Walka z napinaczami. Do każdego wyjęcia wałka trzeba zdjąć obudowę, w której siedzi właśnie zaślepka.goly191 pisze:moje stare wyglądały ok a olej ciekł
kurcze co miałeś za przygody, że te zaślepki kilka razy zakładałeś <szok>
moje stare miały 11 lat, te co są teraz posiedzą zapewne do końca tego auta
[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
odpalasz silnik, odkręcasz korek wlewu oleju, kładziesz na nim małą kartkę, jeśli lekko zasysa (tzn kartka utrzymuje się na wlewie) to ezektor powinien być drożny, jeśli wydmuchuje kartkę to może być zapchany, możesz też użyć dymu papierosowego i obserwować czy wciąga dym czy też nie, jak będziesz wymieniał ezektor to sprawdź też odmę, bo na 90% będzie tam syf, odmę możesz albo wyczyścić albo wymienić
ja zrobilem test i stwierdzilem ze musze zamowic ezektor... tak jak pisaliscie odkrecilem korek od wlewu oleju i zauwazylem ze leciutki dymek wydobywa sie z pod korka wiec juz jest cos nie tak bo mialo lekko zasysac. dzisiaj zamawiam ezektor z ASO cena z przesylka 134zl
[ Dodano: 2013-10-15, 10:02 ]
Panowie a jak sciagnac ta odme? ona jakos na wcisk zalozona czy jak bo u mnie jakos to ciezko idzie i boje sie zeby nie polamac
[ Dodano: 2013-10-15, 10:02 ]
Panowie a jak sciagnac ta odme? ona jakos na wcisk zalozona czy jak bo u mnie jakos to ciezko idzie i boje sie zeby nie polamac
U mnie jest na zatrzask (wcisk) z tym że u mnie jest trochę inna odma niż u ciebie ale mocowanie powinno być takie same, trzeba ścisnąć i można wyciągnąć. Muszę cię uprzedzić że w większości przypadków odma przy wyciąganiu lub czyszczeniu rozpada się albo pęka (bo to plastikowe rurki) jeżeli tak się stanie możesz próbować ją zastąpić jakimiś wężami albo poprostu kupić nową w aso (bo z zamiennikiem ciężko), najlepiej kup też w aso odmę, jak uda ci się zamontować starą to zawsze w ciągu 10 dni możesz zwrócić nową jeżeli jej nie rozpakujesz oczywiście.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Najbardziej narażony odcinek odmy do 2.8 jest w wersji zamiennej w całkiem dobrej cenie i jakości (topran w IC).
[ Dodano: 2013-10-16, 18:15 ]
Z jednej cieknie ![<wysmiewacz> <wysmiewacz>](https://a6klub.pl/images/smilies/wysmiewacz.gif)
[ Dodano: 2013-10-16, 18:15 ]
No i zapeszyłemgoly191 pisze:moje stare wyglądały ok a olej ciekłkrisker pisze:Nie zamierzam się kłócić, ale jeśli po oczyszczeniu nie będzie ubytków gumy powlekającej zaślepkę (oczywiście chodzi o powierzchnię przylegającą do głowicy), a rowki/paski będą wyraźnie wystawać, to ja bym nie wymieniał. Raz wymieniłem zaślepki na nowe, ale potem zakładałem już te same po kilka razy i nigdy z nich nie ciekło.
kurcze co miałeś za przygody, że te zaślepki kilka razy zakładałeś <szok>
moje stare miały 11 lat, te co są teraz posiedzą zapewne do końca tego auta
![<rotfl> <rotfl>](https://a6klub.pl/images/smilies/rotfl.gif)
![<wysmiewacz> <wysmiewacz>](https://a6klub.pl/images/smilies/wysmiewacz.gif)
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
mam zestaw Elringa(uszczelka dekla,napinacza i simeringi)
qrde tylko boję się trochę wymiana tych uszczelek napinacza a nie chciałbym tachać auta do mechanika na lawecie...
[ Dodano: 2013-10-30, 18:54 ]
krisker, a powiedz mi kolego jak wymieni się te oringi na wałkach(albo jak ktoś ma jakiś schemacik to będę wdzięczny),bo jak da radę to w sobotę bym się za to zabrał
qrde tylko boję się trochę wymiana tych uszczelek napinacza a nie chciałbym tachać auta do mechanika na lawecie...
[ Dodano: 2013-10-30, 18:54 ]
krisker, a powiedz mi kolego jak wymieni się te oringi na wałkach(albo jak ktoś ma jakiś schemacik to będę wdzięczny),bo jak da radę to w sobotę bym się za to zabrał
Witam koledzy, ja własnie wymieniłem: uszczelki pod deklami, pod napinaczem(ERLING) oraz zaslepki wałka rozrządu(ASO). Dodatkowo wymieniona cała odma, krótka zakupiona w ASO - 103PLN, a dłuższa część na allegro - 175zł podobno niemiecki zamiennik:D Wymienony też korek wlewu oleju IC 16 PLN. Posiadam dużo zdjęć - foto relacja. Chętnie komuś udostępnie podpowiem, numery części itp. Auto jeszcze w garażu, nie odpalane po operacji, jutro mam zamiar wymienić świece i przewody i czyszczenie silnika ze starego oleju.
Pozdro
Pozdro
W sumie to wszystko mamy na forum jak na tacy:D nie będziemy dublować,
viewtopic.php?t=20533 ---> wymiana uszczelek pod napinaczem
viewtopic.php?t=47116 ---> wymiana zaślepek wałka
pozdro, dasz rade,
viewtopic.php?t=20533 ---> wymiana uszczelek pod napinaczem
viewtopic.php?t=47116 ---> wymiana zaślepek wałka
pozdro, dasz rade,
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga