Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

ile koni i momentu na c5 Q ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
robicz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 cze 2013, 12:26
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: robicz » 11 wrz 2013, 00:52

Pancerne 1.8T ? Wolne żarty...

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 11 wrz 2013, 09:09

robicz, nie osmieszaj sie, podaj jakie przyziemne silniki audi mozna tak zmodzic jak 1.8t i 1.9tdi a nie piszesz komentarz ktory nic nie wnosi. wolne zarty to silnik 2.4 ktory na dziendobry mowi zeby nic z nim nie robic bo sie wysra.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 11 wrz 2013, 18:42

robicz pisze:Pancerne 1.8T ? Wolne żarty...
Kolego - sprawdzimy kto z kogo żartuje ?? Jak wiadomo - częściowo zakuty - AEB bez żadnego remontu (turbo wymienione przy 280-290 kkm) sprzedałem z przebiegiem 340000 km i nadal jeździ. Jeżeli wszystko wymieniane na czas (oleje filtry itp) to odwdzięcza się sporą bezawaryjnością. A jeżeli zimnemu dajesz w palnik, czy nie dasz turbinie wystygnąć przed zgaszeniem, oliwę zmieniasz od jeśli Ci się przypomni - to na silnik winy nie zawalaj...

robicz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 cze 2013, 12:26
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: robicz » 13 wrz 2013, 09:25

Wolnossącej V-ki nie kupuje się do modzenia ;)

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 13 wrz 2013, 12:45

robicz pisze:Nie ma się czego bać. V-ka to coś więcej niż tylko osiągi.. Ja jadąc tunelami czy na parkingach podziemnych zawsze opuszczam szybę i wkręcam go na obroty dźwięk bezcenny ! :)
V-ka to cos wiecej niz osiagi? :D idz jezdzij ta Swoja V-ka po parkingach podziemnych z opuszczona szyba :D <rotfl> <rotfl> <rotfl>
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
krejzy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 lip 2013, 21:56
Lokalizacja: Płock

Post autor: krejzy » 13 wrz 2013, 14:03

Panowie
Czytam tak jak się spieracie odnośnie kwadratury koła i chyba ktoś pomylił się w precyzyjności dotączej warunków pracy tych pancernych 1,8T i 1,9TDI. W serii tak zgodzę się, że ich bezawaryjność jest bardzo wysoka, ale bez przesady. Kolega wspomniał, że chce zrobić mody tak aby zejść poniżej 7s albo być blisko i tu zaczyna się inna historia. Widziałem i ganiałem się z samochodami 1,8T ( powyżej 200KM) i 1,9TDI (powyżej 220KM) ale nie autem z opisu. Jednym złoiłem dupsko inne mnie objechały i wszystko było git dopóki nie wpłynął na nie czynnik czasowy. ÂŁojenie ich na dłuższą metę skraca drastycznie ich żywotność. Nigdy nie będą tak żywotne jak silniki wolnossące typu V, lub jak R32 w golfie czy R36 w passacie, lub kosiarki hondy. Generalnie uważam, że w dłubaniu uturbionych silników działa zasada "im więcej tym mniej" czyli im więcej koni i momentu bez wzmacniania bebechów tym mniej kilometrów się przejedzie. To oczywiście moje zdanie aczkolwiek sprawdzone na drodze.
Chcesz bezawaryjności kup wolnossaka bez zbędnej elektroniki i dopałek.

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 13 wrz 2013, 16:49

krejzy,
TT 1.8 T Quattro Sport 1781 cm³ 240 KM (176 kW) przy 5700 obr/min 320 Nm przy 2300 obr/min
TT 3.2 VR6 Quattro 3189 cm³ 250KM (184 kW) przy 6300 obr/min 320 Nm przy 2500 obr/min

-cytat z wiki, oba silniki montowane seryjnie i porównaj ich charakterystykę.
Teraz rozumiesz dlaczego 1.8t króluje w świecie tuningu i nie tylko;).

Po za tym z każdej v'ki po jakimś czasie konie pouciekają a w przypadku R4 1.8t to bardzo rzadko spotykane zjawisko ;) w wyniku tej przewagi mój wozik pomimo nalotu 300k + km i napędu Q objeżdża wszystkie v'ki 2.4 i 2.8 łącznie z dieslami 1.9 i 2.5 i 2.5 180km po za 2.7 i 4.2 bo z 3.0 nie miałem okazji sie sprawdzić ;)

Coś w tym wszystkim jest ;)


Ps jak sie rozleci to za 2tysiaki założę drugi :p
AEB + Q + 280 NM - Milutko ;)

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 14 wrz 2013, 09:45

krejzy, wszsytko zalezy od tego jakie sa podzespoly i jak wszystko jest wystrojone, co do wolnossakow to nie powiedzialbym ze sa mneij awaryjne, chyba ze masz na mysli malo wysilone jednostki ale to samo sie tyczy aut doladowanych przyklad: 1.9tdi 90 km jak to mowia po 500k dopiero sie dociera...honda 1.6 b16a2 160 koni wolnossak 3/4 takie jednostki nie trzymaja mocy i kopca jak szalone wiem bo sam mialem 3 hondy z silnikami wolnossacymi...mazda rx8 poj 1.3 moc srednio 230 koni ( a gdy wejdziesz na allegro pelno aukcji z wysypanymi silnikami),a co do palowania to kazdy silnik sie zajedzie jak kierowca bedzie glupek :) .tak jak napisalmario6, zadkoscia jest aby jakikolwiek silnik wolnossacy trzymal moc. Reansumujac: jesli kolega chce miec w budzie c5 7 sec do 100km/h to albo wolnossak 4.2 ktory zrobi taki czas ale koszty utrzymania takiego silnika(nie mowiac tu tylko o paliwie) beda znacznie wyzsze niz srednio pomodzone 1.8t lub 1.9tdi ktore tez ogarna taki czas przyspieszenia.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
krejzy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 lip 2013, 21:56
Lokalizacja: Płock

Post autor: krejzy » 14 wrz 2013, 10:32

MrcZk pisze:honda 1.6 b16a2 160 koni wolnossak 3/4 takie jednostki nie trzymaja mocy i kopca jak szalone wiem bo sam mialem 3 hondy z silnikami wolnossacymi
<szok>
Skoro kopciły ci te jednostki to ubolewam nad stanem auta a raczej silnika jakie miałeś i oznacza to ni mniej ni więcej, że albo kupiłeś zarżnięte albo sam je dobiłeś, no chyba, że jak kolega powyżej znalazłeś tą informację na Wikipedii. Wiem bo dalej mam w posiadaniu Hondę, od kilku lat, z mocą powyżej 220 KM.
Dobra koniec OT bo zaśmiecam koledze temat.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 14 wrz 2013, 12:16

krejzy, nie kopcily, ale 3/4 tych jednostek kopci i jest to zwiazane z tym ze silniki hond z tamtych lat sa mocno wyzylowane, i malo kto jezdzi z glowa i dba o te jednostki. Porownanie mialo na miejscu odpowiedz na to ze wolnossaki sa bardziej zywotne, a wszystko zalezy od jednostki bo nie ma reguly.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 14 wrz 2013, 15:21

MrcZk pisze:mazda rx8 poj 1.3 moc srednio 230 koni ( a gdy wejdziesz na allegro pelno aukcji z wysypanymi silnikami)
ten silnik to zupełnie inna bajka, jest to silnik vankla z wirującym tłokiem i fakt, że nie wytrzymuje długo, ale do tego porównania nie pasuje. co do hondy to jeździłem kilka lat civic coupe z silnikiem 1,5 100 kucy i nie musiałem przy nim nic robić, nie kopcił nie brał oleju i gdyby nie wypadek pewnie pojeździł bym dłużej

CoLo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 sty 2013, 14:22
Lokalizacja: Warszawa / WJ

Post autor: CoLo82 » 01 paź 2013, 02:42

MrcZk pisze:krejzy, wszsytko zalezy od tego jakie sa podzespoly i jak wszystko jest wystrojone, co do wolnossakow to nie powiedzialbym ze sa mneij awaryjne, chyba ze masz na mysli malo wysilone jednostki ale to samo sie tyczy aut doladowanych przyklad: 1.9tdi 90 km jak to mowia po 500k dopiero sie dociera...honda 1.6 b16a2 160 koni wolnossak 3/4 takie jednostki nie trzymaja mocy i kopca jak szalone wiem bo sam mialem 3 hondy z silnikami wolnossacymi...mazda rx8 poj 1.3 moc srednio 230 koni ( a gdy wejdziesz na allegro pelno aukcji z wysypanymi silnikami),a co do palowania to kazdy silnik sie zajedzie jak kierowca bedzie glupek :) .tak jak napisalmario6, zadkoscia jest aby jakikolwiek silnik wolnossacy trzymal moc. Reansumujac: jesli kolega chce miec w budzie c5 7 sec do 100km/h to albo wolnossak 4.2 ktory zrobi taki czas ale koszty utrzymania takiego silnika(nie mowiac tu tylko o paliwie) beda znacznie wyzsze niz srednio pomodzone 1.8t lub 1.9tdi ktore tez ogarna taki czas przyspieszenia.

modziles kiedys 1.8t ze tak mowisz ? ;)
4.2 z 1.8 to "fajne porownanie :) bardzo duzo zalezy od goscia czego oczekuje ;) 4.2 jedzie gora a 1.8t gora (przy zmianie turbo ;) )
Zgadzam sie z tym, jesli kierowca glupek to wsio zajedzie ;)

1.9tdi do 1.8t porownujesz ? eee tzn te 1.9 ile ma mocy , 200ps zeby dorownac 1.8t po sofcie ? ;)

Pozatym rzeba wziac pod uwage jedno przy modzeniach, i to bardzo powaznie....
czy te 7sek czy mnie to faktycznie max co sie chce osiagnac czy tylko przystanek ?!
to jest BARDZO WAZNE pytanie jesli chodzi o modzenie...
Jest A6 C5 2.8Q ;)
Bylo A4 B5 1.8TQ ~400ps :)

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 01 paź 2013, 19:50

CoLo82 pisze:1.9tdi do 1.8t porownujesz ? eee tzn te 1.9 ile ma mocy , 200ps zeby dorownac 1.8t po sofcie ?
Ja porównuje :P Nawet śmiem powiedzieć że mocniejsza benzyna np 220-230 koni nie ma szans z mocnym dieslem 200-210 KM. Niuton poprostu niszczy benzynę... sam zobacz ile u mnie wyszło (podpis).
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 01 paź 2013, 20:07

Nie ma szans ale w wyscigu na piątce od 80 do 120 km/h na kresce jest zupełnie odwrotnie.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 01 paź 2013, 23:00

CoLo82, cytujesz mnie a nie czytasz : "Reansumujac: jesli kolega chce miec w budzie c5 7 sec do 100km/h to albo wolnossak 4.2 ktory zrobi taki czas ale koszty utrzymania takiego silnika(nie mowiac tu tylko o paliwie) beda znacznie wyzsze niz srednio pomodzone 1.8t lub 1.9tdi ktore tez ogarna taki czas przyspieszenia."
natomiast jesli chodzi o 1.8t to wiem ze turbo + wtryski + wydech i icek i zestrojenie tego wystarczy aby pyklo 100km/h przy 7 sec.

widze ze coraz czesciej ludzie nie czytaja wczesniejszych postow w temacie i bezsensownie atakuja innych wypowiedziami ktore nic nei wnosza do tematu.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja