Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANB 1.8 150 KM] uszkodzony tłok (foto) - wymiana silnika?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Luker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 09 mar 2009, 00:43
Lokalizacja: Oleśnica - Wrocław

[ANB 1.8 150 KM] uszkodzony tłok (foto) - wymiana silnika?

Post autor: Luker » 04 lis 2013, 22:25

Witam serdecznie,
po wspaniałych 5 latach użytkowania moja niunia padła... :(

mianowicie, przy obrotach powyżej 3 tys. usłyszałem dość charakterystyczny "dźwięk" np. jakby łopatka od turbo się oderwała i wszędzie latała gdzieś tam w dolocie. Starałem się wrócić w miarę spokojnie z trasy do domu - 5 km przed chatą auto wpadło w mega wibracje, pierwsze wrażenie, że chodziło na 2 gary, zero mocy jakbym miał 3 kempingi doczepione z tyłu... tempem patrolowym dojechałem do garażu.

na 2 dzień auto odpaliło na około 5 sek. i to już było jego ostatnie odpalenie. zmierzyłem kompresje - 1,3,4 cylinder po 12bar, na 2 zero... po demontażu głowicy zobaczyłem to:
- przepalony cylinder, pęknięty tłok...

Obrazek

I teraz pytanie Panowie, bawimy się w naprawę czy od razu zacząć szukać nowego silnika? dodam, że auto jest po Chip-ie, mój kod silnika to ANB i takiego szukałem, ale znalazłem tylko 3 szt. na allegro. Najwięcej znalazłem z kodami APU, AEB itd... przedział cenowy od 1200 do 3300zł :/

Na co mam zwrócić główną uwagę - jakie są różnice pomiędzy tymi silnikami. Zaznaczam, że posiadam mechaniczny napinacz łańcuszka zmiennych faz rozrządu (nie elektryczny) i to jest chyba kluczowa różnica pomiedzy tymi silnikami, jeśli się mylę proszę poprawiać. Z góry wszystkim serdecznie dziękuje za pomoc (TURBO jeszcze nie rozebrałem)

Jeżeli ktoś ma kogoś sprawdzonego kto posiada taki silnik na sprzedaż proszę o namiar, wiecie jak to jest kupować na allegro itp... zdemontowane po powodziach, wlewają mikstury żeby chodziło przez miesiąc a później bracie kombinuj bo mi kopci na niebiesko...

Szerokości, pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Sebi629
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 24 cze 2013, 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sebi629 » 05 lis 2013, 10:51

Naprawa tego silnika jest ekonomicznie nie opłacalna. Część tłoka która się rozsypała jest już zapewne w najdalszych zakamarkach Twojego motoru i Bóg jeden wie co jeszcze zniszczyła.
Bardzo współczuje Ci sytuacji bo remont spokojnie przekroczy koszt drugiego silnika. Z drugiej jednak strony jak zrobisz remont z prawdziwego zdarzenia to wiesz że masz motor na lata a na allegro możesz kupić kota w worku. Musisz dobrze skalkulować ile wyniesie Cie remont wraz z częściami , obróbką i robocizną ewentualnego mechanika. Na 100% wyjdzie więcej niż drugi motor ale pozostaje pewność czym jeździsz :)

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 05 lis 2013, 11:38

Ciekawe ile remont z montażem wyniesie?
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

Luker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 09 mar 2009, 00:43
Lokalizacja: Oleśnica - Wrocław

Post autor: Luker » 05 lis 2013, 20:07

No i tu właśnie Sebastian mam dylemat <uoee> - która opcja będzie najlepsza... a dwa czy taki zabieg regeneracyjny na prawdę się sprawdza i nie rozsypie się za pół roku :/
dwóch mechaników od razu proponowało szukać nowego (używanego) egzemplarza i chyba to mi pozostało, najlepsza opcją byłoby trafić ma auto przeznaczone na części, odpalić silnik posłuchać czy stuka, puka, czy kopci i tyle... ewentualnie sprawdzić kompresje i liczyć na cuda :|
po za tym kilka gratów poprzekładam z obecnego silnika. Mam nowy rozrząd, sprzęgło, głowica też nie jest uszkodzona więc może sie przyda :)
jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc! Pozdrawiam! :)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 06 lis 2013, 05:44

Jak glowica jest ok to szukaj samego slupka. U nas na forum tez sa ludzie handlujacymi czesciami. Popytaj. Ile oleju zostalo w misce? Bo jechales jeszcze spory kawalek. Pytanie teraz tez dlaczego to sie stalo. Mowisz ze masz program masz jakies logi? Bo to wyglada na wine wtrysku.

Awatar użytkownika
Sebi629
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 24 cze 2013, 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sebi629 » 06 lis 2013, 10:54

Jak będziesz miał dobrze zrobioną obróbkę i ogarniętego mechanika który to poskłada to wytrzyma lata. O ile oczywiście znajdziesz i usuniesz przyczynę tej usterki. No i warto zerknąć czy części tłoka nie naruszyły gniazd zaworów i nie wlazły pod panewki, bo szkoda żeby to wyszło po złożeniu wszystkiego do kupy. Jak trafi Ci się na prawdę sprawdzony sam słupek to chyba powinieneś brać.

Luker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 09 mar 2009, 00:43
Lokalizacja: Oleśnica - Wrocław

Post autor: Luker » 06 lis 2013, 21:37

schiller jeśli chodzi o zakup samego bloku to mój znajomy ma blok w stanie bdb z audi A3 1.8 tylko nie wiem czy by pasował? jakieś różnice pomiędzy 1.8 a 1.8T? Co do oleju to mogę powiedzieć, że nie ma chyba tragedii ale był ubytek. Ciśnienie wystrzeliło mi bagnet i jest mała plama na wewnętrznej stronie maski, i na osłonie silnika było reszte - ogólnie strzelam może ubyło ok. 200-300 ml. Auto podpinał mi kolega i to on ogarniał cały temat, zabij mnie ale teraz nie powiem Ci na już co dokładnie mi mówił bo nie pamiętam - chyba byłem za bardzo załamany ehh... ale podejrzewaliśmy m.in. wtrysk, tłok na cylindrze 1,3,4 był uwalony olejem a na 2 był suchy i czysty...
Sebi629 jeśli dorwę sam blok to na pewno z kolegą to sprawdzimy, on jest mechanikiem ja pomagierem, który powoli ogarnia i wczuwa się w temat ;) głowicę też sprawdzimy jeszcze raz, zresztą przed awarią klepały mi szklanki a mam komplet nowych więc chciałbym od razu wszystkie je wymienić.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 07 lis 2013, 05:59

Czyli jednym slowem wgral ci gotowca? To maz juz najprawdopodobniej przyczyna awarii. Zapetlony wtrysk i w wyniku wypalony tlok.

Silnika z 1.8 nie mozesz wziasc bo to zupelnie co innego.

Co do oleju to nie chodzilo mi o straty zewnetrzne tylko o to ile wydmuchalo przez tlok tzn. ile zostalo oleju w misce. Jest to wazne dla turbiny i wydech. Nie musze chba tlumaczyc dlaczego

krejzi89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 25 lip 2013, 09:36
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: krejzi89 » 07 lis 2013, 19:53

wydaje mi sie ze słupek (dół, blok) 1.8 i 1.8T sa takie same, różnica polega na innej głowicy, kolektorach i osprzecie tych własnie gratów
chyba ze sie myle ale watpie...

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 07 lis 2013, 20:40

krejzi89 pisze:wydaje mi sie ze słupek (dół, blok) 1.8 i 1.8T sa takie same, różnica polega na innej głowicy, kolektorach i osprzecie tych własnie gratów
chyba ze sie myle ale watpie...
Rożnicę są nawet pomiędzy poszczególnymi 1.8T - na przykład inaczej opracowany układ odpowietrzenia silnika, w niektórych są częściowo kute tłoki i podejrzewam - jeszcze kilka innych detali <okok>

 

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga