Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.8 + Gaz 193Konie - Co można wymodzić?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Komandosik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 25 gru 2012, 10:52
Lokalizacja: Wałbrzych

[A6 C5] 2.8 + Gaz 193Konie - Co można wymodzić?

Post autor: Komandosik » 27 paź 2013, 14:56

No wlasnie :) witam wszystkich, pytanie do majsterkowiczów bo zdania są podzielone, każdy mówi mi coś innego.Posiadam a6 c5 sedan 2.8 Quattro 193kuce. Chciałbym coś przyśpieszyć, poprawić, dodać. Bo niestety przy tej masie dalej auto nie jedzie, nie chciałbym sie go pozbywać wiec są dwie możliwości:
1. Swap - silnik 2.7 Biturbo (270kuniow? chyba ...) - czy ktoś już cos takiego robił?:)
2. Doprowadzenie do ładu aktualnego silnika - dodanie.. czegoś?

O ile swap nie wydaje sie super trudny, mam kilku znajmych magików to o tyle chciałbym dowiedzieć sie co o tym sądzicie, podobno takie silniki ze skrzynią 6biegową mozna wyrwac już za ok 4-6klocków + wlozenie czyli krata browarów dla kumpli

Ale meczy mnie, co mozna zrobic z aktualnym wolnossakiem... Słyszałem o dołożenie jakiegoś sprezania z mercedesa, o zmianie wtrysków, dodanie dolotu itd... każdy mowil co innego i każdy proponuje inne rozwiązania.

Czytałem troche o 2.7 Bit, opinie są różne, podobno awaryjny silnik, 2 spreżarki powodują wieksze zuzycie nie tylko paliwa ale i kasy w ewentualnym serwisie zeby je zregenerować.

Czy ktoś mógłby rozwiazac moje watpliwosci, co warto wybrac, jakie są za i jakie są przeciw. Wiem że swap najprostsza droga, ale czy istnieje w miare tych samych pieniądzach wykrzesać coś z aktualnego silnika?

Pozdrawiam ;))

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 27 paź 2013, 15:17

Przy twoim obecnym modzie 2,8 + LPG ze 193KM pewnie masz około 150KM .
Po pierwsze musiałbyś pozbyć się LPG , i określić stan twojego silnika - może wymaga remontu (głowice, zawory , pierścienie ,tłoki itd.) a dopiero wtedy myśleć o kompresorze , innych wtryskach i zmianie softu.

Chyba najtaniej wyjdzie druga opcja czyli swap na 2,7 Biturbo pod warunkiem że masz odpowiedni warsztat by to wykonać no i ... nie założysz LPG <lol>
AUDI - Przewaga dzięki technice

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 27 paź 2013, 15:32

Komandosik, Tylko żartobliwie można odpowiedzieć na próby podkręcenia mocy wolnossaka, więc nie miej mi za złe z taką odpowiedź:
wywal kanapę, fotel pasażera, wszelkie obicia i elementy tapicerki, włącznie z kufrem i podsufitką, wywal LPG - bo nawet jak zestrojony perfect to też waży. Głośniki też swoje ważą. Wywalić Quattro i przejść na FWD - samo taka akcja = około 100kg mniej w aucie :)
Jak tak odchudzisz auto to będzie wyraźnie żwawsze <lol>
Graty wywalone sprzedasz <okok>
Albo cudowanie z kompresorami itd czyli cały wagon kasy za marne +30-40KM

A teraz serio: koledzy - planujemy rozwijać autko pod kątem mocy, to uprzednio planujmy zakup rozwojowego auta - a tu "wolnossak" nawet nie zbliża się do tego kryterium <okok>


 

Komandosik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 25 gru 2012, 10:52
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Komandosik » 27 paź 2013, 15:41

Ok, to juz rozwialiscie moje watpliwosci :D innymi słowy, nie opłaca sie cokolwiek w nim robic z tym silnikiem :D

Hmm, czyli zostaje swap. z tym ze znowu problem jest taki że... ten silnik nie ma dobrych opinni, na co najlepiej zmienic? co polecacie? jakas alternatywa dla 2.7B

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 27 paź 2013, 15:47

Komandosik pisze:Ok, to juz rozwialiscie moje watpliwosci :D innymi słowy, nie opłaca sie cokolwiek w nim robic z tym silnikiem :D

Hmm, czyli zostaje swap. z tym ze znowu problem jest taki że... ten silnik nie ma dobrych opinni, na co najlepiej zmienic? co polecacie? jakas alternatywa dla 2.7B
2.7 BT nie ma dobrych opinii ?? W nim zazwyczaj awariom ulegają typowe elementy co w innych VAG, wiadomo liczyć się trzeba z turbinami i ich osprzętem i pękającą rurą w dolocie, którą warto wymienić na sylikonową <okok>
Alternatywa to tylko 1.8T i sam szczyt wyboru - 4.2 BT z RS6 - jeżeli chodzi o benzyniaki lub 1.9 TDi w obojętnie, której wersji.
Inwestować w i jeszcze tuningować 2.5TDi to już masochizm... :|

Komandosik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 25 gru 2012, 10:52
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Komandosik » 27 paź 2013, 16:02

Hmm, słyszałem o wyciekach, o tym że jak 1 turbina pada to od razu druga leci, o rozszczelnianiu sie silnika przy predkosciach 160-180 (podobno w moim 2.8 tez tak sie dzieje?), o problemach z panewkami, o dolocie ktory nadwyraz czesto sie niszczy, nawet wlasnie silikonowy... mhm, kurde, kusicie mnie coraz bardziej ^^

przykladowo: http://allegro.pl/silnik-audi-s4-2-7-bi ... 24544.html za 6kola kompletny silnik + skrzynia.

Może to nie takie głupie... :D

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 27 paź 2013, 16:16

S4 - nie głupie... Ale 93000 km - ciekawe i mało realne - takich aut nie kupuje się by stały pod domem <mysli>
Kręcenia dalej - jeden silnik i ma trzy oznaczenia ??

 

adamz0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:58
Lokalizacja: lublin

Post autor: adamz0 » 27 paź 2013, 16:49

Jak swap to 2.7 bo jest mocno rozwojowy ale ja bym sprzedał i kupił od razu 2.7 to chyba najprostsza opcja i zarazem najtańsza.

Awatar użytkownika
NieTykalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
Lokalizacja: bb zmc

Post autor: NieTykalny » 27 paź 2013, 21:43

silnik 2.7T to bardzo rozwojowa jednostka, tylko wykonanie porzadnego swapa to sztuka, a znalezienie zadbanego silnikczka 2.7T to także sztuka :)

Komandosik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 25 gru 2012, 10:52
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Komandosik » 27 paź 2013, 23:14

mam full wyposazenie, wszystko tak jak chcialem + moje wlasne przeróbki. szkoda oddac mi tego auta :) a jednoczesnie szkoda ze kiedys nie pomysallem o tym... teraz trzeba cos myslec ;) nie ma innej opcji wlasciwie :D

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 27 paź 2013, 23:17

Komandosik pisze:mam full wyposazenie, wszystko tak jak chcialem + moje wlasne przeróbki. szkoda oddac mi tego auta :) a jednoczesnie szkoda ze kiedys nie pomysallem o tym... teraz trzeba cos myslec ;) nie ma innej opcji wlasciwie :D
Pocisz się faktem że nie tylko Ty masz taki dylemat - wielu ludzi zainwestowało w swoje auta, pomodziło i odpicowało, a potem przyszła myśl o tuningu mechanicznym :|
Auto szkoda sprzedać, bo nigdy nie wiadomo z czym nowym będzie trzeba się zmierzyć...

Ale nikt nie powiedział, że musi być łatwo <luzik>

 

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 28 paź 2013, 08:51

Jeśli kupisz zadbany 2.7 i będziesz o niego dbał to te wady które wymieniłeś dla tego silnika będą tylko mitem.
340KM i 500NM :)

MBiały
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 26 wrz 2012, 20:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MBiały » 28 paź 2013, 18:46

tak jak kolega wyzej napisal, zrobienie profesjonalnie swapa i zestrojenie to naprawde spore wyzwanie, czy oplaca sie robic swapa? duzo wlozyles w auto? moze lepsza inwestycja bedzie sprzedanie go i kupienie 2,7T? dlatego nie rozgladalem sie za wolnossakiem bo wiedzialem ze kiedys nastapi ten niedosyt i juz nic sie nie zrobi :) a z tym dolozeniem kompresora i uzyskaniem 30-40 koni to nie sadze zeby bylo realne, po pierwsze napewno bylby lepszy moment co wydaje mi sie kluczowe dla tego silnika i masy a i konikow powinno byc zdecydowanie wiecej, ale nie slyszalem o takiej przerobce :)

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 28 paź 2013, 19:38


ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja