Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

ile koni i momentu na c5 Q ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 11 sie 2013, 22:21

130TDI pisze:Ewentualnie kup sobie C5 z 1.8 T w Quattro (jak się nie mylę to były seryjne 180 KM) i taki silnik na pewno będzie miał większy potencjał niż wyżyłowane 1.9 TDI.
Zgadza się - 180 konny AJL przed liftem. Występował z FWD, jak i również z Quattro <okok>

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 11 sie 2013, 23:09

tomekkk1 pisze:Zgadza się - 180 konny AJL przed liftem. Występował z FWD, jak i również z Quattro <okok>
Tak jak u mnie <figielek>
A te pieniądze co chcesz wsadzić przeróbki 1.9 zrobił byś tu jakiś dobry chip większy fmic i myślę że ok 220/230km byś miał a co do spalania w trasie normalną jazdą zejdziesz poniżej 10l LPG. No i miejsca też jest sporo pod maską <okok>

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 11 sie 2013, 23:12

... o ile wiem AJL to ten sam słupek i graty w nim co AEB, co mogłoby oznaczać zakute tłoki - a to już solidny argument do takiej zabawy <okok>

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 11 sie 2013, 23:18

tomekkk1 pisze:... o ile wiem AJL to ten sam słupek i graty w nim co AEB, co oznaczałoby zakute tłoki - a to już solidny argument do takiej zabawy <okok>
Serio?? <mysli> No ten z ProTurbo mówił mi że ten silnik można do 300ps gonić i spokojnie graty wytrzymają, ale ile w tym prawdy to nie wiem <mysli>

[ Dodano: 2013-08-11, 23:21 ]
tomekkk1, zapomniałem Ci powiedzieć, że na podtlenku LPG :p chodzi teraz jak rakieta <figielek> jutro zobaczymy jak zmienię czujnik, dzisiaj patrzyłem gdzie on jest i znalazłem dostęp bajera ;)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 11 sie 2013, 23:33

Hubert21 pisze:
tomekkk1 pisze:... o ile wiem AJL to ten sam słupek i graty w nim co AEB, co oznaczałoby zakute tłoki - a to już solidny argument do takiej zabawy <okok>
Serio?? <mysli> No ten z ProTurbo mówił mi że ten silnik można do 300ps gonić i spokojnie graty wytrzymają, ale ile w tym prawdy to nie wiem <mysli>
Gdzieś czytałem o kozaku, co w AEB wyrezał 700 kucy, ale myślę że nie wiele seryjnych gratów wtedy w nim było...
Hubert21 pisze:tomekkk1, zapomniałem Ci powiedzieć, że na podtlenku LPG :p chodzi teraz jak rakieta <figielek> jutro zobaczymy jak zmienię czujnik, dzisiaj patrzyłem gdzie on jest i znalazłem dostęp bajera ;)
Zapewne od prawej, po demontażu zbiornika cieczy chłodzącej, ale o tym to chciałeś chyba w innym temacie wspomnieć :p

Przepraszamy za Offtop <piwo>
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 23:57 przez Naprawa Audi A6, łącznie zmieniany 2 razy.

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 11 sie 2013, 23:43

tomekkk1 pisze:Zapewne od prawej, po demontażu zbiornika cieczy chłodzącej, ale o tym to chciałeś chyba w innym temacie wspomnieć :p
No właśnie chyba nie ten sorki <milczek>
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Hubert21, łącznie zmieniany 2 razy.

marioooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: gdynia

Post autor: marioooo » 12 sie 2013, 02:06

Powiem tak. Ja nie mogę z silnikami wybrzydzać... Zdecydowałem się na a6 z 2.5 tdi ze względu na cenę i wyposażenie auta, a te auta z 2.5 no są fenomenalnie wyposażone po prostu bajka... Z tymi 2.5 tdi i tymi najbardziej kiblowymi wersjami jeszcze na rynku wtórnym idzie znaleźć najbardziej fenomenalne konfiguracje wyposażeń za śmieszne pieniądze z uwagi na silnik...
Gdyby nie ten fakt to kupiłbym pewnie ponownie a4 b5 i z masą 1380 kg z 1.9 zrobionym choćby tylko na 180 ps mam mini ścigacza tylko finansowo średnio się to opłaca bo ceny a4 b5 są podobne jak a6 na fulu z tą różnicą że a4 b5 to golec orkiestra, grzane tyłki jak u mnie to już wogóle luksus a co innego a6...
W a4 b5 które jest w tej samej cenie co a6 musiałbym ogarnąć mechanikę i wyposażenie które tż nie wiem dla czego ale też jest o wiele droższe niż do a6 aby dokupić, a kupując a6 to mam w tej samej cenie już auto poliftowe które jest ciut większą wersją a4 b6 wizualnie i w dodatku z wyposażeniem na fulu więc tu za podobne pieniądze pozostaje mi ogarnąć tylko mechanikę...

Dla tego uparłem się na 1.9 bo najprościej wsadzić to zamiast 2.5... :)

robicz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 cze 2013, 12:26
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: robicz » 12 sie 2013, 10:38

Może kiedyś dasz się w końcu przekonać do V-ki z LPG i docenisz zalety takiego rozwiązania nie tłumacząc się zasięgiem bo i jego można zwiększyć dając większą butlę. ÂŁatwo powiedzieć ogarnąć mechanikę ale to są koszta i kolejne dni postoju w garażu. Sprawę z mocą masz już chyba w miarę jasną. Tak więc udanego zakupu kolego ;)

marioooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: gdynia

Post autor: marioooo » 12 sie 2013, 14:23

Kurcze ja z chęcią kupiłbym v-kę ale 2.7T, mówię decyzje już miałem podjętą... ale prawdę mówiąc stchórzyłem... Boje się tej jednostki, a dokładniej tego że padnie jakaś nawet pierdółka której bez wyjmowania silnika się nie naprawi... samo lpg bym przeżył już...

A co do zwykłych v-ek (pomijam 4,2 bo to już za dużo pali) typu 2.8, 3.0 no to jeździłem i będę szczery mój 1.9 jedzie identycznie...

robicz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 cze 2013, 12:26
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: robicz » 13 sie 2013, 09:43

Nie ma się czego bać. V-ka to coś więcej niż tylko osiągi.. Ja jadąc tunelami czy na parkingach podziemnych zawsze opuszczam szybę i wkręcam go na obroty dźwięk bezcenny ! :) Ale jak już decyzja podjęta to miliona kilometrów życzę :)

marioooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: gdynia

Post autor: marioooo » 13 sie 2013, 14:25

Nie decyzja w sumie jeszcze nie podjęta... A powiedzcie mi jeszcze taką rzecz, bo tak patrze na dane techniczne i wydaje mi się że kurcze nie ma dużej różnicy wagowej pomiędzy c5 a a4 b6, z tego co widzę to jest to tylko 20kg różnicy a to prawie żadna różnica? Czy mają jakieś przekłamanie?

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 15 sie 2013, 11:14

marioooo pisze:Nie decyzja w sumie jeszcze nie podjęta... A powiedzcie m jeszcze takąz, bo tak patrze na dane i wydaje mi się że kurcze nie ma dużej różnicy wagowej pomiędzy c5 a a4 b6, z tego co widzę to jest to tylko 20kg różnicy a to prawie żadna różnica? Czy mają jakieś przekłamanie?
to pewnie dlatego że A6 ma maskę z amelinium. Hehe ;-)

marioooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: gdynia

Post autor: marioooo » 15 sie 2013, 16:37

hehe a4 b6 chyba też.... ;-) nie wiem , ja chyba zrobię tak że się przejadę osobiście 2.5 180 ps i zobaczę jak wrażenia, wiadomo że po modyfikacjach swapach itp na pewno będzie lepiej... ;-) Będę się martwił jak się rozczaruje totalnie tymi 180 ps w 2.5....

No i chyba jeszcze się prześpię parę nocy i jeszcze raz rozważę to 2.7T...

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 07 wrz 2013, 23:22

2.5 180 koni w quattro potrzebuje na biede 9-10 sekund do setki. Waga takiej A6 C5 to 1805 kilo (nie wiem skąd wzieliście ...1600 ?? ).

Sam miałem zrobić tak jak autor zapytania. Kupić 2.5 w Q i zrobić sobie laleczkę. Ale żeby to normalnie jeździło to trzeba by conajmniej 230 koni i 460nm. A to sa już koszta rzędu 10 tys zł, jak nie więcej.


Ja po przemyśleniu wszystkiego zostałem przy swoim starym aucie (patrz podpis) i do setki mam leciutko poniżej 7 sekund ale waga mojego auta to prawie 1500 kilo (w dowodzie 1426 KG ale doszło pare modów).
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 10 wrz 2013, 21:30

mnichu, tak jak piszesz 2.5 tdi musialoby byc mega zdrowe i dobrze zmodzone aby krecilo dobre czasy, moja 1.8t w osce + gaz(zatankowana 47l) plus jakies 15 litrow pb i pelnowymiarowe kolo zapasowe bez skor pokazalo 1600kg wiec taki 2.5 tdi i to jeszcze w Q da o wiele wiekszy wynik, jak dla mnei jednostka 2,5 tdi jest kompletnie nieoplacalna jednostka do modzenia, jesli ma byc cos logicznego to albo 1.8t albo 1.9tdi oba silniki sa pancerne i mozna je dobrze modzic , szlaki przetarte:)
1.8T MrcZk'a hybryda itd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja