Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Wymiana klockow

Układ hamulcowy
misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[A6 C5] Wymiana klockow

Post autor: misiak78 » 13 gru 2008, 15:34

WIem ze to moze banalna sprawa ale nigdy sie z to nie bralem hehehe. Potrzebuje tylko podpowiedzi jakie klucze potrzeuje i jakie moge naptokac problemy po drodze przy wymianie kloscko PRZOD w A6 C5 2.8 quattro. Jakies zabezpieczenia, magiczne sztuczki do obejscia?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jaca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 11 gru 2008, 21:17
Lokalizacja: Reading.UK, Drzonkow

Post autor: jaca » 13 gru 2008, 17:17

Ostatnio wymienialem w moim aucie klocki i tarcze dosyc prosty zabieg, nie powinienes miec problemow

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 15 gru 2008, 10:42

Przykleję się do tematu, ostatnio w TVN Turbo gostek pokazywał jak wymieniać klocki, pomocne. Stosował smar z opiłkami miedzianymi na prowadnice tłoczka i specjalną pastę termoodporną na śruby zacisku zabezpieczające przed odkręceniem się. Czy stosujecie te smary ?

Darek...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 07 gru 2008, 20:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Darek... » 15 gru 2008, 15:24

tak , stosuję ten smar w takich miejscach 8-) tylko ta pasta mnie zastanawia bo w komplecie z klockami powinny być nowe śruby pokryte już takim "ustrojstwem"

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 15 gru 2008, 23:12

Właśnie, tylko gdzie te śruby ? W TVN gostek mówił o nowych śrubach, a tu zonk :lol: może sprzedawca zakosił <ok>

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 17 gru 2008, 07:55

Klocki wymienione. Uzylem imbusa 7mm aby dobrac sie do dwoch srub z tylu szczeki oraz srubokreta aby zdjac zabezpiecznie z przodu. Loozikl
Problem nastapil natomiast przy odpinaniu czujnikow zuzycia klockow... Nie mogem za nic w swiecie poluzowac plastikowych zabezpieczen wiec je troszke na sile poluzowalem...
Teraz raz na trzy, cztery zapalenia auta wyskakuje mi komunikat o koniecznosci wymiany klockow (O). :)
Klocki kupilem w lokalnym sklepie MOTAQUIP.. o dziwo cichutkie nie piszcze.. na razie.
Za 2 kpl. na przod zaplacilem 22 funy :)

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 17 gru 2008, 16:28

Sprawdzilem podlaczenie dobre. Komunika zniknal.. narazie. :)

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 27 gru 2008, 15:41

Słuchajcie bo ja widzę że piszecie o wymianie klocków w przednim zawieszeniu.Ja się chcę zabrać za tylne hamulce, tzn wymiana klocków.Oglądałem dzisiaj wstępnie jak to wygląda i na moje oko są tam do odkręcenia tylko 2 śruby imbus M8, z tyłu i zacisk powinienem ściągnąć.Jeśli coś jeszcze to mnie poprawcie.Na co zwracać uwagę,czy stare klocki mogę se normalnie wyciągnąć i nic mi nie wyskoczy? Chodzi mi o tłoczek, czy mi nie wyleci, czy nie zapowietrzy mi się układ.No i jak wkładać nowe klocki, podobno coś tam trzeba wciskać i skręcać jednocześnie.Jak ktoś wie i wymieniał to niech się podzieli wiedzą. :-D

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 sty 2009, 20:50

stasiuszef pisze:Słuchajcie bo ja widzę że piszecie o wymianie klocków w przednim zawieszeniu.Ja się chcę zabrać za tylne hamulce, tzn wymiana klocków.Oglądałem dzisiaj wstępnie jak to wygląda i na moje oko są tam do odkręcenia tylko 2 śruby imbus M8, z tyłu i zacisk powinienem ściągnąć.Jeśli coś jeszcze to mnie poprawcie.Na co zwracać uwagę,czy stare klocki mogę se normalnie wyciągnąć i nic mi nie wyskoczy? Chodzi mi o tłoczek, czy mi nie wyleci, czy nie zapowietrzy mi się układ.No i jak wkładać nowe klocki, podobno coś tam trzeba wciskać i skręcać jednocześnie.Jak ktoś wie i wymieniał to niech się podzieli wiedzą. :-D
Ja się też przyłącze, nigdy nie wymieniałem w audi ani z przodu ani z tyłu, musze wymienić tylne ale nie wiem jak się za to zabrać. Czytałem troche na forum ale nie wiem za co się zabrać. ściągnąłem koło i widziałem tam jedną śrubę centralnie na tyle zacisku gdzie podłączony jest ręczny i dwie śruby identyczne na górze i na dole, z tego co widziałem to te dwie trzymają zacisk. Ale od czego zacząć bo nie chcę nic zepsuć. Najlepsze by były jakieś foty.
Czy trzeba odkręcać zacisk mam na myśli te dwie identyczne śruby na dole i górze zacisku?
Czy poprostu po odkręceniu kurka w zbiorniczku wyrównawczym można odrazu zabierac sie za cofanie tego tłoczka bez żadnych wcześniejszych czynności?

[ Dodano: 2009-01-13, 23:41 ]
szukałem i znalazłem coś takiego

http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... rakes.html

może się przyda

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 14 sty 2009, 12:17

ładne foto - story, wyjaśnia wszystko. tylko może zniechęcić niektórych fragment o wkręcaniu tłoczka z zastosowaniem jakiegoś ściągacza ;) Ja to robię zwykłym kluczem do hydrauliki - taką żabą - tłoczek od wewnątrz trzyma się na gwincie (dość grubym) - wkręcając go jednocześnie go chowamy. tak jest na pewno z tyłu (ten gwint), z przodu wystarczy chyba tylko wcisnąć tłoczek.

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 14 sty 2009, 12:42

Z przodu więcej czasu zajmuje ściąganie i zakładanie koła niz wymiana klocków :mrgreen: ściągasz zabezpieczenie wciskasz tłoczek, wkładasz klocek, zakładasz zabezpieczenie, taki drucik i pozamiatane :-D

Tył to juz gorsza sprawa ale tylko wtedy kiedy nie ma się do tego specjalego klucza, bez niego tez idzie wkręcić tłoczek ale zajmuje to o wiele więcej czasu.

Pozdro
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 sty 2009, 17:30

Ja dzisiaj wymieniałem i przyznam że nie było to takie straszne. dobry ścisk stolarski i jakaś żabka do obracania tłoczka i po sprawie. Zajęło mi to około 1,5 godziny.

dziku88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 18 lis 2008, 18:11
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: dziku88 » 21 sty 2009, 21:41

witam panowie :)
mam pytanko czy czujka złużytych klocków działa też na tylną oś :>??

dzisiaj mi wywaliło że klocki do wymiany :/
płyn sprawdzony z przodu oglądałem klocki to są jeszcze w całkiem dobrym stanie :/

i teraz nie wiem czy to może te z tyłu czy wymieniać na wszytskic czterech kółkach

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 sty 2009, 21:50

dziku88 pisze:witam panowie :)
mam pytanko czy czujka złużytych klocków działa też na tylną oś :>??

dzisiaj mi wywaliło że klocki do wymiany :/
płyn sprawdzony z przodu oglądałem klocki to są jeszcze w całkiem dobrym stanie :/

i teraz nie wiem czy to może te z tyłu czy wymieniać na wszytskic czterech kółkach
Nie, tylko na przód.

dziku88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 18 lis 2008, 18:11
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: dziku88 » 21 sty 2009, 22:01

aha dzieki za wiadomość
to chyba wymienie wszystkie
a jak tył bedzie w miare to tylko przód chyba zmienie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga