Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Inteligentne kierunkowskazy po lift

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 13 wrz 2013, 08:17

RaDeK868, Będę zobowiązany. Jak ogarniesz temat podeślij przypomnienie na PW. Co do terminów to nie popędzam, nie pali się :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 20 wrz 2013, 13:06

Dziś złożyłem moduł w całość - przeszedł pomyślnie testy biurkowe i od jutra powinien zacząć testy samochodowe.

Całość wygląda tak - wymiary można porównać ze standardową skuwką długopisu :)
Obrazek
Obrazek
Z lewej gotowy moduł, z prawej płytka prototypowa będąca 'sercem' modułu.
(przepraszam za jakość zdjęć - robione komórką)


Sposób działania:
- krótsze <200ms (350ms trwa pojedyncze standardowe mignięcie) naciśnięcie kierunku powoduje podtrzymanie kierunku przez 3 mrugnięcia
- naciśnięcie długie kierunku nie powoduje włączenia dodatkowego podtrzymania kierunku
- krótkie naciśnięcie lewego kierunkowskazu podczas migania prawych powoduje wyłączenie prawych kierunkowskazów i włączenie podtrzymanie lewego kierunku (wiem - brzmi jak masło maślane :P). Adekwatne zachowanie dla prawego kierunku

Ograniczania:
Jeżeli mamy włączony kierunkowskaz na 'stałe' to po jego wyłączeniu należy odczekać ok 1s jeżeli chcemy skorzystać z funkcji podtrzymania kierunku. Jest to ograniczenie, które wymagane jest z uwagi na uproszczenie konstrukcji i minimalizacje zmian w oryginalnej wiązce. Czas ten mogę skrócić maks do 800ms.

Podłączenie polega na dolutowaniu 5 przewodów do oryginalnej instalacji. Z uwagi na dostępność wszystkich niezbędnych sygnałów założyłem że najlepiej będzie umieścić moduł gdzieś za schowkiem pasażera, natomiast podłączenie wykonać w okolicy włącznika świateł awaryjnych.

Dam znać za jakiś czas czy moduł się sprawdza <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 20 wrz 2013, 13:41

Bjutiful, śwager.

Czekam na gotowy moduł lub zestaw DIY (do polutowania) <rotfl>

Wiem, że nie będzie to wyglądało PRO, ale ja np. wolałbym zrezygnować z tworzywowego pudełeczka, wsadzić w koszulkę termokurczliwą i zmieścić to bezpośrednio za przełącznikiem awaryjnych, albo nawet spróbować wepchnąć to do przełącznika.

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 20 wrz 2013, 16:56

mwx pisze:Wiem, że nie będzie to wyglądało PRO, ale ja np. wolałbym zrezygnować z tworzywowego pudełeczka, wsadzić w koszulkę termokurczliwą i zmieścić to bezpośrednio za przełącznikiem awaryjnych, albo nawet spróbować wepchnąć to do przełącznika.


Ja też korzystam z podobnego rozwiązania w termokurczce (ale moduł został zaadoptowany przekaźnikami pod przerywacz z auta z multitimerem), a wolał bym prostszy np jw.

kot919 pisze:Dziś złożyłem moduł w całość - przeszedł pomyślnie testy biurkowe i od jutra powinien zacząć testy samochodowe.
Podłączenie polega na dolutowaniu 5 przewodów do oryginalnej instalacji. Z uwagi na dostępność wszystkich niezbędnych sygnałów założyłem że najlepiej będzie umieścić moduł gdzieś za schowkiem pasażera, natomiast podłączenie wykonać w okolicy włącznika świateł awaryjnych.

Dam znać za jakiś czas czy moduł się sprawdza <okok>


Ile miał by kosztować bez obudowy lub z ??
Moduł nie posiada żadnej regulacji?
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 21 wrz 2013, 16:42

Po pierwszym dniu testów okazało się że moduł bardzo dobrze reaguje na 'podtrzymywanie' kierunkowskazów :-). Niestety nie bardzo sobie radzi z przełączaniem z Lewej na Prawą i w drugą stronę (działa nie za każdym razem). W pn wyląduje znowu na stole i pomyślę w czym może być problem - podejrzewam oprogramowanie mikrokontolera, bądź zbyt dużą pojemność kondensatorów na wejściu uC.

Co do samego układu. Obudowa w całości powinna się zmieścić za przełącznikiem awaryjnych - a już na pewno za przełącznikami ESP, PDC, Rolety itp.
Umieszczenie układu w samym przerywaczu - hmmm - myślałem aby wykonać układ P&P z minimalną ingerencją w ori układ. Do mojego układu wykorzystałem dwa tranzystory Dalrlingtona, które troszkę się grzeją - nie ustaliłem jeszcze do jakiej Temp, więc na razie założyłem że układ przyczepię do stelaży deski rozdzielczej która będzie działała jak radiator. Może się jednak okazać że będzie to zbędne rozwiązanie :-)

Ile układ będzie kosztował - kwestia ile czasu zajmie mi jego złożenie i przetestowanie (pojedynczego egzemplarza) oraz samej elektroniki. Obudowa to koszt 3zł :P. Szacuję że nie przekroczy 50zł, ale z uwagi na fazę testową może się okazać że będę musiał go nieco przekonstruować. Ostateczna cena wyjdzie na końcu testów <okok>

Będę raportował jak idą prace nad układem :-)

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 21 wrz 2013, 17:54

Piotrek, czekam na wyniki i staję się potencjalnym klientem na ten gadżecik <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

gacek197
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 23 kwie 2012, 18:41
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: gacek197 » 22 wrz 2013, 18:56

Ja także bym przytulił taki bajerek <okok>

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 23 wrz 2013, 08:55

Bardzo mnie cieszy, że prowadzicie prace nad "niezawodnym" systemem. :) Chyba należy się wstrzymać z kupnem chińszczyzny..

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 25 wrz 2013, 00:41

Dziś udało mi się ponownie zainstalować moduł w samochodzie. Oto jak on działa:



Planuję pojeździć tak około 1-2tyg. Jeżeli wszystko będzie w porządku to 'wyprodukuję' kilka sztuk :-)

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 25 wrz 2013, 09:00

kot919, Elegancko się zapowiada :) Mam nadzieję że dla założyciela tematu coś się ostanie z tych kilku sztuk :)

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 25 wrz 2013, 09:52

Powstaje jakaś lista chętnych?
Jak by co to ja się piszę.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 25 wrz 2013, 15:04

Ja też, ja też <lol> biorę w rozsądnej cenie.
Ile razy przejadę się furą z tym wypasem, strasznie brakuje mi go w swojej.

Przyda się jeszcze jakiś mądry moduł CLH z czujnikiem światła, bo na dokończenie swojego wciąż nie mam czasu <zalamka>

gacek197
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 23 kwie 2012, 18:41
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: gacek197 » 25 wrz 2013, 21:37

Fajnie się ta modyfikacja sprawuje :)
Jeśli moduł przejdzie testy pomyślnie, to się pisze na zakup.
Pozdrawiam

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 26 wrz 2013, 06:31

Również piszę się na zakup <okok>

Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 23 cze 2012, 17:27
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka

Post autor: aadasiek » 28 wrz 2013, 19:34

a mógłbyś dołożyć jeszcze oświetlenie CLH | DRL, doświetlanie zakrętów i odprowadzanie home living

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja