[audi a6 c6 2007] zmiana gateway na 20 piniowy 4f0 907 468G
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 205
- Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
- Lokalizacja: Bergen,szczecin
[audi a6 c6 2007] zmiana gateway na 20 piniowy 4f0 907 468G
witajcie mam pytanko do was:)
chce zmienic gateway zeby mi obslugiwal radar.obecnie mam 4l0 907 468B 26 pioniowy.
ten co obsluguje radar jest 20 pinowy w zwiazku z tym wtyczka nie pasuje do nowego.
czy wystarczy kupic nowa kostek i przepiac piny w te same miejsca i zdjac ochrone???czy trza cos kombinowac.
mile widziane info:)
hejka wszystkim
chce zmienic gateway zeby mi obslugiwal radar.obecnie mam 4l0 907 468B 26 pioniowy.
ten co obsluguje radar jest 20 pinowy w zwiazku z tym wtyczka nie pasuje do nowego.
czy wystarczy kupic nowa kostek i przepiac piny w te same miejsca i zdjac ochrone???czy trza cos kombinowac.
mile widziane info:)
hejka wszystkim
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 590
- Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
- Imię: Forum Audi Iwo
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
- Kontakt:
gregor26, Do radaru wystarczy wymiana gateway ale zeby mial numery 4L0 z początku. Po jego wymianie należy ogólnie cały distronic zaprogramować tj: zegary, silnik, abs itp. i oczywiście zdjąć ochronę komponętu z sterownika.
P.S a dokupowałeś czujniki które idą w ABS wraz z przewodami hamuclowymi pod distronic ?
P.S a dokupowałeś czujniki które idą w ABS wraz z przewodami hamuclowymi pod distronic ?
Witam
Widze że sezon na rezanie w pełni
Ten kto planuje przepięcie gatewaya z 26 pin na 20 a ma ACC i chce miec spokój z błędami ESP.
To niech od razu wymienia alternator na poliftowy i zakłada moduł na baterie Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 D HW: 8K0 915 181 D
Gatki 26 pinowe 4L0907468A i 4L0907468C mają magistrale danych CAN Extended i obsługują Highbeam Assist Line Assist,Side Assist i ACC są właśnie pięciokanałowe
Gregor do zobaczenia w Koszalinie , może coś razem zmęczymy
pozdro
Widze że sezon na rezanie w pełni

Ten kto planuje przepięcie gatewaya z 26 pin na 20 a ma ACC i chce miec spokój z błędami ESP.
To niech od razu wymienia alternator na poliftowy i zakłada moduł na baterie Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 D HW: 8K0 915 181 D
Gatki 26 pinowe 4L0907468A i 4L0907468C mają magistrale danych CAN Extended i obsługują Highbeam Assist Line Assist,Side Assist i ACC są właśnie pięciokanałowe

Gregor do zobaczenia w Koszalinie , może coś razem zmęczymy

pozdro
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI
Proszę o pomoc w wyjaśnieniu problemu.
Zmieniałem nawigację MMI High (Audi a6 C6 2005) na MMI 3G High. Zmiana okablowania, jednostek itd. Wymianie musi ulec również gateway z 26 pinowego na 20 pinowy 4F0 907 468 G.
Kable robiła mi firma zajmująca się nawigacjami.
Problem zaczął się w momencie zdejmowania ochrony komponentu w audi. Nawet Audi nie poradziło sobie z kodowaniem gateway. Gateway nie przyjmuje kodowania.
Używając VCDS widzę stare kodowanie na gateway, czyli jakaś komunikacja jest. Nie zapisuje natomiast żadnych zmian.
Czy można to jakoś wyjaśnić?
Czy można to jakoś naprawić?
Pozdrawiam
Zmieniałem nawigację MMI High (Audi a6 C6 2005) na MMI 3G High. Zmiana okablowania, jednostek itd. Wymianie musi ulec również gateway z 26 pinowego na 20 pinowy 4F0 907 468 G.
Kable robiła mi firma zajmująca się nawigacjami.
Problem zaczął się w momencie zdejmowania ochrony komponentu w audi. Nawet Audi nie poradziło sobie z kodowaniem gateway. Gateway nie przyjmuje kodowania.
Używając VCDS widzę stare kodowanie na gateway, czyli jakaś komunikacja jest. Nie zapisuje natomiast żadnych zmian.
Czy można to jakoś wyjaśnić?
Czy można to jakoś naprawić?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2013, 13:29 przez Manix, łącznie zmieniany 1 raz.
Z klimatronika zdjęli.
Z innych elementów nie ponieważ gateway trzyma wszystko.
Przy podłączeniu VCDS i diagnostyce czyta wszystko zapisane w gateway. Niestety próbując zmienić kodowanie (zapisać faktyczne ustawienia) gateway odmawia współpracy. Wyrzuca błąd nic nie zapisując.
Nie wiem co może być przyczyną.
Może ktoś ma jakąś radę?
Z innych elementów nie ponieważ gateway trzyma wszystko.
Przy podłączeniu VCDS i diagnostyce czyta wszystko zapisane w gateway. Niestety próbując zmienić kodowanie (zapisać faktyczne ustawienia) gateway odmawia współpracy. Wyrzuca błąd nic nie zapisując.
Nie wiem co może być przyczyną.
Może ktoś ma jakąś radę?
Może po kolei:
1. zmieniam stary gateway na nowy 20 pinowy 4F0 907 468 G z kablem przejściówka na 20 pin. robię nawet twardy reset - odpięcie akumulatora.
2. uruchamiam VCDS i wchodzę w "19-CAN Gateway"
![Obrazek]()
3. próbuję coś zmienić w "Installation list" niestety nieskutecznie
![Obrazek]()
4.wejście w "Long adaptation" pokazuje kodowanie 000303 bez względu, który gateway podłączę (mam już 3 sztuki 4F0 907 468 G bo mi sugerowano, że są uszkodzone)
![Obrazek]()
5. naciśnięcie "Long Coding Helper" skutkuje taką informacją"
![Obrazek]()
6.Po naciśnięciu "OK" pojawia się nowe okno:
![Obrazek]()
7. i to tyle co można zrobić. Mam 3 sztuki Gateway i na każdej jest dokładnie to samo. Co ciekawsze różnią się ustawieniami urządzeń zapamiętanych starych ustawień. Natomiast wszystkie pokazują kodowanie 000303.
Identyfikacja pokazuje coś takiego:
![Obrazek]()
skanowanie błędów pokazuje natomiast:
![Obrazek]()
W serwisie Audi nie mogą sobie poradzić
1. zmieniam stary gateway na nowy 20 pinowy 4F0 907 468 G z kablem przejściówka na 20 pin. robię nawet twardy reset - odpięcie akumulatora.
2. uruchamiam VCDS i wchodzę w "19-CAN Gateway"
3. próbuję coś zmienić w "Installation list" niestety nieskutecznie
4.wejście w "Long adaptation" pokazuje kodowanie 000303 bez względu, który gateway podłączę (mam już 3 sztuki 4F0 907 468 G bo mi sugerowano, że są uszkodzone)
5. naciśnięcie "Long Coding Helper" skutkuje taką informacją"
6.Po naciśnięciu "OK" pojawia się nowe okno:
7. i to tyle co można zrobić. Mam 3 sztuki Gateway i na każdej jest dokładnie to samo. Co ciekawsze różnią się ustawieniami urządzeń zapamiętanych starych ustawień. Natomiast wszystkie pokazują kodowanie 000303.
Identyfikacja pokazuje coś takiego:
skanowanie błędów pokazuje natomiast:
W serwisie Audi nie mogą sobie poradzić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
Coś jest na rzeczy i niekoniecznie uszkodzone gatki, choć vcds komunikuje się ze wszystkimi sterami przez bramę, to może zdejmij tę przejściówkę i podepnij starego gatka i zobacz czy da radę przekodować long coding lub listę sterów zaktualizować w starym gatku 26 ale z długim kodowaniem, jeśli bez problemów to zrobisz to kwestia przejściówki (zgaduję) ew. program, ale mówiłeś, że byłeś w serwisie więc oni mają na pewno aktualny. co do flasza w gatku 20 to wygląda na normalny ale kodowanie gatków na uszkodzone więc musi coś być nie tak. U Mnie w zegarach 2G/3G jest tak że identyfikacja pokazuje ilość flaszowania 10 udanych 9 i też coś jest nie tak i w serwisie nie mogą go dopasować a jest legalny więc coś też może być na rzeczy (może niemiaszki coś wymodziły z potestami?, akurat tego nie mogę się nigdzie dowiedzieć tylko przypuszczenia)
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
