jednak tą chwilkę trzeba odczekać,może akurat u Ciebie wystarcza tego czasu,by załączyć kierunek...,aczkolwiek manetka do wymiany.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Anielski, łącznie zmieniany 1 raz.

adamz0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:58
Lokalizacja: lublin

Post autor: adamz0 » 13 lis 2013, 16:28

U mnie tez nie ma tego problemu,wszystko działa jak należy.

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 13 lis 2013, 19:54

mwx pisze:Czy u Was również występuje problem z włączaniem drugiego kierunkowskazu po dobiciu?

ÂŻadnych dodatkowych efektów nie mam, u mnie raczej trudno jest od razu zmienić stronę (nawet celowo) z podtrzymaniem przez moduł.
Muszę odczekać stosowny czas.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 13 lis 2013, 21:24

Yyy teraz tak mysle przeciaz ja mam auto po lifcie a nie mam tego modulu? Ciekawe czy ten bedzie dzialal.

mwx wlacza ci sie druga strona bo gdy manetka za mocno odbije to zapalaja sie obie strony praktycznie jednoczesnie. Jak przy awaryjnych. A jak juz tu inni opisywali ze po wylaczeniu awaryjnych aktywuje sie lewa strona. Moze wlasnie to ma tu miejsce. Takie moje przemyslenie

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 15 lis 2013, 09:52

No niestety z tym poliftowym przerywaczem coś jest lekko inaczej niż z przedliftowym. Poczekajmy aż Kot pokombinuje z tym co zamówił i dostosuje modulik.

Ja już się przyzwyczaiłem i na pewno z tego nie zrezygnuje <lol>

user

Post autor: user » 27 lis 2013, 18:04

dolaczajac sie do tematu -prawda, ze baardo latwo sie do tego przyzwyczaic -wchodzi w krew i trudno sie pogodzic ze sie tego nie ma ;]
ja rowniez byłbym chetny na taki zestaw do polifta <okok>

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 05 gru 2013, 08:07

kot919 wiesz juz jak to sie ma do przelacznika po lifcie? Bo dostalem twoja paczke i chce sie brac za montowanie.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 05 gru 2013, 09:38

schiller pisze:kot919 wiesz juz jak to sie ma do przelacznika po lifcie? Bo dostalem twoja paczke i chce sie brac za montowanie.
Hej ... Po włożeniu przełącznika po lifcie do mojego samochodu, moduł współpracował z nim raczej normalnie ... Zauważyłem tylko że czasem nie działało przełączanie podtrzymanie stronami ... I od czasu do czasu nie zatrzaskiwalo się podtrzymanie.

Aktualnie zmienilem oprogramowanie - zmieniłem język programowania z Bascoma na C, dzięki czemu mam większą kontrolę nad procesorem

Wprowadziłem też zmiany w algorytmach ... Zabezpieczylem go przed odbijaniem kierunkowskazow oraz przed wlaczaniem podtrzymania przy awaryjnych (u mnie nigdy tego nie było)

Narazie moim zdaniem załóż ten który masz ... Przetestuj go, jeżeli nie będzie chodził tak jak trzeba wtedy będziemy myśleć :)

Nowy soft na razie przechodzi próby samochodowe i jak ocenie ze działa dobrze mogę 'wypalić' go w modułach zainteresowanych tym osób :)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 27 gru 2013, 22:39

Ok wreszcie znalazlem czas i podlaczylem modul. Przetestowalem go tez juz troche. Ogolnie dziala dobrze. Podtrzymanie bez zarzutu. 1 czy 2 razy migal jeszcze lewy kierunek po wylaczeniu awaryjnych i pare razy po wylaczeniu normalnego kierunku (obojetnie ktora strona) dzialalo jeszcze podtrzymanie przez 1, 5 migniecia. A poza tym to fajna sprawa.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 09 sty 2014, 13:22

Mały update projektu.

Z uwagi na kilka uwag dotyczących pracy modułu mojego autorstwa (szczególnie w samochodach po liftowych) wprowadziłem nową wersję oprogramowania.

Link do filmiku z działaniem:

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/n70FIzGGcwc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Co zostało zmienione:
- przede wszystkim moduł został przetestowany w samochodzie zarówno z przekaźnikiem awaryjnych z wersji przed lift jak i po lift
- zmieniłem język programowania, dzięki czemu nowy program lepiej zarządza pamięcią (w ten sposób nie powinny zdarzyć się 'zwiechy' modułu)
- zabezpieczyłem układ na problem 'odbijania' manetki kierunkowskazu (nie powinno się włączyć podtrzymanie kierunku przeciwnego przy normalnym wyłączeniu kierunku)
- wyłączyłem opcję przełączania pracy podtrzymania - tzn aktualnie jeżeli jesteśmy w trybie podtrzymania i naciśniemy przeciwny kierunkowskaz to wyłączymy podtrzymanie, a nie przełączymy na drugą stronę jak to miało miejsce wcześniej.
- wprowadziłem zabezpieczenie typy 'watchdog' na wypadek ewentualnej 'zwiechy' modułu (w przypadku braku reakcji modułu, nastąpi jego automatyczne zresetowanie po około 2s) - czyli jeżeli moduł przestanie pracować tak jak powinien po około 2-3s powinien wrócić do normalnego stanu.

Moduł z poprawionym softem pracuje u mnie w samochodzie od świąt (z przełącznikami świateł awaryjnych z przed i po lifta - zmieniam je okresowo) i jak dotąd nie zaobserwowałem żadnym niesprawności. Moduł z takim samym softem otrzymał też jeden z naszych Kolegów, i jeżeli będziecie chcieli poznać jego opinie odezwę się do niego z taką prośbą :-)

Teraz najważniejsze
Jeżeli ktoś kto wcześniej kupił ode mnie moduł nie jest zadowolony z jego pracy, a byłby zainteresowany nowym oprogramowaniem prosiłbym o kontakt na PW. Jak moim zdaniem najlepiej to przeprowadzić - odcinacie moduł ok 5cm przy jego końcu (w ten sposób będziecie w stanie go spokojnie przylutować z powrotem) i wysyłacie go do mnie. Ja zmieniam soft i testuję go w warunkach laboratoryjnych (z obiema wersjami przekaźników) po czym wysyłam go do Was. Czas operacji od momentu otrzymania przeze mnie modułu do powtórnej wysyłki poprawionego egzemplarza to 24H.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 mar 2014, 22:59 przez kot919, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 10 sty 2014, 08:49

kot919, Czy przeprogramowanie będzie możliwe na wiosnę ? Teraz troszkę zimno a ja wiecznie zabiegany i najwygodniej by było mi przeprowadzić demontaż pod blokiem. Wiadomo zimno w dupkę przy tej pogodzie.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 10 sty 2014, 10:04

The_Gie pisze:kot919, Czy przeprogramowanie będzie możliwe na wiosnę ? Teraz troszkę zimno a ja wiecznie zabiegany i najwygodniej by było mi przeprowadzić demontaż pod blokiem. Wiadomo zimno w dupkę przy tej pogodzie.
Oczywiście że tak <okok> ... rozumiem, że aura nie sprzyja pracy przy samochodzie, więc jeżeli aktualne działanie modułu nie przeszkadza w jego codziennej eksploatacji, to nie widzę przeszkód dla których nie można tego odłożyć w czasie :-)

Anielski

Post autor: Anielski » 16 sty 2014, 21:49

kot919,
Po modach jakie wprowadziłeś i po testowaniu ( trzy tyg) jest teraz kul :]
Jakby się coś dziwnego działo,to dam znać tel :>

maroshoter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:41
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: maroshoter » 22 cze 2014, 12:37

Witam, Pytanie do Użytkownika KOT, czy sprzedajesz takie moduły jeszcze? jak najbardziej bylbym zainteresowany zakupem tego cudeńka :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja