Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem z prądem, akumulator

Elektryka
peklysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2013, 06:34
Lokalizacja: Ciechanów

Problem z prądem, akumulator

Post autor: peklysz » 23 sie 2013, 14:32

Witam, klubowicze pomóżcie. Problem jest mianowicie taki, auto postoi przez noc i trochę dnia i jest kompletnie rozładowany akumulator. Poprosiłem o pomoc elektryków z zakładu w którym pracuje, po godzinnym poszukiwaniu, sprawdzaniu stanu akumulatora, oględzin przewodów i podłączeniu się do elektryki i wyciąganiu bezpieczników aby przekonać się co może rozładowywać naładowany akumulator nic nie wynikło, wszystko jest ok jeśli chodzi o bezpieczniki i akumulator. Elektrycy doszli do wniosku, że jeden w przewodów ( zaznaczony na zdjęciach) pobiera ciągle do 2 amperów i to może powodować rozładowania, proszę napiszcie od czego jest ten przewód podłączony do klem. Dodam ,że po przekręceniu zapłonu i poczekaniu dluższej chwili akumulator pada. Pozdrawiam

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Problem z prądem, akumulator

Post autor: kot919 » 24 sie 2013, 11:29

peklysz pisze:proszę napiszcie od czego jest ten przewód podłączony do klem. Dodam ,że po przekręceniu zapłonu i poczekaniu dluższej chwili akumulator pada.
Do Akumulatora są podłączone 3 przewody
1) do alternatora
2) do rozrusznika
3) do elektryki samochodu (według mnie to ten przez Ciebie zaznaczony) - poza wyciąganiem bezpieczników przekaźników (jest ich sporo w samochodzie - nie tylko z boku konsoli) nie ma innej metody ustalenia co pobiera Ci duży prąd

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 24 sie 2013, 19:53

Paweł, podłączałeś może Vag-a? pojawiły się jakieś błędy?

peklysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2013, 06:34
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: peklysz » 25 sie 2013, 10:55

Tak podłączyłem i żadnego błędu nie było. Jutro auto idzie do elektryka, są przypuszczenia że to może być regulator napięcia ale do końca nie jestem pewien, fachowiec obejrzy dotknie i wyda swoją opinie:)

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 25 sie 2013, 14:05

Cześć :)

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać ja bym jeszcze spróbował wyczyścić połączenia kabli masowych. Choć w tym wypadku powinien się pojawić błąd, ale różnie być może.

- połączenie masy akumulatora do nadwozia plus czyszczenie klem
- połączenie kabla masy silnika do nadwozia

Korozja w tych miejscach powoduje też całkowite rozładowanie akumulatora.

Robberto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt

Post autor: Robberto » 26 sie 2013, 20:37

kiedys miake podobny problem z escorcie, winny byl alternator ktory robil zwarcie, moze trzeba tam zagladnac, wiem ze to nie escort ale zasada dzialania alternatora napewno nie zmienila sie

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 27 sie 2013, 13:06

najprościej to go odkręć na noc i zobaczysz czy też się rozładuje. jak tak to będziesz wiedział który kabel i potem schemat albo szukać po wiązce dokąd on idzie i co pobiera prąd.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

gregor88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:37
Lokalizacja: Miały/Wielkopolskie

cześć

Post autor: gregor88 » 17 paź 2013, 22:40

cześć podłacze sie pod temat mam taki sam problem iż jak auto postoi całą noc to rozładowuje akumulator do zera?? aku nowe nie wiem co możę być może to być alternator? nie wiem jakl to sprawdzić??

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: cześć

Post autor: Naprawa Audi A6 » 17 paź 2013, 23:20

gregor88 pisze:cześć podłacze sie pod temat mam taki sam problem iż jak auto postoi całą noc to rozładowuje akumulator do zera?? aku nowe nie wiem co możę być może to być alternator? nie wiem jakl to sprawdzić??
Szukać jakie urządzenie pobiera ponadnormatywny prąd. Jeżeli ktoś nie miał zacięcia, to szukał w ten sposób, że odłączał bezpieczniki od urządzeń typu radio, alarm itp. - aż trafił na te, które pobierało zbyt dużo prądu <okok>

Awatar użytkownika
pycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 01 gru 2012, 11:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pycho » 18 paź 2013, 08:17

peklysz pisze:są przypuszczenia że to może być regulator napięcia
Jakby był uwalony regulator napięcia na alternatorze to by Ci nie ładowało baterii i sam byś to zauważył po wskaźniku napięcia na desce i na pewno pojawiłaby się kontrolka ładowania. Zobacz czy w bagażniku nie pali Ci się lampka na stałe, może alarm po nocy rozbija baterie, albo co ostatnio miał kolega po próbie włamu uwalony mikrostyk w drzwiach kierowcy i też bateria siadała.

Pzdr
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 18 paź 2013, 09:19

gregor88 pisze:cześć podłacze sie pod temat mam taki sam problem iż jak auto postoi całą noc to rozładowuje akumulator do zera?? aku nowe nie wiem co możę być może to być alternator? nie wiem jakl to sprawdzić??
Powodów upływności prądu w samochodzie może być wiele.

Zakładam że posiadasz chociażby podstawową wiedzę z dziedziny elektryki (jesteś w stanie zrobić podstawowe sprawdzenia) oraz zakładam
że dysponujesz jakimś miernikiem prądu - jeżeli nie to masz znikome szanse znalezienia problemu. W takim wypadku możesz co najwyżej odkręcić jeden z przewodów podłączonych do klemy dodatniej akumulatora - jeden odpowiada za alternator i rozrusznik a drugi za pozostałą elektrykę. Każdorazowo po odkręceniu zostawiasz samochód na dzień dwa i sprawdzasz czy akumulator się rozładował.
Jeżeli okaże się że broi obwód alternatora i rozrusznika to możliwe że uszkodzeniu uległa któraś z diod mostka alternatora. Jeżeli natomiast będzie problem z drugim przewodem, to niestety bez miernika się nie obędzie - jest po prostu za dużo bezpieczników aby zlokalizować problem.

Jak masz miernik i potrafisz go używać to na początek włącz go w szereg z obwodem alternatora (najlepiej przy akumulatorze). Jeżeli prąd będzie zbliżony do 0A to jest OK (minimalny pobór może być). Następnie jeżeli będzie OK, to wepnij się w ten drugi przewód i tak jak radził Kolega tomekkk1 wyciągaj po kolei bezpieczniki za każdym razem sprawdzając jak wygląda odczyt na mierniku. Jeżeli odczyt spadnie blisko 0A, to znak że znalazłeś obwód który generuje pobór prądu. Zacznij od bezpieczników które są na szczycie deski rozdzielczej, jeżeli nie znajdziesz winnego to zajmij się tymi pod deską rozdzielczą (w nogach kierowcy) a na koniec te które są w obudowie komputera silnika.

W samochodach z silnikami Diesla od czasu do czasu zdarza się że zawiesi się przekaźnik od świec żarowych które w dość szybkim tempie 'wysysają' akumulator, być może ten problem jest i u Ciebie.

Powodzenia w lokalizacji niesprawności <okok>

gregor88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:37
Lokalizacja: Miały/Wielkopolskie

Post autor: gregor88 » 19 paź 2013, 09:28

dziś na noc odpiołem kabel od alternatora plusowy ten co idzie do rozrusznika i nadal ako padło
teraz wyciągłem wszystkie bezpieczniki w których był prąd po wyciągnieciu kluczyka z stacyjki zobaczymy czy też rozładuje??

strazak93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 lip 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków,okolice

Post autor: strazak93 » 19 paź 2013, 14:00

Wtam,ja mam podobny problem że coś mi rozładowuje akumulator,i prawdopodobnie to radyjko mi to robi,narazie na noc wyciągam bezpiecznik,tylko niewiem co dalej robic .

krsw_139614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 maja 2013, 11:19
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: krsw_139614 » 06 lis 2013, 13:26

Witam.
U mnie pojawił się dość podobny problem.
Zaczęło się około miesiąc temu od niedziałających wycieraczek. Samochód stał ok tygodnia u mechanika. Wymieniał/sprawdzał (jak mówi) wszystko. Przełącznik, przekaźnik, silnik i wszystko okazało się sprawne. Ostatecznie doszedł do tego, że to były kable. Przejrzał całą instalację, wyczyścił i wszystko zaczęło działać.
Po dwóch tygodniach bez problemu, wczoraj rano samochód mi nie odpalił. Aku kompletnie rozładowany.
Podłączyłem pod prostownik. Po około 2 godzinach odłączyłem prostownik, samochód zapalił normalnie i myślałem, że wszystko bedzie w porządku. Okazało się w trakcie jazdy, że znowu nie działają wycieraczki.
Po przejachaniu ok 15 km samochód postał kilka minut wyłączony. Po ponownym (bezproblemowym) uruchomieniu, o dziwo, wycieraczki zaczęły działać.
Proszę o pomoc, co może rozładowywać akumulator w tak szybkim tempie i jednocześnie unieruchamiać wycieraczki?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 06 lis 2013, 15:48

krsw_139614 pisze:Proszę o pomoc, co może rozładowywać akumulator w tak szybkim tempie i jednocześnie unieruchamiać wycieraczki?
Tylko zwarcie w obwodzie wycieraczek - niestety jest lokalizacja może być bardzo ciężka.

Na początek dobrze byłoby ustalić, czy rozładowuje akumulator, gdy jest na zapłonie, czy również w tedy kiedy jest w spoczynku - do tego będziesz musiał pobawić się miernikiem oraz bezpiecznikami.
Następnie jak już ustalisz obwód który Ci rozładowuje aku to należałoby przejrzeć całą instalację za niego odpowiedzialną.

Niestety w takich przypadkach nikt Ci nie wskaże palcem - 'To ten element'. Instalacja samochodu składa się z setek metrów kabli, i każdy z nich może być źródłem Twojego problemu.

Ponadto, jeżeli sytuacja powróciła po 2tyg, ja na Twoim miejscu pojechałbym do tego elektryka i sprawdził razem z nim gdzie usunął 'rzekomą' usterkę w kablach - może zrobił to na 'sztukę' <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja