[ANB 1.8 150 KM] uszkodzony tłok (foto) - wymiana silnika?
[ANB 1.8 150 KM] uszkodzony tłok (foto) - wymiana silnika?
Witam serdecznie,
po wspaniałych 5 latach użytkowania moja niunia padła...
mianowicie, przy obrotach powyżej 3 tys. usłyszałem dość charakterystyczny "dźwięk" np. jakby łopatka od turbo się oderwała i wszędzie latała gdzieś tam w dolocie. Starałem się wrócić w miarę spokojnie z trasy do domu - 5 km przed chatą auto wpadło w mega wibracje, pierwsze wrażenie, że chodziło na 2 gary, zero mocy jakbym miał 3 kempingi doczepione z tyłu... tempem patrolowym dojechałem do garażu.
na 2 dzień auto odpaliło na około 5 sek. i to już było jego ostatnie odpalenie. zmierzyłem kompresje - 1,3,4 cylinder po 12bar, na 2 zero... po demontażu głowicy zobaczyłem to:
- przepalony cylinder, pęknięty tłok...
I teraz pytanie Panowie, bawimy się w naprawę czy od razu zacząć szukać nowego silnika? dodam, że auto jest po Chip-ie, mój kod silnika to ANB i takiego szukałem, ale znalazłem tylko 3 szt. na allegro. Najwięcej znalazłem z kodami APU, AEB itd... przedział cenowy od 1200 do 3300zł
Na co mam zwrócić główną uwagę - jakie są różnice pomiędzy tymi silnikami. Zaznaczam, że posiadam mechaniczny napinacz łańcuszka zmiennych faz rozrządu (nie elektryczny) i to jest chyba kluczowa różnica pomiedzy tymi silnikami, jeśli się mylę proszę poprawiać. Z góry wszystkim serdecznie dziękuje za pomoc (TURBO jeszcze nie rozebrałem)
Jeżeli ktoś ma kogoś sprawdzonego kto posiada taki silnik na sprzedaż proszę o namiar, wiecie jak to jest kupować na allegro itp... zdemontowane po powodziach, wlewają mikstury żeby chodziło przez miesiąc a później bracie kombinuj bo mi kopci na niebiesko...
Szerokości, pozdrawiam!
po wspaniałych 5 latach użytkowania moja niunia padła...
mianowicie, przy obrotach powyżej 3 tys. usłyszałem dość charakterystyczny "dźwięk" np. jakby łopatka od turbo się oderwała i wszędzie latała gdzieś tam w dolocie. Starałem się wrócić w miarę spokojnie z trasy do domu - 5 km przed chatą auto wpadło w mega wibracje, pierwsze wrażenie, że chodziło na 2 gary, zero mocy jakbym miał 3 kempingi doczepione z tyłu... tempem patrolowym dojechałem do garażu.
na 2 dzień auto odpaliło na około 5 sek. i to już było jego ostatnie odpalenie. zmierzyłem kompresje - 1,3,4 cylinder po 12bar, na 2 zero... po demontażu głowicy zobaczyłem to:
- przepalony cylinder, pęknięty tłok...
I teraz pytanie Panowie, bawimy się w naprawę czy od razu zacząć szukać nowego silnika? dodam, że auto jest po Chip-ie, mój kod silnika to ANB i takiego szukałem, ale znalazłem tylko 3 szt. na allegro. Najwięcej znalazłem z kodami APU, AEB itd... przedział cenowy od 1200 do 3300zł
Na co mam zwrócić główną uwagę - jakie są różnice pomiędzy tymi silnikami. Zaznaczam, że posiadam mechaniczny napinacz łańcuszka zmiennych faz rozrządu (nie elektryczny) i to jest chyba kluczowa różnica pomiedzy tymi silnikami, jeśli się mylę proszę poprawiać. Z góry wszystkim serdecznie dziękuje za pomoc (TURBO jeszcze nie rozebrałem)
Jeżeli ktoś ma kogoś sprawdzonego kto posiada taki silnik na sprzedaż proszę o namiar, wiecie jak to jest kupować na allegro itp... zdemontowane po powodziach, wlewają mikstury żeby chodziło przez miesiąc a później bracie kombinuj bo mi kopci na niebiesko...
Szerokości, pozdrawiam!
Naprawa tego silnika jest ekonomicznie nie opłacalna. Część tłoka która się rozsypała jest już zapewne w najdalszych zakamarkach Twojego motoru i Bóg jeden wie co jeszcze zniszczyła.
Bardzo współczuje Ci sytuacji bo remont spokojnie przekroczy koszt drugiego silnika. Z drugiej jednak strony jak zrobisz remont z prawdziwego zdarzenia to wiesz że masz motor na lata a na allegro możesz kupić kota w worku. Musisz dobrze skalkulować ile wyniesie Cie remont wraz z częściami , obróbką i robocizną ewentualnego mechanika. Na 100% wyjdzie więcej niż drugi motor ale pozostaje pewność czym jeździsz
Bardzo współczuje Ci sytuacji bo remont spokojnie przekroczy koszt drugiego silnika. Z drugiej jednak strony jak zrobisz remont z prawdziwego zdarzenia to wiesz że masz motor na lata a na allegro możesz kupić kota w worku. Musisz dobrze skalkulować ile wyniesie Cie remont wraz z częściami , obróbką i robocizną ewentualnego mechanika. Na 100% wyjdzie więcej niż drugi motor ale pozostaje pewność czym jeździsz
No i tu właśnie Sebastian mam dylemat - która opcja będzie najlepsza... a dwa czy taki zabieg regeneracyjny na prawdę się sprawdza i nie rozsypie się za pół roku
dwóch mechaników od razu proponowało szukać nowego (używanego) egzemplarza i chyba to mi pozostało, najlepsza opcją byłoby trafić ma auto przeznaczone na części, odpalić silnik posłuchać czy stuka, puka, czy kopci i tyle... ewentualnie sprawdzić kompresje i liczyć na cuda
po za tym kilka gratów poprzekładam z obecnego silnika. Mam nowy rozrząd, sprzęgło, głowica też nie jest uszkodzona więc może sie przyda
jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
dwóch mechaników od razu proponowało szukać nowego (używanego) egzemplarza i chyba to mi pozostało, najlepsza opcją byłoby trafić ma auto przeznaczone na części, odpalić silnik posłuchać czy stuka, puka, czy kopci i tyle... ewentualnie sprawdzić kompresje i liczyć na cuda
po za tym kilka gratów poprzekładam z obecnego silnika. Mam nowy rozrząd, sprzęgło, głowica też nie jest uszkodzona więc może sie przyda
jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak będziesz miał dobrze zrobioną obróbkę i ogarniętego mechanika który to poskłada to wytrzyma lata. O ile oczywiście znajdziesz i usuniesz przyczynę tej usterki. No i warto zerknąć czy części tłoka nie naruszyły gniazd zaworów i nie wlazły pod panewki, bo szkoda żeby to wyszło po złożeniu wszystkiego do kupy. Jak trafi Ci się na prawdę sprawdzony sam słupek to chyba powinieneś brać.
schiller jeśli chodzi o zakup samego bloku to mój znajomy ma blok w stanie bdb z audi A3 1.8 tylko nie wiem czy by pasował? jakieś różnice pomiędzy 1.8 a 1.8T? Co do oleju to mogę powiedzieć, że nie ma chyba tragedii ale był ubytek. Ciśnienie wystrzeliło mi bagnet i jest mała plama na wewnętrznej stronie maski, i na osłonie silnika było reszte - ogólnie strzelam może ubyło ok. 200-300 ml. Auto podpinał mi kolega i to on ogarniał cały temat, zabij mnie ale teraz nie powiem Ci na już co dokładnie mi mówił bo nie pamiętam - chyba byłem za bardzo załamany ehh... ale podejrzewaliśmy m.in. wtrysk, tłok na cylindrze 1,3,4 był uwalony olejem a na 2 był suchy i czysty...
Sebi629 jeśli dorwę sam blok to na pewno z kolegą to sprawdzimy, on jest mechanikiem ja pomagierem, który powoli ogarnia i wczuwa się w temat głowicę też sprawdzimy jeszcze raz, zresztą przed awarią klepały mi szklanki a mam komplet nowych więc chciałbym od razu wszystkie je wymienić.
Sebi629 jeśli dorwę sam blok to na pewno z kolegą to sprawdzimy, on jest mechanikiem ja pomagierem, który powoli ogarnia i wczuwa się w temat głowicę też sprawdzimy jeszcze raz, zresztą przed awarią klepały mi szklanki a mam komplet nowych więc chciałbym od razu wszystkie je wymienić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czyli jednym slowem wgral ci gotowca? To maz juz najprawdopodobniej przyczyna awarii. Zapetlony wtrysk i w wyniku wypalony tlok.
Silnika z 1.8 nie mozesz wziasc bo to zupelnie co innego.
Co do oleju to nie chodzilo mi o straty zewnetrzne tylko o to ile wydmuchalo przez tlok tzn. ile zostalo oleju w misce. Jest to wazne dla turbiny i wydech. Nie musze chba tlumaczyc dlaczego
Silnika z 1.8 nie mozesz wziasc bo to zupelnie co innego.
Co do oleju to nie chodzilo mi o straty zewnetrzne tylko o to ile wydmuchalo przez tlok tzn. ile zostalo oleju w misce. Jest to wazne dla turbiny i wydech. Nie musze chba tlumaczyc dlaczego
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rożnicę są nawet pomiędzy poszczególnymi 1.8T - na przykład inaczej opracowany układ odpowietrzenia silnika, w niektórych są częściowo kute tłoki i podejrzewam - jeszcze kilka innych detalikrejzi89 pisze:wydaje mi sie ze słupek (dół, blok) 1.8 i 1.8T sa takie same, różnica polega na innej głowicy, kolektorach i osprzecie tych własnie gratów
chyba ze sie myle ale watpie...
Â
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga