Problem z prądem, akumulator
Problem z prądem, akumulator
Witam, klubowicze pomóżcie. Problem jest mianowicie taki, auto postoi przez noc i trochę dnia i jest kompletnie rozładowany akumulator. Poprosiłem o pomoc elektryków z zakładu w którym pracuje, po godzinnym poszukiwaniu, sprawdzaniu stanu akumulatora, oględzin przewodów i podłączeniu się do elektryki i wyciąganiu bezpieczników aby przekonać się co może rozładowywać naładowany akumulator nic nie wynikło, wszystko jest ok jeśli chodzi o bezpieczniki i akumulator. Elektrycy doszli do wniosku, że jeden w przewodów ( zaznaczony na zdjęciach) pobiera ciągle do 2 amperów i to może powodować rozładowania, proszę napiszcie od czego jest ten przewód podłączony do klem. Dodam ,że po przekręceniu zapłonu i poczekaniu dluższej chwili akumulator pada. Pozdrawiam
![Obrazek]()
![Obrazek]()
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Problem z prądem, akumulator
Do Akumulatora są podłączone 3 przewodypeklysz pisze:proszę napiszcie od czego jest ten przewód podłączony do klem. Dodam ,że po przekręceniu zapłonu i poczekaniu dluższej chwili akumulator pada.
1) do alternatora
2) do rozrusznika
3) do elektryki samochodu (według mnie to ten przez Ciebie zaznaczony) - poza wyciąganiem bezpieczników przekaźników (jest ich sporo w samochodzie - nie tylko z boku konsoli) nie ma innej metody ustalenia co pobiera Ci duży prąd
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Cześć
Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać ja bym jeszcze spróbował wyczyścić połączenia kabli masowych. Choć w tym wypadku powinien się pojawić błąd, ale różnie być może.
- połączenie masy akumulatora do nadwozia plus czyszczenie klem
- połączenie kabla masy silnika do nadwozia
Korozja w tych miejscach powoduje też całkowite rozładowanie akumulatora.

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać ja bym jeszcze spróbował wyczyścić połączenia kabli masowych. Choć w tym wypadku powinien się pojawić błąd, ale różnie być może.
- połączenie masy akumulatora do nadwozia plus czyszczenie klem
- połączenie kabla masy silnika do nadwozia
Korozja w tych miejscach powoduje też całkowite rozładowanie akumulatora.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:37
- Lokalizacja: Miały/Wielkopolskie
cześć
cześć podłacze sie pod temat mam taki sam problem iż jak auto postoi całą noc to rozładowuje akumulator do zera?? aku nowe nie wiem co możę być może to być alternator? nie wiem jakl to sprawdzić??
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: cześć
Szukać jakie urządzenie pobiera ponadnormatywny prąd. Jeżeli ktoś nie miał zacięcia, to szukał w ten sposób, że odłączał bezpieczniki od urządzeń typu radio, alarm itp. - aż trafił na te, które pobierało zbyt dużo prądugregor88 pisze:cześć podłacze sie pod temat mam taki sam problem iż jak auto postoi całą noc to rozładowuje akumulator do zera?? aku nowe nie wiem co możę być może to być alternator? nie wiem jakl to sprawdzić??

Jakby był uwalony regulator napięcia na alternatorze to by Ci nie ładowało baterii i sam byś to zauważył po wskaźniku napięcia na desce i na pewno pojawiłaby się kontrolka ładowania. Zobacz czy w bagażniku nie pali Ci się lampka na stałe, może alarm po nocy rozbija baterie, albo co ostatnio miał kolega po próbie włamu uwalony mikrostyk w drzwiach kierowcy i też bateria siadała.peklysz pisze:są przypuszczenia że to może być regulator napięcia
Pzdr
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Powodów upływności prądu w samochodzie może być wiele.gregor88 pisze:cześć podłacze sie pod temat mam taki sam problem iż jak auto postoi całą noc to rozładowuje akumulator do zera?? aku nowe nie wiem co możę być może to być alternator? nie wiem jakl to sprawdzić??
Zakładam że posiadasz chociażby podstawową wiedzę z dziedziny elektryki (jesteś w stanie zrobić podstawowe sprawdzenia) oraz zakładam
że dysponujesz jakimś miernikiem prądu - jeżeli nie to masz znikome szanse znalezienia problemu. W takim wypadku możesz co najwyżej odkręcić jeden z przewodów podłączonych do klemy dodatniej akumulatora - jeden odpowiada za alternator i rozrusznik a drugi za pozostałą elektrykę. Każdorazowo po odkręceniu zostawiasz samochód na dzień dwa i sprawdzasz czy akumulator się rozładował.
Jeżeli okaże się że broi obwód alternatora i rozrusznika to możliwe że uszkodzeniu uległa któraś z diod mostka alternatora. Jeżeli natomiast będzie problem z drugim przewodem, to niestety bez miernika się nie obędzie - jest po prostu za dużo bezpieczników aby zlokalizować problem.
Jak masz miernik i potrafisz go używać to na początek włącz go w szereg z obwodem alternatora (najlepiej przy akumulatorze). Jeżeli prąd będzie zbliżony do 0A to jest OK (minimalny pobór może być). Następnie jeżeli będzie OK, to wepnij się w ten drugi przewód i tak jak radził Kolega tomekkk1 wyciągaj po kolei bezpieczniki za każdym razem sprawdzając jak wygląda odczyt na mierniku. Jeżeli odczyt spadnie blisko 0A, to znak że znalazłeś obwód który generuje pobór prądu. Zacznij od bezpieczników które są na szczycie deski rozdzielczej, jeżeli nie znajdziesz winnego to zajmij się tymi pod deską rozdzielczą (w nogach kierowcy) a na koniec te które są w obudowie komputera silnika.
W samochodach z silnikami Diesla od czasu do czasu zdarza się że zawiesi się przekaźnik od świec żarowych które w dość szybkim tempie 'wysysają' akumulator, być może ten problem jest i u Ciebie.
Powodzenia w lokalizacji niesprawności

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 maja 2013, 11:19
- Lokalizacja: Wroclaw
Witam.
U mnie pojawił się dość podobny problem.
Zaczęło się około miesiąc temu od niedziałających wycieraczek. Samochód stał ok tygodnia u mechanika. Wymieniał/sprawdzał (jak mówi) wszystko. Przełącznik, przekaźnik, silnik i wszystko okazało się sprawne. Ostatecznie doszedł do tego, że to były kable. Przejrzał całą instalację, wyczyścił i wszystko zaczęło działać.
Po dwóch tygodniach bez problemu, wczoraj rano samochód mi nie odpalił. Aku kompletnie rozładowany.
Podłączyłem pod prostownik. Po około 2 godzinach odłączyłem prostownik, samochód zapalił normalnie i myślałem, że wszystko bedzie w porządku. Okazało się w trakcie jazdy, że znowu nie działają wycieraczki.
Po przejachaniu ok 15 km samochód postał kilka minut wyłączony. Po ponownym (bezproblemowym) uruchomieniu, o dziwo, wycieraczki zaczęły działać.
Proszę o pomoc, co może rozładowywać akumulator w tak szybkim tempie i jednocześnie unieruchamiać wycieraczki?
U mnie pojawił się dość podobny problem.
Zaczęło się około miesiąc temu od niedziałających wycieraczek. Samochód stał ok tygodnia u mechanika. Wymieniał/sprawdzał (jak mówi) wszystko. Przełącznik, przekaźnik, silnik i wszystko okazało się sprawne. Ostatecznie doszedł do tego, że to były kable. Przejrzał całą instalację, wyczyścił i wszystko zaczęło działać.
Po dwóch tygodniach bez problemu, wczoraj rano samochód mi nie odpalił. Aku kompletnie rozładowany.
Podłączyłem pod prostownik. Po około 2 godzinach odłączyłem prostownik, samochód zapalił normalnie i myślałem, że wszystko bedzie w porządku. Okazało się w trakcie jazdy, że znowu nie działają wycieraczki.
Po przejachaniu ok 15 km samochód postał kilka minut wyłączony. Po ponownym (bezproblemowym) uruchomieniu, o dziwo, wycieraczki zaczęły działać.
Proszę o pomoc, co może rozładowywać akumulator w tak szybkim tempie i jednocześnie unieruchamiać wycieraczki?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Tylko zwarcie w obwodzie wycieraczek - niestety jest lokalizacja może być bardzo ciężka.krsw_139614 pisze:Proszę o pomoc, co może rozładowywać akumulator w tak szybkim tempie i jednocześnie unieruchamiać wycieraczki?
Na początek dobrze byłoby ustalić, czy rozładowuje akumulator, gdy jest na zapłonie, czy również w tedy kiedy jest w spoczynku - do tego będziesz musiał pobawić się miernikiem oraz bezpiecznikami.
Następnie jak już ustalisz obwód który Ci rozładowuje aku to należałoby przejrzeć całą instalację za niego odpowiedzialną.
Niestety w takich przypadkach nikt Ci nie wskaże palcem - 'To ten element'. Instalacja samochodu składa się z setek metrów kabli, i każdy z nich może być źródłem Twojego problemu.
Ponadto, jeżeli sytuacja powróciła po 2tyg, ja na Twoim miejscu pojechałbym do tego elektryka i sprawdził razem z nim gdzie usunął 'rzekomą' usterkę w kablach - może zrobił to na 'sztukę'
