Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

kontrolka błedu silnika 1.8t 97r

Elektryka
ODPOWIEDZ
raptus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
Lokalizacja: malbork

kontrolka błedu silnika 1.8t 97r

Post autor: raptus1984 » 08 wrz 2013, 08:48

Witam,mam audi a6 1.8t z 97r,problem mój dotyczy kontrolki błędu silnika.Po włączeniu zapłonu powinna zapalić sie i zgasnąć żółta kontrolka(helikopter),u mnie jej nie ma.Od jakiegoś czasu zaczęła sie zapalać kontrolka oleju po sprawdzeniu i dokładnej weryfikacji wychodzi na to ze kontrolka oleju zapala sia jako błąd elektryczny,czy to możliwe?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: kontrolka błedu silnika 1.8t 97r

Post autor: kot919 » 08 wrz 2013, 10:48

raptus1984 pisze:Witam,mam audi a6 1.8t z 97r,problem mój dotyczy kontrolki błędu silnika.Po włączeniu zapłonu powinna zapalić sie i zgasnąć żółta kontrolka(helikopter),u mnie jej nie ma.Od jakiegoś czasu zaczęła sie zapalać kontrolka oleju po sprawdzeniu i dokładnej weryfikacji wychodzi na to ze kontrolka oleju zapala sia jako błąd elektryczny,czy to możliwe?
Oczywiście że jest to możliwe - licznik otrzymuje sygnał z czujnika ciśnienia oleju i jeżeli gdzieś pomiędzy nimi będzie zwarcie do masy to zapali się kontrolka.
W Twoim roczniku ten sygnał powinien być wpięty w licznik za pomocą konektrora nr 10 w niebieskim 32pin złączu licznika. Możesz go wypiąć ze złącza i wtedy sprawdzić czy sygnał zginie. Jeżeli zginie to jest błąd w okablowaniu (o ile faktycznie ciśnienie oleju jest OK), jeżeli nie zginie to prawdopodobnie jest zwarcie w samym liczniku.

raptus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
Lokalizacja: malbork

Post autor: raptus1984 » 08 wrz 2013, 11:21

nie zrozumiałeś mnie,jaka kontrolka sygnalizuje np błąd elektryczny np cewka czy jakikolwiek czujnik,mowa o liczniku bez fisa

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 08 wrz 2013, 12:24

Faktycznie odpowiedziałem na drugą część pytania, bo nie mam u siebie takiej wersji wskaźnika.

Obejrzałem za to kilka filmików z cyklu 'A6 C5 cold start' wybierając samochody z licznikami wyposażonymi w analogowy zegarek i lampki sygnalizacyjne zamiast fisu. I na żadnym z nich nie znalazłem typowej kontrolki EPC, bądź CHECK. Być może Twój rocznik nie miał takiej kontrolki, lub funkcja ta została podłączona pod kontrolkę ( ! ). Jeżeli masz możliwość to zerknij do instrukcji.

Najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto ma podobny licznik. Możesz też podpytać Kolegów którzy brali udział w dyskusjach na temat wymiany liczników na pełny FIS. Podejrzewam, że duża część z nich dysponowała właśnie Twoją wersją licznika.

raptus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
Lokalizacja: malbork

Post autor: raptus1984 » 08 wrz 2013, 20:04

trochę malo prawdopodobne aby nie bylo kontrolki błędu,bo niby co kierowca ma wozić :) vaga i co tydzien podłączać hehe :)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 08 wrz 2013, 21:48

raptus1984, w liczniku bez FIS-a nie ma takiej kontrolki - w 1997 roku na bank :|
Na środku masz 7 kontrolek od lewej:
Nad górnym rzędem: kontrolka świateł długich
górny rząd: płyn chłodniczy, zużycia klocków, rezerwa
dolny rząd: ciśnienie oleju, hamulców, otwartego bagażnika.
Na blacie obrotomierza: światła mijania, immobiliser.
Na blacie prędkościomierza, od lewej: AIRBAG, ABS, zapięcia pasów, ładowania.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2013, 12:49 przez Naprawa Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.

raptus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
Lokalizacja: malbork

Post autor: raptus1984 » 09 wrz 2013, 06:43

czyli wszystko jasne,a wiesz moze jak sygnalizuje bład w silniku heh bo wychodzi na to ze nie pokazuje błędu elektroniki silnika

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 09 wrz 2013, 12:48

raptus1984 pisze:czyli wszystko jasne,a wiesz moze jak sygnalizuje bład w silniku heh bo wychodzi na to ze nie pokazuje błędu elektroniki silnika
Dokładnie - nie pokazuje. Silnik powinien przejść w "tryb awaryjny" i to po takim objawie wiesz, że coś nie halo <okok>

raptus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
Lokalizacja: malbork

Post autor: raptus1984 » 09 wrz 2013, 19:02

ale bzdura powiem ci ze jestem mechanikiem i takiego cyrku nie widziałem,w poprzedniej miałem ale tamta była 2.4

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 09 wrz 2013, 19:06

raptus1984, nie rozumiem teraz czy twierdzisz, że ja opowiadam bzdury, czy bzdurą jest fakt jej nie istnienia... <mysli>

raptus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
Lokalizacja: malbork

Post autor: raptus1984 » 09 wrz 2013, 20:20

chodzi o bzdurę ze nie zamontowali takiej kontrolki,czyli co tydzien bede vaga podpinal ,dzis odpinalem wtyczki rózne i nic sie nie zapalilo czyli nawet jak ci padnie przeplywka itd to nawet o tym nie bedziesz wiedzial,musze z powrotem 2.4 szukać:)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 10 wrz 2013, 00:26

raptus1984 pisze:chodzi o bzdurę ze nie zamontowali takiej kontrolki,czyli co tydzien bede vaga podpinal ,dzis odpinalem wtyczki rózne i nic sie nie zapalilo czyli nawet jak ci padnie przeplywka itd to nawet o tym nie bedziesz wiedzial,musze z powrotem 2.4 szukać:)
To chyba nie jest problem silnika, tylko rocznika samochodu -97ty był pierwszym rzutem nowych modeli a co za tym idzie mogły nie być do końca przemyślane. W nowszych wersjach takie kontrolki już istnieją, co oznacza że konstruktorzy poprawili swoje dotychczasowe rozwiązania.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 10 wrz 2013, 00:52

raptus1984, swoją drogą nie rozumiem istoty problemu. Nie potrafię sobie nawet wyobrazić jakim to auto musiałoby być trupem by zachodziła potrzeba diagnozowania go raz w tygodniu. Nie umniejszając Twojej profesji nasuwa mi się jednak jeden wniosek... Mechanik i regularnie, notorycznie psujące się - jak to ująłeś - raz w tygodniu auto, wybacz ale winy doszukiwałbym się jedynie po stronie czynnika ludzkiego. Tak myślę, bo skoro oczekujesz zaświecenia się kontrolki, to nie o profilaktykę tu chodzi...

Idąc tym tokiem myślenia czytam jeszcze raz Twoje wypowiedzi i nie jestem pewien czy wybrałeś właściwą profesję, czy może dopiero uczysz się jej. Jeżeli to drugie to uff, jeżeli zaś to pierwsze... Tu pozwolę sobie zachować swój komentarz dla siebie - co Tobie radzę zrobić z chwaleniem się o swoim zawodzie <okok> Moim zamiarem nie jest jakiekolwiek obrażanie, czy ocenianie Ciebie, po prostu łącze kropki :)

Bo przykładowo spójrz - odpięcie przepływomierza wprowadza jakieś odczuwalne zmiany w pracy jednostki (sztywne polecenia z ECU) - nie potrzeba do tego kontrolki by się zorientować, że coś jest nie tak, a owa jedna jedyna przypisana do wielu przypadłości i tak wymusza w nas tak naprawdę podjęcie diagnostyki VAG - na początek błędy, potem logowanie <okok>

Nie wiem który z 1.8T posiadasz - nawet w opisie masz 2.4. Podejrzewam jednak, że masz ten, który ja miałem czyli AEB - charakteryzujący się bardzo ciekawą na tamte i te czasy zaletą - minimalna ilość czujników <okok>

Przepraszam za OT :)

 

raptus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
Lokalizacja: malbork

Post autor: raptus1984 » 10 wrz 2013, 19:18

mechanikiem jestem 10lat, nie każdy potrafi w zrozumiały sposób opisać o co chodzi i jeden zrozumie drugi nie, wiec nie jest tu problem w mojej wiedzy a w braku umiejętności w opisywania tak aby inni zrozumieli,i wcale sie nie obrażam :) w opisie mam jeszcze stara a6 wpisaną juz poprawilem,co do przepływki podalem tylko przyklad bo nawet b4 ma a a6 nie hehe :p

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 10 wrz 2013, 23:07

raptus1984, i to mi się podoba - przyjąć na siebie i wyjaśnić w kilku słowach <okok> więc nie jest z Tobą tak źle <lol>

Wracając jednak do problemu owego 1.8T. Jak wyżej wspomniałem, najprawdopodobniej dotyczy silnika AEB, czyli tego najskromniej wyposażonego w czujniki. I uwierz mi miałem taki i tak naprawdę nie ma w nim wielu rzeczy które się mogą zepsuć znienacka i to jeszcze w taki sposób by trzeba było długo do tego dochodzić.

W moim miałem jedną przypadłość, którą szybko znalazłem - nie palił na 2-gi cylinder. Totalnie brak prądu... Winowajcą był przekaźnik stopnia mocy - zwany modułem zapłonu (ten umieszczony na obudowie filtra powietrza).

Wszelkie niedomagania typu poszarpywania, ubytki mocy i temu podobne większość ludzi na forum rozwiązuje nawet nie łącząc się ze sterownikiem silnika. Sprawdzamy świece i cewki, szukamy nieszczelności w układzie podciśnienia, lub w dolocie, N75, DV - który nawet nie posiada zaworu wykonawczego N249 i tak dalej :) Czyli mniej więcej tak, jak to się robiło zanim elektronika wkradła się do silników <okok>

Dlatego uważam, że to bardzo dobry silnik dla osób, które tak jak ja z mechaniką pojazdową mało mieli wspólnego. Dzisiaj tak naprawdę każdy głupi może "wtyknąć" interfejs i struga geniusza samochodowego... A w przypadku tego prostego 1.8T "organoleptyczne" sprawdzenie było nieodzowne :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja