Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Nowy zakup mojej pierwszej A6

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
nuter89

[A6 C5] Nowy zakup mojej pierwszej A6

Post autor: nuter89 » 18 paź 2013, 12:04

Witam , to moj 1 temat na tym forum . Od jakiegos miesiaca stalem sie posiadaczem A6 w wersji c5 , auto z 2003 r. modelowo 2004 ,sedan ,manual ,quatrro ,(cena 21 tys zł plus 3200 opłaty....razem 24200 sadzicie ze przeplacilem???) no i z jak slynnym silnikiem 2,5 tdi (180ps) o ktorych naczytalem sie bardzo wielu opinni , o bardzo roznej problematyce ale nie zawsze.... znam problem tych silnikow i nie chcialbym abyscie pisali jaki zlom kupilem bo ja tak nie uwazam i wyboru dokonalem swiadomie , auto sam sprowadzilem z niemiec kupujac go od polaka ktory tam prowadzi firme i na nia mial auto...auto sluzylo mu do pokonywania tras do polski bo co weekend byl w polsce i dlatego przebieg 295 tys. jednak mnie to nie zraza....przynajmniej wiem ze jest bardziej wiarygodny , niz auta ktore w tym samym roczniku maja niecale 200 kkm, auto wg. mnie utrzymane nie nagannie , w tamtym roku regenrowane turbo i nowa pompa wtryskowa , wiem ze ten silnik wymaga poprostu pewnej pielegnacji i teraz moje pytanie ogolnie co do uzytkowania 2,5 tdi jakie zasady trzeba zachowac aby silnik byl w jak najlepszej kondycji.... ???niedlugo czeka mnie wymiana oleju... obecnie zalany castrol longlife pelensyntetyk oznaczen dokladnie nie pamietam bo musial bym na etykiete zajrzec ale chyba 5w-30 albo 5w-40 nie wiem dokladnie , i teraz czy pozostac przy tym oleju czy moze proponowalibyscie cos lepszego ???, prosze o opinie i porady swiazane z calym uzytkowaniem jest to moje 1 audi i 1 diesel z jakim mam doczynienia .... Z góry dziekuje . Pozdrawiam

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [A6 C5] Nowy zakup mojej pierwszej A6

Post autor: mas0n » 18 paź 2013, 12:12

Temat raczej na "Nasze auta", niż "kupujemy Audi A6", ale...
nuter89 pisze:cena 21 tys zł plus 3200 opłaty....razem 24200 sadzicie ze przeplacilem???
Zależy od stanu, reszty wyposażenia, blacharki itp.
nuter89 pisze: prosze o opinie i porady swiazane z calym uzytkowaniem jest to moje 1 audi i 1 diesel z jakim mam doczynienia .... Z góry dziekuje . Pozdrawiam
Właź do działu "Silniki wysokoprężne" -> "C5 (1997-2005)" i poczytaj sobie najgorętsze temay, a dowiesz się wszystkiego :P

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 18 paź 2013, 12:14

Drogi użytkowniku

Po pierwsze gratuluję zakupu fajnego auta jakim jest niewątpliwie AUDI. Co do Twoich kolejnych pytań to powiem szczerze, że przepłaciłeś sporo - o ile auto nie jest w wyśmienitej ( niespotykanej wręcz ) kondycji. Sądząc po przebiegu 300 000km nie jesteś w stanie zdziałać zbyt wiele aby utrzymać silnik w super kondycji - jeżeli poprzedni właściciel miał to w dupie. Jeśli zaś dbał o auto jak o własne dziecko :) to lej pełen syntetyk i wymieniaj co 10 000km i żadnego longlife, nie kupuj tanich zamienników, zmieniaj filtr powietrza na czas i nie katuj zimnego silnika bo smarowanie drugiej głowicy jest troszeczkę opóźnione. Dbaj o odmę aby zawsze była czysta i ciesz się V6 TDI bo wbrew pozorom ten silnik może dać dużo frajdy :)
POWODZENIA

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 18 paź 2013, 12:22

nuter89, Przeniosłem ten Temat do odpowiedniego Działu. Pamiętaj o tym przy zakładaniu następnego.
Widzę że dopiero co zarejestrowałeś się na naszym Forum więc moja prośba jest taka, żebyś trochę zapoznał się z Tematami i Działami Forum, bo na każde pytanie które zadałeś w swoim poście znajdziesz już obszerne (nawet bardzo obszerne) odpowiedzi.
nuter89 pisze:wiem ze ten silnik wymaga poprostu pewnej pielegnacji i teraz moje pytanie ogolnie co do uzytkowania 2,5 tdi jakie zasady trzeba zachowac aby silnik byl w jak najlepszej kondycji.... ?niedlugo czeka mnie wymiana oleju... obecnie zalany castrol longlife pelensyntetyk oznaczen dokladnie nie pamietam bo musial bym na etykiete zajrzec ale chyba 5w-30 albo 5w-40 nie wiem dokladnie , i teraz czy pozostac przy tym oleju czy moze proponowalibyscie cos lepszego ?, prosze o opinie i porady swiazane z calym uzytkowaniem jest to moje 1 audi i 1 diesel z jakim mam doczynienia ....
Szczególnie na to zdanie, na Forum jest cała encyklopedia <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 18 paź 2013, 14:49

Lej tylko pełen syntetyk - 0W30 lub 0W40
5wxx to nie jest pełen syntetyk - mimo ze tak sie nazywa

zmieniaj olej co 10tys km , zmien odme na wejsciu , nie jeździj na rezerwie i bedzie dobrze :) zadbane 2.5 to baaaaaardzo wdzieczny silnik

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 19 paź 2013, 09:10

atlas1977 pisze:Drogi użytkowniku
powiem szczerze, że przepłaciłeś sporo
No zależy. rocznik dość młody. Na autoscout24 ceny rozsądnych egzemplarzy zaczynają się od 4 tys E. Przy obecnym kursie to ok 17 tys zł. Ale są sztuki za ponad 6 tys. Jak wspomniałem, zależy w jakim stanie i wyposażenie.


nuter89, Może zamieścisz kilka zdjęć swojego nabytku? :)

Bezawaryjności życzę :)

A jeszcze jedna rzecz. Osoby które twirdzą że 2.5 TDi z założenia jest do niczego:



A4 z 2003 roku hamowane, utrata mocy: 2KM! auto miało przebieg bliski 300 tys.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 19 paź 2013, 13:12

mas0n pisze:
A4 z 2003 roku hamowane, utrata mocy: 2KM! auto miało przebieg bliski 300 tys.
Czy ja wiem czy tak dobrze nie wiem na ma się to do 2.5 tdi ale w leonie seria 150 km bez żadnych modów wyszło 165 km.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 paź 2013, 14:14

Ryan pisze:Lej tylko pełen syntetyk - 0W30 lub 0W40
5wxx to nie jest pełen syntetyk - mimo ze tak sie nazywa

zmieniaj olej co 10tys km , zmien odme na wejsciu , nie jeździj na rezerwie i bedzie dobrze :) zadbane 2.5 to baaaaaardzo wdzieczny silnik
Możesz wyjaśnić mi tę zawiłość w kwestii że
0wXX to FS
5wXX - to nie FS - bo może żyję w nieświadomości, i leję jakieś g...o do swojego silnika ;)

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 19 paź 2013, 19:01

Zagór pisze:
Ryan pisze:Lej tylko pełen syntetyk - 0W30 lub 0W40
5wxx to nie jest pełen syntetyk - mimo ze tak sie nazywa

zmieniaj olej co 10tys km , zmien odme na wejsciu , nie jeździj na rezerwie i bedzie dobrze :) zadbane 2.5 to baaaaaardzo wdzieczny silnik
Możesz wyjaśnić mi tę zawiłość w kwestii że
0wXX to FS
5wXX - to nie FS - bo może żyję w nieświadomości, i leję jakieś g...o do swojego silnika ;)
0W znaczy że w niższej (bodaj -35st. C) zachowa swoje właściwości. A 5 W to znaczy że -35 + 5 st czyli -30 st. C. zachowa swoje właściwości. IHMO 5W też będzie dobrym olejem bo i tak może mieć dobre parametry lepkości, czyszczenie itp. w tych granicach.

LOL. byłem zaspany i nie wyczułem nutki sarkazmu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja