Jutro zobaczę jak to się sprawuje u mnie - dziś miałem włączone światła awaryjne i nie przypominam sobie aby po ich wyłączeniu miał podobną przypadłość ale może po prostu nie zauważyłemThe_Gie pisze:- po użyciu świateł awaryjnych, po wyłączeniu 3 krotnie mruga lewy kierunkowskaz -> warto poprawić
-jeśli użyję kierunkowskazu na stale np na skrzyżowaniu, opcja krótkiego migania nie działa do momentu jak nie wybiorę przeciwnej strony -> warto poprawić
OK, odnotowałem toThe_Gie pisze:U mnie kolory się pokryły.
Odnośnie drugiej przypadłości - informowałem o tym na filmik który umieszczałem wcześniej. Jest to spowodowane tym, że mikroprocesor musi odróżnić normalną pracę kierunkowskazu, od pracy chwilowej (impulsu który ma wyzwolić podtrzymanie) - wiem elektroniczny bełkot. Ale sprowadza się to mniej więcej do tego, że po włączeniu na stałe kierunkowskazów musisz odczekać ok 1s zanim będziesz mógł uruchomić podtrzymanie ... Aby przeskoczyć ten problem musiałbym podłączyć moduł bezpośrednio pod manetkę kierunkowskazów i dopiero przekazywać sygnały do modułu - za dużo z tym zachodu, a moduł miał być z założenia jak najprostszy do montażu
[ Dodano: 2013-10-31, 23:24 ]
Dopiero teraz odczytałem Wasze wypowiedz, i zweryfikuję je najwcześniej jutro.lol72 pisze:Pierwsze zauważyłem, ale nie przywiązywałem uwagi, myślałem przypadek - sprawdzę.
hm sprawdzę, ale już za późno.
Sprawdźcie może czy u Was światła awaryjne 'migają' z taką samą częstotliwością jak kierunkowskaz? Może u mnie migają szybciej i dlatego moduł się załącza
Jeżeli zaobserwuję takie zachowanie u mnie to na pewno postaram się coś temu zaradzić. W trakcie projektowania myślałem nad tematem awaryjnych i pamiętam nawet że sprawdzałem to na biurku i wszystko zachowywało się normalnie. No cóż obiecuję 'pochylić' się nad problemem.lol72 pisze:kot919 czy domniemana usterka podlega naprawie gwarancyjnej??
Co do naprawy - w miarę możliwości postaram się usunąć usterkę
[ Dodano: 2013-11-01, 12:13 ]
Mały update:
Dziś udało mi się nagrać jak działają światła awaryjne w moim samochodzie.
www.youtube.com/embed/ZQRknPeNE0A
Jak widzicie działa OK, pomimo tego że światła awaryjne świecą (migają) się szybciej niż kierunkowskaz ... Wpadłem na pewien pomysł, jednakże potrzebuję waszej pomocy:
Włączcie światła awaryjne i weźcie stoper ... Musicie zmierzyć czas jaki jest potrzebny na 30 krotne zapalenie świateł awaryjnych. Zaobserwujecie zapalone światło włączacie stoper i liczycie do 30 tu inkrementując wartość przy każdym zapaleniu się kierunkowskazu (pierwsze zaświecenie jak włączycie start liczycie jako 1). Przy trzydziestym razie wciskacie stop i wpisujecie na forum swoją wartość.
Aby kierunkowskazy działały tak jak u was (tzn załączały się same) obliczyłem że czas potrzebny na 30krotne zapalenie musi być mniejszy jak 13s. Jeżeli jest większy (u mnie wyszedł koło 17tu) powinno to działać prawidłowo.