Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.4 Q] Poduszki pod silnik, skrzynię-jak zdiagnozować

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 09 lis 2010, 19:21

Też borykam się z drganiami przenoszonymi aż na plecy na siedzeniu na biegu jałowym. I jak leciuchno dodam gazu to drgania ustają . czy to moze być poducha jakaś ? bo reszta jest sprawdzona i jest bardzo miodzio . A poduchy slyszalem że mogą powodować cos takiego . obroty są w miare równę no może małe wachnięcia co jakiś czas. ale drga non stop. Przy wysokich obciazeniach i obrotach czuc tez rezonans na karoserii . Powyzej 4,5 tyś obrotów. Czy to może być poducha ?
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 09 lis 2010, 19:39

--RaDeK-- pisze:Panowie, a czy w uszkodzonej poduszce pod silnikiem, olej jest koloru czerwonego?? Jesli tak, to mi go troszkę pociekło, czyli poducha do wymiany. Borykam się z wibracjami na jałowym.
z tego co pamiętam to ciemno czerwony (prawie czarny)
najprościej na kanał i sprawdzić ręką, jest o tyle dojście aby ścisnąć ją
fishmanr11 pisze:Też borykam się z drganiami przenoszonymi aż na plecy na siedzeniu na biegu jałowym. I jak leciuchno dodam gazu to drgania ustają .
sprawdź tak jak pisałem wyżej
warto się przyjrzeć tłumikowi drgań

Fontesen

Post autor: Fontesen » 09 lis 2010, 22:20

goly191 pisze: warto się przyjrzeć tłumikowi drgań
Ja mam zmieniony na nowy przy wymianie rozrządu.
Jutro sprawdzam poduchy. Są dwie na silniku czy cztery??

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 09 lis 2010, 22:38

--RaDeK-- pisze:Są dwie na silniku czy cztery??
u mnie dwie
i dwie na skrzyni

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 05 sty 2012, 16:37

U mnie na zimnym silniku ciężko wchodzi dwójka. miałem też problemy z ciężko chodzącymi innymi biegami. Kiedyś wymieniałem już poduchy silnika bo były zerwane i stukały, ale wibracji nie było. Objawem był głośny stuk przy ujmowaniu gazu na jedynce.

Wymieniłem skrzynię i wybierak i co?
Wszystkie biegi chodzą prawie idealnie ( 3 i 5 leciutko haczą - normalna osoba by nie wyczuła)
A dwójka dalej ciężko wchodzi!!! W dokładnie ten sam sposób co stara skrzynia. Wybierak w idealnym stanie.

Dlatego teraz obstawiam poduchy lub krzywe łapy bo już nic innego nie zostaje.
Poduchy skrzyni wizualnie są dobre bo mechanik przy wymianie skrzyni je sprawdzał.

Jako, że to nie duży koszt - LMO 140zł za obie to chyba je wymienię, ale najpierw ustawię poduchy poprzez poluzowanie śrub i odpalanie silnika, żeby nie było naprężeń.

ładny cyrk nie?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 06 sty 2012, 20:02

fishmanr11, a nie przywaliłeś gdzieś wydechem i teraz rura albo tłumik dotyka do karoserii
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 09 sty 2012, 10:39

Nie nie. Tłumik sprawdzony. Idę teraz tropem wału napędowego lub jego podpory czy też mostu. ale i tu nic nie widać . może źle patrzę.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 10 lip 2012, 15:53

Witam
Wiem, że temat dotyczy drgaĂą, ale powiem Wam odnośnie mojej historyjki.

Walczyłem ( mam nadzieję, że już nie muszę) z gorzej wchodzącą dwójką i haczącymi biegami.
Sprawdzałem m.in. poduszki skrzyni, mechanik je kiedyś wyciągnął i były ok.

jednak ostatnio sam ją wyciągnąłem i dopiero w dłoni jak ją ściskałem wydawała dziwne dźwięki.
Po wymianie tej poduszki jest o wiele lepiej z biegami, czekam jeszcze na niższe temperatury.

Chodzi o to,że poduszki mają te "sznurki", które trzymają wszystko w kupie.
Jak przeciąłem sznurki poduszka rozleciała się na dwie części.

Wniosek jest taki, że jak widać, że guma odkleja się od blachy na krawędziach, to znaczy, że poduszka jest prawdopodobnie wykoĂączona.

smialek77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:33
Lokalizacja: AnderslĂśv

Post autor: smialek77 » 08 wrz 2013, 10:53

Witam kolegów !!! Może pomożecie , otóż wymieniłem kompletny rozrząd i zaczęło trochę silnikiem rzucać więc pomyślałem , że to wina którejś z poduszek , więc je wymieniłem . Okazało się że były jeszcze fabrycznie na jednej były ślady ciemnoczerwonego oleju , ale teraz na postoju poawiły się większe drgania i przechodzą na fotel , wiechałem jeszcze raz na kanał poluźniłem poduszki i skręciłem jeszcze raz . Silnik od dołu większych drgań nie ma za to skrzynia ma bardzo duże i weszła mi w tryb awaryjny , po vagowaniu wyskoczyło mi błąd czujnika wielozaworowego - błąd sporadyczny , po skasowaniu jest oki ale drgania są , powiedzcie panowie czy to wina poduszek skrzyni . Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 08 wrz 2013, 14:35

A ten rozrząd to porządnie na blokadach zmieniany, czy u pana Mietka w stodole - bo mi się wydaje, że skoro po zmianie rozrządu to zaczęło się dziać to tutaj zacząłbym szukać przyczyny, a nie wszędzie dookoła - jak najdalej od rozrządu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja