Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] Problem z mocą silnika. Bardzo wysokie spa

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

[ AKN 2.5 150 KM] Problem z mocą silnika. Bardzo wysokie spa

Post autor: MIKU » 08 sie 2013, 12:31

Witam. Zapewne problem był już wałkowany nie raz. Ja może podam swoje spostrzeżenia. Miałem wcześniej A3 1.8 125KM z 97r . Teraz mam
A6 2.5Tdi Avant Quattro 150KM o ile się nie mylę to AKN silnik. No i moją bolączką jest słabiutkie przyśpieszenie. Silnik niby się wkręca ale coś bardzo powoli. W porównaniu z A3 to ten samochód leży i kwiczy. Turbine niby słychać tak od 2200obr/min - gwiżdżę nie wiem czy powinna. Do tego słychać też szum wiatraka na wiskozie i ciężko odróżnić jedno od drugiego. Efekt jest taki że to wszystko bardzo wolno się zbiera. Nie czuć prawie wcale wgniatania w fotel. Sam silnik na tyle ile się znam i jak oglądałem inne modele pracuje dosyć cicho i mało klekocze jak to diesle mają. Auto mam od niedawna. Auto nie posiada systemu FIS . Mam kontrolki standartowe . Jedna wogóle się nie zapala prawdopodobnie od ABS. Ale po przekręceniu kluczyka słychać kilka razy sygnał ostrzegawczy. Domyślam się że chodzi tu o czujniki ABS. No i oprócz słabej mocy...to nie jestem w stanie obrócić nawet tym autem kół w miejscu, zrobić pisk,zrywa itp rzeczy. A nie ma nigdzie wyłącznika ASR, ESP czy innych takich cudów co by mogły to ograniczać. Ogumienie jest dosyć spore ale bez przesady żeby się nie dało zapiszczeć. R18/225 na każdym kole. Więc wszystko to skłania się raczej do braku mocy :((( Nie mam dużego doświadczenia w dieslach bo to dopiero moje drugie auto tego typu. Kilka lat temu miałem Passata B5 1.9Tdi 130KM to tamten się wkręcał ochoczo i wciskał niesamowicie. No a tu zonk. Wiem że te silniki 2.5Tdi to są cuda niewidy i psuje się wszystko. Słyszałem też o wycierających się wałkach. Z tym że u mnie jakoś nie słychać jakichś luzów itd. Poprzedni właściciel powiedział że na rozrządzie mogę zrobić jeszcze 20tyś. No i jeszcze jedno...czy auto w trasie czy w mieście przy spokojnej normalnej jeździe pali 15l/100km . Wczoraj za 100zł zalania diesel nitro na shellu zrobiłem w trasie 150km....tragedia. Auto przy odpaleniu na biegu jałowym też wolno wchodzi na obroty, oglądając inny model jestem pewny że tamta wkręcała się szybciej ale nie była quattro nie wiem czy to ma znaczenie. Dodam że przy gazowaniu auta z rur nie wydobywa się dym. Wogóle nie ma go dużo. Leci bardzo mało widoczna ciemna mgiełka. W Passacie jak dałem buta to na ciemno umiał zadymić. Jak zaglądałem pod spód to wydechy wyglądają na dosyć nowe. A są dwa lewy i prawy. Oglądałem inną wersję to miała jeden po lewo z podwójną końcówką.

Podsumowując :
-brak mocy
-bardzo wysokie spalanie
-nie kopci nie dymi
-nie da się zrobić "zrywa" choć nie ma ASR czy ESP
-silnik pracuje nie najgorzej (sporo egzemplarzy miało zalane wtryskiwacze - u mnie są cały czas suche)

Jakieś rady panowie lub panie ???? Bo jestem zielony w temacie i nie wiem od czego tu zacząć.

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 08 sie 2013, 18:30

hmm ciekawa sprawa. Po piersze masz quattro wiec nie zerwiesz na asfalcie przy tej mocy i przy tych kolach, po drugie skoro motor organoleptycznie wydaje sie byc w dobrej kondycji przydaloby sie zrobic logi dynamiczne i statyczne bo ciezko wrozyc na odleglosc.

Ja bym sprawdzil na poczatek komputer, przeplywke oraz egr. przeplywke mozesz sprobowac odłaczyc i sie przejechac, a egr mozesz zaslepic i sprobowac drugi raz sie przejechac.

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 08 sie 2013, 23:58

Ok. Spróbuję coś takiego zrobić i dam znać o rezultatach. Właśnie dziwi mnie też ta mała moc...bo nawet bym zrozumiał to że nie da się zerwać ale przy wyprzedzaniu nawet czuć brak mocy. Czasami przy mocniejszym dociśnięciu na nierównych dziurach i asfalcie szarpie jakby most kopał z tyłu :/ Albo to jakieś ostre odcięcie jest :/ Czekam na znajomego który by mógł mi zrobić te logi i jak coś to też je podrzucę.

PS. Dodam jeszcze bo nie napisałem że silnik bardzo szybko odpala. Ledwo co przekręce i już chodzi.

PS2. Przepływke to zlokalizuje...ale ten EGR to muszę poszukać bo jak mówiłem w silnikach diesla to jestem zielony.

[ Dodano: 2013-08-09, 00:02 ]
PS3. Na piasku czy trawie też nie mogę zerwać :/

[ Dodano: 2013-08-09, 14:19 ]
Nowe fakty. Dziś trochę pomajsterkowałem przy silniku bo wkońcu miałem odrobinę czasu. Zaworu EGR nie zaślepiłem ale doczytałem na forum że warto go rozebrać i przeczyścić. Tutaj teraz obstawiam brak mocy. Po odłączeniu przepływomierza było jeszcze gorzej więc to chyba nie to. Dzisiaj jest troche chłodniej i przegoniłem ostro auto po raz pierwszy od zakupu, ogólnie mam bardzo twardy pedał gazu. Ale go kilka razy podeptałem i już auto jakby troche lepiej reaguje. Może ten zawór EGR troche się rozruszał ? Ale nadal szału nie ma. Ale dzięki temu odkryłem jeszcze coś. Nie wiem czy to jest normalne ale auto czy to na luzie czy podczas jazdy kręci się maxymalnie do ok 4.5tyś obrotów. Nie da się wycisnąć więcej :/ Może to auto chodzi w jakimś trybie serwisowym ? Stąd mała moc i wysokie spalanie ? I przypomnę że słychać kilka razy pikanie po przekręceniu kluczyka.

[ Dodano: 2013-08-10, 14:57 ]
Są postępy. Dziś auto było podpięte pod kompa. Niestety mnie przy tym nie było. Były jakieś błędy związane z pedałem gazu i jakieś inne nie dowiedziałem się konkretnie jakie ale podobno mało ważne. Co się dało zostało wykasowane. Efekt : auto do 100km/h zbiera się już z uśmiechem na twarzy :) Potem już kosmosu nie ma. No ale to już rozumiem ze SPAM mocy/momentu/masy auta. Ze spalaniem zobaczymy czy się polepszy jak trochę pojeżdżę. Zostały natomiast dwa błędy o których gościu nie miał pojęcia co to .

Prośba o rozkodowanie P00575 oraz P00741

PatrykISIA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 11 wrz 2012, 21:17
Lokalizacja: Wrocław / Wojcieszów

Post autor: PatrykISIA » 19 sie 2013, 21:06

Kolego błąd 00575 to chyba najbardziej znany błąd wszystkim użytkownikom audi :( I niestety nie ma jednego rozwiązania, żeby się go pozbyć. Poczytaj forum... o błędzie 575 jest po prostu mnóstwo tematów. Ale myślę, że bez logów się nie obejdzie :(

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 25 sie 2013, 20:34

<szok> <szok> <szok> <szok> <szok>
błąd 00575 jest wziązany z przepływomierzem
Proponuje na początek zainwestować bodajże 25zł w najtańszy kabel i zrobić kompletną diagnostykę-jeśli nie dasz rady to chociaż odczytać błędy wraz z opisem. Chyba że wolisz naprawiać metodą "a może to ,może tamto" to proponuje ci powoli odkładać kase na naprawę, tym bardziej że chcesz go wkręcić powyżej 4,5 tyś obrotów <szok> <szok>

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 25 sie 2013, 21:06

jak się mylę, niech ktoś mnie poprawi, ale akn z 99 roku nie wychodził w quattro (nie słyszałem żeby jakikolwiek 150km wyszedł w quattro), pewien na 100% nie jestem <mysli>

Po drugie, logi logi i jeszcze raz logi. u mnie w aknie 575 objawiał się chińską przepływką w którą ktoś zainwestował, auto też nie miało mocy... Po wymianie na boscha lata aż miło <rotfl>

Odnośnie kodów błędów, Kolego wpisz te kody czy w google, czy w wyszukiwarkę forum, uwierz mi że tematów wyjdzie Ci tyle że lekturę na przyszłe zimowe wieczory będziesz mieć zapewnioną :)

pozdrawiam

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 26 sie 2013, 14:43

Dzięki qwertyy . Właśnie dzisiaj wpadłem na pomysł żeby zrobić foto silnika i dać do oceny jego typ. Ponieważ byłem już u gościa co się zna troche i powiedział że to jest 180KM motor. W dowodzie mam wpisane 150KM. Na tabliczce znamionowej w komorze silnika znalazłem napis :

03
AKN 6791

Auto na bank jest w quattro no bo most jest tylny :p Podobno chodzi na stałe. Dodatkowo się dowiedziałem że nie ma ASR i ESP w nim wogóle. Po logach mechanik stwierdził że wszystko pracuje bardzo dobrze, turbina, kąty wtrysków i przepływomierz - podobno aż za idealne wskazania :/ Dziwne.

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 26 sie 2013, 15:59

posprawdzaj n75 , weze z podcisnienia , sprawdz gumowe rury z dolotu

zapnij go do kompa i przeskanuj wszystko, nie ma siły ze sie nie dowiesz co to

ps. zmien mechanika , bo jak twierdzi ze akn ma 180PS to jest idiota :)
AKE miały 180.

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 27 sie 2013, 13:03

Po podłączeniu do kompa mechanik stwierdził że wszystko działa prawidłowo. Jedyne co znalazł to niewłaściwy program w sterowniku. Jakiś niepełny czy coś.

Rury sprawdzone, EGR czyściutki.

Po wykasowaniu jakichś błędów auto odżyło ale niedawno zaczęło szarpać na wolnych obrotach.

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 27 sie 2013, 13:28

mozesz przez ten niewlasciwy program masz za niskie obroty na biegu jałowym przez co szarpie ?

RaDeK868
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 28 lip 2012, 11:21
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: RaDeK868 » 27 sie 2013, 15:35

ten błąd 00575 powrócił? Takie info znalazłem o tym błędzie...

00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji.

Możliwe przyczyny:
- uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania
- połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone)

Skutki:
- Brak mocy, utrudniony rozruch, niewłaściwa praca silnika.

Sposób usunięcia usterki:
- sprawdzić zawór magnetyczny N75
- sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką.

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 27 sie 2013, 22:01

Ryan - obroty na biegu jałowym są idealne. Gdyby nie to podszarpywanie od czasu do czasu w jakby losowym momencie co losowy odstęp czasu to można powiedzieć że wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie na milimetr.

RaDeK868 - ten błąd jest cały czas nie dało się go wykasować. Chociaż logi podobno wyglądają bardzo dobrze. Brak mocy występuje losowo, dołączyło do tego podszarpywanie silnika w losowych momentach. Wcześniej tego nie było. Silnik odpala na tyknięcie. Myślę że to może faktycznie być coś przez ten program. Ale nie wiem skąd to podszarpywanie się nagle wzięło. Czasami auto jedzie normalnie i nawet nieźle ciągnie chociaż to jeszcze nie jest to co powinno być. Szarpanie to już raczej nie jest wina programu. Bo by chyba cały czas szarpało.

[ Dodano: 2013-08-28, 12:42 ]
Po odłączeniu przepływomierza szarpanie nadal występuje. Natomiast nie odczuwam żadnych różnic w mocy auta. Obroty są równomierne. Odpala bez problemu. Jedyne co to może jedynie troszkę więcej mgiełki leci z wydechów.

Rozumiem że przepływomierz to tam samo jak w benzyniakach jest zaraz za filtrem powietrza na plastikowej rurze dolotu ? Bo właśnie tą wtyczkę odłączyłem.

[ Dodano: 2013-08-28, 13:02 ]
Znalazłem jeden bardzo mocno obkopcony aż wręcz przesączony i zalany wąż. Znajduje się on z tyłu silnika pod turbiną. Zauważyłem że jego jedna odnoga łączy się zaraz koło przepływomierza a druga idzie centralnie między głowice silnika. Nie wiem czy to było wcześniej...ale nie pamiętam żeby to było 2 tyg temu. A jakoś wtedy też auto mi zaczęło podszarpywać.

[ Dodano: 2013-09-11, 09:09 ]
Które logi zrobić pod ten złożony przypadek ? Dzisiaj zaczynam działać sam bo dostanę kabelek.

[ Dodano: 2013-09-13, 12:41 ]
Gumowy łącznik wymieniony. N75 sprawdzone-czyściutkie.ÂŁopatki turbo czyściutkie. Wymiana gumy pomogła. Ale nadal to nie jest to. Szarpie i gaśnie czasami na biegu jałowym. Czekam na polski kabel do VAGa bo mi przysłali chinola i dupa.

[ Dodano: 2013-09-23, 17:25 ]
viewtopic.php?t=61017 - Logi i błędy pod tym tematem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga