Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Kontrolka poziomu paliwa w baku

Silniki wysokoprężne
Sebberis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2013, 09:00
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: Sebberis » 01 paź 2013, 11:36

Już mam to namierzone. Dzisiaj sprawdzę. Pytanie takie, czy przed uruchomieniem a po załączeniem zapłonu silnika powinno ją słychać?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 02 paź 2013, 06:39

Sebberis pisze:Pytanie takie, czy przed uruchomieniem a po załączeniem zapłonu silnika
Normalnie nie chodzi po przekręceniu zapłonu, tylko jak silnik chodzi :)
Jeżeli dasz bezpośrednio + na prawy zacisk to będzie chodziła po przekręceniu kluczyka bez odpalania silnika. Wtedy ją usłyszysz.

[ Dodano: 2013-10-02, 06:50 ]
Aaa jeszcze musisz pamiętać jedno;
zdarza się tak że pompka może działać przy każdym załączeniu do + (lub odpaleniu auta), czyli normalna praca , ale gdy wirnik ustawi się w jakimś newralgicznym miejscu, załączenie może być utrudnione. Wtedy pokazuje się błąd 1441 (przypadek zużytej, wyeksploatowanej).

Układ musi być oczywiście sprawny dla poprawnego wypełniania kosza paliwowego, ale w przypadku pełnego zbiornika , pompka jest nieaktywna, kosz wypełniony po brzegi a u ciebie nadal nie działa poziom paliwa.
Więc mało prawdopodobne że będzie to związane z startem lub nie startem pompki.

settimo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2013, 18:06
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: settimo » 02 paź 2013, 17:55

Witajcie, co do mojego przypadku z barakiem wskazania paliwa, szukam nadal przyczyny i tak myślę ze moze problem tkwi w module komfortu? ze może wczesniejszy właściciel coś namieszał? w 17 grupie mam takie stałe błedy:

Control Module Part Number: 4B0 920 933 G
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D07
Software Coding: 00060
Work Shop Code: WSC 00945
Additional Info: WAUZZZ4B42N022129 AUZ7Z0A1901517
4 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-00 - No Communications
01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
49-00 - No Communications
01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
49-00 - No Communications
01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
49-00 - No Communications

Może w moim samochodzie powinnien być inny moduł komfortu? Bo pomysły mi się już kończą :(
SZYMI

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 03 paź 2013, 06:51

Te błędy od drzwi nie mają nic wspólnego jak i moduł komfortu.
To że błędy wyskoczyły to może być przyczyną złego zadziałania zamka lub coś w tym rodzaju. Podobne błędy wyskakują jeżeli faktycznie, kabelki dochodzące do modułu komfortu są poprzerywane/pognite.

Sam już nie wiem, a pływak się podnosi jak stan paliwa wzrasta? Może coś go blokuje. Na sucho mówisz rezystancja się wacha od wartości min do max. <uoee>

settimo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2013, 18:06
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: settimo » 03 paź 2013, 11:51

Witaj kolego citrin :) też mi się by to dziwne wydawało żeby moduł komfortu miał coś wspólnego z wskaźnikiem paliwa, pływaki sprawdzone na sucho ok. Później wszystko zostało skręcone jak się należy (chyba bo wszystkie przewody podpiołem tak jak były i wątpie zeby miało to różnice ich biegónowość mowa o przewodach od pływaków ) Podpiołęm vaga przy pustym zbiorniku i wskazania oczywiście 52 litry w baku i jakaś juz nie pamietam jaka dokładnie rezystancja po wlaniu 20 litrów do zbiornika nadal 52 litry i rezystancje sie zmieniła chyba na większą i tak tankowałem pod korek litry stały 52 a rezystancja w odczycie sie zmieniała. Moze cos jest nie tak z liczniekiem ? rozkreciłem go sprawdziłęm czy wskazówka nie jest luźna na osi silniczka i jest wszystko z nia cacy. Ale dlaczego podczas testów wychyla sie na koniec skali i nie wraca na pion jak reszta wskazówek? Pozdrawiam serdecznie !!!
SZYMI

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 03 paź 2013, 11:59

Szymon, Cześć <luzik>

Sprawdziłbym jeszcze instalację, czyli zasilanie i masa na liczniku (instalację biegnącą do zegara) być może gdzieś jest zwarcie lub zimny lut (popatrz przez szkło powiększające. Być może przyczyną może być uszkodzony procesor lub uwalony soft w liczniku.

W ostateczności i dla 100% pewności (żeby pozbyć się fantasmagorii) zanieś licznik do sprawdzenia do elektronika.
Nic innego na razie nie przychodzi mi do głowy.

settimo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2013, 18:06
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: settimo » 03 paź 2013, 14:04

A co myślicie o podmianie licznika, może gdzieś kupić jakiś na próbę, wiem że wiąże się później z tym kombinacja z immobilizerem itp. Czy szukać licznika o takich samych numerach czy tylko firmy VDO ?Zastanawia mnie fakt co przelicza te litry, że pokazuje niezmiennie 52L uważam, że za to odpowiada już licznik, ale czy tak jest?
SZYMI

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 03 paź 2013, 14:20

Szymon

Po co kasę wydawać, żeby tylko sprawdzić licznik - poszukaj jakiegoś elektronika i sprawdź w ten sposób. W razie dramatycznej diagnozy szukaj takiego samego licznika jak masz obecnie VDO (tak uważam).
Za obliczenia będzie odpowiedzialny procesor w liczniku komunikujący się ze sterownikiem silnika (tak sądzę).

settimo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2013, 18:06
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: settimo » 12 paź 2013, 20:29

Witajcie :)
Uważam, że mam uwalony licznik lub wcześniejszy właściciel auta go podmienił dlatego mam teraz problem ze wskaźnikiem paliwa :( dlatego też na fisie nie wyświetlają się choćby które drzwi są otwarte dlatego na vagu w grupie 17 pojawiają się następujące błedy:

Control Module Part Number: 4B0 920 933 G
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D07
Software Coding: 00060
Work Shop Code: WSC 00945
Additional Info: WAUZZZ4B42N022129 AUZ7Z0A1901517
4 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-00 - No Communications
01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
49-00 - No Communications
01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
49-00 - No Communications
01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
49-00 - No Communications

czyli brak komunikacji licznika z każdymi drzwiami :( dobrze myślę?? dodam, że wszystkie zamki w drzwiach sprawdzone i są dobre tylnej klapy również jedynie zauważyłem urwany kabel od zamka pokrywy silnika maski. A i jeszcze jedno czy na pozostawionych światłach mijania powinien być jakiś sygnał gdy nie ma kluczyka w stacyjce a otworzy się drzwi kierowcy?? u mnie tego nie ma a uważam, że powinno coś takiego być :(
Ma ktoś jakiś pomysł?
Pozdrawiam
SZYMI

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 14 paź 2013, 16:02

settimo pisze:A i jeszcze jedno czy na pozostawionych światłach mijania powinien być jakiś sygnał gdy nie ma kluczyka w stacyjce a otworzy się drzwi kierowcy
Tak powinien być sygnał. Może płyteczka do zregenerowania w drzwiach kierowcy lub stycznik

.
settimo pisze:Ma ktoś jakiś pomysł?
brak :(

settimo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2013, 18:06
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: settimo » 14 paź 2013, 17:45

Zamek i mikrostyk w każdych drzwiach oraz tylnej klapie jest dobry. Podejrzewam, że winę ponosi licznik może nie jest od tego samochodu ?? :(
SZYMI

Sebberis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2013, 09:00
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: Sebberis » 14 wrz 2014, 08:58

Problem rozwiązałem jakiś czas temu. Pompka przelewowa w baku była zabita syfem i zatarta, więc nie przelewała do kosza, gdy samoczynnie paliwo do niego już się nie dostawało, a poziom paliwa pokazuje prawidłowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja