Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6/S6 C5 4.2] różnice pomiędzy silnikami

Silniki benzynowe
Baloosh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Baloosh » 08 paź 2009, 09:50

cosmix pisze:ps. jeszcze jeden filmik dla was

Audi S6 LPG vs. PB98 (eurosuper)
I to jest właśnie auto WaceX'a :D

WaceX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2008, 09:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: WaceX » 08 paź 2009, 14:24

Baloosh pisze:
cosmix pisze:ps. jeszcze jeden filmik dla was

Audi S6 LPG vs. PB98 (eurosuper)
I to jest właśnie auto WaceX'a :D
No tak zdecydowanie to moje auto i "niemiecka" autostrada. ;)
To były początki gazu w tym samochodzie. Teraz po regulacjach hest znacznie lepiej. Wtedy miał duże problemy z wysokimi obrotami i uboga mieszanką. Mam w planach jeszcze drugi reduktor i jak skończę, to wrzucę wykresy z hamowni i może pojadę jeszcze raz do Niemiec.

cosmix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 paź 2009, 21:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cosmix » 08 paź 2009, 15:07

heheh no to dobre <rotfl> Przyznaje, że nie zwróciłem uwagi że nick ten sam. Wideo znalazłem już jakiś czas temu :-)

pozdrawiam

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 24 gru 2012, 21:05

panowie może mi ktoś wymienić jakie silniki były montowane w s6 c5? i z jakimi były spięte skrzyniami

tylko takie wersje?
Model S6 to ANK i AQJ - 340 KM. Gdzies na forum audi czytałem, że podobno AQJ miał fabryczną wade, że czasem korby lubiły po wychodzic bokiem. W ANK audi poprawiło tą wade.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 30 gru 2012, 09:55

Dokładnie tak jak piszesz na AQJ uważaj bo korby uciekają z silnika ANK jest już bez tej wady nie wiem ile przypadków tego było ale fama właśnie taka jest o tych silnikach ja osobiście nikogo z tym problemem nie znam więc może nie jest aż tak źle ale lepiej dmuchać na zimne bo koszty odbudowy silnika na częściach z ASO przerosną wartość auta coś o tym wiem hehehe :)
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

KUBOLKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2013, 09:18
Lokalizacja: WROCLAW

Post autor: KUBOLKU » 26 cze 2013, 12:12

W jaki latach wychodziły ANK i AQJ ? czy mieszali je na taśmie produkcyjnej? Jakie są między nimi różnice poza "tymi krobami" ?
Jaki kod ma silnik od RS? Podejrzewam że cały słupek jest inny niż S-kowe?

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 26 cze 2013, 13:23

AQJ do 2000r.przedlift , ANK po 2000r.polift

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 26 cze 2013, 15:09

RS6 ma BCY, RS6+ BRV.
Jeszcze gwoli wyjaśnienia - 300PS ma inne wtryski niż 340PS.

hubdaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:33
Lokalizacja: wielun

Post autor: hubdaw » 27 cze 2013, 21:10

Ja mam ANK auto z 2000 roku

królikS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: królikS6 » 27 cze 2013, 21:50

Witaj,jestem posiadaczem S6 w gazie i trochę mnie osobiście zdenerwowało to co mówisz o
'wstydzie' jeśli uważasz to za coś złego to ok,kup auto i go nie gazuj.Ja mam zagazowane i nie widzę tu żadnego wstydu bo auto zapierdziela tak samo jak na benzynie a tankuje je za grosze w porównaniu do obecnych cen PB.Nie mówię ze nie tankuje PB bo też śmigam na PB98.


cosmix pisze:A dlaczego nie?? Są jakieś przeciwskazania?

W sumie gaz czystszy, więcej oktanów, mniejsze koszty, trzeba tylko wiedzieć jak eksploatować i mieć dobrą instalację. Blondynie zawsze możesz powiedzieć pod dystybutorem, że przejmujesz się losem fok czy barbiali i że dlatego zamierzasz dbać o środowisko albo że teraz tak w nowoczesnych sportowych samochodach tankuje się paliwo ;)

Ogólnie chodzi mi o to czy poza "wstydem" coś można zrobić kiepskiego z tym silnikiem. Głównie zależy mi na doświadczeniu, bo wiadomo że producent nie prowadzi takich badań do tego auta, a wiadomo że temp. zapłonu jest wyższa.

Polecam filmik:
Audi S8 Rennen auf der A7 LPG Autogas

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 13 sie 2013, 15:20

Zagór orientujesz się jaka jest różnica we wtryskach ile mają wydatku więcej te od S6?
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 26 sie 2013, 11:33

Tak, jak koniecznie chcesz wiedzieć, to poszukam i podam Ci ile leją eSkowe.
- chcesz zmieniać??

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 30 sie 2015, 20:27

Nie wiem czy przypadkiem te od 300km nie są 200 cc a z 340km 240cc tyle mi wyszło z wyliczeń ciśnienie na magistrali zakładam że jest niezmienne w obydwu. Jak sprawdzałem kiedyś swojego to wyraźnie po modach zabrakło mu na górze paliwa uboga lambda, rany kiedy to było ... hehe
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Gość.

Post autor: Gość. » 30 sie 2015, 20:33

SANT0, A żeś kotleta odgrzał :D A swoja droga dalej jestes przeciwnik LPG w V8?

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 31 sie 2015, 01:01

A gdzie ja napisałem że jestem przeciwnikiem ? ;-D jak jest to założone z głową to da się normalnie jeździć a jak do tego silnik przejdzie odpowiednie modyfikacje mechaniczne to będzie jeździć lepiej niż na PB

Co do zmian miedzy tymi wersjami mamy również inne przełożenia przekładni głównej i prawdopodobnie AQJ jak i mocniejszy brat 360km z S8 mają kute korby tak samo z resztą jak stary poczciwy ABZ czesto stosowany i uturbiany do driftu. Poza tym mamy inne tłoki i pierścienie.

Nie chodzi o odgrzewany kotlet tylko o powiększenie wiedzy dotyczącej różnic tych silników.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga