Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[audi a6 c6 2007] zmiana gateway na 20 piniowy 4f0 907 468G

Elektryka
gregor26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
Lokalizacja: Bergen,szczecin

[audi a6 c6 2007] zmiana gateway na 20 piniowy 4f0 907 468G

Post autor: gregor26 » 04 lip 2012, 16:01

witajcie mam pytanko do was:)
chce zmienic gateway zeby mi obslugiwal radar.obecnie mam 4l0 907 468B 26 pioniowy.
ten co obsluguje radar jest 20 pinowy w zwiazku z tym wtyczka nie pasuje do nowego.
czy wystarczy kupic nowa kostek i przepiac piny w te same miejsca i zdjac ochrone???czy trza cos kombinowac.

mile widziane info:)

hejka wszystkim
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 04 lip 2012, 19:39

gregor26, Do radaru wystarczy wymiana gateway ale zeby mial numery 4L0 z początku. Po jego wymianie należy ogólnie cały distronic zaprogramować tj: zegary, silnik, abs itp. i oczywiście zdjąć ochronę komponętu z sterownika.
P.S a dokupowałeś czujniki które idą w ABS wraz z przewodami hamuclowymi pod distronic ?

gregor26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
Lokalizacja: Bergen,szczecin

Post autor: gregor26 » 04 lip 2012, 19:46

mam gateway 4l0 907 468b przefleszowany pod 3g i asystent swiatel i radar nie pujdzie bo obsluguje tylko 4 kanaly magistrali!!!!!
do radaru,asystenta swiatel,asytenta pasa i radaru trzeba 5 kanalowego domniewam z literka A
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 05 lip 2012, 08:52

gregor26, A zakładasz czujniki od ABS i przewody po distronic ?

gregor26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
Lokalizacja: Bergen,szczecin

Post autor: gregor26 » 05 lip 2012, 09:47

Distonik idzie puzniej najpierw najpierw chce zalatwic dobrego getka
I ogarnac asystenta swiatel!!!!! Do asystenta swiatel musi
Byc ten getek co pod distronic!!!!
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 16 lip 2012, 14:16

Do tego musi być inny bord i manetki pod asystenta :P

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 16 lip 2012, 19:19

Witam
Widze że sezon na rezanie w pełni <radocha>
Ten kto planuje przepięcie gatewaya z 26 pin na 20 a ma ACC i chce miec spokój z błędami ESP.
To niech od razu wymienia alternator na poliftowy i zakłada moduł na baterie Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 D HW: 8K0 915 181 D

Gatki 26 pinowe 4L0907468A i 4L0907468C mają magistrale danych CAN Extended i obsługują Highbeam Assist Line Assist,Side Assist i ACC są właśnie pięciokanałowe !!
Gregor do zobaczenia w Koszalinie , może coś razem zmęczymy :)
pozdro
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 17 lip 2012, 08:36

zgadza się taj jak mówi @słaby 5 kanałów mają, ale soft czasami nie ma w obsłudze asystentów. wtedy trzeba flasha zrobić np gt HW 4L0907468 SW 4L0910468 A

Pozatym czasami jest tak że soft obsługę ma ale hardware nie ma kanału jak w przypadku @gregor26

Awatar użytkownika
Manix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 lut 2010, 17:24
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Manix » 19 wrz 2013, 15:01

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu problemu.

Zmieniałem nawigację MMI High (Audi a6 C6 2005) na MMI 3G High. Zmiana okablowania, jednostek itd. Wymianie musi ulec również gateway z 26 pinowego na 20 pinowy 4F0 907 468 G.
Kable robiła mi firma zajmująca się nawigacjami.

Problem zaczął się w momencie zdejmowania ochrony komponentu w audi. Nawet Audi nie poradziło sobie z kodowaniem gateway. Gateway nie przyjmuje kodowania.

Używając VCDS widzę stare kodowanie na gateway, czyli jakaś komunikacja jest. Nie zapisuje natomiast żadnych zmian.

Czy można to jakoś wyjaśnić?
Czy można to jakoś naprawić?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2013, 13:29 przez Manix, łącznie zmieniany 1 raz.

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 19 wrz 2013, 16:48

czy tylko z gatka ci nie zdjęli czy z czegoś jeszcze mi nie mogą tego zrobić z licznika.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

Awatar użytkownika
Manix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 lut 2010, 17:24
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Manix » 21 wrz 2013, 22:34

Z klimatronika zdjęli.
Z innych elementów nie ponieważ gateway trzyma wszystko.

Przy podłączeniu VCDS i diagnostyce czyta wszystko zapisane w gateway. Niestety próbując zmienić kodowanie (zapisać faktyczne ustawienia) gateway odmawia współpracy. Wyrzuca błąd nic nie zapisując.

Nie wiem co może być przyczyną.

Może ktoś ma jakąś radę?

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 26 wrz 2013, 12:17

a napisz kolego w jaki sposób zmieniasz kodowanie.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

Awatar użytkownika
Manix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 lut 2010, 17:24
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Manix » 27 wrz 2013, 16:15

Może po kolei:
1. zmieniam stary gateway na nowy 20 pinowy 4F0 907 468 G z kablem przejściówka na 20 pin. robię nawet twardy reset - odpięcie akumulatora.
2. uruchamiam VCDS i wchodzę w "19-CAN Gateway"
Obrazek

3. próbuję coś zmienić w "Installation list" niestety nieskutecznie
Obrazek

4.wejście w "Long adaptation" pokazuje kodowanie 000303 bez względu, który gateway podłączę (mam już 3 sztuki 4F0 907 468 G bo mi sugerowano, że są uszkodzone)
Obrazek

5. naciśnięcie "Long Coding Helper" skutkuje taką informacją"
Obrazek

6.Po naciśnięciu "OK" pojawia się nowe okno:
Obrazek

7. i to tyle co można zrobić. Mam 3 sztuki Gateway i na każdej jest dokładnie to samo. Co ciekawsze różnią się ustawieniami urządzeń zapamiętanych starych ustawień. Natomiast wszystkie pokazują kodowanie 000303.

Identyfikacja pokazuje coś takiego:
Obrazek

skanowanie błędów pokazuje natomiast:
Obrazek

W serwisie Audi nie mogą sobie poradzić

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 30 wrz 2013, 21:14

Manix, Sorki, że odbiegam od tematu. Ty masz u siebie 547tys km przelatane? <szok>

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 01 paź 2013, 12:09

Coś jest na rzeczy i niekoniecznie uszkodzone gatki, choć vcds komunikuje się ze wszystkimi sterami przez bramę, to może zdejmij tę przejściówkę i podepnij starego gatka i zobacz czy da radę przekodować long coding lub listę sterów zaktualizować w starym gatku 26 ale z długim kodowaniem, jeśli bez problemów to zrobisz to kwestia przejściówki (zgaduję) ew. program, ale mówiłeś, że byłeś w serwisie więc oni mają na pewno aktualny. co do flasza w gatku 20 to wygląda na normalny ale kodowanie gatków na uszkodzone więc musi coś być nie tak. U Mnie w zegarach 2G/3G jest tak że identyfikacja pokazuje ilość flaszowania 10 udanych 9 i też coś jest nie tak i w serwisie nie mogą go dopasować a jest legalny więc coś też może być na rzeczy (może niemiaszki coś wymodziły z potestami?, akurat tego nie mogę się nigdzie dowiedzieć tylko przypuszczenia)
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja