Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Inteligentne kierunkowskazy po lift

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 30 paź 2013, 11:07

Podsyłam ilustracje z Elsy odnośnie wymontowania schowka. A co powiecie na wysunięcie całego kosza DIN aby dostać się do przewodów ??

Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2013-10-30, 12:13 ]
Cofam to z wyciągnięciem kosza DIN, według Elsy trzeba ściągnąć :


Obrazek


Gdzie najpierw należy wymontować tylną konsolę środkową

Obrazek
Obrazek


Następnie wymontować konsolę przednią środkową

Obrazek
Obrazek
ImageShack.us

[ Dodano: 2013-10-30, 12:15 ]
Myślę, że jeśli wyciągnę radio, i będzie tyle miejsca co w Audi A4 DIN1, to nie będzie problemów z montażem.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 paź 2013, 14:22

The_Gie pisze: A co powiecie na wysunięcie całego kosza DIN aby [/URL]
IMHO lekkie przegięcie. Dasz radę bez takiej rozróby. To jest kilka kabelków i mały modulik. <okok>

Skoro już buszujesz po ELSA podeśli może jak VAG wymyślił demontaż przełącznika awaryjnych - jeśli dobrze pamiętam trzyma się na blaszanych zatrzaskach które tak po prostu nie puszczą dopóki coś tam nie pęknie.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 paź 2013, 15:45

mwx pisze:Skoro już buszujesz po ELSA podeśli może jak VAG wymyślił demontaż przełącznika awaryjnych - jeśli dobrze pamiętam trzyma się na blaszanych zatrzaskach które tak po prostu nie puszczą dopóki coś tam nie pęknie.
Elsa twierdzi że trzeba go podważyć tak jak napisałem w instrukcji od 'góry' jednak w ten sposób moim zdaniem ulegnie zniszczeniu konsola środkowa pod wylotem nawiewów.
Dlatego zasugerowalem demontaż podważając przełącznik z boku ... U mnie nie doszlo do uszkodzenia o którym napisał The_Gie

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 30 paź 2013, 17:16

kot919, U mnie doszło, ale to tylko i wyłącznie mój talent :), sposób stanowczo lepszy niż podważanie od góry, trwałe odkształcenie dekoracji murowane.

Ustaliłem miejsce montażu modułu. Moduł aby bezpiecznie i pewnie był osadzony, umieszczę go za schowkiem, tam jest dużo odpowiedniego miejsca.
Przewody modułu od schowka przełożę przez lukę między koszem od radia a schowkiem,
następnie delikatnie do góry i odrazu mamy dostęp do kieszeni od przełącznika awaryjnego. Wszystko jak na dłoni, miejsca na tyle aby włożyć dłonie i poprowadzić przewód.

kot919, u mnie przewody od przycisku awaryjnego dążą ku górze, i trochę pyrkam się pociągnąć, więc będę lutował na tym do czego mam dostęp. Poniżej zdjęcia

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 paź 2013, 17:42

The_Gie pisze:kot919, u mnie przewody od przycisku awaryjnego dążą ku górze, i trochę pyrkam się pociągnąć, więc będę lutował na tym do czego mam dostęp.
Tak teraz sobie myślę, że u mnie też mogły iść do góry (po prostu się tego nie spodziewałem). Mam w garażu dodatkową wiązkę deski rozdzielczej (kiedyś kupiłem jako dawce części), to ustalę co jeszcze jest na tym samym przewodzie. Jedyną rzeczą która jest powyżej są kratki nawiewu iw kratce czujnik nasłonecznienia i mam nadzieję że żadnego z powyższych nie uszkodziłem :P ... Jutro to sprawdzę :)

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 30 paź 2013, 19:50

The_Gie widzę, że wnioski takie jak u mnie.
Przedłużyć kable dać moduł za schowkiem , a jeśli chodzi o szarpanie kabli także miałem obiekcje.
Kabelki tak jak u kot919 mam podobnie wetknięte i może jutro jak pogoda pozwoli przełożę moduł i poprawię podłączenie.
Chociaż nie ukrywam wolałbym kable pociągnąć do siebie jak u kot919, ale bezpiecznie i polutować za kostką.
Może jeszcze poczekać na cudze błędy? ;p
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 30 paź 2013, 19:58

lol72 pisze:Może jeszcze poczekać na cudze błędy?
Możecie czekać na moje ;p Tylko ja dopiero po niedzieli będę montował moduł, bo na razie nie wyrabiam z czasem. Po prostu nie ma mnie w domu :[
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 31 paź 2013, 07:16

Dziś prawdopodobnie poskładam wszystko w całość. Jak się uda wrzucę filmik z efektami :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 31 paź 2013, 08:52

kot919 pisze:trzeba go podważyć tak jak napisałem w instrukcji od 'góry' jednak w ten sposób moim zdaniem ulegnie zniszczeniu konsola środkowa pod wylotem nawiewów.
Jednym słowem trzeba rwać na siłę. Miałem nadzieję że da się jakoś dotrzeć do tych metalowych spinek, ścisnąć je i wyciągnąć bez brutalnej siły.

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 31 paź 2013, 09:44

mwx pisze:
kot919 pisze:trzeba go podważyć tak jak napisałem w instrukcji od 'góry' jednak w ten sposób moim zdaniem ulegnie zniszczeniu konsola środkowa pod wylotem nawiewów.
Jednym słowem trzeba rwać na siłę. Miałem nadzieję że da się jakoś dotrzeć do tych metalowych spinek, ścisnąć je i wyciągnąć bez brutalnej siły.
Tak się zastanawiam, czy jak byś ściągnął radio, i o ile masz małe dłonie, czy nie wypchasz go od środka..ale raczej blaszki zabezpieczające Ci na to nie pozwolą.

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 31 paź 2013, 17:12

Nie wytrzymałem a że pogoda była spoko to wymieniłem moduł.
Pomijam demontaż maskownicy, przycisków, uchwytu, a przełącznik z awaryjnych wyszedł lekko <figielek> (drugi raz łatwiej).
Wyjąłem radio, obciąłem obcinaczkami bocznymi opaskę i nagle <hura> kabel wystaje więcej niż minus 2 cm.
Tak u mnie została kostka w środku, z powodu starego modułu, ale to inna historia. <uoee>
Nie kombinowałbym może, ale raz były stanowczo niedostępne, dwa kot919 twierdził, że są dłuższe. ;p
Co do cięcia na końcu perforowanej płyty dzielącej radioodbiornik i nawiewy, włączniki instalacja była przypięta opaską.
Wypatrzyłem ją po wyjęciu obudowy przełączników, uchwytu na napoje i przełącznika awaryjnych świecąc wąską led latarką.
Opaska z dołu kable leżały u góry płyty.
Dziura na radio pozwala włożyć dłoń rozmiaru 10,5 z lekkim trudem, ale można strzelić "palcówkę".
Obrazek Sorry za jakość fotki, ale raz że fonem dwa na szybko jako dokument ile kabli wystaje i bez oceny foty.
Kabelki włożyłem w koszulkę termokurczliwą jako izolator wiązki i moduł wychodzi za uchwytem na kubeczek do stelaża airbagu pasażera (radiator gratis) przypięty opaską.
ObrazekTu juz z lampą to trochę lepiej widać.
Kable z racji swobody dostępu (ok. 10 cm) polutowałem i owinąłem taśmą izolacyjną, najpierw każdy osobno, a potem razem jako całość.
Kolory nie zgadzały się z opisem, ale ja mam przedlifta przynajmniej nie na 100%. ;p

Całość montażu wraz z poszukiwaniem lutownicy, koszulki, rozwijaniem przedłużacza przez cały trawnik i parking i demontażem schowka ok 1 godziny.
Teraz testy w terenie, ale działa inaczej niż mój poprzedni (lepiej).
Ostatnio zmieniony 31 paź 2013, 17:44 przez lol72, łącznie zmieniany 1 raz.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 31 paź 2013, 17:43

lol72 pisze:Ja wyjąłem radio, obciąłem obcinaczkami bocznymi opaskę i nagle <hura> kabel wystaje więcej niż minus 2 cm.
Tak u mnie została kostka w środku, z powodu starego modułu, ale to inna historia. <uoee>
Nie kombinowałbym może, ale raz były stanowczo niedostępne, dwa kot919 twierdził, że są dłuższe. ;p
Co do cięcia na końcu perforowanej płyty dzielącej radioodbiornik i nawiewy, włączniki instalacja była przypięta opaską.
Wypatrzyłem ją po wyjęciu obudowy przełączników, uchwytu na napoje i przełącznika awaryjnych świecąc wąską led latarką.
Opaska z dołu kable leżały u góry płyty.
Dziura na radio pozwala włożyć dłoń rozmiaru 10,5 z lekkim trudem, ale można strzelić "palcówkę".
[url=http://images64.fotosik.pl/334/8e7b34329c87c421m.jpg]Obrazek[/URL]
Kabelki włożyłem w koszulkę termokurczliwą jako izolator wiązki i moduł wychodzi za uchwytem na kubeczek do stelaża airbagu pasażera (radiator gratis) przypięty opaską.
[url=http://images63.fotosik.pl/333/162b7a8bc97d3a14m.jpg]Obrazek[/URL]
ÂŚwietny pomysł na montaż :] ... na pewno godny naśladowania ... W weekend chciałem powalczyć z moim modułem - w końcu zainstalować go w sposób 'nie developerski' :] i zdecydowanie podkradnę Twój sposób <brawo>
lol72 pisze:Kable z racji swobody dostępu (ok. 10 cm) polutowałem i owinąłem taśmą izolacyjną, najpierw każdy osobno, a potem razem jako całość.
Kolory nie zgadzały się z opisem, ale ja mam przedlifta przynajmniej nie na 100%. ;p
Kolory wziąłem ze schematów ELSA, i byłem zaskoczony, że występują te same kolory dla różnych sygnałów. Fajnie by było aby każdy z Was napisał jakie są u niego kolory - wtedy można by zaktualizować instrukcję :-)
lol72 pisze:Całość montażu wraz z poszukiwaniem lutownicy, koszulki, rozwijaniem przedłużacza przez cały trawnik i parking i demontażem schowka ok 1 godziny. Teraz testy w terenie, ale działa inaczej niż mój poprzedni (lepiej).
Zakładałem, że montaż nie powinien sprawić dużego problemu - więcej czasu pewnie trzeba na rozebranie i złożenie elementów deski niż na samo podłączenie.

Bardzo miło mi słyszeć, że moduł działa i że w Twojej ocenie pracuje lepiej od poprzednika ... Dawaj znaki jak się sprawuje <okok>

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 31 paź 2013, 18:02

kot919 pisze:Kolory wziąłem ze schematów ELSA, i byłem zaskoczony, że występują te same kolory dla różnych sygnałów. Fajnie by było aby każdy z Was napisał jakie są u niego kolory - wtedy można by zaktualizować instrukcję :-)
Sygnały:
Czarno-biały -->> Kierunek (z białym modułu)
Czarno-zielony -->> Kierunek (z czarnym modułu)
Czarno-biały z zielonymi cętkami na białym --> do manetki (z żółtym modułu)

Zasilania:
Brązowy --> masa (z niebieskim modułu)
Czarno-zielony --> (15) zasilanie po stacyjce bezpiecznik nr 2 10A (z czerwonym modułu)

Nie wykorzystujemy, ale są:
Czerwono-żółty --> (30) stałe zasilanie bezpiecznik nr 39 15A
Jest tu jeszcze jeden ale nie pamiętam kolorów. :|


PS. W wersji poprawionej sugeruję dołożyć jeszcze jedną (dwie) opaski, koszulkę na kabelki, aż do pudełka. koszt wzrośnie o max 1 PLN, a zadowolenie klientów bezcenne...
kot919 pisze:Dawaj znaki jak się sprawuje <okok>
Mam nadzieję, że bezawaryjnie, bo wyrwać kabli polutowanych się nie da na szybko. <stres>
kot919 pisze:ÂŚwietny pomysł na montaż :] ... na pewno godny naśladowania ... W weekend chciałem powalczyć z moim modułem - w końcu zainstalować go w sposób 'nie developerski' :] i zdecydowanie podkradnę Twój sposób <brawo>
Nie pobieram żadnych opłat i na dzień dzisiejszy nie jest on opatentowany (montaż), ale... <hahaha>
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 31 paź 2013, 20:29

Hej jestem po montażu, moje spostrzeżenia do działania modułu :
- po użyciu świateł awaryjnych, po wyłączeniu 3 krotnie mruga lewy kierunkowskaz -> warto poprawić
-jeśli użyję kierunkowskazu na stale np na skrzyżowaniu, opcja krótkiego migania nie działa do momentu jak nie wybiorę przeciwnej strony -> warto poprawić

Czy ja mam tak tylko, czy u innych podobnie ?

W filmiku "wylączamy awaryjne i skręcamy w lewo" taki żarcik, manetki kierunkowskazów nie ruszałem :)

U mnie kolory się pokryły.

Zaraz dodam filmiki, wrzucaja sie na youtube <cwaniak>

[ Dodano: 2013-10-31, 20:48 ]


[ Dodano: 2013-10-31, 20:53 ]

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 31 paź 2013, 21:41

The_Gie pisze: - po użyciu świateł awaryjnych, po wyłączeniu 3 krotnie mruga lewy kierunkowskaz -> warto poprawić
-jeśli użyję kierunkowskazu na stale np na skrzyżowaniu, opcja krótkiego migania nie działa do momentu jak nie wybiorę przeciwnej strony -> warto poprawić
Pierwsze zauważyłem, ale nie przywiązywałem uwagi, myślałem przypadek - sprawdzę.
hm sprawdzę, ale już za późno.

kot919 czy domniemana usterka podlega naprawie gwarancyjnej?? ;p
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja