kontrolka błedu silnika 1.8t 97r
- 
				
				raptus1984
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
kontrolka błedu silnika 1.8t 97r
Witam,mam audi a6 1.8t z 97r,problem mój dotyczy kontrolki błędu silnika.Po włączeniu zapłonu powinna zapalić sie i zgasnąć żółta kontrolka(helikopter),u mnie jej nie ma.Od jakiegoś czasu zaczęła sie zapalać kontrolka oleju po sprawdzeniu i dokładnej weryfikacji wychodzi na to ze kontrolka oleju zapala sia jako błąd elektryczny,czy to możliwe?
			
			
									
									
						- kot919
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: kontrolka błedu silnika 1.8t 97r
Oczywiście że jest to możliwe - licznik otrzymuje sygnał z czujnika ciśnienia oleju i jeżeli gdzieś pomiędzy nimi będzie zwarcie do masy to zapali się kontrolka.raptus1984 pisze:Witam,mam audi a6 1.8t z 97r,problem mój dotyczy kontrolki błędu silnika.Po włączeniu zapłonu powinna zapalić sie i zgasnąć żółta kontrolka(helikopter),u mnie jej nie ma.Od jakiegoś czasu zaczęła sie zapalać kontrolka oleju po sprawdzeniu i dokładnej weryfikacji wychodzi na to ze kontrolka oleju zapala sia jako błąd elektryczny,czy to możliwe?
W Twoim roczniku ten sygnał powinien być wpięty w licznik za pomocą konektrora nr 10 w niebieskim 32pin złączu licznika. Możesz go wypiąć ze złącza i wtedy sprawdzić czy sygnał zginie. Jeżeli zginie to jest błąd w okablowaniu (o ile faktycznie ciśnienie oleju jest OK), jeżeli nie zginie to prawdopodobnie jest zwarcie w samym liczniku.
- 
				
				raptus1984
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
- kot919
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Faktycznie odpowiedziałem na drugą część pytania, bo nie mam u siebie takiej wersji wskaźnika.
Obejrzałem za to kilka filmików z cyklu 'A6 C5 cold start' wybierając samochody z licznikami wyposażonymi w analogowy zegarek i lampki sygnalizacyjne zamiast fisu. I na żadnym z nich nie znalazłem typowej kontrolki EPC, bądź CHECK. Być może Twój rocznik nie miał takiej kontrolki, lub funkcja ta została podłączona pod kontrolkę ( ! ). Jeżeli masz możliwość to zerknij do instrukcji.
Najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto ma podobny licznik. Możesz też podpytać Kolegów którzy brali udział w dyskusjach na temat wymiany liczników na pełny FIS. Podejrzewam, że duża część z nich dysponowała właśnie Twoją wersją licznika.
			
			
									
									
						Obejrzałem za to kilka filmików z cyklu 'A6 C5 cold start' wybierając samochody z licznikami wyposażonymi w analogowy zegarek i lampki sygnalizacyjne zamiast fisu. I na żadnym z nich nie znalazłem typowej kontrolki EPC, bądź CHECK. Być może Twój rocznik nie miał takiej kontrolki, lub funkcja ta została podłączona pod kontrolkę ( ! ). Jeżeli masz możliwość to zerknij do instrukcji.
Najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto ma podobny licznik. Możesz też podpytać Kolegów którzy brali udział w dyskusjach na temat wymiany liczników na pełny FIS. Podejrzewam, że duża część z nich dysponowała właśnie Twoją wersją licznika.
- 
				
				raptus1984
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
raptus1984, w liczniku bez FIS-a nie ma takiej kontrolki - w 1997 roku na bank  
 
Na środku masz 7 kontrolek od lewej:
Nad górnym rzędem: kontrolka świateł długich
górny rząd: płyn chłodniczy, zużycia klocków, rezerwa
dolny rząd: ciśnienie oleju, hamulców, otwartego bagażnika.
Na blacie obrotomierza: światła mijania, immobiliser.
Na blacie prędkościomierza, od lewej: AIRBAG, ABS, zapięcia pasów, ładowania.
			
			
													 
 Na środku masz 7 kontrolek od lewej:
Nad górnym rzędem: kontrolka świateł długich
górny rząd: płyn chłodniczy, zużycia klocków, rezerwa
dolny rząd: ciśnienie oleju, hamulców, otwartego bagażnika.
Na blacie obrotomierza: światła mijania, immobiliser.
Na blacie prędkościomierza, od lewej: AIRBAG, ABS, zapięcia pasów, ładowania.
					Ostatnio zmieniony 09 wrz 2013, 12:49 przez Naprawa Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						- 
				
				raptus1984
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- 
				
				raptus1984
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- 
				
				raptus1984
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
- kot919
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
To chyba nie jest problem silnika, tylko rocznika samochodu -97ty był pierwszym rzutem nowych modeli a co za tym idzie mogły nie być do końca przemyślane. W nowszych wersjach takie kontrolki już istnieją, co oznacza że konstruktorzy poprawili swoje dotychczasowe rozwiązania.raptus1984 pisze:chodzi o bzdurę ze nie zamontowali takiej kontrolki,czyli co tydzien bede vaga podpinal ,dzis odpinalem wtyczki rózne i nic sie nie zapalilo czyli nawet jak ci padnie przeplywka itd to nawet o tym nie bedziesz wiedzial,musze z powrotem 2.4 szukać:)
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
raptus1984, swoją drogą nie rozumiem istoty problemu. Nie potrafię sobie nawet wyobrazić jakim to auto musiałoby być trupem by zachodziła potrzeba diagnozowania go raz w tygodniu. Nie umniejszając Twojej profesji nasuwa mi się jednak jeden wniosek... Mechanik i regularnie, notorycznie psujące się - jak to ująłeś - raz w tygodniu auto, wybacz ale winy doszukiwałbym się jedynie po stronie czynnika ludzkiego. Tak myślę, bo skoro oczekujesz zaświecenia się kontrolki, to nie o profilaktykę tu chodzi... 
Idąc tym tokiem myślenia czytam jeszcze raz Twoje wypowiedzi i nie jestem pewien czy wybrałeś właściwą profesję, czy może dopiero uczysz się jej. Jeżeli to drugie to uff, jeżeli zaś to pierwsze... Tu pozwolę sobie zachować swój komentarz dla siebie - co Tobie radzę zrobić z chwaleniem się o swoim zawodzie Moim zamiarem nie jest jakiekolwiek obrażanie, czy ocenianie Ciebie, po prostu łącze kropki
 Moim zamiarem nie jest jakiekolwiek obrażanie, czy ocenianie Ciebie, po prostu łącze kropki 
Bo przykładowo spójrz - odpięcie przepływomierza wprowadza jakieś odczuwalne zmiany w pracy jednostki (sztywne polecenia z ECU) - nie potrzeba do tego kontrolki by się zorientować, że coś jest nie tak, a owa jedna jedyna przypisana do wielu przypadłości i tak wymusza w nas tak naprawdę podjęcie diagnostyki VAG - na początek błędy, potem logowanie
Nie wiem który z 1.8T posiadasz - nawet w opisie masz 2.4. Podejrzewam jednak, że masz ten, który ja miałem czyli AEB - charakteryzujący się bardzo ciekawą na tamte i te czasy zaletą - minimalna ilość czujników
Przepraszam za OT
Â
			
			
									
									
						Idąc tym tokiem myślenia czytam jeszcze raz Twoje wypowiedzi i nie jestem pewien czy wybrałeś właściwą profesję, czy może dopiero uczysz się jej. Jeżeli to drugie to uff, jeżeli zaś to pierwsze... Tu pozwolę sobie zachować swój komentarz dla siebie - co Tobie radzę zrobić z chwaleniem się o swoim zawodzie
 Moim zamiarem nie jest jakiekolwiek obrażanie, czy ocenianie Ciebie, po prostu łącze kropki
 Moim zamiarem nie jest jakiekolwiek obrażanie, czy ocenianie Ciebie, po prostu łącze kropki 
Bo przykładowo spójrz - odpięcie przepływomierza wprowadza jakieś odczuwalne zmiany w pracy jednostki (sztywne polecenia z ECU) - nie potrzeba do tego kontrolki by się zorientować, że coś jest nie tak, a owa jedna jedyna przypisana do wielu przypadłości i tak wymusza w nas tak naprawdę podjęcie diagnostyki VAG - na początek błędy, potem logowanie

Nie wiem który z 1.8T posiadasz - nawet w opisie masz 2.4. Podejrzewam jednak, że masz ten, który ja miałem czyli AEB - charakteryzujący się bardzo ciekawą na tamte i te czasy zaletą - minimalna ilość czujników

Przepraszam za OT

Â
- 
				
				raptus1984
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:22
- Lokalizacja: malbork
mechanikiem jestem 10lat, nie każdy potrafi w zrozumiały sposób opisać o co chodzi i jeden zrozumie drugi nie, wiec nie jest tu problem w mojej wiedzy a w braku umiejętności w opisywania tak aby inni zrozumieli,i wcale sie nie obrażam  w opisie mam jeszcze stara a6 wpisaną juz poprawilem,co do przepływki podalem tylko przyklad bo nawet b4 ma a a6 nie hehe
 w opisie mam jeszcze stara a6 wpisaną juz poprawilem,co do przepływki podalem tylko przyklad bo nawet b4 ma a a6 nie hehe  
			
			
									
									
						 w opisie mam jeszcze stara a6 wpisaną juz poprawilem,co do przepływki podalem tylko przyklad bo nawet b4 ma a a6 nie hehe
 w opisie mam jeszcze stara a6 wpisaną juz poprawilem,co do przepływki podalem tylko przyklad bo nawet b4 ma a a6 nie hehe  
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
raptus1984, i to mi się podoba - przyjąć na siebie i wyjaśnić w kilku słowach  więc nie jest z Tobą tak źle
 więc nie jest z Tobą tak źle 
Wracając jednak do problemu owego 1.8T. Jak wyżej wspomniałem, najprawdopodobniej dotyczy silnika AEB, czyli tego najskromniej wyposażonego w czujniki. I uwierz mi miałem taki i tak naprawdę nie ma w nim wielu rzeczy które się mogą zepsuć znienacka i to jeszcze w taki sposób by trzeba było długo do tego dochodzić.
W moim miałem jedną przypadłość, którą szybko znalazłem - nie palił na 2-gi cylinder. Totalnie brak prądu... Winowajcą był przekaźnik stopnia mocy - zwany modułem zapłonu (ten umieszczony na obudowie filtra powietrza).
Wszelkie niedomagania typu poszarpywania, ubytki mocy i temu podobne większość ludzi na forum rozwiązuje nawet nie łącząc się ze sterownikiem silnika. Sprawdzamy świece i cewki, szukamy nieszczelności w układzie podciśnienia, lub w dolocie, N75, DV - który nawet nie posiada zaworu wykonawczego N249 i tak dalej Czyli mniej więcej tak, jak to się robiło zanim elektronika wkradła się do silników
 Czyli mniej więcej tak, jak to się robiło zanim elektronika wkradła się do silników 
Dlatego uważam, że to bardzo dobry silnik dla osób, które tak jak ja z mechaniką pojazdową mało mieli wspólnego. Dzisiaj tak naprawdę każdy głupi może "wtyknąć" interfejs i struga geniusza samochodowego... A w przypadku tego prostego 1.8T "organoleptyczne" sprawdzenie było nieodzowne
			
			
									
									
						 więc nie jest z Tobą tak źle
 więc nie jest z Tobą tak źle 
Wracając jednak do problemu owego 1.8T. Jak wyżej wspomniałem, najprawdopodobniej dotyczy silnika AEB, czyli tego najskromniej wyposażonego w czujniki. I uwierz mi miałem taki i tak naprawdę nie ma w nim wielu rzeczy które się mogą zepsuć znienacka i to jeszcze w taki sposób by trzeba było długo do tego dochodzić.
W moim miałem jedną przypadłość, którą szybko znalazłem - nie palił na 2-gi cylinder. Totalnie brak prądu... Winowajcą był przekaźnik stopnia mocy - zwany modułem zapłonu (ten umieszczony na obudowie filtra powietrza).
Wszelkie niedomagania typu poszarpywania, ubytki mocy i temu podobne większość ludzi na forum rozwiązuje nawet nie łącząc się ze sterownikiem silnika. Sprawdzamy świece i cewki, szukamy nieszczelności w układzie podciśnienia, lub w dolocie, N75, DV - który nawet nie posiada zaworu wykonawczego N249 i tak dalej
 Czyli mniej więcej tak, jak to się robiło zanim elektronika wkradła się do silników
 Czyli mniej więcej tak, jak to się robiło zanim elektronika wkradła się do silników 
Dlatego uważam, że to bardzo dobry silnik dla osób, które tak jak ja z mechaniką pojazdową mało mieli wspólnego. Dzisiaj tak naprawdę każdy głupi może "wtyknąć" interfejs i struga geniusza samochodowego... A w przypadku tego prostego 1.8T "organoleptyczne" sprawdzenie było nieodzowne

 
							











 
 
