Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

ile koni i momentu na c5 Q ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
marioooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: gdynia

ile koni i momentu na c5 Q ?

Post autor: marioooo » 10 sie 2013, 09:34

Witam.
Mam pytanie jaka mniej więcej jest potrzebna moc ( ile koni i momentu) w c5 quattro ( z jednostką wysokoprężną) o wadze ok 1600kg aby osiągnąć czas ok 7s do 100?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez marioooo, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 10 sie 2013, 09:56

marioooo, minimum 200PS i 400Nm.

marioooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: gdynia

Post autor: marioooo » 10 sie 2013, 13:58

kurcze 200 to chyba mało bo tutaj będziemy mieć wagę ok 1600kg w quattro , a dla przy kładu a4 b5 co prawda w benzynie przy wadze 1380 kg przy 190 ps deklaruje 7.3 czy coś takiego... Kurcze nie wiem jaki wpływ będzie miał newton bo w tdi jest on sporo wyższy...
200 ps to nie byłby problem z 1.9 wydusić, ale to chyba będzie kurcze mało...

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 10 sie 2013, 17:08

marioooo, A dlaczego chcesz akurat się zbliżyć do 7sek? :) <mysli> . A co do momentu to własnie do 100 on odgrywa największą rolę. Konie są potrzebne później w wyższych prędkościach.

marioooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: gdynia

Post autor: marioooo » 10 sie 2013, 17:46

Dlaczego hmm.. bo chciałbym aby moje przyszłe auto było ciut mocniejsze od mojego obecnego, a już teraz mam około 8 s lub poniżej :) A że napaliłem się na quattro, b5 średnio opłaca się kupować, w nowszych modelach jak dla mnie bublowate silniki jak dla mnie więc pozostaje kupno a6 2.5 tdi i ogarnięcie mechaniki :) Jak dla mnie na chwilę obecną idealna opcja z tą a6 i rezaniem... ;-)

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 10 sie 2013, 21:02

Kup sobie 4.2 benzyna masz quattro i sprawa 7 sek do setki załatwiona... Ewentualnie 2.7 biturbo a nie ulepszanie 2.5 TDI który sam z siebie się psuję pod seryjną mocą....

marioooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: gdynia

Post autor: marioooo » 10 sie 2013, 22:35

Tak myślałem o 2.7 bT , ale na benzynie nie stać mnie jeździć.. natomiast lpg nie wiem średnio mi się uśmiecha, to rozwiązanie ma po prostu parę minusów...

Jeżeli chodzi o ulepszanie 2.5 tdi to wcale nie zamierzam go ulepszać.. Po prostu za ok 15 tyś idzie kupić autko z bardzo bogatym wyposażeniem...

Nie wiem na czym ten fenomen polega ale wśród 2.5 tdi konfiguracja wyposażeń i dodatków jest rewelacyjna. Z tego co zauważyłem to o wiele szybciej znajdzie się idealne konfiguracyjnie auto niż 2.7bT... 4.2 z kolei to już ciut za wysoki próg nawet w lpg jeśli chodzi o spalanie...

Ja skłaniałbym się właśnie aby kupić takie 2.5tdi na wypasie i myślę że dokładając te 10 tys idzie wyrzeźbić naprawdę fajne auto. Czyli w kwocie ok 25 tyś mamy autko z 2001 - 2002 na fulu z 1.9 tdi quattro na pokładzie... Za te pieniądze nic lepszego chyba się nie dostanie...

Co do wyciskania mocy to już się dowiedziałem że 200 i ciut wyżej idzie śmiało wyciągnąć z 1.9 zakładając że dół będzie od pd a góra np od ahf... W tej konfiguracji otrzymujemy pancerny silnik... Dla tego założyłem ten temat aby się dowiedzieć jakiej konkretnej mocy w tdi potrzebuje c5 aby przyjemnie latać :)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 10 sie 2013, 22:43

marioooo pisze:Tak myślałem o 2.7 bT , ale na benzynie nie stać mnie jeździć.. natomiast lpg nie wiem średnio mi się uśmiecha, to rozwiązanie ma po prostu parę minusów...
Nie staram się zbytnio wnikać w temat, ale to stwierdzenie prosi się o małe OT - mianowicie jakież to minusy przyćmiewają rozważenie LPG i dodatkowo były by większe niż loteryjność 2.5TDi ??
Chyba nie butla w miejscu zapasówki, czy sprawność instalacji - bo ta zrobiona z głową przez ogarniętego gazownika po prostu jest niezauważalna w użytkowaniu <mysli>

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 10 sie 2013, 22:48

marioooo pisze:4.2 z kolei to już ciut za wysoki próg nawet w lpg jeśli chodzi o spalanie...
Myślisz że taniej Cię wyjdzie spalanie w 2.5 <okok> Spalanie będziesz miał ok 12L przy dobrej nodze i koszt paliwa ok 65zł 100km a jak 4.2 spali Ci ok 20lpg wyjdzie Cie ok 45zł i gdzie tu oszczędności?? nie rozumiem ludzi którzy chcą mieć bardzo oszczędnego diesla a żeby chodził jak rakieta <figielek> ja bym wybrał na Twoim miejscu 4.2 i masz piękny dźwięk i trochę więcej pod nogą niż 2.5 ;) ale to tylko moje rady.

marioooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: gdynia

Post autor: marioooo » 11 sie 2013, 00:09

He he koledzy nie zrozumieliśmy się :) ja chcę nie 2.5 tylko z 1.9 tdi wycisnąć tyle ile potrzeba a nie z 2.5 tdi :)

Co do minusów lpg hmm nie nie chodzi w sumie tylko o lpg no ale o zasięg auta.. Przyzwyczaiłem się po prostu do dużego zasięgu... Inaczej, jako jedyną benzynę którą bym brał pod uwagę i na jaką mnie stać to 2.7bT z uwagi na zbliżoną charakterystykę pracy do jednostki wysokoprężnej.
W pewnym momencie byłem już zdecydowany na bT plus lpg... Jednak po ochłonięciu i przeanalizowaniu trochę się boję tej jednostki.. Nie chodzi mi tutaj o koszty utrzymania tylko o to że z tym silnikiem jest ciasno pod maską i w razie ,,w,, samemu ciężko co cokolwiek zrobić bo z uwagi na rozmiary silnika pod maską trzeba wyciągać silnik...

Co innego tdi, przy odrobinie wiedzy i zdolności manualnych wiele rzeczy idzie samemu zrobić... Nie chodzi tutaj o oszczędności na mechanikach ale o pewnego rodzaju niezależność od mechanika... Ja dużo jeżdżę, w tdi zadbanym w sumie nie ma się co psuć a jeżeli odpukać coś by się stało to jest szansa na usunięcie samemu usterki... Co innego w 2.7bT , kurcze tak sobie pomyślałem a niech mi pęknie jakiś wężyk podciśnieniowy jakiś albo jakaś inna pierdoła do której się nie dostane bez wyciągania silnika... a do tego lpg które jest dodatkową instalacją po prostu masakra z możliwościami usterki i w ten sposób marzenia o bT pozostały marzeniami... :(

No i jeszcze raz napiszę ja chcę kupić a6 z 2.5 bo jest tani ale docelowo ten silnik 2.5 v6 tdi ląduje na szrocie a zamiast tego znalazłby się tam 1.9 na klasycznej pompie wtryskowej ahf z dołem od pd-ka...

Tylko nie wiem ile trzeba by mieć tych koników i newtonów aby taka ciężka a6 w Q przyjemnie latała... A to jest dla mnie ważna informacja bo nie wiem jakie graty pod jaki setup zbierać no i czy ta niezbędna moc nie okaże się zbyt duża do bezawaryjnej jazdy dla 1.9 tdi... Z tego co wiem to te 200ps bez problemu idzie zrobić i będzie trzymać... Więcej też idzie.. Tylko nie wiem ile te więcej potrzeba...

Co do ekonomiki to jakbym miał mieć 2.5 tdi to tutaj kolega Hubert no ma racje 4.2 w lpg o wiele lepsze wyjście, natomiast modzone 1.9 to inna bajka... Owszem przy zabawie też potrafi swoje w ciągnąć , ale przy normalnej jeździe pali normalnie bo tam jest r4 a nie v6 które cały czas pracują bez względu na tryb jazdy...

robicz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 cze 2013, 12:26
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: robicz » 11 sie 2013, 09:20

Tylko weź pod uwagę jeszcze trwałość "modzonego" TDI..

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 11 sie 2013, 10:07

marioooo pisze:No i jeszcze raz napiszę ja chcę kupić a6 z 2.5 bo jest tani ale docelowo ten silnik 2.5 v6 tdi ląduje na szrocie a zamiast tego znalazłby się tam 1.9 na klasycznej pompie wtryskowej ahf z dołem od pd-ka...
A no to inna bajka <okok>
no właśnie tylko ciekawe jak będzie wytrzymały też silnik po dobrych modach <okok>
marioooo pisze:natomiast modzone 1.9 to inna bajka... Owszem przy zabawie też potrafi swoje w ciągnąć , ale przy normalnej jeździe pali normalnie bo tam jest r4 a nie v6 które cały czas pracują bez względu na tryb jazdy...
No to też się teraz mogę zgodzić ;) co do mocy myślę, że tak jak wyżej ok 200ps powinno robić dobrą robotę i z 400nm <figielek>

marioooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: gdynia

Post autor: marioooo » 11 sie 2013, 13:36

Co do wytrzymałości to powiem szczerze nie wiem.... Robert z tune up stwierdził że 1.9 z dołem od pd i górą głowicą od klasycznego vp jest podobno pancerną konfiguracją i te 200 ps to spokojnie ogarnia a nawet więcej podobno...

Tylko właśnie nie wiem czy 200ps z uwagi na masę nie będzie mało... Chciałbym się teraz przesiąść na coś ciut szybszego niż moje wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia...
Pamiętam jak miałem w moim etap 144ps i 333nm w mojej a4 ośce która waży 1280 kg to jechałem o wiele lepiej niż a6 2.5v6 Q które waży 1700kg... więc by wynikało z tego że Q i 420 kg różnicy zabrało 40 PS...
Teraz mam 160 ps, jak spojrzałem w auto centrum to a4 b5 w Q waży 1380 kg a a6 c5 w Q z potencjalnym 1.9 będzie ważyć ok 1600kg, więc potrzebowałbym do tyle ps aby zrównywać Q i te ok 300kg masy więcej....

Ja obecnie mam ok tych 8s lub nawet ciut mniej... Więc kurcze nie wiem czy te 200ps nie będzie za mało jak na a6 c5... Z tego patrzyłem to dopiero bi turbo 250 ps ma 7.1 s, więc kurcze no masa robi swoje...
Nie wiem mi się coś wydaję aby mieć ciut lepiej niż mam teraz to chyba bym musiał mieć ok 230Ps...

robicz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 cze 2013, 12:26
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: robicz » 11 sie 2013, 21:25

No niestety masa robi swoje.. Mam kumpli którzy maja "nieśmiertelne" 1.9 TDI po chipie i co chwile coś nie wytrzymuje.. No i dwumas dostaje po dup...

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 11 sie 2013, 21:29

A po co chcesz tak na siłę z 1.9 TDI zrobić rakietę do ścigania? Wg mnie to za mały silnik jak na takie przeróbki i prędzej czy póÂźniej coś się rozkraczy (zakładam że będziesz korzystał z tych wszystkich koni). Lepiej kup C6 2.7 TDI lub 3.0 TDI a będą inne osiągi i kultura pracy również.
Ewentualnie kup sobie C5 z 1.8 T w Quattro (jak się nie mylę to były seryjne 180 KM) i taki silnik na pewno będzie miał większy potencjał niż wyżyłowane 1.9 TDI.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja