
Inteligentne kierunkowskazy po lift
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Dziś złożyłem moduł w całość - przeszedł pomyślnie testy biurkowe i od jutra powinien zacząć testy samochodowe.
Całość wygląda tak - wymiary można porównać ze standardową skuwką długopisu
Z lewej gotowy moduł, z prawej płytka prototypowa będąca 'sercem' modułu.
(przepraszam za jakość zdjęć - robione komórką)
Sposób działania:
- krótsze <200ms (350ms trwa pojedyncze standardowe mignięcie) naciśnięcie kierunku powoduje podtrzymanie kierunku przez 3 mrugnięcia
- naciśnięcie długie kierunku nie powoduje włączenia dodatkowego podtrzymania kierunku
- krótkie naciśnięcie lewego kierunkowskazu podczas migania prawych powoduje wyłączenie prawych kierunkowskazów i włączenie podtrzymanie lewego kierunku (wiem - brzmi jak masło maślane :P). Adekwatne zachowanie dla prawego kierunku
Ograniczania:
Jeżeli mamy włączony kierunkowskaz na 'stałe' to po jego wyłączeniu należy odczekać ok 1s jeżeli chcemy skorzystać z funkcji podtrzymania kierunku. Jest to ograniczenie, które wymagane jest z uwagi na uproszczenie konstrukcji i minimalizacje zmian w oryginalnej wiązce. Czas ten mogę skrócić maks do 800ms.
Podłączenie polega na dolutowaniu 5 przewodów do oryginalnej instalacji. Z uwagi na dostępność wszystkich niezbędnych sygnałów założyłem że najlepiej będzie umieścić moduł gdzieś za schowkiem pasażera, natomiast podłączenie wykonać w okolicy włącznika świateł awaryjnych.
Dam znać za jakiś czas czy moduł się sprawdza
Całość wygląda tak - wymiary można porównać ze standardową skuwką długopisu

Z lewej gotowy moduł, z prawej płytka prototypowa będąca 'sercem' modułu.
(przepraszam za jakość zdjęć - robione komórką)
Sposób działania:
- krótsze <200ms (350ms trwa pojedyncze standardowe mignięcie) naciśnięcie kierunku powoduje podtrzymanie kierunku przez 3 mrugnięcia
- naciśnięcie długie kierunku nie powoduje włączenia dodatkowego podtrzymania kierunku
- krótkie naciśnięcie lewego kierunkowskazu podczas migania prawych powoduje wyłączenie prawych kierunkowskazów i włączenie podtrzymanie lewego kierunku (wiem - brzmi jak masło maślane :P). Adekwatne zachowanie dla prawego kierunku
Ograniczania:
Jeżeli mamy włączony kierunkowskaz na 'stałe' to po jego wyłączeniu należy odczekać ok 1s jeżeli chcemy skorzystać z funkcji podtrzymania kierunku. Jest to ograniczenie, które wymagane jest z uwagi na uproszczenie konstrukcji i minimalizacje zmian w oryginalnej wiązce. Czas ten mogę skrócić maks do 800ms.
Podłączenie polega na dolutowaniu 5 przewodów do oryginalnej instalacji. Z uwagi na dostępność wszystkich niezbędnych sygnałów założyłem że najlepiej będzie umieścić moduł gdzieś za schowkiem pasażera, natomiast podłączenie wykonać w okolicy włącznika świateł awaryjnych.
Dam znać za jakiś czas czy moduł się sprawdza

- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Bjutiful, śwager.
Czekam na gotowy moduł lub zestaw DIY (do polutowania)
Wiem, że nie będzie to wyglądało PRO, ale ja np. wolałbym zrezygnować z tworzywowego pudełeczka, wsadzić w koszulkę termokurczliwą i zmieścić to bezpośrednio za przełącznikiem awaryjnych, albo nawet spróbować wepchnąć to do przełącznika.
Czekam na gotowy moduł lub zestaw DIY (do polutowania)

Wiem, że nie będzie to wyglądało PRO, ale ja np. wolałbym zrezygnować z tworzywowego pudełeczka, wsadzić w koszulkę termokurczliwą i zmieścić to bezpośrednio za przełącznikiem awaryjnych, albo nawet spróbować wepchnąć to do przełącznika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
- Imię: Włodzimierz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
mwx pisze:Wiem, że nie będzie to wyglądało PRO, ale ja np. wolałbym zrezygnować z tworzywowego pudełeczka, wsadzić w koszulkę termokurczliwą i zmieścić to bezpośrednio za przełącznikiem awaryjnych, albo nawet spróbować wepchnąć to do przełącznika.
Ja też korzystam z podobnego rozwiązania w termokurczce (ale moduł został zaadoptowany przekaźnikami pod przerywacz z auta z multitimerem), a wolał bym prostszy np jw.
kot919 pisze:Dziś złożyłem moduł w całość - przeszedł pomyślnie testy biurkowe i od jutra powinien zacząć testy samochodowe.
Podłączenie polega na dolutowaniu 5 przewodów do oryginalnej instalacji. Z uwagi na dostępność wszystkich niezbędnych sygnałów założyłem że najlepiej będzie umieścić moduł gdzieś za schowkiem pasażera, natomiast podłączenie wykonać w okolicy włącznika świateł awaryjnych.
Dam znać za jakiś czas czy moduł się sprawdza
Ile miał by kosztować bez obudowy lub z

Moduł nie posiada żadnej regulacji?
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Po pierwszym dniu testów okazało się że moduł bardzo dobrze reaguje na 'podtrzymywanie' kierunkowskazów
. Niestety nie bardzo sobie radzi z przełączaniem z Lewej na Prawą i w drugą stronę (działa nie za każdym razem). W pn wyląduje znowu na stole i pomyślę w czym może być problem - podejrzewam oprogramowanie mikrokontolera, bądź zbyt dużą pojemność kondensatorów na wejściu uC.
Co do samego układu. Obudowa w całości powinna się zmieścić za przełącznikiem awaryjnych - a już na pewno za przełącznikami ESP, PDC, Rolety itp.
Umieszczenie układu w samym przerywaczu - hmmm - myślałem aby wykonać układ P&P z minimalną ingerencją w ori układ. Do mojego układu wykorzystałem dwa tranzystory Dalrlingtona, które troszkę się grzeją - nie ustaliłem jeszcze do jakiej Temp, więc na razie założyłem że układ przyczepię do stelaży deski rozdzielczej która będzie działała jak radiator. Może się jednak okazać że będzie to zbędne rozwiązanie
Ile układ będzie kosztował - kwestia ile czasu zajmie mi jego złożenie i przetestowanie (pojedynczego egzemplarza) oraz samej elektroniki. Obudowa to koszt 3zł :P. Szacuję że nie przekroczy 50zł, ale z uwagi na fazę testową może się okazać że będę musiał go nieco przekonstruować. Ostateczna cena wyjdzie na końcu testów
Będę raportował jak idą prace nad układem

Co do samego układu. Obudowa w całości powinna się zmieścić za przełącznikiem awaryjnych - a już na pewno za przełącznikami ESP, PDC, Rolety itp.
Umieszczenie układu w samym przerywaczu - hmmm - myślałem aby wykonać układ P&P z minimalną ingerencją w ori układ. Do mojego układu wykorzystałem dwa tranzystory Dalrlingtona, które troszkę się grzeją - nie ustaliłem jeszcze do jakiej Temp, więc na razie założyłem że układ przyczepię do stelaży deski rozdzielczej która będzie działała jak radiator. Może się jednak okazać że będzie to zbędne rozwiązanie

Ile układ będzie kosztował - kwestia ile czasu zajmie mi jego złożenie i przetestowanie (pojedynczego egzemplarza) oraz samej elektroniki. Obudowa to koszt 3zł :P. Szacuję że nie przekroczy 50zł, ale z uwagi na fazę testową może się okazać że będę musiał go nieco przekonstruować. Ostateczna cena wyjdzie na końcu testów

Będę raportował jak idą prace nad układem

- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: