[ AFB 2.5 150 KM] Kontrolka poziomu paliwa w baku
[ AFB 2.5 150 KM] Kontrolka poziomu paliwa w baku
Wskazówka pokazuje, że paliwo w baku jest. Komputer pokazuje, że można jeszcze przejechać 20 km a auto się zatrzymuje i stop. Doleję do baku paliwo odpala bez problemu za pierwszym razem i jedzie dalej. W czym może być problem? Słyszałem coś o dwóch pompach w zbiorniku paliwa, ale doszedłem do pompy okazało się, że jest jedna - przelewowa.
Mowa oczywiście o 2,5 TDI A6 C5 Avant:)
Pozdrawiam
Mowa oczywiście o 2,5 TDI A6 C5 Avant:)
Pozdrawiam
Sebberis, kiedyś czytałem na forum, że ECU tak jest zaprogramowane (czytaj- sterownik silnika), że przy zbyt niskim poziomie paliwa ma blokować silnik, celem niedopuszczenia do zapowietrzenia się układu paliwowego.
Ale ile w tym prawdy- nie wiem. Nigdy nie dopuszczam do jazdy na oparach (szczególnie latem, gdy to właśnie paliwo w baku spełnia również rolę chłodzenia pompy wtryskowj i jej smarowania).
Ale ile w tym prawdy- nie wiem. Nigdy nie dopuszczam do jazdy na oparach (szczególnie latem, gdy to właśnie paliwo w baku spełnia również rolę chłodzenia pompy wtryskowj i jej smarowania).
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Kolego, Sebastianie
bracie z kraju Mickiewicza!
Sprawa jest taka, że jedyny problem, jaki tutaj dostrzegam leży bardzo daleko Twojej fury tak daleko, że nawet nie chcę pisać gdzie dokładnie….
Dobra, ale już na poważnie wracając do Twojego pytania przede wszystkim musisz wiedzieć, że VP44 sama zasysa paliwo z baku dokładnie zasysa je z komory spiętrzające (wewnętrznej), do której to tłoczy je elektryczna pompa paliwa.
Więc jeżeli wolisz wydawać pieniądze z przyjemnością na inne cele - weźmy pod uwagę np. prezent dla żony/dziewczyny czy worek kości dla psa
to sugeruję nie powtarzać więcej eksperymentu typu „komputer pokazuje, że jest paliwo na 20 km”. W przeciwnym razie zajeździsz pompę wtryskową szybciej niż starą kobyłę na rodeo w Texas-ie w przypadku VP44 nie należy w ogóle jeździć na rezerwie.
Wyłączanie silnika w Twoim aucie powoduje zapewne G210 (czujnik braku paliwa), aby silnik pracował poprawnie komora spiętrzająca (wewnętrzna) musi być cały czas wypełniona paliwem, Jeżeli przy pustym zbiorniku paliwa, poziom paliwa wewnątrz komory spiętrzającej drastycznie się obniża, czujnik G210 podaje sygnał do wyłączenia układu wtrysku paliwa i stąd problemy z wyłączającym się silnikiem w Twoim aucie.
Według mnie wszystko jest w porządku instrument cluster - czytaj zestaw wskaźników się nie sugeruj (komputer pokazuje że paliwa jest na 20km a w rzeczywistości bak jest pusty) w przeciwnym razie będziesz miał kłopoty finansowe związane z sercem układu paliwowego, jakim jest VP44.
Tutaj proszę - masz rysunek co i jak - http://images25.fotosik.pl/28/073201d4efaa32f7.png
Poz. 1 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa
Poz. 2 - Jednostka pompy paliwa z czujnikiem braku paliwa G210
Poz. 7 - wtyczka czujnika braku paliwa G210
Poz. 8 - wtyczka czujnika wskaźnika poziomu paliwa i pompy wstępnego tłoczenia paliwa w komorze spiętrzającej.
Pozdrawiam, Grzegorz

Sprawa jest taka, że jedyny problem, jaki tutaj dostrzegam leży bardzo daleko Twojej fury tak daleko, że nawet nie chcę pisać gdzie dokładnie….
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Dobra, ale już na poważnie wracając do Twojego pytania przede wszystkim musisz wiedzieć, że VP44 sama zasysa paliwo z baku dokładnie zasysa je z komory spiętrzające (wewnętrznej), do której to tłoczy je elektryczna pompa paliwa.
Więc jeżeli wolisz wydawać pieniądze z przyjemnością na inne cele - weźmy pod uwagę np. prezent dla żony/dziewczyny czy worek kości dla psa

Wyłączanie silnika w Twoim aucie powoduje zapewne G210 (czujnik braku paliwa), aby silnik pracował poprawnie komora spiętrzająca (wewnętrzna) musi być cały czas wypełniona paliwem, Jeżeli przy pustym zbiorniku paliwa, poziom paliwa wewnątrz komory spiętrzającej drastycznie się obniża, czujnik G210 podaje sygnał do wyłączenia układu wtrysku paliwa i stąd problemy z wyłączającym się silnikiem w Twoim aucie.
Według mnie wszystko jest w porządku instrument cluster - czytaj zestaw wskaźników się nie sugeruj (komputer pokazuje że paliwa jest na 20km a w rzeczywistości bak jest pusty) w przeciwnym razie będziesz miał kłopoty finansowe związane z sercem układu paliwowego, jakim jest VP44.
Tutaj proszę - masz rysunek co i jak - http://images25.fotosik.pl/28/073201d4efaa32f7.png
Poz. 1 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa
Poz. 2 - Jednostka pompy paliwa z czujnikiem braku paliwa G210
Poz. 7 - wtyczka czujnika braku paliwa G210
Poz. 8 - wtyczka czujnika wskaźnika poziomu paliwa i pompy wstępnego tłoczenia paliwa w komorze spiętrzającej.
Pozdrawiam, Grzegorz

Witam wszystkich, jestem tu nowy i szukam pomocy
bo samemu już nie mogę sobie poradzić. Jestem posiadaczem A6 C5 2.5TDI AKE 180KM Quattro. Moj problem polega na tym, że wskaźnik paliwa cały czas pokazuje zero paliwa w baku.Zabrałem się za sprawdzanie czujników- pływaków okazało sie ze w moim samochodzie mam dwa trzy czujniki w tym dwa pływaki i jeden taki przy pompie przelewowej jakby czujnik zanurzeniowy. Sprawdziłem miernikiem oporność czujników pływaków i maja obydwa około od 70 ohm minimum paliwa do 280 ohm maximum paliwa natomiast ten czujnik przy pompie pokazuje mi około 560ohm. Przeczyściłem wszystkie połączenia i sprawdziłem przejścia wszystko wskazuje, że jest ok z tymi czujnikami. Natomiast na zegarach jest nadal zero nawet rezerwy nie wskazuje
gdy odłączę którąś ze wtyczek od pływaka wtedy pokazuje mi rezerwę paliwa a wskazówka od paliwa wskazuje pełen zbiornik paliwa?? Sam już nie wiem w czym tkwi problem? Dystans jaki mi pokazuje na fisie to jest około 450 km i jest on prawie cały czas taki sam( minimalna różnica jeżeli średnie spalanie jest większe lub mniejsze) Gdy podłączyłem vag-com w odczycie zegarów mam zawsze 52 litry i jest to niezmienne czy jest pusty zbiornik czy pełny pod korek... Hmm co jeszcze mogę napisać o moim denerwującym mnie przypadku to, że podczas testu wskaźników zegarów wszystkie wskazówki zamykają się na fula, później zatrzymują w połowie a wskazówka od stanu paliwa nadal zostaje na ful. A i jeszcze zauważyłem na odczycie vag rezystancja jest zmienna czyli przy pustym zbiorniku paliwa pokazuje około 135 ohm a przy pełnum baku pod korek około 287 ohm. Czy może mnie ktoś jakoś nakierować lub pomóc bo mi pomysły się już skończyły a nie chce jeździć autem nie wiedząc ile mam jeszcze paliwa, bo juz raz miałem przypadek, że podczas jazdy zaczęła mi mrugać kontrolka świec żarowych po czym silnik przestał pracować. Czyli brak paliwa w najmniej oczekiwanym momencie
Auto już takie kupiłem, na początku myślałem ze porostu nie sprzedający wyjeździł paliwo do zera.
Pozdrawiam i proszę o jakieś porady z góry dziękuję



Pozdrawiam i proszę o jakieś porady z góry dziękuję

SZYMI
Mimo, że wskaźnik na zegarze pokazuje również, że jeszcze w baku coś jest?
Jeśli tak to wielkie dzięki.
Poznaję te auto i jestem wielu rzeczy ciekaw. Mój poprzedni samochód to Mercedes w 210 2,3 benzyna i pewne rzeczy wyglądały inaczej. Mercedes był troszkę wygodniejszy, ale szkoda że go korozja brała...
Pozdro
Jeśli tak to wielkie dzięki.
Poznaję te auto i jestem wielu rzeczy ciekaw. Mój poprzedni samochód to Mercedes w 210 2,3 benzyna i pewne rzeczy wyglądały inaczej. Mercedes był troszkę wygodniejszy, ale szkoda że go korozja brała...

Pozdro
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Szymon
Przepraszam ale po części tylko odpowiem (jetem na wylocie) tak na szybko G210 powinien mieć (jeżeli jest sprawny) przy wysokim stanie paliwa 430Ω (garnuszek zalany) natomiast przy niskim 100Ω.
Sprawdź G210 możesz go wyjąć i wtedy: jak pływak będzie na dole wtedy ma mieć wartość 100Ω jak będzie pływak u góry to wartość ma być 430Ω.
Być może filmik który umieścił Citrin pomoże - oby (jak jeszcze go nie oglądałem).
Pozdrawiam,

Przepraszam ale po części tylko odpowiem (jetem na wylocie) tak na szybko G210 powinien mieć (jeżeli jest sprawny) przy wysokim stanie paliwa 430Ω (garnuszek zalany) natomiast przy niskim 100Ω.
Sprawdź G210 możesz go wyjąć i wtedy: jak pływak będzie na dole wtedy ma mieć wartość 100Ω jak będzie pływak u góry to wartość ma być 430Ω.
Być może filmik który umieścił Citrin pomoże - oby (jak jeszcze go nie oglądałem).
Pozdrawiam,

Witam, i bardzo dziękuję za zainteresowanie się moim problemem ze wskaźnikiem paliwa. Filmiki polecone przez Sebberis obejrzane niestety myślę, że w moim przypadku nie bedzie to uszkodzenie czujnika g210. Po pierwsze nie mruga mi kontrolka świec żarowych paliwo jest przelewane przez pompe z drugiej grodzi gdy stan jego jest mały. Po drugie nie mam błędu o uszkodzeniu tego czujnika. Na filmie jest powiedziane ze g210 odpowiada za sterowanie tylko i wyłącznie pracą pompki przelewowej paliwa do kosza i nie ma nic wspólnego ze wskaźnikiem i strzałką paliwa na zegarach
owszem pisałem o tym, że zaczęła mi mrugać kontrolka od świec żarowych ale to było przyczyna faktycznego braku paliwa w baku. I pisałem, że moj czujnik g210 ma około 560 ohm ( około ponieważ nie jestem przekonany do posiadanego miernika kupionego na rynku made in china ) jutro zmierzę dokładnie wartość tego czujnika. Lecz wątpię, żeby on był przyczyna nie działającego wskaźnika paliwa czy też rezerwy. Ja uważam ze mam problem w samych zegarach, że ktos wczesniej cos juz namieszał albo jest w niech jakieś uszkodzenie
fakt, że po teście zegarów wskazówka od stanu paliwa nie wraca w pion jak reszta tylko zostaje na końcu skali??
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-09-27, 21:49 ]
Witam ponownie, sprawdziłem czujnik g210 profesjonalnym miernikiem i ma dokładnie przy zapełnionym koszyczku paliwem 430 ohm wiec jest sprawny w 100 %. A mnie nadal wskazówka leży martwa na początki skali czyli zero ( 0 ) ma ktoś jakiś pomysł co jest przyczyną
ja obstawiam uszkodzenie zegarów lub ktoś wcześniej grzebał i zmienił wartości, a jakie są oryginalne?? tego nie wiem i co gdzie tam wpisać? zastanawia mnie fakt dlaczego vag pokazuje cały czas te 52 litry na stanie w zbiorniku i czemu jest nie zmienny dystans do przejechania 430 km. Skoro rezystancja na vagu jest zmienna od ilości wlanego paliwa do zbiornika dlaczego jest non-stop te 52 litry
czy jest cos nie tak w kodowaniu zegarów - licznika
czy vag te 52 litry odczytuje ze wskaźników - licznika? i wygląda to w ten sposób ze rezystancja z czujników pływaków jest przesyłana do zegarów- licznika od oblicza dystans do przejechania na danym paliwie i przesyła dalej informacje na vag o ilości litrów w zbiorniku
na moje rozumowanie tak to wygląda. Ale czy tak jest, może ktoś z szanownych kolegów to jakoś mi wytłumaczy, może ktoś miał już kiedyś taki przypadek??
Pozdrawiam


Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-09-27, 21:49 ]
Witam ponownie, sprawdziłem czujnik g210 profesjonalnym miernikiem i ma dokładnie przy zapełnionym koszyczku paliwem 430 ohm wiec jest sprawny w 100 %. A mnie nadal wskazówka leży martwa na początki skali czyli zero ( 0 ) ma ktoś jakiś pomysł co jest przyczyną




Pozdrawiam
SZYMI
Witaj,patrosss tzn takie samie objawy jak w moim przypadku?? Ja już wczoraj rozebrałem zegary żeby sprawdzić poprawność zamontowanej wskazówki na osi silniczka od wskaźnika paliwa, ale tam też jest wszystko poprawnie
nurtuje mnie tylko dlaczego jest cały czas wyświetlane to 52 litry w vagu i niezmienny dystans km do przejechania co jest odpowiedzialne za te przeliczenia?? Licznik? Komputer? sam już nie wiem. To trochę tak po omacku ale może kiedyś znajdę 


SZYMI
Nie miałem czasu obejrzeć filmików, ale zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie, czy powinienem w którymś momencie słyszeć pompkę przelewową jak pracuje? Drugie pytanie, mam sugestię odnośnie samego pływaka, co ją załącza, a mianowicie: na nim jest taki metalowy styk, który się przeciera rzekomo i może być przetarty w momencie rezerwy i pokazywać tak jak by jeszcze paliwo było a nie ma?
Pozdro
Pozdro
Witaj, Sebberis
Co do pompki to może być Ci trudno usłyszeć jej prace gdy masz włączony silnik ponieważ pompka przelewowa nie pracuje zbyt głośno.Jeżeli nie jesteś pewien czy masz sprawną pompkę i chcesz ja sprawdzić podaj na 26 bezpiecznik +12V(prawa noga bezpiecznika) wtedy bezpośrednio podasz zasilanie na tą pompkę i na pewno usłyszysz jej prace ja w moim przypadku tak ją sprawdziłem.Ta pompka jest załączana przez czujnik g210 w koszu pompki jeżeli ten czujnik masz sprawny i nie ma jakiejś przerwy na przewodach to pewnie działa poprawnie i gdy jest mało paliwa w zbiorniku pompuje paliwo do kosza żeby pompa wtryskowa mogła swobodnie zaciągnąć paliwo.Czujnik g210 który załącza pompkę ma dwie wartości ohm 430 gdy jest paliwo w koszu i nie jest potrzebne pompowanie paliwa do kosza przez ta pomkę i 100 ohm gdy podaje sygnał do pompki, że paliwa w koszu nie ma i ja włącza do podania paliwa w koszyk. Ten czujnik tylko ma takie zadanie nie ma nic wspólnego z odczytem paliwa na wskaźnikach czy też rezerwą paliwa od tego są inne czujniki tzw. "PÂŁYWAKI" to już u siebie rozpracowałem. Wiec możesz sprawdzić i w swojej maszynie
Pozdrawiam

Co do pompki to może być Ci trudno usłyszeć jej prace gdy masz włączony silnik ponieważ pompka przelewowa nie pracuje zbyt głośno.Jeżeli nie jesteś pewien czy masz sprawną pompkę i chcesz ja sprawdzić podaj na 26 bezpiecznik +12V(prawa noga bezpiecznika) wtedy bezpośrednio podasz zasilanie na tą pompkę i na pewno usłyszysz jej prace ja w moim przypadku tak ją sprawdziłem.Ta pompka jest załączana przez czujnik g210 w koszu pompki jeżeli ten czujnik masz sprawny i nie ma jakiejś przerwy na przewodach to pewnie działa poprawnie i gdy jest mało paliwa w zbiorniku pompuje paliwo do kosza żeby pompa wtryskowa mogła swobodnie zaciągnąć paliwo.Czujnik g210 który załącza pompkę ma dwie wartości ohm 430 gdy jest paliwo w koszu i nie jest potrzebne pompowanie paliwa do kosza przez ta pomkę i 100 ohm gdy podaje sygnał do pompki, że paliwa w koszu nie ma i ja włącza do podania paliwa w koszyk. Ten czujnik tylko ma takie zadanie nie ma nic wspólnego z odczytem paliwa na wskaźnikach czy też rezerwą paliwa od tego są inne czujniki tzw. "PÂŁYWAKI" to już u siebie rozpracowałem. Wiec możesz sprawdzić i w swojej maszynie

Pozdrawiam
SZYMI