Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Problem z kontrolką hamulców... Proszę o pomoc.

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ratowniq84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 paź 2012, 22:33
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Problem z kontrolką hamulców... Proszę o pomoc.

Post autor: ratowniq84 » 26 wrz 2013, 14:51

Witam Koledzy.
Mam następujący problem:
Po włączeniu zapłonu na FISie zaczyna mrugać kontrolka hamulców - 3 razy wraz z trzykrotnym sygnałem dźwiękowym: "pip pip pip".
Nie dzieje się tak za każdym razem... W sumie to przez lato był spokój... W zimie też się tak działo, ale jak się zrobiło ciepło to problem zniknął... Teraz znowu zrobiło się troszkę chłodniej... w nocy jakieś 8-10 st C- i problem znowu powrócił... Z reguły zieje się tak, gdy auto dłużej stoi np. przez całą noc... I raczej tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika pojawia się ten komunikat i znika...
Co to może być?
Proszę o pomoc.
Dzięki.

Filmik na Youtube z tą usterką:

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 26 wrz 2013, 14:54

możne to być oznaka słabego akumulatora

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 26 wrz 2013, 14:59

ratowniq84, Poczytaj ten temat, może będzie Ci pomocny

viewtopic.php?p=623509

Nie napisałeś czy kontrolka jest czerwona czy żółta <mysli>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
ratowniq84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 paź 2012, 22:33
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ratowniq84 » 26 wrz 2013, 15:00

Akumulator sprawny jest... Pokazuje jakieś 13-14 Voltów...

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 27 wrz 2013, 16:03

Jak aku pada to na fisie po przekreceniu kluczyka wyskakuje czerwony wykrzyknik.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 27 wrz 2013, 20:13

ratowniq84 pisze:Akumulator sprawny jest... Pokazuje jakieś 13-14 Voltów...
O sprawności akumulatora nie decyduje wskazanie. Jest do tego specjalne urządzenie - tester. Napięcie możesz mieć 13-14 V bo alternator cały czas ładuje. Poza tym piszesz, że dzieje Ci się to po nocy i jak jest zimnej, dlatego sprawdź rano jak odpalasz do ilu spada wskazówka od pomiaru napięcia. A żeby wykluczyć czy to akumulator czy nie to podładuj swój przez noc prostownikiem i rano zamontuj i odpal. Albo jak masz możliwość podmień na 100% sprawny/nowy. Jak nie zapiszczy masz winowajce.

Jak nie, będziesz szukał w układzie hamulcowym.

U mnie była ta sama historia, szukałem,kombinowałem z układem hamulcowym a po zmianie aku do dziś dnia spokój z porannym trzykrotnym "pipaniem".

Awatar użytkownika
ratowniq84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 paź 2012, 22:33
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ratowniq84 » 16 paź 2013, 19:40

Akumulator sprawdzony testerem- elektryk powiedział że sprawny... Wymienił klocki i tarcze bo ponoć przez to był ten komunikat... Ale mimo to komunikat nadal sie pojawia... Czy mimo sprawdzenia może być to wina tego akumulatora?

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 16 paź 2013, 20:00

a tak z ciekawości-sprawdź stan płynu hamulcowego
u mnie były podobne objawy-dolałem z 20-30ml płynu i mam spokój
stan sie obniżył bo tylne klocki się wytarły i tyle

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 16 paź 2013, 21:57

Dolej plynu i bedzie ok, jesli nie pomoze to sprawdzic nalezy czujnik poziomu plynu hamulcowego

Awatar użytkownika
ratowniq84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 paź 2012, 22:33
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ratowniq84 » 17 paź 2013, 09:12

Klocki i tarcze wymienione... Płyn jest dolany... Jest okey... Myślicie że może to być ten czujnik poziomu płynu hamulcowego? Ale problem jest tylko jak jest zimniej.... Nie za każdym razem... I tylko po dłuższym postoju... Może rzeczywiście to ten akumulator... I mimo sprawdzenia przez elektryka byłby winowajcą usterki..? :-/

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 17 paź 2013, 12:41

Jeżeli razem z czerwonym wykrzyknikiem pali się również kontrolka zużycia okładzin(ta żółta) to może to być czujnik plynu hamulcowego,jeżeli pali się tylko czerwony wykrzyknik to raczej jest aku.Na zimno i po przestoju spada napięcie i pokazuje kontrolkę a w czasie jazdy jak go podładuje to znika.Miałem kiedyś przypadek że aku bylo trafione bo rozładowywało się szybko a jak niosłem do sklepu na gwarancję to naładowali i zmierzyli obciążeniowo i było OK a po nocy znowu rozwalony.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 17 paź 2013, 23:44

Szkoda, że na filmiku nie wrzuciłeś wskazań Voltomierza przy odpalaniu. Byłoby od razu wiadomo czy to wina akumulatora. Ogólnie "czerwony wykrzyknik" jest następstwem padającego aku, a błąd bierze się dokładnie z modułu ABS - który przez 2 pierwsze sekundy po odpaleniu wykonuje proces autodiagnozy, w którym m.in. bada napięcie na pompie ABS. Ma być ono większe od 10,5 V. Jeżeli jest niższe informuje nas o tym. Jak ? Czerwonym wykrzyknikiem. Dlatego sprawdź orientacyjnie jak odpalasz do ilu spada wskazanie na Voltomierzu.

Awatar użytkownika
ratowniq84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 paź 2012, 22:33
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ratowniq84 » 31 paź 2013, 16:00

A to już chyba wszystko jasne... Często spada do poziomu ok8-8,5 Volt.... Czyli jednak AKU... Będę musiał wymienić najwidoczniej... Dzięki wszystkim za pomoc! :-) Muszę się wziąć w końcu i go wymienić bo jak na razie to nie po drodze mam... Czasu brak... :-/ dzięki wszystkim.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl