kontrolka błedu silnika 1.8t 97r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
kontrolka błedu silnika 1.8t 97r
Witam,mam audi a6 1.8t z 97r,problem mój dotyczy kontrolki błędu silnika.Po włączeniu zapłonu powinna zapalić sie i zgasnąć żółta kontrolka(helikopter),u mnie jej nie ma.Od jakiegoś czasu zaczęła sie zapalać kontrolka oleju po sprawdzeniu i dokładnej weryfikacji wychodzi na to ze kontrolka oleju zapala sia jako błąd elektryczny,czy to możliwe?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: kontrolka błedu silnika 1.8t 97r
Oczywiście że jest to możliwe - licznik otrzymuje sygnał z czujnika ciśnienia oleju i jeżeli gdzieś pomiędzy nimi będzie zwarcie do masy to zapali się kontrolka.raptus1984 pisze:Witam,mam audi a6 1.8t z 97r,problem mój dotyczy kontrolki błędu silnika.Po włączeniu zapłonu powinna zapalić sie i zgasnąć żółta kontrolka(helikopter),u mnie jej nie ma.Od jakiegoś czasu zaczęła sie zapalać kontrolka oleju po sprawdzeniu i dokładnej weryfikacji wychodzi na to ze kontrolka oleju zapala sia jako błąd elektryczny,czy to możliwe?
W Twoim roczniku ten sygnał powinien być wpięty w licznik za pomocą konektrora nr 10 w niebieskim 32pin złączu licznika. Możesz go wypiąć ze złącza i wtedy sprawdzić czy sygnał zginie. Jeżeli zginie to jest błąd w okablowaniu (o ile faktycznie ciśnienie oleju jest OK), jeżeli nie zginie to prawdopodobnie jest zwarcie w samym liczniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Faktycznie odpowiedziałem na drugą część pytania, bo nie mam u siebie takiej wersji wskaźnika.
Obejrzałem za to kilka filmików z cyklu 'A6 C5 cold start' wybierając samochody z licznikami wyposażonymi w analogowy zegarek i lampki sygnalizacyjne zamiast fisu. I na żadnym z nich nie znalazłem typowej kontrolki EPC, bądź CHECK. Być może Twój rocznik nie miał takiej kontrolki, lub funkcja ta została podłączona pod kontrolkę ( ! ). Jeżeli masz możliwość to zerknij do instrukcji.
Najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto ma podobny licznik. Możesz też podpytać Kolegów którzy brali udział w dyskusjach na temat wymiany liczników na pełny FIS. Podejrzewam, że duża część z nich dysponowała właśnie Twoją wersją licznika.
Obejrzałem za to kilka filmików z cyklu 'A6 C5 cold start' wybierając samochody z licznikami wyposażonymi w analogowy zegarek i lampki sygnalizacyjne zamiast fisu. I na żadnym z nich nie znalazłem typowej kontrolki EPC, bądź CHECK. Być może Twój rocznik nie miał takiej kontrolki, lub funkcja ta została podłączona pod kontrolkę ( ! ). Jeżeli masz możliwość to zerknij do instrukcji.
Najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto ma podobny licznik. Możesz też podpytać Kolegów którzy brali udział w dyskusjach na temat wymiany liczników na pełny FIS. Podejrzewam, że duża część z nich dysponowała właśnie Twoją wersją licznika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
raptus1984, w liczniku bez FIS-a nie ma takiej kontrolki - w 1997 roku na bank
Na środku masz 7 kontrolek od lewej:
Nad górnym rzędem: kontrolka świateł długich
górny rząd: płyn chłodniczy, zużycia klocków, rezerwa
dolny rząd: ciśnienie oleju, hamulców, otwartego bagażnika.
Na blacie obrotomierza: światła mijania, immobiliser.
Na blacie prędkościomierza, od lewej: AIRBAG, ABS, zapięcia pasów, ładowania.

Na środku masz 7 kontrolek od lewej:
Nad górnym rzędem: kontrolka świateł długich
górny rząd: płyn chłodniczy, zużycia klocków, rezerwa
dolny rząd: ciśnienie oleju, hamulców, otwartego bagażnika.
Na blacie obrotomierza: światła mijania, immobiliser.
Na blacie prędkościomierza, od lewej: AIRBAG, ABS, zapięcia pasów, ładowania.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2013, 12:49 przez Naprawa Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
To chyba nie jest problem silnika, tylko rocznika samochodu -97ty był pierwszym rzutem nowych modeli a co za tym idzie mogły nie być do końca przemyślane. W nowszych wersjach takie kontrolki już istnieją, co oznacza że konstruktorzy poprawili swoje dotychczasowe rozwiązania.raptus1984 pisze:chodzi o bzdurę ze nie zamontowali takiej kontrolki,czyli co tydzien bede vaga podpinal ,dzis odpinalem wtyczki rózne i nic sie nie zapalilo czyli nawet jak ci padnie przeplywka itd to nawet o tym nie bedziesz wiedzial,musze z powrotem 2.4 szukać:)
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
raptus1984, swoją drogą nie rozumiem istoty problemu. Nie potrafię sobie nawet wyobrazić jakim to auto musiałoby być trupem by zachodziła potrzeba diagnozowania go raz w tygodniu. Nie umniejszając Twojej profesji nasuwa mi się jednak jeden wniosek... Mechanik i regularnie, notorycznie psujące się - jak to ująłeś - raz w tygodniu auto, wybacz ale winy doszukiwałbym się jedynie po stronie czynnika ludzkiego. Tak myślę, bo skoro oczekujesz zaświecenia się kontrolki, to nie o profilaktykę tu chodzi...
Idąc tym tokiem myślenia czytam jeszcze raz Twoje wypowiedzi i nie jestem pewien czy wybrałeś właściwą profesję, czy może dopiero uczysz się jej. Jeżeli to drugie to uff, jeżeli zaś to pierwsze... Tu pozwolę sobie zachować swój komentarz dla siebie - co Tobie radzę zrobić z chwaleniem się o swoim zawodzie
Moim zamiarem nie jest jakiekolwiek obrażanie, czy ocenianie Ciebie, po prostu łącze kropki 
Bo przykładowo spójrz - odpięcie przepływomierza wprowadza jakieś odczuwalne zmiany w pracy jednostki (sztywne polecenia z ECU) - nie potrzeba do tego kontrolki by się zorientować, że coś jest nie tak, a owa jedna jedyna przypisana do wielu przypadłości i tak wymusza w nas tak naprawdę podjęcie diagnostyki VAG - na początek błędy, potem logowanie
Nie wiem który z 1.8T posiadasz - nawet w opisie masz 2.4. Podejrzewam jednak, że masz ten, który ja miałem czyli AEB - charakteryzujący się bardzo ciekawą na tamte i te czasy zaletą - minimalna ilość czujników
Przepraszam za OT
Â
Idąc tym tokiem myślenia czytam jeszcze raz Twoje wypowiedzi i nie jestem pewien czy wybrałeś właściwą profesję, czy może dopiero uczysz się jej. Jeżeli to drugie to uff, jeżeli zaś to pierwsze... Tu pozwolę sobie zachować swój komentarz dla siebie - co Tobie radzę zrobić z chwaleniem się o swoim zawodzie


Bo przykładowo spójrz - odpięcie przepływomierza wprowadza jakieś odczuwalne zmiany w pracy jednostki (sztywne polecenia z ECU) - nie potrzeba do tego kontrolki by się zorientować, że coś jest nie tak, a owa jedna jedyna przypisana do wielu przypadłości i tak wymusza w nas tak naprawdę podjęcie diagnostyki VAG - na początek błędy, potem logowanie

Nie wiem który z 1.8T posiadasz - nawet w opisie masz 2.4. Podejrzewam jednak, że masz ten, który ja miałem czyli AEB - charakteryzujący się bardzo ciekawą na tamte i te czasy zaletą - minimalna ilość czujników

Przepraszam za OT

Â
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
mechanikiem jestem 10lat, nie każdy potrafi w zrozumiały sposób opisać o co chodzi i jeden zrozumie drugi nie, wiec nie jest tu problem w mojej wiedzy a w braku umiejętności w opisywania tak aby inni zrozumieli,i wcale sie nie obrażam
w opisie mam jeszcze stara a6 wpisaną juz poprawilem,co do przepływki podalem tylko przyklad bo nawet b4 ma a a6 nie hehe 


- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
raptus1984, i to mi się podoba - przyjąć na siebie i wyjaśnić w kilku słowach
więc nie jest z Tobą tak źle 
Wracając jednak do problemu owego 1.8T. Jak wyżej wspomniałem, najprawdopodobniej dotyczy silnika AEB, czyli tego najskromniej wyposażonego w czujniki. I uwierz mi miałem taki i tak naprawdę nie ma w nim wielu rzeczy które się mogą zepsuć znienacka i to jeszcze w taki sposób by trzeba było długo do tego dochodzić.
W moim miałem jedną przypadłość, którą szybko znalazłem - nie palił na 2-gi cylinder. Totalnie brak prądu... Winowajcą był przekaźnik stopnia mocy - zwany modułem zapłonu (ten umieszczony na obudowie filtra powietrza).
Wszelkie niedomagania typu poszarpywania, ubytki mocy i temu podobne większość ludzi na forum rozwiązuje nawet nie łącząc się ze sterownikiem silnika. Sprawdzamy świece i cewki, szukamy nieszczelności w układzie podciśnienia, lub w dolocie, N75, DV - który nawet nie posiada zaworu wykonawczego N249 i tak dalej
Czyli mniej więcej tak, jak to się robiło zanim elektronika wkradła się do silników 
Dlatego uważam, że to bardzo dobry silnik dla osób, które tak jak ja z mechaniką pojazdową mało mieli wspólnego. Dzisiaj tak naprawdę każdy głupi może "wtyknąć" interfejs i struga geniusza samochodowego... A w przypadku tego prostego 1.8T "organoleptyczne" sprawdzenie było nieodzowne


Wracając jednak do problemu owego 1.8T. Jak wyżej wspomniałem, najprawdopodobniej dotyczy silnika AEB, czyli tego najskromniej wyposażonego w czujniki. I uwierz mi miałem taki i tak naprawdę nie ma w nim wielu rzeczy które się mogą zepsuć znienacka i to jeszcze w taki sposób by trzeba było długo do tego dochodzić.
W moim miałem jedną przypadłość, którą szybko znalazłem - nie palił na 2-gi cylinder. Totalnie brak prądu... Winowajcą był przekaźnik stopnia mocy - zwany modułem zapłonu (ten umieszczony na obudowie filtra powietrza).
Wszelkie niedomagania typu poszarpywania, ubytki mocy i temu podobne większość ludzi na forum rozwiązuje nawet nie łącząc się ze sterownikiem silnika. Sprawdzamy świece i cewki, szukamy nieszczelności w układzie podciśnienia, lub w dolocie, N75, DV - który nawet nie posiada zaworu wykonawczego N249 i tak dalej


Dlatego uważam, że to bardzo dobry silnik dla osób, które tak jak ja z mechaniką pojazdową mało mieli wspólnego. Dzisiaj tak naprawdę każdy głupi może "wtyknąć" interfejs i struga geniusza samochodowego... A w przypadku tego prostego 1.8T "organoleptyczne" sprawdzenie było nieodzowne
