[A6 C5 2.4 Q] Poduszki pod silnik, skrzynię-jak zdiagnozować
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Też borykam się z drganiami przenoszonymi aż na plecy na siedzeniu na biegu jałowym. I jak leciuchno dodam gazu to drgania ustają . czy to moze być poducha jakaś ? bo reszta jest sprawdzona i jest bardzo miodzio . A poduchy slyszalem że mogą powodować cos takiego . obroty są w miare równę no może małe wachnięcia co jakiś czas. ale drga non stop. Przy wysokich obciazeniach i obrotach czuc tez rezonans na karoserii . Powyzej 4,5 tyś obrotów. Czy to może być poducha ?
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
z tego co pamiętam to ciemno czerwony (prawie czarny)--RaDeK-- pisze:Panowie, a czy w uszkodzonej poduszce pod silnikiem, olej jest koloru czerwonego?? Jesli tak, to mi go troszkę pociekło, czyli poducha do wymiany. Borykam się z wibracjami na jałowym.
najprościej na kanał i sprawdzić ręką, jest o tyle dojście aby ścisnąć ją
sprawdź tak jak pisałem wyżejfishmanr11 pisze:Też borykam się z drganiami przenoszonymi aż na plecy na siedzeniu na biegu jałowym. I jak leciuchno dodam gazu to drgania ustają .
warto się przyjrzeć tłumikowi drgań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
U mnie na zimnym silniku ciężko wchodzi dwójka. miałem też problemy z ciężko chodzącymi innymi biegami. Kiedyś wymieniałem już poduchy silnika bo były zerwane i stukały, ale wibracji nie było. Objawem był głośny stuk przy ujmowaniu gazu na jedynce.
Wymieniłem skrzynię i wybierak i co?
Wszystkie biegi chodzą prawie idealnie ( 3 i 5 leciutko haczą - normalna osoba by nie wyczuła)
A dwójka dalej ciężko wchodzi!!! W dokładnie ten sam sposób co stara skrzynia. Wybierak w idealnym stanie.
Dlatego teraz obstawiam poduchy lub krzywe łapy bo już nic innego nie zostaje.
Poduchy skrzyni wizualnie są dobre bo mechanik przy wymianie skrzyni je sprawdzał.
Jako, że to nie duży koszt - LMO 140zł za obie to chyba je wymienię, ale najpierw ustawię poduchy poprzez poluzowanie śrub i odpalanie silnika, żeby nie było naprężeń.
ładny cyrk nie?
Wymieniłem skrzynię i wybierak i co?
Wszystkie biegi chodzą prawie idealnie ( 3 i 5 leciutko haczą - normalna osoba by nie wyczuła)
A dwójka dalej ciężko wchodzi!!! W dokładnie ten sam sposób co stara skrzynia. Wybierak w idealnym stanie.
Dlatego teraz obstawiam poduchy lub krzywe łapy bo już nic innego nie zostaje.
Poduchy skrzyni wizualnie są dobre bo mechanik przy wymianie skrzyni je sprawdzał.
Jako, że to nie duży koszt - LMO 140zł za obie to chyba je wymienię, ale najpierw ustawię poduchy poprzez poluzowanie śrub i odpalanie silnika, żeby nie było naprężeń.
ładny cyrk nie?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
fishmanr11, a nie przywaliłeś gdzieś wydechem i teraz rura albo tłumik dotyka do karoserii
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Witam
Wiem, że temat dotyczy drgaĂą, ale powiem Wam odnośnie mojej historyjki.
Walczyłem ( mam nadzieję, że już nie muszę) z gorzej wchodzącą dwójką i haczącymi biegami.
Sprawdzałem m.in. poduszki skrzyni, mechanik je kiedyś wyciągnął i były ok.
jednak ostatnio sam ją wyciągnąłem i dopiero w dłoni jak ją ściskałem wydawała dziwne dźwięki.
Po wymianie tej poduszki jest o wiele lepiej z biegami, czekam jeszcze na niższe temperatury.
Chodzi o to,że poduszki mają te "sznurki", które trzymają wszystko w kupie.
Jak przeciąłem sznurki poduszka rozleciała się na dwie części.
Wniosek jest taki, że jak widać, że guma odkleja się od blachy na krawędziach, to znaczy, że poduszka jest prawdopodobnie wykoĂączona.
Wiem, że temat dotyczy drgaĂą, ale powiem Wam odnośnie mojej historyjki.
Walczyłem ( mam nadzieję, że już nie muszę) z gorzej wchodzącą dwójką i haczącymi biegami.
Sprawdzałem m.in. poduszki skrzyni, mechanik je kiedyś wyciągnął i były ok.
jednak ostatnio sam ją wyciągnąłem i dopiero w dłoni jak ją ściskałem wydawała dziwne dźwięki.
Po wymianie tej poduszki jest o wiele lepiej z biegami, czekam jeszcze na niższe temperatury.
Chodzi o to,że poduszki mają te "sznurki", które trzymają wszystko w kupie.
Jak przeciąłem sznurki poduszka rozleciała się na dwie części.
Wniosek jest taki, że jak widać, że guma odkleja się od blachy na krawędziach, to znaczy, że poduszka jest prawdopodobnie wykoĂączona.
Witam kolegów
! Może pomożecie , otóż wymieniłem kompletny rozrząd i zaczęło trochę silnikiem rzucać więc pomyślałem , że to wina którejś z poduszek , więc je wymieniłem . Okazało się że były jeszcze fabrycznie na jednej były ślady ciemnoczerwonego oleju , ale teraz na postoju poawiły się większe drgania i przechodzą na fotel , wiechałem jeszcze raz na kanał poluźniłem poduszki i skręciłem jeszcze raz . Silnik od dołu większych drgań nie ma za to skrzynia ma bardzo duże i weszła mi w tryb awaryjny , po vagowaniu wyskoczyło mi błąd czujnika wielozaworowego - błąd sporadyczny , po skasowaniu jest oki ale drgania są , powiedzcie panowie czy to wina poduszek skrzyni . Pozdrawiam

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: