[A6 C5] Nowy zakup mojej pierwszej A6
-
nuter89
[A6 C5] Nowy zakup mojej pierwszej A6
Witam , to moj 1 temat na tym forum . Od jakiegos miesiaca stalem sie posiadaczem A6 w wersji c5 , auto z 2003 r. modelowo 2004 ,sedan ,manual ,quatrro ,(cena 21 tys zł plus 3200 opłaty....razem 24200 sadzicie ze przeplacilem???) no i z jak slynnym silnikiem 2,5 tdi (180ps) o ktorych naczytalem sie bardzo wielu opinni , o bardzo roznej problematyce ale nie zawsze.... znam problem tych silnikow i nie chcialbym abyscie pisali jaki zlom kupilem bo ja tak nie uwazam i wyboru dokonalem swiadomie , auto sam sprowadzilem z niemiec kupujac go od polaka ktory tam prowadzi firme i na nia mial auto...auto sluzylo mu do pokonywania tras do polski bo co weekend byl w polsce i dlatego przebieg 295 tys. jednak mnie to nie zraza....przynajmniej wiem ze jest bardziej wiarygodny , niz auta ktore w tym samym roczniku maja niecale 200 kkm, auto wg. mnie utrzymane nie nagannie , w tamtym roku regenrowane turbo i nowa pompa wtryskowa , wiem ze ten silnik wymaga poprostu pewnej pielegnacji i teraz moje pytanie ogolnie co do uzytkowania 2,5 tdi jakie zasady trzeba zachowac aby silnik byl w jak najlepszej kondycji....
?niedlugo czeka mnie wymiana oleju... obecnie zalany castrol longlife pelensyntetyk oznaczen dokladnie nie pamietam bo musial bym na etykiete zajrzec ale chyba 5w-30 albo 5w-40 nie wiem dokladnie , i teraz czy pozostac przy tym oleju czy moze proponowalibyscie cos lepszego
?, prosze o opinie i porady swiazane z calym uzytkowaniem jest to moje 1 audi i 1 diesel z jakim mam doczynienia .... Z góry dziekuje . Pozdrawiam
-
mas0n
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [A6 C5] Nowy zakup mojej pierwszej A6
Temat raczej na "Nasze auta", niż "kupujemy Audi A6", ale...
Zależy od stanu, reszty wyposażenia, blacharki itp.nuter89 pisze:cena 21 tys zł plus 3200 opłaty....razem 24200 sadzicie ze przeplacilem???
Właź do działu "Silniki wysokoprężne" -> "C5 (1997-2005)" i poczytaj sobie najgorętsze temay, a dowiesz się wszystkiego :Pnuter89 pisze: prosze o opinie i porady swiazane z calym uzytkowaniem jest to moje 1 audi i 1 diesel z jakim mam doczynienia .... Z góry dziekuje . Pozdrawiam
-
atlas audi a6
Drogi użytkowniku
Po pierwsze gratuluję zakupu fajnego auta jakim jest niewątpliwie AUDI. Co do Twoich kolejnych pytań to powiem szczerze, że przepłaciłeś sporo - o ile auto nie jest w wyśmienitej ( niespotykanej wręcz ) kondycji. Sądząc po przebiegu 300 000km nie jesteś w stanie zdziałać zbyt wiele aby utrzymać silnik w super kondycji - jeżeli poprzedni właściciel miał to w dupie. Jeśli zaś dbał o auto jak o własne dziecko
to lej pełen syntetyk i wymieniaj co 10 000km i żadnego longlife, nie kupuj tanich zamienników, zmieniaj filtr powietrza na czas i nie katuj zimnego silnika bo smarowanie drugiej głowicy jest troszeczkę opóźnione. Dbaj o odmę aby zawsze była czysta i ciesz się V6 TDI bo wbrew pozorom ten silnik może dać dużo frajdy 
POWODZENIA
Po pierwsze gratuluję zakupu fajnego auta jakim jest niewątpliwie AUDI. Co do Twoich kolejnych pytań to powiem szczerze, że przepłaciłeś sporo - o ile auto nie jest w wyśmienitej ( niespotykanej wręcz ) kondycji. Sądząc po przebiegu 300 000km nie jesteś w stanie zdziałać zbyt wiele aby utrzymać silnik w super kondycji - jeżeli poprzedni właściciel miał to w dupie. Jeśli zaś dbał o auto jak o własne dziecko
POWODZENIA
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nuter89, Przeniosłem ten Temat do odpowiedniego Działu. Pamiętaj o tym przy zakładaniu następnego.
Widzę że dopiero co zarejestrowałeś się na naszym Forum więc moja prośba jest taka, żebyś trochę zapoznał się z Tematami i Działami Forum, bo na każde pytanie które zadałeś w swoim poście znajdziesz już obszerne (nawet bardzo obszerne) odpowiedzi.

Widzę że dopiero co zarejestrowałeś się na naszym Forum więc moja prośba jest taka, żebyś trochę zapoznał się z Tematami i Działami Forum, bo na każde pytanie które zadałeś w swoim poście znajdziesz już obszerne (nawet bardzo obszerne) odpowiedzi.
Szczególnie na to zdanie, na Forum jest cała encyklopedianuter89 pisze:wiem ze ten silnik wymaga poprostu pewnej pielegnacji i teraz moje pytanie ogolnie co do uzytkowania 2,5 tdi jakie zasady trzeba zachowac aby silnik byl w jak najlepszej kondycji.... ?niedlugo czeka mnie wymiana oleju... obecnie zalany castrol longlife pelensyntetyk oznaczen dokladnie nie pamietam bo musial bym na etykiete zajrzec ale chyba 5w-30 albo 5w-40 nie wiem dokladnie , i teraz czy pozostac przy tym oleju czy moze proponowalibyscie cos lepszego ?, prosze o opinie i porady swiazane z calym uzytkowaniem jest to moje 1 audi i 1 diesel z jakim mam doczynienia ....
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
mas0n
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
No zależy. rocznik dość młody. Na autoscout24 ceny rozsądnych egzemplarzy zaczynają się od 4 tys E. Przy obecnym kursie to ok 17 tys zł. Ale są sztuki za ponad 6 tys. Jak wspomniałem, zależy w jakim stanie i wyposażenie.atlas1977 pisze:Drogi użytkowniku
powiem szczerze, że przepłaciłeś sporo
nuter89, Może zamieścisz kilka zdjęć swojego nabytku?
Bezawaryjności życzę
A jeszcze jedna rzecz. Osoby które twirdzą że 2.5 TDi z założenia jest do niczego:
A4 z 2003 roku hamowane, utrata mocy: 2KM! auto miało przebieg bliski 300 tys.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Możesz wyjaśnić mi tę zawiłość w kwestii żeRyan pisze:Lej tylko pełen syntetyk - 0W30 lub 0W40
5wxx to nie jest pełen syntetyk - mimo ze tak sie nazywa
zmieniaj olej co 10tys km , zmien odme na wejsciu , nie jeździj na rezerwie i bedzie dobrzezadbane 2.5 to baaaaaardzo wdzieczny silnik
0wXX to FS
5wXX - to nie FS - bo może żyję w nieświadomości, i leję jakieś g...o do swojego silnika
-
mas0n
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
0W znaczy że w niższej (bodaj -35st. C) zachowa swoje właściwości. A 5 W to znaczy że -35 + 5 st czyli -30 st. C. zachowa swoje właściwości. IHMO 5W też będzie dobrym olejem bo i tak może mieć dobre parametry lepkości, czyszczenie itp. w tych granicach.Zagór pisze:Możesz wyjaśnić mi tę zawiłość w kwestii żeRyan pisze:Lej tylko pełen syntetyk - 0W30 lub 0W40
5wxx to nie jest pełen syntetyk - mimo ze tak sie nazywa
zmieniaj olej co 10tys km , zmien odme na wejsciu , nie jeździj na rezerwie i bedzie dobrzezadbane 2.5 to baaaaaardzo wdzieczny silnik
0wXX to FS
5wXX - to nie FS - bo może żyję w nieświadomości, i leję jakieś g...o do swojego silnika
LOL. byłem zaspany i nie wyczułem nutki sarkazmu








